Pulinaketju

Chard, oletteko harkinneet alkiodiagnostiikkaa?
Vialliset kromosomit eivät näy alkioista päälle ollenkaan, vaan hyvän näköinen blasto saattaa olla kromosomeiltaan täysin elinkelvoton.

Chard, oletteko harkinneet alkiodiagnostiikkaa?
Vialliset kromosomit eivät näy alkioista päälle ollenkaan, vaan hyvän näköinen blasto saattaa olla kromosomeiltaan täysin elinkelvoton.
Ei vielä kun tää oli vasta ensimmäinen ivf (tämän puolison kanssa). Mut jos alkiot kehittyisi ja kiinnittyis samalla tavalla luomunakin kuin nyt maljalla ja kohtuun siirrettynä, vaikka olisivat sitten kromosomeiltaan viallisia, niin joku plussa olis varmaan 17 yrityskierron aikana tullut, eikö vaan?
Sitä mä tässä haen et miks luomuna ei ole tapahtunut kertaakaan sitäkään vähää kun mitä nyt keinotekoisesti saatiin aikaan.

Huoh. Tänään 8+1 ja ultrassa näkyi edelleen viikon liian pieni alkio, jolla oli vahva syke ja oli viikossa kasvanut noin 6-7 päivää. Mutta yhä liian pieni raukka :sorry: ja liian pienessä vesitilassa, se ontelo oli nyt alkion kokoon suhteutettuna pienempi kuin viime viikolla, vaikka olikin kasvanut muutaman millin.
On tää perseestä, ei osaa muutakaan sanoa. Syke josta ei voi iloita, elämänhaluinen alkio, joka ei saa kehittyä vauvaksi.

Saisiko tuohon jotain tukilääkitystä? Eli kiinnittymistä tukevaa...:confused004
Julkiselta ei saa mitään tässä iässä. Jos vielä raskaudun, niin aion löydä yksityisellä kysymässä olisiko jokin apu. Mutta todennäköistä on tosiaan vaan munasolujen huono laatu.

Ei vielä kun tää oli vasta ensimmäinen ivf (tämän puolison kanssa). Mut jos alkiot kehittyisi ja kiinnittyis samalla tavalla luomunakin kuin nyt maljalla ja kohtuun siirrettynä, vaikka olisivat sitten kromosomeiltaan viallisia, niin joku plussa olis varmaan 17 yrityskierron aikana tullut, eikö vaan?
Sitä mä tässä haen et miks luomuna ei ole tapahtunut kertaakaan sitäkään vähää kun mitä nyt keinotekoisesti saatiin aikaan.
En tiedä liittykö tämä ollenkaan tilanteeseenne, mutta Helminauha ryhmässä facessa mainitaan silloin tällöin HLA-testi, millä vissiin selvitetään useamman keskenmenon tapauksissa hylkiikö kroppa alkioita. Voimia kkm:n läpikäyntiin!

@Twisted, tuo kummilapsesi isän tarina kyllä riipaisee syvältä, osanotot.

@Peppipupu, miten vauvaelämä on lähtenyt alkuun?

Täällä ollaan aivan höperönä pikku ukkosesta sekä mies että minä! Edelleen hän syö vain 3 x yössä ja nopeasti noin 10 min, muuten nukutaan joten varsin ihanaa! Mietin just, että koskakohan se huuto alkaisi jos alkaa? Hän on myös hyvin kärsivällinen tyyppi, jaksaa hieman odottaa ruokaa. Täysimetykseen ei ole päästy, kun aina kun saan tissit nostamaan määriä myös poika nostaa. Ja mulla on käytössä aivan kaikki niksit ja pumput :dummy:. Mä olen ihan satavarma, että kokeillaan vielä ne kolme pakkasesta ensi keväänä, jos mies haluaa. Kamala vauvakuume kun raskaus ikäänkuin "keskeytyi". Ja tuo vauva on :Heartbigred:love7:notworthy

Katma : mulla mennyt aivan ohi sun plussa ! Mahtava ja ihanaa! Voi kun nyt!!!

Sanu80. : On olemassa erilaisia suuntaa-antavia testejä. Meillä esim amh hormoni oli jo 0.7 ja ultralla näkyi yhteensä 7 munarakkulaa kehittymässä kierossa, niin mahdollisuudeksi laskettiin alle 1%. Sit lääkäri sanoi, että keho voi hylkiä tervettä alkiota jos vaikka pientä flunssaa just sillon > taas menee pidemmälle plussa.

Chard : voimia rankkaan tilanteeseen. Mulla 2x kkm vuonna 2020, mutta ei näkynyt sykkeitä, niin ehkä helpompaa käsitellä. Iso halaus!

