Pulinaketju

Näinhän se on. Toisaalta just se että romahdus kaikkeen voi tulla nopeasti. Nytkin tuli semmonen olo että entäs jos menkat ei enää alakaan! Että tavallaan itsekin oli aika huonolla ennusteella aina mutta kierto toimi suht ok aina. Nyt ollu tätä remppaa suuntaan ja toiseen selkeesti enemmän. Silleen jonnekin saakka sitä toivoa on ehkä enemmän ”vaikka kierto toimii” mut nyt jotenkin liian moni asia puhuu sen puolesta ettei ehkä hyvä heilu. Ainahan se joku raskauruu vanhanakin ja luin jopa jostain et FSH 108 arvolla oli tullu luomuraskaaks. Mut toisaalta suurin osa ihmisistä ei ja jotenki uskon etten kuulu tähän ”ihmeporukkaan” ainakaan enää :sorry:

Näinhän se on. Toisaalta just se että romahdus kaikkeen voi tulla nopeasti. Nytkin tuli semmonen olo että entäs jos menkat ei enää alakaan! Että tavallaan itsekin oli aika huonolla ennusteella aina mutta kierto toimi suht ok aina. Nyt ollu tätä remppaa suuntaan ja toiseen selkeesti enemmän. Silleen jonnekin saakka sitä toivoa on ehkä enemmän ”vaikka kierto toimii” mut nyt jotenkin liian moni asia puhuu sen puolesta ettei ehkä hyvä heilu. Ainahan se joku raskauruu vanhanakin ja luin jopa jostain et FSH 108 arvolla oli tullu luomuraskaaks. Mut toisaalta suurin osa ihmisistä ei ja jotenki uskon etten kuulu tähän ”ihmeporukkaan” ainakaan enää :sorry:
Justiinsa niin. Saa unelmoida ja tavoitella kuuta taivaalta, mutta on hyvä olla myös realisti. Mullakin kierto on toiminut ihan hyvin koko ikäni ja vasta tänä syksynä tuli ensimmäinen selvästi kummallinen pitkä kierto. Tippasut alkoivat jo alkuvuodesta 2018 ja totuutta en tiedä, että pysyvätkö pois vain Terojen ansiosta, vaikka en niitä aina edes käytä. Plussa kuitenkin tullut keväällä, mutta siitä tilanne on voinut pahentua vaikka kuinka. Oletan silti vielä, että saattaa sieltä kokkelin seasta joskus jopa kunnon munakin ponnistaa. Kassellaan.

On mahdollista. Edellinen sektio oli 39+0. Sen jälkeen kohtu ei enää palautunut kuten olisi odotettu leikkauskohdasta. Arpi jäi jostain kohdasta alle 2mm paksuiseksi. Siksi on suurentunut repeämisriski.

On mahdollista. Edellinen sektio oli 39+0. Sen jälkeen kohtu ei enää palautunut kuten olisi odotettu leikkauskohdasta. Arpi jäi jostain kohdasta alle 2mm paksuiseksi. Siksi on suurentunut repeämisriski.
Mittaavatko nyt arpea joka kerta? Oliko hematoomat hävinneet, entä istukka siirtynyt? Minäkin toivon lisää oireettomuutta sulle. Mahtavalta kuulostaakin.

Mittaavatko nyt arpea joka kerta? Oliko hematoomat hävinneet, entä istukka siirtynyt? Minäkin toivon lisää oireettomuutta sulle. Mahtavalta kuulostaakin.

Koittavat arpea mitata. Kuulemma hankala saada tarkkaa kuvaa. Kertoivat miltä tuntuu jos kipu johtuisi arvesta. Varmasti riski suurempi kun enemmän tulee viikkoja.

Hematoomia ei näkynyt :-) istukka on noussut ylöspäin eikä pitäisi enää haitata.

Kiitos tsempeistä kaikille :-)

Wm, saat kyllä hyvää seurantaa ja hoitoa. Se on hienoa!

Jotenkin tuota hyvää hoitoa osaa arvostaa, kun aina se ei ole osunut omalle kohdalle. Onneksi tosin raskauden aikana kaikki sujui hyvin, vaikka lääkärikäyntejä kertyi. Eikä ole kyllä synnytyksessäkään moittimista.

Minullakaan ei ole pahaa sanottavaa tämän toisen lapsen raskausajasta tai synnytyksestä. Paremmin ei olisi voinut mennä ja henkilökunta oli ihan huippua. Ja kun sitten vertaa esikoisen kehnoon synnytyskokemukseen, tuntui ihan kummalliselta, että samassa sairaanhoitopiirissä voi tulla niin päinvastaisia kokemuksia. Mutta hyvä että meni näin päin, parempi kokemus jäi viimeiseksi mieleen. :cool:

Mä sain tänään kasvotusten itkuisen anteeksipyyntöanelun kollegalta aamulla. Oli vaikea
olla enää vihainen siinä kohtaa. Mutta oli kiva kuulla, että kaikki muut olivat perjantaina
olleet silmät pyöreinä yhden huutaessa toiselle muiden kuullen. Sain vielä tänään tukea
asiaan kollegoilta. Nyt taas parempi fiilis.

