Pulinaketju

Mä ostin tälle iltatähdelleni be safen kaukalon ja sit isomman istuimen, jotka käy samaan telakkaan, mut en tiedä onko vikaa telakassa, vai kaukalossa, kun on kauheen vaikee saada se naksahtamaan kiinni... pitäs varmaan käydä liikkees testaamaas toiseen telakkaan... ärsyttää kun ihan uus ja kauhee vaiva sit jos joutuu vaihteleen :rolleyes: Et jos jollakulla kokemusta tuosta kaukalosta telakalla, kuulen mieluusti :) Ei ollu mitää telakoita sillon 16v sitten, niin oon ihan hukas näistä :hilarious:
 
Sanoisin, että käy siinä liikkeessä, josta sen ostit ja pyydä myyjää näyttämään homma. Minä olen ihan joka turvaistuinostoksessa pyytänyt myyjää auttamaan istuimen asennuksessa autoon ja näyttämään miten se toimii, jotta minäkin osaan eikä tarvitse ihmetellä, ja aina myyjät ovat sen tehneet.
 
Toi Britax Römer Dualfix on siitä hyvä että se asennetaan vain yhteen asentoon, mutta itse istuin osa on kääntyvä. Se menee 0-25kg eli sen saa myös kaukaloksi vauvalle, mutta sitähän ei saa sitten irti autosta "kauppaan mukaan". Siksi meillä oli eka kaukalo telakalla, sekin Britax Römer. Ystäväni on Vauvatalo Johannassa töissä ja sanoi että on yksi parhaimpia malleja ja heillä myydyimpiä. Nyt meillä reilu 4v siirtyy turvavyöistuimeen koska pikkusisko saa kohta tuon Dualfixin. Ostin sellaisen turvavyöistuime joka laitetaan isofixiin kiinni. Siinä on hyvät sivutuet. En muista nyt merkkiä, täytyy tarkastaa..
 
Sanoisin, että käy siinä liikkeessä, josta sen ostit ja pyydä myyjää näyttämään homma. Minä olen ihan joka turvaistuinostoksessa pyytänyt myyjää auttamaan istuimen asennuksessa autoon ja näyttämään miten se toimii, jotta minäkin osaan eikä tarvitse ihmetellä, ja aina myyjät ovat sen tehneet.
Sama, mä kans pyysin myyjän asentamaan istuimen suoraan mulle.

Dualfixistä se vielä että lapsi on helppo siihen asentaa, kun penkin voi kääntää oven suuntaan niin siihen on helppo lapsi laittaa ja turvavyö tiukasti kiinnittää. Ei tarvitse nk vinoon pujottaa lasta sinne :)

Ja tämän ostin turvavyöistuimeksi:

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...SCOVERY-SL-turvavyoistuin-15-36-kg-Cosmos-Bla


https://www.autoliitto.fi/turvaistuintesti/britax-romer-discovery-sl-2016

Edit: kuinka ollakaan, sekin oli Britax Römer :D
 
Muokattu viimeksi:
Miten palstailijoiden Uusi Vuosi vaihtuu? Me ollaan ihan omissa oloissa kotona, kun on tuo uusi kodinvaihtaja Helmi, ja ei ole tietoa, onko paukkuherkkä. Harmi kun en saa hänestä taas liitettyä kuvaa... En taas muista mikä nappi se oli.

Aattona luulin jo, että menkat alkoivat. Mutta jokin palanen vielä poistui km jäljiltä. Tänään "lupaillut" alkua, mutta mulla aina niin runsaat menkat, etten vielä laske alkaneeksi. Pikku jännitystä, kun lääkkeet pitää aloittaa taas kp2. Olen vaan huojentunut mitä pidemmälle aloitus menee. Edelleen takaraivossa vaan nämä keskenmenot. Ei ne pelot kai koskaan hälvene.
 
