Pulinaketju

Ompas täällä hiljaista! Mulla ollut sen verran haipakkaa ettei ole tänne päässyt edes silmäilemään.

Tosiaan jo np ultrassa pohdittiin istukan paikkaa ja nyt varmistui että on täydellisen etinen ja 4 cm paksu - ei tule siirtymään. Ensi viikolla sit vielä ultra ja sektion suunnitteluun...:banghead: lääkäri sanoi että leikkaus viikolla 37. Eli onkohan rv 37 ( eli 36+0-36+6) 37+ jotain vai ihan viikko numero 37? No eniveis, vauva tulee aikaisemmin, viimeistään 19.9. mulla kamala sektiopelko, jota menen purkamaan nyt sitten psykologille. Koko viime viikko menikin tuon vatvomisessa ja nyt päädyttiin viemään kaikki valmiina olleet vauvatavarat kellarin kun mulla meinasi levitä pää. Koitan nyt aktiivisesti ajatella kaikkea muuta kun vauvaa ja tulevaa, mikä tietty hieman hankalaa. En käsitä miksi ei tätä annettu jollekin joka sen sektion välttämättä haluaa? Kun mun ainoa selkeä toive oli se alatiesynnytys. :nailbiting:

Hurjan nopsaan aika menee, teilläkin kohta jo vauva sylissä ja tuntuu että vastahan plussasit.
Tuohon sektioasiaan voin sanoa, että ymmärrän täysin ajatuksesi. Minulle se suunniteltu sektio oli ihan myrkkyä mielessä, enkä sinuiksi sen ajatuksen kanssa päässyt etten voi alateitse synnyttää…no universumi päätti toisin ja oltiinkin kiireellisessä sektiossa. Mutta siitä selviää ja toipuminen kävi ainakin itselläni nopsaan, särkylääkkeitäkään en kotiutumiseni jälkeen montaa ottanut.

Mutta valehtelisin jos väittäisin ettenkö olisi edelleen vähän katkera siitä että istukka majoittui täälläkin väärään paikkaan eikä siitä suostunut liikkumaan, keho petti minut. Oalkinto oli kuitenkin paras mahdollinen, tytöntyllerö on vaan niin ihanansuloinen hymytyttö

Ompas täällä hiljaista! Mulla ollut sen verran haipakkaa ettei ole tänne päässyt edes silmäilemään.

Tosiaan jo np ultrassa pohdittiin istukan paikkaa ja nyt varmistui että on täydellisen etinen ja 4 cm paksu - ei tule siirtymään. Ensi viikolla sit vielä ultra ja sektion suunnitteluun...:banghead: lääkäri sanoi että leikkaus viikolla 37. Eli onkohan rv 37 ( eli 36+0-36+6) 37+ jotain vai ihan viikko numero 37? No eniveis, vauva tulee aikaisemmin, viimeistään 19.9. mulla kamala sektiopelko, jota menen purkamaan nyt sitten psykologille. Koko viime viikko menikin tuon vatvomisessa ja nyt päädyttiin viemään kaikki valmiina olleet vauvatavarat kellarin kun mulla meinasi levitä pää. Koitan nyt aktiivisesti ajatella kaikkea muuta kun vauvaa ja tulevaa, mikä tietty hieman hankalaa. En käsitä miksi ei tätä annettu jollekin joka sen sektion välttämättä haluaa? Kun mun ainoa selkeä toive oli se alatiesynnytys. :nailbiting:
Tsemppiä asian sulatteluun! Ymmärrän hyvin pettymyksen, meillä oli ihan sama tarina. Mullakin kesti vähän aikaa asiaa sulatella ja purnasin mielessäni että miksi kaikki tässä vauvaprojektissa piti mennä omia toiveita vastaan.

Sektio oli suunniteltu muistaakseni juurikin 37+0. Mullahan alkoi sitten istukka vuotelemaan ja sektio oli 35+6.

