Pulinaketju

Niin nehän pesi ja kuivasi kaikki pyykkinsä silloin pesutuvassa, muistatteko vielä aikaa kun äidin kanssa kirmattiin siellä kerrostalon kellarikerroksessa pyykkäämässä? Olihan se eri aikaa se :joyful:! Ne kuivaustuvat oli mahtavia! Onko niitä enää edes missään käytettävissä?
Ei ihan helposti ratkaistavissa tämä kultturimuutos vanhoissa taloissa :cool:

On meillä pesutupa, mutta en oo ikinä käyttänyt. Kuivaushuoneesta en edes tiedä. Vanhassa kodissa oli toi kuivaushuone ja ongelmana juurikin se, etten muistanut hakea kuivia pois. Lähinnä lakanoita siellä kuivasin, vaatteet sisällä kuivaustelineessä.

Kiitti, Sharmander! Luulis tällä kokemuksella ja työpaikkojen vaihtelulla löytyvän töitä!
No kyllä! Ja jos ei niin silläkin sitten lienee joku tarkoitus.

meillä oli hyvä keskustelu miehen kans. En mä halua alkaa elättää yhtään turhaa toivetta, etten pety ja romahda enemmän. Mut mies tuki mua hyvln tässä kriisissä, sanoi ettei yhteen kokeeseen kannata vielä masentua (joka otettu kp32 tjsp). Katotaan mitä gyne sitten sanoo. Ehkä oli jotenkin henkisesti eka kertaa mukana tässä
Tjottailussa (aikaisemmin oli jotenkin sitä mieltä että on ok olla ilman ehkäisyä mut me ei varsinaisesti yritetä koska lapsimäärä on täys). Ja omilla soluilla hoidot on mahdottomia, se on hyödytöntä kun oli jo kauan aikaa sittenkin. Mutta ehkä vielä katsotaan pari korttia. Ehkä. Joskus. Ehkä. Kun imetys on ohi. Ehkä. En halua alkaa odottaa mitään enkä toivo, koska sit tipahdan taas liian korkealta jos mies ei enää haluakaan

Mä söin 3kk kuurin DHEA:ta just ennen plussaa. Ihan mahtavaa ainetta. Seuraava resepti odottaa apteekissa, otan käyttöön heti imetyksen loputtua.
Mahtavaa! Millä annoksella? Tuliks siitä sivuvaikutuksia? Oliks tää minkä hintasta, ylppäri taitaa myydä ainoastaan..
Muoks. Mikä taho tätä kirjotti?

No kyllä! Ja jos ei niin silläkin sitten lienee joku tarkoitus.

meillä oli hyvä keskustelu miehen kans. En mä halua alkaa elättää yhtään turhaa toivetta, etten pety ja romahda enemmän. Mut mies tuki mua hyvln tässä kriisissä, sanoi ettei yhteen kokeeseen kannata vielä masentua (joka otettu kp32 tjsp). Katotaan mitä gyne sitten sanoo. Ehkä oli jotenkin henkisesti eka kertaa mukana tässä
Tjottailussa (aikaisemmin oli jotenkin sitä mieltä että on ok olla ilman ehkäisyä mut me ei varsinaisesti yritetä koska lapsimäärä on täys). Ja omilla soluilla hoidot on mahdottomia, se on hyödytöntä kun oli jo kauan aikaa sittenkin. Mutta ehkä vielä katsotaan pari korttia. Ehkä. Joskus. Ehkä. Kun imetys on ohi. Ehkä. En halua alkaa odottaa mitään enkä toivo, koska sit tipahdan taas liian korkealta jos mies ei enää haluakaan
Toivo on se mikä minut pitää tiellä. Nyt olen kyllä utelias. Mitäpä saatatte suunnitella?

Mahtavaa! Millä annoksella? Tuliks siitä sivuvaikutuksia? Oliks tää minkä hintasta, ylppäri taitaa myydä ainoastaan..
Muoks. Mikä taho tätä kirjotti?
Sain reseptin Dextrasta, kun suunniteltiin mitä voisi tehdä solujen laadun parantamiseksi. Muistaakseni 75mg/vrk, 50 aamulla ja 25 illalla. Ja YA on tosiaan ainoa joka tätä tarjoaa.