Muokattu viimeksi:
Paljon tsemppiä Peppipupu jatkoon! :Heartred Eipä ne pelot tosiaan taida koskaan hälventyä, en usko että itsellänikään olisi ikinä hälventyneet, jos oltaisiin yritetty toista lasta. Mutta nyt kun ei enää ole mahdollisuutta toiseen lapseen, niin kaikenlaista muuta pelättävää ja huolta aiheuttavaa sitten on tullut tilalle, että ei taida minkäänlainen elämä täysin ilman pelkoja sujua :confused:

Meillä vaihtuu vuosi myös kotona. Ei ole mitään intoa lähteä mihinkään. Kai täällä joku jotain rakettejakin ampuu, mutta ei varmastikaan mitään sellaista "koko kylän juttua" ole. En usko, että meille hankitaan minkäänlaisia paukkuja. Kai tämä oma ikäkin vaikuttaa, kun kaikki sellaiset jutut alkavat tuntua jotenkin yhdentekeviltä, ja siltä, että rahalle on muutakin käyttöä kuin ampua sitä taivaalle :bag: Pitäisi yrittää vielä enemmän saada säästöön kaikki vähänkin liikenevä raha, kun talo alkaa tarvita yhtä sun toista remonttia, eikä autokaan taida kovin montaa vuotta enää kestää :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Miten palstailijoiden Uusi Vuosi vaihtuu? Me ollaan ihan omissa oloissa kotona, kun on tuo uusi kodinvaihtaja Helmi, ja ei ole tietoa, onko paukkuherkkä. Harmi kun en saa hänestä taas liitettyä kuvaa... En taas muista mikä nappi se oli.

Aattona luulin jo, että menkat alkoivat. Mutta jokin palanen vielä poistui km jäljiltä. Tänään "lupaillut" alkua, mutta mulla aina niin runsaat menkat, etten vielä laske alkaneeksi. Pikku jännitystä, kun lääkkeet pitää aloittaa taas kp2. Olen vaan huojentunut mitä pidemmälle aloitus menee. Edelleen takaraivossa vaan nämä keskenmenot. Ei ne pelot kai koskaan hälvene.
Ymmärrän tuskan. On alkanut pelottamaan tulevat raskaudet, se jännitys ja pettymys.....

Vuosi vaihtuu "melkein naapurissa", kaveri pariskunnan luona. En ole elokuun jälkeen juonut alkoholia, paitsi synttäripäivänä 1 lasin kuoharia. Vuoden vaihtuessa ehkä vain pari lasia kuoharia ja loput alkoholittomia. Tässä parin vuoden aikana olen kokenut että humallun aika helposti ja darraa en kaipaa yhtään enään.
 
Me ollaan ihan perheen kesken kotona. Tähtisädetikkuja ostetaan ja niitä käydään polttamassa tossa pihalla. Saattaahaan siinä muutaman raketinkin nähdä. Kaikki tapahtumat on peruttu. Lasten ilotulitukseen oisin halunnut mennä, mutta ei sitäkään ole. Me jouduttiin lopettamaan toinen koirista joulun alla, joten into ja jaksaminen on tällä hetkellä aika vähäistä.
 
Mulla tulevalla viikolla vuoden kiireisin työviikko. Iltavuoro uudenvuoden aattona mut ei erityisen myöhään mee. Uuden vuoden alkupäivinä vietetään myös yhen synttäreitä.
 
Kotona ollaan. Raketteja ei mennä enää naapurustoon katsomaan kun viime vuonna kaatui raketti, lensi yleisöön ja räjähti pojan korvan juuressa. Uudenvuodenpäivä meni Pihlajalinnassa kuulotutkimuksissa kun ei meinannut särky loppua. 5 päivää lepoa lapsen kanssa sitten auttoi. Ikkunasta jos jotain näkyy, se riittää.

Syödään perinteen mukaan tacoja, tähtisädetikkuja poltellaan. Mäkeä lasketaan jos on lunta :) yöllä käydään miehen kans aina kaksin saunassa ja käydään vuosi läpi, hyvät ja huonot asiat. Sitten mietitään tulevaa vuotta ja mietitään otetaanko jotain tavoitteita :) :Heartred
 
Kotona ollaan. Raketteja ei mennä enää naapurustoon katsomaan kun viime vuonna kaatui raketti, lensi yleisöön ja räjähti pojan korvan juuressa. Uudenvuodenpäivä meni Pihlajalinnassa kuulotutkimuksissa kun ei meinannut särky loppua. 5 päivää lepoa lapsen kanssa sitten auttoi. Ikkunasta jos jotain näkyy, se riittää.
Ei hemmet*i! Mä kuulovaurioituneena niin sympatiseeraan teiän pojan kokemusta :sad001
Onko ollut vielä seuraamuksia tuosta? Onko korva ääniyliherkkä tms? Voishan sitä aina olla huonomminkin, vaikka näkö tai naama räjähtänyt.. Mutta lupa on jokaisella omia naarmujaan (ja vähän toisenkin omia) purnata..
 