Muokattu viimeksi:
Chard : voimia rankkaan tilanteeseen. Mulla 2x kkm vionna 2020, mutta ei näkynyt sykkeitä, niin ehkä helpompaa käsitellä. Iso halaus!
Mulla on kans ennestään 2 keskenmenoa, mitkä tapahtui ennen onnistuneita raskauksia. Ekassa ei koskaan näkynyt sykettä ja lääkkeellinen tyhjennys, toinen vuoti ulos spontaanisti jo rv 5+ mutta joku palanen jäi sinne kiusaamaan moneksi kuukaudeksi, joten eri toimenpiteitä piti tehdä.

Tää on kyllä taas yks uus juttu mun kokemusten kirjaan, että alkiolla on selvä ja hyvä syke, mut se onkin nyt huono asia :hungover: ja miten paljon mä säälin tuota elämänsyrjässä niin kovaa kiinni roikkuvaa pientä, jolla ei kertakaikkiaan ole mitään mahdollisuutta :sorry:

Moi moi...nyt on työ vahtunut ja opittavaa hirmusti,,väsy painaa mutta jotenkin taakka tippui harteilta siis erilainen taakka ja tuli jotenkin helpottunut olo vaikka eihän työ lopu kun vaihtaa muotoaan..
Meillä alkanat jo joulun kysely ja et milloin saa kirjoittaa pukille ja kauanko siihen vielä on huh huh mutta eihän siihen oo edes hirvee aika:nailbiting:

Meillä toi nuorempi kirjoitti jo pukille ja tonttu veikin sen kirjeen jo :santa Meillä siis saa kirjoittaa vaikka useampaan kertaan, jos on jotain unohtanut laittaa.

Jee ens viikolla saa varata jo ajan ultraan :hello2Täytyy vaan toivoa että mies pääsee mukaan, kun se ei töiden takia oo niin yksinkertaista.

Minä vielä mietin, että miten tämä joulupukki-asia meillä oikein hoidettaisiin. Poika täytti jo 4 vuotta, ja ollaan kyllä jouluna puhuttu, että joulupukki on tuonut ainakin osan lahjoista kuusen alle. Minulla itselläni ei ole oikein muistikuvaa, onko meillä koskaan käynyt joulupukkia, enkä ole juurikaan joulua sinällään edes viettänyt mitenkään erityisesti, jokunen joulukoriste on ollut ja jouluruokaa, mutta ei mitään sukulointeja tms. jouluhässäkkää ole ollut. Nyt on ruvettu laittamaan edes muovikuusi, kun poika tykkää koristella sitä ja saadaan lahjat sinne alle kuitenkin. En oikein tiedä, miten päiväkodissa joulua käsitellään, puhutaanko siellä joulupukista ollenkaan. Ollaan joskus taidettu sanoa pojalle, että osan lahjoista tuo joulupukki ja osa tulee sitten muualta. Ei siis olla joulupukille kirjoitettu mitään ainakaan vielä.

Meillä toi nuorempi kirjoitti jo pukille ja tonttu veikin sen kirjeen jo :santa Meillä siis saa kirjoittaa vaikka useampaan kertaan, jos on jotain unohtanut laittaa.

Tämä onkin kiva kyllä! :) Voisi kuitenkin olla meilläkin kiva lapselle, kun saisi meidän avustuksella kirjoittaa toivekirjeen. Tosin kun se iso lelukirja tulee postilaatikkoon, niin jo viime joulun alla poika siitä selaisi, ja olisi halunnut joka sivulta jotakin, olisi tullut pitkä kirje :hilarious:

Jee ens viikolla saa varata jo ajan ultraan :hello2Täytyy vaan toivoa että mies pääsee mukaan, kun se ei töiden takia oo niin yksinkertaista.

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja mies pääsee mukaan :)

Me ostettiin jo 4v:lle yksi Playmobil-paketti joululahjaksi. Tilattiin itkuhälytin ja saatiin paketti ilman postikuluja kun ostettiin se lahja samalla kertaa. Samoin siskoilleni ostin jo kesällä paidat, kun tilattiin mulle ja puolisolle T-paitoja yhdestä verkkokaupasta ja löytyi samalla sellaiset joista uskon siskojeni pitävän.

Joulupukille ei olla kirjoitettu, eikä tuo 4v vielä viime jouluna osannut toivoa mitään, vaikka mun sisko siltä toiveita kyseli.
Minä en halua valehdella joulupukista, minullekin sanottiin jo ihan pienenä ettei joulupukkia ole olemassa. Tosin tämä ei meinannut oikein mennä jakeluun, koska olin jossain nähnyt joulupukin. Muistan kyllä että me vielä koululaisina kirjoitettiin joulupukille vaikka ei siihen uskottu, se oli silti sellainen hauska leikki.

Meillä kyllä on olemassa joulupukki, tahdon uskoa siihen itsekin. Lapsen yksi suosikkikirjoista on Joulupukki ja noitarumpu ja sitä on katsottu myös elokuvana. Lapsi kirjoitti jo kesällä joulupukille, tosin lahjatoive oli sellainen, että edes joulupukki tai taitavin mestaritonttu ei osaa sitä tehdä. Minä teen joululahjoja myös itse ja sanon lapselle, että autan pukkia, ettei tontuilla ole liian kova homma. Lahjoja voi siis saada joulupukilta, mutta myös muilta ja lahjoja voi itse antaa ja miettiä, millä tahtoo ilahduttaa läheisiä. Viime jouluna tavattiin joulupukki ennakkoon ulkona, ettei vanha mies saa koronaa kiertäessään kodeissa jouluaattona.