Ainoa negatiivinen sivuvaikutus oli hiusten nopeampi rasvoittuminen, mutta esim. mitään iho-ongelmia tai muuta fyysistä/henkistä kremppaa ei tullut. Oon kuullut toki mm. mielialavaihteluista sivuvaikutuksena, mutta ainakaan itselle ne ei toteutuneet. Päinvastoin, kuiva kasvojen sekaiho tuli ihan huippukuntoon, ja yleisjaksaminen parani.

Muoks. Hintaa en muista, eli ei ilmeisesti kirpaissut kovin syvältä. :p

Oon tässä surkutellu tätä vauvajuttua, kun on niin epäonnistunut olo. Yhtäkkiä muistin, että äidinäitini sai lapsensa 23-, 24-, 27-, 37- ja 43 -vuotiaana ilman mitään hoitoja. En heitä kirvestä kaivoon vielä :oops:

Viikkoja 20+2. Vuodot olleet poissa :)
Huomenna taas kontrolliultra. Uskon kyllä että kaikki hyvin :) minusta voin ihan hyvin.
Ihana kuulla :smiley-angelic003

@Vastavirran akka .. noo. Vielä nää juttelut oli aika lapsenkengissä. Lähinnä palloteltiin sitä mitä tässä enää haluaa /voi/pystyy tehdä. Lähinnä oon onnellinen että mies tuli sieltä norsunluutornista alas ja sanoi että lapsi ei olis katastrofi. No helppohan se tietysti nyt on sanoa jos en raskaaksi enää juuri tule :smiley-ashamed005 Mietittiin sitten että missä menee raja. Mies ei oo halunnut ajatellakaan esim hoitoja sitten vuoden 2015. Ja tavallaan olin silloin samaa mieltä vaikken halunnu niin helpolla luovuttaa. Haha helpolla :laughing001.. voikohan näin edes sanoa :angel4 Mut joo, siis mietittiin että haluaako enää laittaa rahoja yhtään mihinkään, saati jaksamista. Kaikki hoitokuviot on ollu mulle tosi raskaita kestää, hurahdan nii äkkiä siihen kuplaan ja pettymykset on raskaita. Kun se on semmosta ”upporikas/rutiköyhä” meininkiä ainakin meidän kohdalla. Lahjasolujahan ne sit olis jos mihinkään lähtisi. Mut siis tämä ny on niin iso jos miehen puolelta. Se on fine lahjasoluasian kans mut ei sen että mitä ne hoidot vaatii rahallisesti ja henkisesti noin muuten.

Niin onko sitten helpompi lopettaa rysäyksellä, jatkaa toivomista ihmeestä vai koettaa lahjasoluja, joissa ei niissäkään takuuta ole. Vaikeita asioita. On se lapsen kaipuu vaan jotain käsittämätöntä. Jos ukko olisi kieltäytynyt pari vuotta sitten jatkamasta, olisin kääntänyt jokaisen kiven ilman häntä. Onneksi niin ei tehnyt. Nyt en ole enää valmis karkaamaan Viroon hakemaan lahja-alkioita. Tyydyn tähän perinteiseen menetelmään. Aika on selvästi auttanut sopeutumaan luonnon lakiin kohdallani.

Minä kyllä teidän puolestanne hieman innostun. Alustava lupahan on positiivista. Minulla ei ole hoidoista kokemusta, niin en osaa siihen epätoivoon samaistua, kun menee reisille, mutta lapsettomuuden tuskan tiedän. Minä olen ainakin täällä tukitolppana, jos sille tielle päädytte.

