Pulinaketju

Täälä ollaan keuhkokuumeessa ja sydänlihas tulehduksessa...olo on kyllä aika surkea mut ehkä vähän parempaan päin
 
Olin aikeissa tulla valittamaan, mutta mitä hirveyksiä täällä olikaan vastassa Anxious Face With Sweat!!

KatMa iso virtuaaliHali sinneBroken Heart, miten sun pää jaksaa tätä menetystä käsitellä, entä fyysinen puoli? Ei riitä sanat.

Pikkuvarpaat, ei tosiaan ihme jos ollut jyrän alla ollut tunnelma Anguished Face! Lienee ihan hengen vaarallinen tila!?

Helena80, ei ole helppoa elämä tuossakaan kohtaa Beating Heart, saatko puhuttua tästä tuskasta läheisille? Ettei katkeruus myrkytä vuosia elämästä. Elämä on kyllä kummallinen matka, ikäänkuin vastoinkäymiset olis se vakio joita hetkelliset onnen puuskat vähän kirkastaa. Voimia sulle, tunnistamme tuskasi.
 
Meillä on vaan syyhypunkki.. Confounded Face
Katsotaan montako sataa Erkkiä apteekkiin tällä kertaa saa jättää. Ison perheen iloja. Ja samalla tiedostan että täälläkin moni kantaa setelinsä apteekkiin päästäkseen joskus olemaan edes pieni perhe.
 
Helena80, kaikki tunteet sallittuja ja ymmärrettäviä. Anna tulla ulos vaan ja pura pois itsellesi sopivalla tavalla :Heartred

Pikkuvarpaat, hui kamala sentään! Toivottavasti tauti helpottaa pian. Ja toivu rauhassa, tauti vie voimat.

Lambi, ihme kyllä, olo aika rauhallinen, mutta tunnin sisälläkin mieliala vaihtelee itkusta nauruun monta kertaa. Täytyy vaan antaa itkun tulla ja puhua asiat ulos. Olen tällä hetkellä sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä, toivon vaan että tyhjenis eikä taas joutus kaavintaan.

Meille tuli wilma-varoitus joku kk sitten syyhypunkista, että koululla liikkeellä sellaista. Astonished Face
 
On tää kyllä kaameeta ja sit vielä selvis että on koronapiikistä johtuva että ei yhtään piikkiä enään kiitos
 
On tää kyllä kaameeta ja sit vielä selvis että on koronapiikistä johtuva että ei yhtään piikkiä enään kiitos

Anteeksi pakko huudella sivusta, ensinnäkin voimia ja pikaista paranemista! On siis sata varmaa että koronapiikistä? Minkä merkkinen oli? Jännittää itseäkin ottaa se toinen annos Anguished Face- ekasta ei tullut mitään, oli Pfizer, oliko se moderna joka nyt kielletty alle 30v miehiltä kun aiheutti sydänlihastulehdusta..?
 
On varmaan..lähetettiin hesaan näytteitä miljoona...Pfizer jos oikein muistan...joo ihan kaameeta..sano kukin mitä niin 3 en ota vaikka ikään ei pääse mikään kulkee...nyt tarkkaillaan 2 päivän välein miten sydän kestää..jos laajenee yli rajojen on lähtö teho hoitoon ja sehän Aina helppoa tällasessa sakissa
 
Täälä ollaan keuhkokuumeessa ja sydänlihas tulehduksessa...olo on kyllä aika surkea mut ehkä vähän parempaan päin
Yhtään vähättelemättä tilanteen vakavuutta ja toki voi olla rokotteen syytä, mutta siskoni sairasti sydänlihastulehduksen kun hänen nuorin lapsensa oli reilun vuoden. Ei ollut saanut mitään rokotuksia, mutta vauvavuosi oli rankka, oli muutakin stressiä eikä ehtinyt levätä ennen kuin sitten sai tuon taudin ja siinähän ei ole muita vaihtoehtoja kuin levätä. Hän joutui ihan osastolle. Samainen sisko sai keuhkokuumeen, myös ilman mitään yhteyttä mihinkään rokotteeseen ja taas oli sairaalassa.

Siskoni oli silloin alle 30-vuotias, eli näitä kyllä on tapahtunut aina. Nyt vaan kaikki on rokotteen syytä ihmisten mielestä.

Pikaista paranemista! Ja lepoa ennenkaikkea!
 