Haluan vain tsempiksi sanoa, että en olisi ikinä voinut kuvitella miten ns. "helppo" synnytys ja toipuminen oli. Toki sektiossa on riskinsä, mutta niin on alatiesynnytyksessäkin.

Tsemppiä loppumetreille!

Peppipupu, siis ihan kohta teillä vauva sylissä, mihin tää aika on mennyt!? Itselläni olisi varmasti kans sulateltavaa sektion kanssa. Synnytys sekin on, vaikka kuka sanois toisin. :Heartred

Uusi kierto käynnissä kp9. Ärsyttävää olla nainen ja työnhakija. Jos tulenkin raskaaksi ja alkaa taas jäätävä pahoinvointi. Mitä ajattelee työnantaja sairaslomasta? Tiedän, ettei pitäisi vaikuttaa mitenkään, mutta kun vaikuttaahan se, toki riippuu siitä esimiehestä ja millainen hän on. Siksi toivoisin, että voisin saada nyt määräaikaisen työn asiakaspalvelun puolella, niin ei tarvisi olla fyysisesti ihmisten ja eritteiden kanssa tekemisissä :joyful:

Täällä tämän kierroksen eka ivf meni hyvin ja vastoin kaikkia odotuksiani tuoresiirrosta saatiin plussa testiin (monia monia plussia moniin moniin testeihin :rolleyes: ). Tänään on hurjat 4+0 menossa :Heartred keskenmenoja taustalla ja ikärasite, joten päivä kerrallaan, pelko persiissä eteenpäin :confused2 :nailbiting::Heartred

Nyt saa antaa vinkkejä/neuvoja
Mitä tehdä kun ei tunne mitään ja kaikki kaatuu päälle?pimeys iskee ja ahistaa voitaivas ku oon pyörittänyt tätä kaikkea saamatta mitään selkoa mihinkään..en edes osaa selittää ku lyö niin tyhjää..onkohan sekoomassa?

Nyt saa antaa vinkkejä/neuvoja
Mitä tehdä kun ei tunne mitään ja kaikki kaatuu päälle?pimeys iskee ja ahistaa voitaivas ku oon pyörittänyt tätä kaikkea saamatta mitään selkoa mihinkään..en edes osaa selittää ku lyö niin tyhjää..onkohan sekoomassa?
Ota rauhallisesti! Harvat asiat ovat todella tärkeitä. Ruokaa ja unta itselle ja lapsille, muista hengittää.

Jos niiden lisäksi jää voimia, niin soita neuvolaan ja pyydä apua ja varaa itsellesi lääkäri.

Siivous voi odottaa, työstä voi jäädä sairaslomalle, pyykit voi odottaa, huolet ei poistu huolehtimalla.

On vain tämä hetki. Sinä selviät!

Peppipupulle tosi tosi tosi paljon tsemppiä tulevaan! Toivottavasti pelot hellittää edes vähän, onneksi olet päässyt purkamaan tuntoja psykologille, siitä voi olla arvaamattomankin paljon apua.

Täällä elo sujuu normaaliin tahtiin, ei mitään kummallista ole tapahtunut.

Molemmat koronarokotuksetkin on saatu, se on ehkä vähän keventänyt omaa mieltä jonkin verran, vaikka aika paljon kyllä kyllästyttää koko korona jo, kun sitä tunkee joka tuutista jatkuvasti. En ole kovin paljoa jaksanut lueskella uutisia aiheesta, enkä varsinkaan niiden uutisten kommentteja. Puolesta ja vastaan on niin paljon argumentointia että tulen hulluksi jos kovin pitkään luen aiheesta. Ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna huuhaata on aikalailla liikkeellä. Mutta niin sitä on varmasti ollut aina, kun on jokin uusi rokote tai lääke tullut markkinoille. Joskus vaan tuntuu niin turhauttavalta, että huudetaan pää punaisena rokotevastaisuutta ja sitä, että tämä koronarokote on pykätty nopeasti pystyyn. Moni taitaa unohtaa kuitenkin sen, että rokotteen pohjalla on jo vuosikymmeniä sitten keksitty ja paljon sen jälkeen tutkittu ja kehitetty mRNA-rokote. Mutta joo, ei siitä sen enempää, rupeaa sappi kiehumaan kohta taas :hilarious:

Käsityöhulluus jatkuu edelleen, olen opetellut uusia jippoja neulomiseen ja virkkaamiseen. Virkkaamisessa olen kokeillut tekniikkamuutosta ja ergonomisia virkkuukoukkuja, kun sormien nivelet vihoittelee välillä "kivasti". Ei ole vanhaksi tulemista :sad001 Toivon kyllä, että nivelrikko ei kovin nopsaan etenisi, ja että pystyisin tekemään käsitöitä vielä vuosikymmeniä, jos elon päiviä riittää. Pojalle neulon kaikenlaisia vaatteita ja itselle virkkaan pikku hiljaa vaatetta, aina kun vain ehdin ja jaksan. Ideoita on pää pullollaan, mutta kun kädet ei osaa tehdä kaikkea niin nopeasti kuin haluaisin :D Eikä kyllä töiden, kotitöiden ja lapsen hoitamisen vuoksi ole sitä aikaakaan niin kauheasti.

Tänä aamuna oli aivan ihanaa huomata ulkona poiketessa, miten syksyistä jo on! Tykkään kun syksy ja talvi taas tulee, tämä kesä oli itselleni aivan kauhea helteiden vuoksi. Nyt on ihanaa kun öisin on jo niin viileää, että makuuhuoneen saa kunnolla kylmäksi, nukun todella paljon paremmin. Muutenkin tykkään syksystä, kun palataan normaaliin arkeen kaikkinensa, töissäkin kaikki tuntuu sujuvan paremmin. Etätyöt jatkuvat toistaiseksi, ja onhan tässä omat hyvät puolensa, kun saa kotona tehdä töitä. Tulee vaan tehtyä liikaa töitä, pitää olla tarkkana, ettei nyt ihan mene överiksi työtunnit.

Muokattu viimeksi:
Kamalan kaposeksi jäi tuo testiviiva, mutta itse tulkitsen positiiviseksi (ovulaatiotesti) o_O. Enpäs ole pariin kiertoon kamalan aktiivisesti testaillut, mutta nyt vissiin positiivinen bongattu. Kp 16 tänään.

Liitteet

• 20210816_160354.jpg
    20210816_160354.jpg
    777 KB · Katsottu: 111
  • 20210816_160501.jpg
    20210816_160501.jpg
    325.3 KB · Katsottu: 104
Täällä tämän kierroksen eka ivf meni hyvin ja vastoin kaikkia odotuksiani tuoresiirrosta saatiin plussa testiin (monia monia plussia moniin moniin testeihin :rolleyes: ). Tänään on hurjat 4+0 menossa :Heartred keskenmenoja taustalla ja ikärasite, joten päivä kerrallaan, pelko persiissä eteenpäin :confused2 :nailbiting::Heartred

Onnittelut Chard! :love017:love022

Mä plussasin tänään ekaa kertaa 1 vuoden ja 8kk yrittämisen jälkeen! Tuntuu ihan käsittämättömältä nähdä tikussa ne maagiset 2 viivaa :smiley-angelic001 Nyt vaan pelottaa todennäkösyydet keskenmenolle :nailbiting:

Onnittelut Chard! :love017:love022

Mä plussasin tänään ekaa kertaa 1 vuoden ja 8kk yrittämisen jälkeen! Tuntuu ihan käsittämättömältä nähdä tikussa ne maagiset 2 viivaa :smiley-angelic001 Nyt vaan pelottaa todennäkösyydet keskenmenolle :nailbiting:
Kiitos :smiley-angelic001 :Heartred ja samoin onnea sinne! :hello2
Samat todennäköisyydet pelottaa täälläkin. Nyt on 5+4 menossa, ultra vasta vajaan parin viikon päästä ja oireet mun mielestä vähäiset. Vertaan koko ajan kaikkea isompien lasten odotukseen. Asiaa ei helpota se, et nää oireet vaihtelee päivittäin ja saman päivän sisälläkin hurjasti :wacky:

Kiitos :smiley-angelic001 :Heartred ja samoin onnea sinne! :hello2
Samat todennäköisyydet pelottaa täälläkin. Nyt on 5+4 menossa, ultra vasta vajaan parin viikon päästä ja oireet mun mielestä vähäiset. Vertaan koko ajan kaikkea isompien lasten odotukseen. Asiaa ei helpota se, et nää oireet vaihtelee päivittäin ja saman päivän sisälläkin hurjasti :wacky:
Onnea! Kahden keskenmenon ja kolmen onnistuneen raskauden kokemuksella voin sanoa, että oireista tai oireettomuudesta ei oikeastaan voi sanoa mitään. Tsemppiä kovasti alkujännitykseen! Kerrothan meille aina kun on jotain kerrottavaa, vähintäänkin ultrat!

Onnea! Kahden keskenmenon ja kolmen onnistuneen raskauden kokemuksella voin sanoa, että oireista tai oireettomuudesta ei oikeastaan voi sanoa mitään. Tsemppiä kovasti alkujännitykseen! Kerrothan meille aina kun on jotain kerrottavaa, vähintäänkin ultrat!
Mulla tilanne on fifty-fifty :nailbiting: kaks kesken ja kaks onnistunutta. Ainut ero oli oma fiilis ennen hoitokiertoa ja sen aikana. Ekoista pessimistinen olo, tuskin tärppää. Ja tulikin kolme negaa ja kaks kkm peräkkäin. Sit esikoisen odotukseen päätyneestä hoidosta "tiesin" jo ennen ivf-kierron alkua että nyt tärppää ja saadaan vauva syliin. Nuoremmasta kans jotenkin tiesin et yks siirto riittää ja niin se riittikin.

Nyt mä en tiedä mitä tunnen :wacky: et ei oo apua siitäkään :woot:

Tyyppi päätti eilen illalla syntyä. Alko siis istukan irtoamisella , ja koska etinen mentiin kovaa leikkuriin. Veri tuli suohkuamalla housuista huolimatta klo 19 ja poika ulkona 20:57. Koska synty 34+4 meni iskän kanssa teholle ja mä olen osastolla toipumassa. Kohta pääsee ekaa kertaa sylittelemään. Kyllä suomessa ja Naikkarilla on hyvä hoito. Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla. Hänestä tuli siis Elian Tim Eemeli.

Ai niin strategiset 2480g ja 50cm eli koripalloilija :Heartblue

Liitteet

• sketch-1629693449775.png
    sketch-1629693449775.png
    1.4 MB · Katsottu: 167
Tyyppi päätti eilen illalla syntyä. Alko siis istukan irtoamisella , ja koska etinen mentiin kovaa leikkuriin. Veri tuli suohkuamalla housuista huolimatta klo 19 ja poika ulkona 20:57. Koska synty 34+4 meni iskän kanssa teholle ja mä olen osastolla toipumassa. Kohta pääsee ekaa kertaa sylittelemään. Kyllä suomessa ja Naikkarilla on hyvä hoito. Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla. Hänestä tuli siis Elian Tim Eemeli.

Valtavasti onnea koko perheelle! Onpa ollut vauhdikas alku! Hienoa kuitenkin, että hoito on nopeaa ja laadukasta! Ja ihana nimi pikkuisella <3

Wau, siinä on kyllä pojalla pituutta! Ja ihana nimi, en oo ennen kuullu Elianista :dummy:

Onnea pienestä pojasta! Onneksi kaikki hyvin ja saatte hyvää hoitoa! :Heartblue:Heartblue

Takaisin