Niin onko sitten helpompi lopettaa rysäyksellä, jatkaa toivomista ihmeestä vai koettaa lahjasoluja, joissa ei niissäkään takuuta ole. Vaikeita asioita. On se lapsen kaipuu vaan jotain käsittämätöntä. Jos ukko olisi kieltäytynyt pari vuotta sitten jatkamasta, olisin kääntänyt jokaisen kiven ilman häntä. Onneksi niin ei tehnyt. Nyt en ole enää valmis karkaamaan Viroon hakemaan lahja-alkioita. Tyydyn tähän perinteiseen menetelmään. Aika on selvästi auttanut sopeutumaan luonnon lakiin kohdallani.

Minä kyllä teidän puolestanne hieman innostun. Alustava lupahan on positiivista. Minulla ei ole hoidoista kokemusta, niin en osaa siihen epätoivoon samaistua, kun menee reisille, mutta lapsettomuuden tuskan tiedän. Minä olen ainakin täällä tukitolppana, jos sille tielle päädytte.
Nimenomaan. Itse perustan tämän vähän samalle, että kannattaako ”vanhoja haavoja avata”. Aina voi lopunikää miettiä, että kokeillako vielä yksi ja vielä yksi hoito. Ja entä jos se seuraava onnistuisi. Että antaisiko nyt olla kun olen jo päässy niistä pettymyksistä yli vai alkaako uudelleen kokeilla onneaan ja ehkä olla vain vuoden päästä tyhjin sylin ja rinta verellä. Toisillehan taas auttaa se että kokeilee niin ei jää jossittelemaan. Mut tavallaan kun on jo noita lapsia niin tilanne on eri. Jos ei olisi niin oliskait sitä eri mieli asian kanssa. Tuolla on ketjuissa naisia kellä on viis lasta ja silti 47v mennään lahjasoluihin. Jokainen tavallaan mut itsellä ei oo enää niin suurta tuskanpaloa kuitenkaan enää.

ja kiitos. Sinuun mä saatan tässä nojailla matkan varrella muutenkin. Tahkotaan ny kimpassa tätä luomukauraa ensin:Heartred

Meillä pyörii 2 pyykkäri 2 kuivaria.. Toki kaikkii ei voi sinne laittaa kuivuun et sit khh niin on pois silmistä eikä ole kenenkään edessä... Kyllä nuo hoito hommat kuulostaa todella haastavilta ja raskailta henkisesti ja fyysisesti en voi edes kuvitella enkä tiedä pystyisinkö ite nuihin... Arvostan kyllä teidän yrityksiä ootte kyllä hitsin sitkeitä :Heartpink:Heartred saatte olla ylpeitä ittes tänne ja kumppanista

Nyt on kp4 ja nämä menkat ovat niukemmat, mihin olen tottunut. Kyllä vuotaa, mutta ei samoin, kuin tähän asti. Mitähän tämäkin nyt sitten taas meinaa. Onhan se tietysti tavallaan positiivista, mutta näitä sanoisin jo melko huomaamattomiksi. Voihan se vaihtarijuttuihin liittyä kai. Tai jospas onkin hyvä juttu. Tiedä sitten.

Jatketaan luomukaura tahkoamista tietysti, vaikka ei tulosta tule, niin onhan kivaa puuhaa kuitenkin. Kovat halut ei ainakaan ole poistuneet. Yöllä näin unta, että ukon kanssa oltiin rupeamassa hommiin. Heräsin siihen, kun puristelin kättä nyrkkiin ja hämmästelin, että minne se heppi hävisi, kun tyhjää vaan tuntuu.

Toisaalta niin pitkään kuin kuukautiset tulevat, ei toivo vielä ole menetetty. Ei sen tarvitse mennä nappiin kuin kerran.

Kun olin lapsi, meillä oli perhetuttu, joka ei koskaan ollut käyttänyt ehkäisyä, ja oli saanut lapsen kaksikymppisenä, sen jälkeen vain yksi keskenmeno... kunnes nelikymppisenä sai luomuna vielä yhden lapsen. Ja koko tuon parikymmentä vuotta ilman ehkäisyä ja saman miehen kanssa ja kuvitteli, ettei enää onnistu ollenkaan.

Takaisin