Yhtään vähättelemättä tilanteen vakavuutta ja toki voi olla rokotteen syytä, mutta siskoni sairasti sydänlihastulehduksen kun hänen nuorin lapsensa oli reilun vuoden. Ei ollut saanut mitään rokotuksia, mutta vauvavuosi oli rankka, oli muutakin stressiä eikä ehtinyt levätä ennen kuin sitten sai tuon taudin ja siinähän ei ole muita vaihtoehtoja kuin levätä. Hän joutui ihan osastolle. Samainen sisko sai keuhkokuumeen, myös ilman mitään yhteyttä mihinkään rokotteeseen ja taas oli sairaalassa.

Siskoni oli silloin alle 30-vuotias, eli näitä kyllä on tapahtunut aina. Nyt vaan kaikki on rokotteen syytä ihmisten mielestä.

Pikaista paranemista! Ja lepoa ennenkaikkea!
Mä olen samaa mieltä. Myös mulla on ystävä joka sairastui sydänlihastulehdukseen ja syynä oli pieni räkätauti ja hirveä stressi. Ei rokotuksia eikä mitään muutakaan ihmeellistä.
 
Oon tietoinen tästä ja moni muukin mutta siks se tiedetään että on siitä kun siinä näky joku tietty juttu joka viittaa siihen...ja tiedän mitä nämä taudit on ilman piikkejä tai ikää ym...mut nyt vain on näin uskotte tai ette mulle ihan sama
 
Oon tietoinen tästä ja moni muukin mutta siks se tiedetään että on siitä kun siinä näky joku tietty juttu joka viittaa siihen...ja tiedän mitä nämä taudit on ilman piikkejä tai ikää ym...mut nyt vain on näin uskotte tai ette mulle ihan sama
Nämä on aivan mahdollisia juttuja että rokotteesta tulee näitä. Tosi huono tuuri että sattui kohdallesi.

Itse olen sairastanut lievän keuhkokuumeen, kotona sairastin ja suun kautta antibiootein hoitui. Mut siitä toipuminen kesti aivan sairaan kauan. Yskä kesti pitkään ja kroppa oli fyysisesti ihan loppu. Inhottava sairaus, noin lievänäkin oli.
 
Lambi, ihme kyllä, olo aika rauhallinen, mutta tunnin sisälläkin mieliala vaihtelee itkusta nauruun monta kertaa. Täytyy vaan antaa itkun tulla ja puhua asiat ulos. Olen tällä hetkellä sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä, toivon vaan että tyhjenis eikä taas joutus kaavintaan.

Meille tuli wilma-varoitus joku kk sitten syyhypunkista, että koululla liikkeellä sellaista. Astonished Face
Huhhuh, ei ole niitä elämän tähtihetkiä sulla siellä työnalla Confused Face
, mieleenpainuvia senkin edestä. Toivottavasti selviät vaurioitta. Oletko vielä sairaalassa, kuinka mennyt?
 
Huhhuh, ei ole niitä elämän tähtihetkiä sulla siellä työnalla Confused Face
, mieleenpainuvia senkin edestä. Toivottavasti selviät vaurioitta. Oletko vielä sairaalassa, kuinka mennyt?
Pääsin jo eilen pois. Näytti tulleen istukka ja sikiö ehjänä ja kokonaisena ulos, joten peukut pystyyn että 4 vkon päästä raskaustesti näyttää negatiivista. Mutta jännä, mulla on aina kun sairaalassa käyn, niin kova polte päästä opiskelemaan, että " tuota mä haluan tehdä". Jos tää vauva projekti ei onnistu, niin mä laitan haun heti kätilön opintoihin, jahka mies valmistuu ensin.
Ja kyl se todellisuus iski päin naamaa tänä aamuna, oon itkenyt lähes koko aamun.
 
Anteeksi pakko huudella sivusta, ensinnäkin voimia ja pikaista paranemista! On siis sata varmaa että koronapiikistä? Minkä merkkinen oli? Jännittää itseäkin ottaa se toinen annos Anguished Face- ekasta ei tullut mitään, oli Pfizer, oliko se moderna joka nyt kielletty alle 30v miehiltä kun aiheutti sydänlihastulehdusta..?

Pikkuvarpaille kovasti lepoa ja toivottavasti paranet hyvässä vauhdissa.
Itsellä ollut keuhkokuume ja kaverilla tuli keuhkokuumeen jatkotautina sydänlihastulehdus.
Kestää toipua, mutta voi toipua ihan 100%. Kunhan nyt ymmärtää levätä tosissaan.

Sen verran kommetoin tuosta johtuuko koronapiikistä, että kyllä harvinaisia tapauksia voi olla ja voi johtua koronapiikistä. Huom. jos ymmärsin oikein, nytkin näytteet ovat vasta menneet tutkittavaksi, eikä ole vielä 100% varmaa että johtuu koronapiikistä. Haluan, että tätä ajatellaan tieteellisellä tavalla anomaliteettinä eikä suuren otannan totuutena, jos jollekin oireita piikistä tulee.