Mä sain tänään kasvotusten itkuisen anteeksipyyntöanelun kollegalta aamulla. Oli vaikea
olla enää vihainen siinä kohtaa. Mutta oli kiva kuulla, että kaikki muut olivat perjantaina
olleet silmät pyöreinä yhden huutaessa toiselle muiden kuullen. Sain vielä tänään tukea
asiaan kollegoilta. Nyt taas parempi fiilis.
PMS :p? Kysyitkö?

Minä en ole koskaan huomannut itsessäni mitään pms-oiretta, mutta aina kun on nälkä, väsymys, kuuma tai kylmä, niin saatan olla ärhäkkä. Viimeksi eilen mies teki äkkiä näkkärin ja laittoi suoraan suuhuni, kun tunnisti, että hermo alkoi olla kireä. Auttoi heti!

Minä en ole koskaan huomannut itsessäni mitään pms-oiretta, mutta aina kun on nälkä, väsymys, kuuma tai kylmä, niin saatan olla ärhäkkä. Viimeksi eilen mies teki äkkiä näkkärin ja laittoi suoraan suuhuni, kun tunnisti, että hermo alkoi olla kireä. Auttoi heti!
Onpas sun mies neuvokas! Tirskun täällä itsekseni kun mietin tota tilannetta... :laughing001 En tiiä miks, mutta huvittaa ihan hulvattomasti tuo mielikuva että mies työntää näkkärin suuhun :cat: Toimiihan se niinkin, että suu täynnä näkkäriä ei voi aloittaa riitaa. Mullekin pitäis joskus tehdä noin, väsyneenä tai pms oireissa.

Mä en jaksais enää sairastaa... kuume vasta alkoi nousemaan nyt illalla, 2vrk oon ollut petin pohjalla. Se mies kun pölähti tänne viime yönä, ajattelin että hoitakoot sit mua, kun kerran sanoi tulleensa mua hoitamaan. Eipä minua kukaan olekaan hoitanut ties milloin, jos ikinä. Yksin aina saanu flunssani sairastaa ja ite keitellä inkivääriteeni. Nyt oon vaan maannut petissä ja ottanut vastaan palvelua. Aamulla se lähtee, jatkosta en oo luvannut mitään, ollaan keskusteltu ihmeen hyvässä hengessä, mutta en antanut juurikaan toivoa tälle suhteelle, ja hän ymmärtää sen. Sanoin että jos hän ei pysty kunnioittamaan mun rajoja, niin en näe mitään mahdollisuuksia meillä. Mut kaikesta huolimatta hyvin on hoitanut toipilasta.

Wm montako lasta sulla oli? Mulla on 2 sektiota ja oon voinu niitten jälkeen synnyttää normisti ja kysyinkin vielä lääkäriltä et voiko revetä ja sanoi vai että ei voi tietää kyllä himpun verran hirvitti... Muistan ku ekaa ootin ja mentiin saunaan ja tuli hirvee hinku grillimakkaraan sanoin miehelle et tekee mieli ja mies tuumas haetaan huomenna No minähän vedin raivarit ja mies lähti samaten hakeen   :laughing021:laughing021ihanat hormoonit:grin

Onpas sun mies neuvokas! Tirskun täällä itsekseni kun mietin tota tilannetta... :laughing001 En tiiä miks, mutta huvittaa ihan hulvattomasti tuo mielikuva että mies työntää näkkärin suuhun :cat: Toimiihan se niinkin, että suu täynnä näkkäriä ei voi aloittaa riitaa. Mullekin pitäis joskus tehdä noin, väsyneenä tai pms oireissa.
Syöttäminen on tuossa ainoa vaihtoehto, kun en itse tajua, että se on nälkä, vaan teen kaikkea epäoleellista, säntäilen ympäriinsä, en saa mitään aikaan ja olen äreä.

Olen käyttänyt tätä samaa taktiikkaa keskimmäisen kanssa, kun hän oli teini. Näkkileivän sijasta käytin välipalapatukksa. Hän yritti vielä patukka suussa pulista, ettei hänellä nälkä ole. No kiukku loppui kuitenkin, kun patukka oli syöty.

Wm montako lasta sulla oli? Mulla on 2 sektiota ja oon voinu niitten jälkeen synnyttää normisti ja kysyinkin vielä lääkäriltä et voiko revetä ja sanoi vai että ei voi tietää kyllä himpun verran hirvitti... Muistan ku ekaa ootin ja mentiin saunaan ja tuli hirvee hinku grillimakkaraan sanoin miehelle et tekee mieli ja mies tuumas haetaan huomenna No minähän vedin raivarit ja mies lähti samaten hakeen   :laughing021:laughing021ihanat hormoonit:grin

Kaksi lasta. Kummatkin sektiolla :)
Nyt tehdään sterilisaatio koska olisi erittäin vaarallista jos vielä tämän jälkeen raskautuisin.
Mun oma sairaus heikentää sidekudosta ja on osasyynä huonoon kohdun kestoon.

Takaisin