Pulinaketju

Mä soitin tänään naikkarille, kun nyt on ollut sitä ruskeaa tuhruvuotoa viime viikon maanantaista, torstaina verihulahdus, eilen verta pyyhkiessä oikeastaan koko päivän ja yöllä alkoi alaselkäpolttelut. Tänään taas pyyhkiessä verta ja ruskeaa. Sieltä sanottiin että kuulostaa mahdolliselta keskenmenolta, tee raskaustesti kolmen viikon päästä. Ei tsekata näillä viikoilla (Rv 6+0) mitenkään. Kysyin kauanko pitää odotella kunnon vuotoa, kun tosiaan ei vuoda niin että tulisi siteeseen muuta kuin pientä tuhrua välillä. Voi kuulemma mennä muutama viikkokin että alkaa vuotaa. Kiva tässä nyt sitten taas odotella epätietoisuudessa. Mulla on ultra varattu yksityiseltä kahden viikon päästä.
Voitko aikaistaa ultraa vaikka viikolla? 7+0 pitäis syke näkyä <3 Tsemppiä piinaviin päiviin. Toivotaan edelleen vaan harmitonta.

Alaselkäpoltot kuului itsellä alkuraskauteen..

Kyllä täällä pidetään edelleen peukkuja Marcipa! Epätietoisuus on kaikkein pahinta, varsinkin näissä raskausasioissa :(

Marcipa, mä myös yrittäisi sinuna siirtää sitä varhaisultraa jos mahdollista. Pääsisi piinasta nopeammin. Syke pitäisi näkyä viimeistään 7+0. Tsemppiä :Heartred

Ei valitettavasti ollut aikaisempia aikoja. Ihan kaikki ajat varattu PerheArtessa, jossa ultra on kohtuuhintainen.

Eikö Pk seudulle avattu myös toinen Perhe-arten kaltainen yksityinen? Olisko ollut Vantaalla?

Viime yönä alkoi runsas vuoto. Meidän vauvataival on nyt tässä. Haikeaa ja surullista, mutta kyllä tämä raskaus vahvisti, että olen jo liian vanha, eikä vauvaa saada enää syliin saakka. Tänään sattumalta myös on tasan vuosi siitä, kun ultrassa todettiin, ettei sydänääniä löydy. Nyt täytyy vaan jatkaa elämässä eteenpäin ja ola läsnä näille kolmelle ihanalle lapselle, jotka olen saanut. Osaan ehkä vielä enemmän arvostaa tätä onnea näiden keskenmenojen jälkeen. Esikoinen (14-v. poika) tuli eilen mun syliin istumaan ja katsomaan telkkaria. Se oli jotenkin niin herttaista. Hän halailee kyllä mua päivittäin, samoin pian 13-vuotias ja 9-vuotias. Ihanaa, että mulla on nuo aarteet vielä jonkun vuoden luonani.

Viime yönä alkoi runsas vuoto. Meidän vauvataival on nyt tässä. Haikeaa ja surullista, mutta kyllä tämä raskaus vahvisti, että olen jo liian vanha, eikä vauvaa saada enää syliin saakka. Tänään sattumalta myös on tasan vuosi siitä, kun ultrassa todettiin, ettei sydänääniä löydy. Nyt täytyy vaan jatkaa elämässä eteenpäin ja ola läsnä näille kolmelle ihanalle lapselle, jotka olen saanut. Osaan ehkä vielä enemmän arvostaa tätä onnea näiden keskenmenojen jälkeen. Esikoinen (14-v. poika) tuli eilen mun syliin istumaan ja katsomaan telkkaria. Se oli jotenkin niin herttaista. Hän halailee kyllä mua päivittäin, samoin pian 13-vuotias ja 9-vuotias. Ihanaa, että mulla on nuo aarteet vielä jonkun vuoden luonani.
:Heartbigred

Voi miten surullista Marcipa :( Mutta kuten sanoit, ei siinä muu auta kuin mennä eteen päin. Ja kun sinulla on kuitenkin ennestään lapsia, niin ehkä se eteen päin meneminen saattaa olla vähän helpompaa tavallaan. En siis sano, että se olisi helppoa, ei varmasti ole, kun oman ikänsä tuomien rajojen kanssa tulee yhteentörmäys :(

Kyllä se itsellekin oli vähän vaikea juttu kun todettiin aikanaan, että minun munasoluni ovat silkkaa shittiä, surin sitä aikani hiljaa itsekseni, mutta realisti minussa sitten totesi, että ikä vaan on se mikä on, eikä ne munat enää ole käyttökelpoisia vaikka mitä tekisi, niin sitten suuntasin ajatukset eteen päin kohti lahjamunasoluhoitoa. Siitä olen kiitollinen klinikalle, että aivan saman tien kun saivat tietää, ettei meidän omilla soluilla homma pelaa ollenkaan, ehdottivat heti lahjamunasoluhoitoa eivätkä kursailleet yhtään siinä. Toki meidän tilanne oli se, että minulla ei ollut yhtään lasta ennestään, miehellä niitä oli neljä. Ja ikääkin oli jo se 42v silloin, joten hyvä näin.