Mä elän niin tätä päivää vielä, etten yhtään tiedä uudesta vuodesta. Meillä on myös synttärisuma alkanut, ettei oo kekkereistä puutetta tulevina viikkoinakaan. Kaipa mä taas lukitsen elukat sisään ja toivon että naapuritkin olis kyllästyneet paukkeeseen. Seinäkalenterin vois nakata juhlallisesti roskiin ja nostaa uuden seinälle.
 
Ei hemmet*i! Mä kuulovaurioituneena niin sympatiseeraan teiän pojan kokemusta :sad001
Onko ollut vielä seuraamuksia tuosta? Onko korva ääniyliherkkä tms? Voishan sitä aina olla huonomminkin, vaikka näkö tai naama räjähtänyt.. Mutta lupa on jokaisella omia naarmujaan (ja vähän toisenkin omia) purnata..
Ei onneks käynyt mitään. Selvittiin säikähdyksellä. Eniten vitutti että poika oli siis 8v ja kysyi että pääseekö naapureiden kanssa katsomaan kun kylän parit iskät tuossa ampui. Lupasin mutta varmistin naapurin äidiltä että pysyvät tarpeeksi kaukana. No olivat kuulemma olleet kaukana mut en tiiä miten ne äijät oli saanut sen kaadettua. Voi olla mahdollista että myös naapurin poika oli niitä ampumassa ja hän sitten olisi ollut se sytyttäjä. Vitsi mä pelästyin, poika pelästyi enemmän, juoksi itkien kotiin. Ja sit naapurin tyttö vaan kävi ilmoittaa et "joo raketti kaatu ja pamahti teän pojan vieressä". Sit se nainen joka lupas olla meänkin pojasta vastuusta ei itse ilmoittanut mitään, ennen kuin itse kysyin... Poika ei edes halua enää mennä raketteja katsomaan. Ja en halua minäkään. :S
 
Niin ja lambi ollaan toki iloisia et ei mennyt silmät... Mut mun mielestä koko paukuttamisen vois kieltää lailla. Ammattilaiset ampukoon ja that's it. Aivan liikaa kaikkee tapaturmia ja kämpänpaloja noista...
 
Meilläkin menee uusi vuosi kotosalla. 9 viikolla raskaana korona-aikaan niin ei paljoa vierailulla käydä. Onnistuin saamaan jonkun kausiflunssan tähän, joka on nyt jyllännyt 1,5 viikkoa, eikä suostu lähtemään pois (ei ole korona) että senkin takia joulun ja uuden vuoden aktiviteetit mennään ihan oman kodin sisällä. Mutta ei haittaa, en ole tykännyt olla ihmismassoissa, joissa on tulitteita ehkä 20 vuoteen, niin tehdään hyvää ruokaa ja kattellaan vaikka hyviä leffoja :)

@twisted Samaa mieltä sun kanssa. Ammattilaisille vois nämä asiat jättää. Ei tarvii jokaisen Erkki-Petterin humalassa ampuilla. Mun serkulla lähti silmä, kun oli pikku papatteja. Epäilivät, että yksi on suutari, mutta kun meni katsomaan, niin ampuikin suoraan silmään.
 
Mä olen vuokrannut meille asunnon Hgin keskustasta neljäksi päiväksi ensi viikolla ja vietetään siellä uusivuosi, jotta saa vähän vaihtelua tähän elämään. Mä olen ollut etätöissä maaliskuusta saakka ja ympäristönvaihdosta kaipaa. Joulu vietettiin kotona.
 
Takaisin
Top