Anteeksi pakko huudella sivusta, ensinnäkin voimia ja pikaista paranemista! On siis sata varmaa että koronapiikistä? Minkä merkkinen oli? Jännittää itseäkin ottaa se toinen annos Anguished Face- ekasta ei tullut mitään, oli Pfizer, oliko se moderna joka nyt kielletty alle 30v miehiltä kun aiheutti sydänlihastulehdusta..?

Jann, ymmärrän, että huolettaa ottaa 2.piikkiä. Mutta muista, että sulla on raskaanaolevana tosi isot riskit sairastua vakavaan muotoon, joka on sitten vaaraksi sinulle sekä vauvalle. Totta kai haet 2.piikin ja vähennät riskiä. Jos kuulet tarinoita tai edes totuuksiakin muiden oireista, niin muista ajatella isossa kuvassa. Oikeissa tieteellisissä tutkimuksissa (ja tuloksia on jo paljon) ei ole iso riski saada vakavia komplikaatioita rokotteesta. Prosentit on tosi pienet.

Kysyin itse omalta lapsettomuuslääkäriltä että voinko ottaa kausi-influenssa piikin kun sitä tarjotaan töissä (olen nyt 6+0) ja hän sanoi suoraan, että ihan kuule painavasti suosittelen ottamaan. Itsellä astmaa, niin haluan minimoida kaikki hengitystietautien riskit.


KatMa :Heartred Otan osaa sun suruusi. Todella epäreilua, että noin monta huonoa kokemusta. Toivotaan että toivut tästä tyhjennyksestä tällä yhdellä kierroksella ilman kaavintaa ja paranet fyysisesti pian.
 
Mulla ja miehellä on jo molemmat koronapiikit eikä kummastakaan onneksi tullut mitään oireita.
Käytiin kaksin minilomalla Tampereella hotellissa ja ravintolassa. Isovanhemmat oli lasten seurana. Teki hyvää. Huomenna nokka kohti Alavutta ja mummoloita pariks päivää. Sitte takasi kustannuslaskennan verkkotenttiin.

Kiitos tuesta ja sympatiasta, nyt on vähän parempi olo. Yritän nauttia hetkestä ja tiedän, kuinka upeat lapset mulla on :Heartred
 
Pääsin jo eilen pois. Näytti tulleen istukka ja sikiö ehjänä ja kokonaisena ulos, joten peukut pystyyn että 4 vkon päästä raskaustesti näyttää negatiivista. Mutta jännä, mulla on aina kun sairaalassa käyn, niin kova polte päästä opiskelemaan, että " tuota mä haluan tehdä". Jos tää vauva projekti ei onnistu, niin mä laitan haun heti kätilön opintoihin, jahka mies valmistuu ensin.
Ja kyl se todellisuus iski päin naamaa tänä aamuna, oon itkenyt lähes koko aamun.
Paljon voimia ja haleja :Heartred

Mua kanssa kiinnosti kätilön työt, mut valitsin liiketalouden. Mulla on niin atooppinen iho, etten kestäisi kätilönä kovin kauaa. Mut olen tyytyväinen valintaani Child
 
Cherryred testit mennyt ja tulos oli piikistä johtuva

Vähän kuin käänteinen lottovoitto tuo että rokotteesta olet saanut sydänlihastulehduksen, kun THL:n sivuilla on tilastoa näin
Koronarokotteen saaneilla miehillä ja naisilla on todettu rokotusten alusta lähtien sydänlihastulehduksia Suomessa seuraavasti: Ensimmäisen rokoteannoksen jälkeen on todettu yhteensä 26 sairaalahoitoa vaativaa sydänlihastulehdusta kaikkiaan noin 3,8 miljoonan rokotetun joukosta. Tapauksista 22 on todettu miehillä ja 4 naisilla. Toisen rokoteannoksen jälkeen on todettu yhteensä 21 sairaalahoitoa vaativaa tapausta noin kolmen miljoonan rokotetun joukosta. Tapauksista 13 on todettu miehillä ja 8 naisilla.

Keuhkokuumehan kuten mikä tahansa infektio itsessään jo altistaa sydänlihastulehdukselle, ja muistelen että kirjoittelit todella kovasta flunssasta jo tuossa hetki sitten. Mutta äärimmäisen huonoa tuuria ollut matkassa, toivottavasti olet jo toipumaan päin. Meillä perhe on rokotettu nuorisoa myöten ja jos vain näille pienimmillekin aletaan rokotetta antamaan niin se myös otetaan. Lähi- eikä tuttavapiirissä ei ole onneksi tullut vatsaan mitään jälkioireita
 
Takaisin
Top