On tämä aika ihanaa aikaa kun näkee pojan hurjan kehityksen ihan päivittäisessä elämässä! Poika on taas ollut vähän flunssainen, joten kotosalla ollaan oltu koko viikko. Aika kivasti on mennyt, vaikka mies olikin pois kotoa jonkin aikaa :) Oli yllättävän levollista olla pojan kanssa kahdestaan.

Voimia marcipa:Heartred
Jokos leipomiset..paketit ja muut joulujutut on valmiina?
Viikonloppuna lapset saa tehdä ja koristella isompienkaa piparitalot ja junan..taikinat odottaa..kuusenki aikoivat koristella jo lauantaina joten sitten saapi nauttia ja viimeiset pikku lahja hommat vielä hommata ja se kaikkein ihanin kun saa rauhassa paketoida ai että:hello2

Mä sain opiskelupaikan verkko-opintoihin tammikuusta alkaen. Tänään kuulin. Tradenomiksi aion lukea.
Onneks olkoon, taisit hakea samaan kouluun kuin minä, mutta en päässyt. En tosin tehnyt kaikkia tehtäviä koska aika ei riittänytkään vauvan kanssa :D

Meillä on kaikki lahjat ostettuna ja paketoituna, tänä vuonna Kusti polki kaikki lahjat, en ole käynyt yhtään ostamassa fyysisesti. :) Osa onneksi löytyi vielä Black Fridayna ja osa Martinexin Popletista. Osan ostin miehen saamilla Superlahjakorteilla jotka sai töistä bonuksena parista lisähommasta :)

Eilen tehtiin piparitaikina, tänään leivottiin. :)
Leipomuksia, laatikoita ja sen sellaista, mutta ei vielä, muutama päivä ennen joulua keittiössä puuhastellaan :)

Marcipa :Heartbigred. Suoraan sanoen, jos meillä ei olisi niitä alkioita maksettuna pakkasessa minäkin lopettaisin. Ikä ja jaksaminen näiden keskenmenojen kanssa. Paljon onnea ja rauhaa sinulle jouluun!!!

Onneks olkoon, taisit hakea samaan kouluun kuin minä, mutta en päässyt. En tosin tehnyt kaikkia tehtäviä koska aika ei riittänytkään vauvan kanssa :D
Kiitos!! Mä hain Laureaan ja tarvitsi vaan ilmoittautua nopeasti sekä lähettää videovastaukset kysymyksiin, jotka tuli ilmoittautumisajan jälkeen :happy: 30 paikkaa oli ja kaikki meni nopeasti.

Kiitos!! Mä hain Laureaan ja tarvitsi vaan ilmoittautua nopeasti sekä lähettää videovastaukset kysymyksiin, jotka tuli ilmoittautumisajan jälkeen :happy: 30 paikkaa oli ja kaikki meni nopeasti.
Ai, mä hain Satakunnan Amkiin. Mut siellä tehtiin ihan kokonainen kurssi verkossa pääsykokeen :o

Pitää kirjoitella näin pitkästä aikaa. Kiirettä on pitänyt tämän koronan ja korona rajoitusten keskellä.
Meillä poika on ensiviikolla jo 1,5 vuotias, miten ihmeessä aika menee näin nopeasti
Tyttären tytär on jo 8kk vanha ja menee eteenpäin jo hurjaa vauhtia. Edelleenkään en ole päässyt Suomeen tapaamaan ja siltä näyttää että ei vielä ensivuonnakaan ennen syksyä ole mitään mahdollisuutta. Tytär sai keskenmenon/tuulimuna tuossa muutama kuukausi sitten ja oli tosi rankka paikka myös itselle.

Meillä taas poika kasvaa hurjaa vauhtia, puhetta ei vielä juuri tule ihan muutamia sanoja lukuunottamatta. Toki meillä on kolme kieltä käytössä niin ei ole mikään ihmekään.
Korona rajoitukset on iskeny aika kovaa pojan elämään ja oikeastaan koko vuosi ollaan oltu neljän seinän sisällä, täällä siis jälkeen ulkonaliikkumiskielto.
Omaan jaksamiseen myös vaikuttaa aika kovasti kun maaliskuun jälkeen ei olla juuri muita ihmisiä nähty saati ulkona oltu.
Mies on ollut käytännössä työttömänä koko vuoden ja minä yritän etänä tehdä töitä Suomeen sen minkä pystyn.

Helena onnea opiskelupaikasta!

Meillä leivotaan tänää pipareita, joululahjat on jo hyvällä mallilla. Mahdollisimman vähällä yritän laitella kun töissä pitää käyä ja 3 alle eskari ikästä niin homma kyllä riittää. Mies on nuorimman isäkuukaudella nyt joulunmaissa (sori se ei oo enää aikoihin ollu isäkuukausinimellä mut mä käytän sitä). Joulun jälkeen onkin eskariin ilmottautuminen kai siitä tulee ohjeistus.

Takaisin