Pulinaketju

Kaksi lasta. Kummatkin sektiolla :)
Nyt tehdään sterilisaatio koska olisi erittäin vaarallista jos vielä tämän jälkeen raskautuisin.
Mun oma sairaus heikentää sidekudosta ja on osasyynä huonoon kohdun kestoon.
Surullisia asiota. Onneks ehtit pieniä saada :Heartred

mä olen semmonen semi PSM välillä koko ajan. Voin olla ihan tyyni mutta just nälkä provosoi musta semmoisen pirun irti. Mun verensokeri laskee tosi helposti ja pinna naukuu. Lapsetkin jo sanoo että äiti sun pitäs syödä. Musta tulee semmonen äkkipikainen, jos joku hanska ei löydy niin ärräpäät lentelee aika nopeasti. Mukulat on onneks ”tottunu” näihin ja itse eivät kiroile sanaakaan. Aina pyydän anteeksi ja sanon että ärsyttää vaan ja harmitta. Sanovat että joo jooo tiedetään :laughing001

Piti ihan tarkistaa. Kp37 eikä mitään oloja minnekään suuntaan. Ei menkkaoloa eikä muutakaan :smiley-ashamed005 saahan nähdä. Saako joulun viettää vuodoitta. Naurattaa, just sain työllä ja vaivalla ja reseptin vaihtamisella Caprilonin geneeristä apteekista :rolleyes:o_O:angry2

Neljäs sairastupapäivä. Hoitaja lähti aamulla kotiin. Ei olla sovittu mitään jatkosta. En edes vielä tiedä mitä haluan, tunteet vetää äärilaidasta toiseen.

Nyt kp27/dpo13, menkkoja odottelen... yks r-testi oli kotona, tein aamulla sen, ku ajattelin et en mä sitä tarvi enää säästellä. Mut eipä se nyt olis näyttäny mitään vaik oliskin jotain, kun oon flunssassa juonu litratolkulla inkivääriteetä ja rampannu vessassa parin tunnin välein. Inkivääri vähän juoksuttaa. Niin eipä ollu mitään ”aamuvirtsaa”, laimeeta ku mikä. Ja testi on nega ku mikä. Kuten odotettu. Mut menkkoja ei vielä näy.

Minä aloitin pari päivää sitten jouluruokien tekemisen! Nyt on pakastimessa esipaistettuna jo porkkanalaatikko ja imelletty perunalaatikko. Tänään teen ison annoksen lanttulaatikkoa. Jouluvalolaatikon kannoin eilen kellarista sisään, aion tänään vähän siivoilla ja laittaa edes vähän jouluista tunnelmaa. On aikakin jo tehdä jotain mukavaa ihan itsensä takia :)
Luin just tän oman viestini uudelleen ja repesin :D Perunalaatikko, porkkanalaatikko, lanttulaatikko, jouluvalolaatikko... kaikenlaissii jouluruokia sitä tuleeki tehtyä!

Joopa joo. Kp 5 ja lh tapissa (PC). Eipä taas kuulosta lupaavalta ollenkaan. Piti taas testailla, kun nämä kummat menkat ihmetyttää. Mikä kp niitä vaihtarikokeita kannattaisi ottaa, vai onko niin justiinsa?

Joopa joo. Kp 5 ja lh tapissa (PC). Eipä taas kuulosta lupaavalta ollenkaan. Piti taas testailla, kun nämä kummat menkat ihmetyttää. Mikä kp niitä vaihtarikokeita kannattaisi ottaa, vai onko niin justiinsa?
Noissa mun testeissä luki muistaakseni että kierron 3. päivä yks testi, ja toinen viikon päästä ekasta.

Tarkoitin verikokeita. Ei mulla ole niitä liuskoja.
Oikeesti FSH testi pitää ottaa olikohan kp 2-5. Tämä ennustaa parhaiten sitä vaihdevuositasoa. Tosin oon huomannu että mullakin nykysin tikut on tosi tummia alusta alkaen kun taas vielä vaikka ennen tätä kolmosta ne pääsääntöisesti pysyi suht blankkoina tai teki maks hailua viivaa on off ennen piikkiä
Ja sittenkin koe pitäs toistaa pari kolme kuukautta kun tässä lopussa ne arvot heittelee. Niinku mullakin oli se 10,8 vielä viimeks alkukierron kokeessa ja nyt toi melkein 48 (vaikkakin se otettiin väärään aikaan kp30 tjsp. Mut uskon että kyl se korreloi tätä mun tilaa aika hyvin

Oikeesti FSH testi pitää ottaa olikohan kp 2-5. Tämä ennustaa parhaiten sitä vaihdevuositasoa. Tosin oon huomannu että mullakin nykysin tikut on tosi tummia alusta alkaen kun taas vielä vaikka ennen tätä kolmosta ne pääsääntöisesti pysyi suht blankkoina tai teki maks hailua viivaa on off ennen piikkiä
Ja sittenkin koe pitäs toistaa pari kolme kuukautta kun tässä lopussa ne arvot heittelee. Niinku mullakin oli se 10,8 vielä viimeks alkukierron kokeessa ja nyt toi melkein 48 (vaikkakin se otettiin väärään aikaan kp30 tjsp. Mut uskon että kyl se korreloi tätä mun tilaa aika hyvin
No kiitos tiedosta. Tässä kierroksessa en enää ehdi, mutta tammikuussa menen kokeisiin. Meinaatko itse käydä myös vielä uudelleen? Skaba, että kumpi saa isommat numerot? Sori, vähän mustaa huumoria.