Meillä on joulupukkihomma hoidettu leikin varjolla. Pukki on odotetto vieras aattona, se jakaa lahjat, vaikkei niitä tuokaan. Viime vuonna pukki oli 3v, apurinsa 6v.. Kaikki halukkaat on saaneet rooliin sukeltaa vuorollaan, ja suorittaa sen ihan omalla tyylillä. Ennen pukin tuloa etsitään lahjat kuusen alle piiloista. Lapset tekee lahjoja myös toisilleen. Toivomuksia kerrotaan suoraan aikuisille, harkitusti niin ettei tule 5 samaa ..
Meillä lapsuuden kodissa oli samantyyppinen systeemi, ehkä tämä sitten se kodin perintö :hilarious:.

Lapset on myös kehittäneet vaihtosysteemejä, koska yhden roska on toisen aarre. Ison porukan "etuja".

Meillä kans on alettu kysellä joulusta, että mitä herkkuja syödään. Lapset 4.5 ja vajaa 7v. uskoo joulupukkiin, joka vierailee kuusen luona aattoyönä.

Onks teillä muilla syysväsymys? En jaksa muuta kuin pakolliset siirtymiset töihin, päiväkotiin ja vähän harrastuksiin. Tuli yhtäkkiä kesän jälkeen tämä pysähtyneisyys.

Välillä joo väsyttää ihan tolkuttomasti, ja iskee vähän epätoivokin välillä oman jaksamisen suhteen, mutta luulen sen johtuvan eniten siitä, että välillä poika (4v) herättelee öisin joskus montakin kertaa jostain syystä. Ei hänellä välttämättä ole edes mitään hätää, on vain herännyt huoneessaan ja tulee sitten herättämään minut ja sitten kuitenkin nukahtaa uudelleen tosi nopeasti, kunhan istun siellä huoneessa hetken. Joskus sitten näitä herätyksiä tulee monta yössä, enkä sitten välttämättä enää saa unta, jos ensimmäinen herätys on vaikka kolmelta yöllä.

Toisaalta taas olen nyt syksyn tullen herännyt henkiin minulle pitkältä tuntuneen kesän jälkeen. Paljon pitäisi saada tehtyä kaikenlaista, mutta kesällä en saa mitään aikaiseksi. Syksyllä sitten enemmän. Siivoilen nurkkia kaikenlaisesta ylimääräisestä ja pohdin enemmän remontteja yms. juttuja, eniten nyt tällä hetkellä tapetointi on pinnalla. Pitäisi vaan pystyä päättämään, minkälaista tapettia mihinkin laittaisi. Valikoimaahan riittää, ja hintahaitari on melkoinen, runsaudenpula oikein siinäkin :shifty: Lankakauppojakin (verkkokauppoja) tulee selattua ihan liikaa. Lankaa on kotonakin aivan riittävästi, mutta ainahan sitä nyt jotain voi vähän ostaa lisääkin :cool: Nyt kyllä olen taas saanut tehtyäkin käsitöitä aika paljon, tuntuu mukavalta kun monen vuoden jälkeen saa taas jotain tehtyä valmiiksi asti. Enimmäkseen pojalle teen, mutta jotain itsellenikin välillä.

Täälä ressi purkautuu tai luulen niin mutta olo on kuin jyränalle jääneellä..on niin helpottunut olo kun työmäärä helpottu vaikka sitä vieläkin on mutta yks muoto jää pois
Täälä kyllä uskotaan pukkiin kaikki aikuisetkin se on niin ihanaa ja lapset nauttivat sitä on niin ihana kahtella

Minä olen kroonisesti väsynyt, tätä on jatkunut parikymmentä vuotta. Olen jo aikoja sitten lopettanut kaiken ylimääräisen ja osan tarpeellisistakin. Joskus vähän harmittaa, mutta pääosin olen ihan tyytyväinen. Nyt olen tarttunut taas puikkoihin ja saanut jopa välillä jotain valmiiksi.

Meillä uskotaan pukkiin useana vuonna on vieraillu mut viime vuonna ja muutamana muuna pukki on käyny sillä välin kun oltiin saunassa.

Väsykausia tulee ja menee välillä jaksaa enempi ja välillä välttämättömimmät. Kauheest projekteja tälle syksylle: pitäs kaappeja siivota, ettiä isompia sukkia isommille (just kun muut vaatteet saatiin vaihettua isompiin kokoihin kaikille), kirppikselle lisää tavaraa myyntiin, töistä tulikin puskista taas monta koulutusta vaikka just keväällä ahkeroitiin niitä urakalla. Hyvähän se on et kouluttavat mut ne on omalla ajalla palkka sit toki maksetaan.

Takaisin