Peppipupulle paljon tsemppiä tilanteisiin
On varmasti haastavaa miettiä, mitä tehdä, kun tilanne on toisen kanssa se mikä on
Toivottavasti saatte siihen avun!
KatMallekin paljon tsemppiä jatkoon, töihin ja opiskeluun :)
Ja kaikille muillekin omiin tilanteisiin onnea, toivoa, voimaa, mitä ikinä tarvitsettekaan!
Käyn täällä lukemassa viestejä ja reagoimassa, mutta kirjoittelut on jääneet kyllä nollaan viime aikoina. Elämä rullaa radallaan ja poika kasvaa hurjaa vauhtia. Puheen kanssa on haastetta edelleen ja odotellaan tietoa, saadaanko edes puolet puheterapeutin suosittelemasta käyntimäärästä. Saa nähdä miten käy. Pojan puhe kuitenkin kehittyy koko ajan pikku hiljaa kun koitetaan harjoituttaa eri juttuja joka välissä kun vaan pikkuisenkin on tilaisuus ja pojalla tuntuu olevan mielenkiintoa. Sitten jos mielenkiintoa ei ole, niin ei siitä kyllä mitään tule, poika vaan sanoo, ettei osaa ja lähtee tilanteesta pois. Leikin varjolla joskus saadaan sitten vähän harjoitusta.
Palasin jonkin aikaa sitten työpaikalle yli 1,5 vuoden etätyöjakson jälkeen ja on kyllä ollut kiva siellä käydä ja nähdä työkavereita pitkästä aikaa. Nyt tosin joillakin paikkakunnilla firman paikalliset johtajat ovat määränneet etätöihin jälleen kaikki ne, jotka työnsä voi etänä tehdä. Saa nähdä, milloin meille tulee sama homma. Eipä tuo itselle enää niin kova juttu olisi, kyllä siinä pitkässä etätyörupeamassa tottui jo päivien kulkuun mukavasti. Noudatetaan kuitenkin THL:n ja alueen viranomaisten/päättäjien ohjeita ellei firman paikallinen johto muuta määrää. Vähän semmoiselta veitsen terällä olemiselta tuntuu. Itse olen saanut kaksi rokotetta, ja kolmannen ehkä sitten alkuvuodesta, jos se on edelleen tarve ottaa. Hyvin vähän on kyllä sairasteltu, meillä vanhemmilla ei ole ollut mitään flunssiakaan, pojalla on pari lievää ollut, pelkkää yskää vaan tosin, ei kuumetta eikä muitakaan oireita. Mutta eräs alle 30-vuotias rokottamaton tuttava sairastui koronaan ja vietti kolmisen viikkoa sairaalassa ja muutaman päivän teho-osastolla nukutettuna. On nyt jo päässyt kotiin jo jonkin aikaa sitten, mutta vielä on toipumista, ei auta muu kuin toivoa, että paranee ennalleen. Siksi kyllä itse haluan rokotteet ottaa. Toivon vaan, että tästä päästäisiin kohta jo eteen päin, ei tällainen poikkeustilanne ole kenellekään hyväksi kun se jatkuu liian pitkään
Tässä tilanteessa olen kyllä erittäin tyytyväinen siitä, että asutaan harvaanasutulla maaseudulla, ei tarvitse liikkua isoissa ihmismassoissa koskaan. Kauppareissuja tietysti täytyy tehdä, mutta niissäkin voi käyttää hyväksi sitä, että tuotteet kerätään valmiiksi ja ne voi vain pikaisesti hakea sieltä kaupasta sovittuna aikana. Se on ihan hyvä palvelu kyllä, eikä mikään hurjan kalliskaan onneksi :)
Onneksi olen erakkoluonne muutenkin, niin eipä nämä rajoitukset haittaa minua oikeastaan ollenkaan, mutta ymmärrän kyllä, että suurimmalla osalla ihan oikeasti alkaa käydä mielenterveyden päälle, kun ei voi normaalisti tavata kavereita ja käydä oikein missään
Varmasti myös osalle lapsista ja nuoristakin tämä on vaikeaa aikaa, ja siksikin toivoisin, että päästäisiin tavalla tai toisella tilanteeseen, jossa normaali elämä voisi jatkua. Ei tällainen rajoitettu aika voi olla hyväksi vastustuskyvyllekään pitkässä juoksussa, kun läträtään käsidesien kanssa ja joka paikassa panostetaan kohteiden desinfiointiin. Aika näyttää, mitä tapahtuu.