On se vaan kumma juttu, että joka kuukausi tulee kuitenkin ilmat ja kivut. On se kroppani vaan aika hassu. Mitä niitä tyhjiä munankuoria enää kannattaa ampua. Kauankohan tällaista esivaihdetta mahtaa kestää. Plääh.

No kiitos tiedosta. Tässä kierroksessa en enää ehdi, mutta tammikuussa menen kokeisiin. Meinaatko itse käydä myös vielä uudelleen? Skaba, että kumpi saa isommat numerot? Sori, vähän mustaa huumoria.

On se vaan kumma juttu, että joka kuukausi tulee kuitenkin ilmat ja kivut. On se kroppani vaan aika hassu. Mitä niitä tyhjiä munankuoria enää kannattaa ampua. Kauankohan tällaista esivaihdetta mahtaa kestää. Plääh.
Mulla on myös limat, ja halut tapissa. Nyt on viimeiset kuukaudet jääny kivut pois, vaikka viime kierrossa letrotkin käytössä. Eikä limakalvojen kuivuudesta tietoakaan. Enää. Keväällä oli, mut joku lisäravinne on purrut siihen, selvästikin. Ja kierto ei oo ikinä ollut näin jämptin säännöllinen. Ainoo poikkeama oli se elokuun kierto kun oli haamuplussia/kemiallinen raskaus. Sillon oli menkat joitakin päiviä myöhässä.

Nyt kaikki muu toimii ku junan vessa, mutta vain munat puuttuu. Mun tapauksessa oikeesti uskon että ne puuttuu kokonaan. Koska oviskivut vaan loppui. Ehkä mä letroilla pusersin ne kaikki loppuun nopeammin, ne tyhjät hylsyt. Yritän alkaa suhtautumaan tähän huumorilla... jotenkinhan tää pettymys on työstettävä.

Jos nyt vielä halutkin ovat tapissa, niin ei peli vielä voi täysin menetetty olla. Jotain oikeita hormoneja siellä liikkuu vieläkin. Haluttomuus onkin sitten jo vaihdevuosioire.

Halujen perusteella tuntuu munavarastot täysiltä. Alan ymmärtää myös, miksi puumia on olemassa.

Ihan totta HH. Ei tätä voi niin vakavasti ottaa. Vaikka tavallaan ahdistaa, niin silti voi vähän huumoria aiheesta repiä. Näillä sitä mennään, mitä on annettu.

Jos nyt vielä halutkin ovat tapissa, niin ei peli vielä voi täysin menetetty olla. Jotain oikeita hormoneja siellä liikkuu vieläkin. Haluttomuus onkin sitten jo vaihdevuosioire.
Nii.. nyt puuttuis vaan se toimiva parisuhde ja isä sille lapselle :depressed:

Ei vaan, kyllä se mun vauvakuume liittyi aika läheisesti just tähän mieheen, jolla ei ole lapsia. Jos meidän suhde kariutuu niin eiköhän tää mun lisääntymisviettikin laannu. Ja voihan sitä peittoja heilutella ilman lisääntymistäkin. Tässä iässä se on ehkä just todennäköisempääkin niin.

Joo haluja mulla kans riittää. Limoja tuli vielä joku kierto muttei tässä. Toisaalta aikoinaan oon raskautunu ilman että oon huomannu yhtään mitään limoja missään vaiheessa. Ja kääntäen en oo raskautunu limaisissa :hilarious:

Haha joo! Mä tarjoan skumpat joka tapauksessa :)
Joo mä odotan sen soittoajan sille lääkärille (soittaa ne papat samalla) ja kysyn pitäskö se ottaa ns oikeana päivänä vai onko toi validi tuomio. Viimeks kävin Synlabissa sen alemman tuloksen, voihan se olla että ne ryssi se koetuloksen :hilarious: eikös semmonen ollu jollekin käyny syöpädiagnoosin kans

Ei kun siinä syöpäjutussa Synlab olikin oikeassa ja HUS väärässä.

Niin tuo sinun artikkelisi oli lokakuulta, marraskuulta sitten tämä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006305769.html

LOKAKUUSSA IS:n lukijoita järkytti uutinen nelikymppisestä Markosta, jonka verinäytteet Terveystalolla antoivat virheellisesti leukemiaan viittaavia tuloksia kolme peräkkäistä kertaa. Syöpähoitoihin varautuneen perheenisän tulevaisuudennäkymät mullistuivat HUS:n vastaanotolla Meilahdessa, kun erilliset seurantanäytteet analysoinut veritautilääkäri tyrmäsi diagnoosin perättömänä.

Sekaannuksen arveltiin sattuneen Terveystalon laboratoriopalveluista vastaavan Synlabin tallinnalaisessa laboratoriossa. Synlab ja Terveystalo vahvistivat IS:lle käynnistäneensä asian tiimoilta pikaselvityksen.

Nyt IS:n tietoon on tullut, että Terveystalon alkuperäiset löydökset pitävät sittenkin paikkansa. Uutisen musertama Marko toimitti potilastietonsa IS:n käyttöön vahvistaakseen kertomuksensa.

Jne.

Ja 14.11. Mtvuutisten artikkelin mukaan HUS on ottanut luuydinnäytteen, eli pääsi HUSiin jatkotutkimuksiin. Sen uudempia uutisia en asiasta löydä.

Aika hurjia käänteitä, varmaan aika vaikea pitää polla perässä, kun ensin kauhistuu leukemiaa, sitten riemuitsee vääristä tuloksista, sitten kauhistuu jälleen kun eivät ne olleetkaan vääriä tuloksia, ja hoitoonpääsy epävarmaa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin