Pulinaketju

Kiitos naiset. Järki sanoo ettei niitä halpoja liuskatikkuja kannattaisi päiväkausia verrata, vaan niin 90% naisista näkyy tekevän. Ja sen myötä ihmetellään miks tolla on ollut vahvat viivat ja mulla tämmöset. :dead: Epävarmuudessa on ikävä elää. Njoo, tänään edelleen sama näkymä tikussa, dpo17 ja kp 31 (normikierto 29). Eli 4 päivää sama vahvuus. :sad001 Mulla ei ole ollut kemiallista tai varh. keskenmenoa, joten elän pelokkaana mistä tämä voi johtua. Pitihän sen 2 päivän välein vahvistua. :sorry: Pregchek myy kiinalaisen Wondfo:n tikkuja ominaan, netissä on globaalisti juttua siitä että ne vahvistuu hitaasti, tai tikun laatutasot heittelee valmistuserittäin. Jotkut jopa laimentaa pissiä vedellä, kun toisinaan (eli harvoin) tikku reagoi liikaan hormonimäärään negatiivisesti, ja vertaa sitten laimentamattoman tulokseen.

Oon testannut siis vain 6-9h pidätettyä aamupissiä Pregcheckillä, mutta kahdesti myös semmosella yliherkällä raskauskeijun one step-liuskalla (yleisesti kai huonoja?). Dpo 12 oli tyhjä, tänään dpo 17 on selkeä viiva muttei tosiaankaan tasavahva. Viikkonäytöllinen olisi ajateltuna joulun jälkipäiviin, mutta pahoin pelkään että se vuoto tulee ennen sitä. Fyysisiä oireita on jonkin verran, eli kohtu oireilee (nippailu, paine), nännit kipeät, janottaa ja pissittää, mieliala heittää. Tänään on tehnyt mieli oksentaa, mutten tiiä onko tää nyt kuitenkin mun psyykkisen ahdistuneisuuden oire (vai sitä itseään). :hungover:

Alkaiskohan perinpohjaiseen itsesäälisessioon, vai tekiskö joululeipomuksia vaikka kuinka ärsyttää alkaa millekään. :angry1

Shieldmaiden, olet raskaana kunnes toisin todistetaan (joskus ensi syyskesällä), joten leivo ja nauti tai leivo ja ahdistu, kumpaa paremmin pystyt tai saat tehdä myös molempia. Onneksi raskaus ja sen jatkuminen ei ole omasta uskomisesta kiinni. Toivon sinulle pitkää ja onnistunutta raskautta <3 Muistan kyllä tuon alun epävarmuuden ja miten pitkiä päivät olivat. Tsemppiä piinaaviin päiviin!

Ei mulla ole tullut tasavahvat viivat kuin siinä rv 5+2- 5+5. Ja vahvempi viiva aina päivän toisesta kuin ensimmäisestä pissasta.

Kauan on @KatMa sinullakin vuotanut. En nyt muista oliko aikaisemmissakin noin pitkään? Mulla on vuotoa ollut aikaisemmissa keskenmenoissa 6-9 päivää ja ne pari viineistä päivää ihan pientä tuhrua. Nyt edelleen veristä vuotoa, vaikka ei isoja määriä.

Ei mulla ole tullut tasavahvat viivat kuin siinä rv 5+2- 5+5. Ja vahvempi viiva aina päivän toisesta kuin ensimmäisestä pissasta.

Kauan on @KatMa sinullakin vuotanut. En nyt muista oliko aikaisemmissakin noin pitkään? Mulla on vuotoa ollut aikaisemmissa keskenmenoissa 6-9 päivää ja ne pari viineistä päivää ihan pientä tuhrua. Nyt edelleen veristä vuotoa, vaikka ei isoja määriä.
Ekassa keskenmenossa sain 2 kertaan lääkkeet, kaiken kaikkiaan kesti n. 2 kk tuhruvuotoa. Toka oli pitkittyny tuulimuna, joka sit kaavinnalla saatiin päätökseen, mutta siinä vuoto loppu 2 viikon kohdalla tyhjennyslääkkeen jälkeen. Tää kolmas vuosi sen 20 vrk, sellasta tuhruvuotoa.

Täytyy myöntää, että mielenkiinnolla täällä edelleen seurailen kaikkien tikuttamisia jne. Itse kun en ole sitä koskaan kokenut niin onhan tuo varmaan äärimmäisen stressaavaa. No toisaaltaan oli sekin kun saat kuulla yht äkkiä olevasi 7 vkolla raskaana vaikka kuvittelit meneväsi lääkäriin kystan tms takia :rolleyes:
Täällä meidän yllätys 4v on erittäin puhelias, vilkas ja jääräpäinen neiti. Muuten menee hyvin, mutta kakka asiat välillä tuppaa olemaan jumissa. On jo onneksi ne saatu kuntoon. Mulla on onneksi nyt viikon joululoma ja saa stressittömästi valmistella joulua. Lapsikin on ollut tarhasta pois jo viime viikon puolivälistä niin on saatu pidettyä ns karanteenia ja voidaan viettää joulua isovanhempien kanssa.
Toivon teille kaikille nyt ensi vuodelle plussa uutisia ja jaksamista yrittämiseen. Itse en edelleen toista lasta halua ja ikäkin on jo 45 joten mahdollisuudet on jo käytännössä omalla kohdalla nolla jos yht äkkiä vauva kuume iskisi. laughing7

Tänään en tehnyt testiä. Olo on tiine. Oon nyt 3 päivää myöhässä. Yöllä etoi ja poltteli alaosastolla, piti sitten valvoa. Tänään oireet jatkuu, ei ole vuotoja. Kaapissa on se digi, mutta jätän sen noin viikon päähän jotta näkee tulisko se 3+. Ja sitten ar ultraan varaus. Päivä kerrallaan, toivottavasti jouluna on ruokahalua vaikka nyt ruoka suklaasta alkaen tökkii, ei vain maistu.

Eclipse, riippuu persoonasta mutta mulle ei selvästikään ole hyväksi nuo testailut.. :facepalm: Toiset nauttii kun saa seurata viivoja. Samaten mun kohdalla tieto lisää aina tuskaa- kummasti sitä poimii lukemastaan ne ahdistusta lietsovat tiedonmurut. Mutta niin kai se on ajateltava, että jos jo nyt alkaa panikoida kaikesta niin onpa pitkä raskausaika edessä. Viimeksi se oli juurikin sitä, tosin olin niin huonovointinen etten jaksanut mitään ja ajatuksetkin keskittyi huolehtimiseen. Mutta joo, on varmaan ihan erilainen kokemus saada tieto raskaudesta tuolla tavoin!

Yölento- leivoin ja ahdistuin mutta ei kai siinä. Jospa näillä etomisilla ja muilla saisi mielenrauhaa. Kiitos tsempistä :) Vielä pitää leipoa päivittäin, piparit onneksi hoidin jo. Tuota linkkaamaani maustekakkureseptiä suosittelen, nopea tehdä vaikka pienenkin lapsen kanssa eikä todellakaan tule kuivaa pöperöä.

Marcipalle jaksamista niiden vuotojen kanssa, kyllä ne vielä loppuu. :Heartred

Täällä ei ole juurikaan mitään erityistä joulufiilistä. Toki odotan kinkkua ja joululaatikoita kieli pitkällä jo :hungry: Mutta muuten odotan vain tuota neljän päivän vapaata töistä. Pojalle on kyllä jokunen lahja, mutta muuten ei kyllä ole ollut minkäänlaista panostusta jouluun vielä, eikä taida tullakaan. Nautin vaan näistä pimeistä säistä, tosin vesisateesta nyt en niin kovin perusta, voisi olla pikkupakkanen ja vähän lunta.

Poika kasvaa kyllä hurjaa vauhtia, tuntui tässä taannoin ihan siltä kuin poika olisi yhdessä yössä venähtänyt viisi senttiä pituutta lisää :wideyed: Eihän se nyt oikeasti kasvanut, mutta tuntui siltä. Äkkiä rupesin mittailemaan jalkateriäkin, ettei nyt vaan olisi jo kengätkin jäämässä pieniksi taas, mutta onneksi ne olivat vielä sopivat.

Puheen pulputusta tulee pojalta jatkuvasti, ja nyt alkaa olemaan kovaa kyselyä joka asiasta! Mitä joku puuhaa, missä joku luuraa, mikä tuo on, mitä tämä on jne.. Äänteitä kyllä vielä puuttuu puheesta niin kuin ennenkin, mutta hyvin jo saa yleisesti ottaen selvää puheesta :) Pojalla ikää nyt n. 3v 3kk.

Edelleen pähkäilen turvaistuinasiaa, kun nykyinen on jäämässä pieneksi. Ei ole helppoa sitäkään valita, kun ei nyt ihan rajaton budjetti sen hankintaan ole kuitenkaan :confused: Täytyy vaan yrittää joku kohtuullisen hintainen, mutta hyvä löytää.

Etätöitä on varmaan edessä vielä monta kuukautta. Jotenkin silti alkaa välillä ahdistaa koko korona, kun sitä edelleen tulee joka tuutista päivittäin, uutisissa ja muissa ajankohtaisohjelmissa, joita kuitenkin tykkään katsoa/kuunnella. Muuten kyllä elämä on suht helppoa ja sujuvaa, ja oikeastaan kuitenkin tykkään olla kotona töissä, vaikka välillä sekin kyllä ärsyttää :)

KaarinHa, meillä mies tilasi turvavyöistuimen, vaikka Turvaistuimessa periaatteessa kilot vielä riittävät, mutta istuin tuntuu ahtaalta ja vyöt on vaikea saada kiinni. Meillä kuopus on jo yli 4-vuotias, mutta kuvittelin, että mahtuisi istuimeen vielä pitkään, kun on ikäisekseen lyhyt. Meille on tulossa britaxin turvavyöistuin, joka on saanut hyvät arviot turvallisuudesta, hintaa oli jotain alle 300e.

Meillä on Britax Römer Dualfix istuin. Saa käännettyä selkä menosuuntaan vielä. Oon tykännyt kyllä todella paljon!

Meillä on Britax Römer Dualfix istuin. Saa käännettyä selkä menosuuntaan vielä. Oon tykännyt kyllä todella paljon!
Meillä sama istuin. Esikoinen käytti sitä 4-vuotiaaksi asti selkä menosuuntaan, kunnes pienempi tarvitsi tämän kokoista istuinta ja esikoinen siirtyi sen vuoksi seuraavaan istuimeen ja naama menosuuntaan.

Meillä on Axkidd Minikid. Tosi hyvä istuin. Pitäisi mennä 125 cm, 25 kg saakka.
Meillä on besafe izi plus, jossa on sama kokoraja, mutta silti tuntuu vaikealta käyttää, vaikka lapsi ei ole vielä noin iso. Ollaan kyllä oltu muuten tyytyväisiä. Toki lapsi on jo 4-vuotias eikä ole liian aikaista kääntää kasvot menosuuntaan.
Tämä istuin on ollut puolivuotiaasta asti, joten hyvin on palvellut.

Ryhmän ulkopuolelta huikkaan suosituksen Britaxin Max-Way istuimelle. Selkä menosuuntaan asennettava jalkatilan kanssa, meillä käyttäjä on 6-vuotias, 116 cm pitkä & 22 kg painava ja hyvin mahtuu edelleen.

Hyvää joulua :Heartbigred

Liitteet

• 20201223_113309.jpg
    20201223_113309.jpg
    18.8 KB · Katsottu: 123
Meillä on Axkidd Minikid. Tosi hyvä istuin. Pitäisi mennä 125 cm, 25 kg saakka.

Meillä on nyt Axkid Move, ja se on kyllä tähän asti ollut mainio istuin :) Sen pitäisi myös mennä tuonne 25kg/125cm asti, mutta ei jostain syystä meidän pojalla mene kohta enää lainkaan, vaikka poika on alle metrin mittainen ja alle 20-kiloinen, ikää 3v 3kk :wideyed: Luulen, että se johtuu osittain siitä, kun pojalla on niin pitkä selkä, jotenkin "liian pitkä" muuhun kroppaan nähden. Vaatteissa sen huomaa vielä paremmin, kun hihat ja ympärysmitta kyllä riittäisi vielä pitkään, mutta pituus sitten rupeaa loppumaan kesken, paidoista tulee napapaitoja ja haalarit yms. rupeaa olemaan yläkropalle liian lyhyitä :(

Takaisin