Pulinaketju

Oli kyllä huono päivä tänään. Olen liian väsynyt, joten hermostuin aamulla kunnolla ja itkuhan siitä tuli. Päivällä poika ADHD oli tapellut luokkansa tytön kanssa ja iltapäiväkerhossa erään tytön isä oli raivostunut meidän pojalle siitä, että poika oli tarttunut tytön kassiin käsillä. Ip:n tädit olivat sitä mieltä, että isältä aivan järkyttävä ylilyönti. Kaikki olivat pelästyneet huutoa ja luulleet, että on joku väkivaltainen kohtaus menossa. Lapsilta sain selville, että kyseessä kuopuksen parhaan kaverin isä, jota en ole tavannut. Nähnyt joskus etäältä vain. Ja taas kerran kotona juteltiin käyttäytymisestä. Mä hajoan, kun töissä ja kotona saa setviä koko ajan jotakin.

Hellou pitkästä aikaa. Sallitteko pienen avautumisen? En tiedä mihin tilittäisin tuntojani...

2020 vuosi on ollut pääasiassa paskaa. Minun elämäön ei korona ole paljon vaikuttanut mutta keskenmeno, kohdunulkoinen, syömishäiriöt ja nyt viimeisenä karvalapsen kuolema vajaa 2vk sitten... tuntuu että kaikki murenee. Oon yrittänyt keskittää energiaa tulevan kodin sisustamiseen ja itsestä huolehtimiseen mutta..

Tänään piti olla talletuspäivä ja alkuviikosta viivat alkoikin vahveta tavalliseen tapaan. Mutta eilen illalla haaleampi testi jonka pistin veden killityksen piikkiin. Aamulla taas vahvempi raita mutta iltapäivällä tuskin erottuva hailura. Mitä tää on? Eikö mulle tulekaan ovulaatiota? Miks hormoonit sahaa kun ennen testit on tummuneet tasasesti?

Pystyin pitämään itseni kasassa kun isimies tuli luovutuskeikalle mutta sitten jotenkin aloin hajota. Tuntuu että aivan sama mitä teen niin mikään ei onnistu eikä riitä. Syyskuussa tuli vuosi yritystä ja mulla alkaa loppua usko koko touhuun. Olisin valmis lähtemään klinikalle mutta toinen hokee että kun me ollaan jo onnistuttu. Alan olla varma että mun kaikki munasolut on viallisia tai sitten onnistun itse vaan torpeedoimaan onnistumiset. Kuoppa alkaa olla niin syvä että olen alkanut syytellä itseäni alkuvuoden keskenmenostakin.

Ratkaisukeskeisenä ihmisenä mietin aina että mitä seuraavaksi mutta nyt lähinnä päässä pyörii Sannin Että mitähän v**tua

Lillukka, kuulostaa tosi rankalta! Jos et klinikalle heti ole lähdössä, niin saisitko jostakin edes keskusteluapua?

Tsemppiä Lillukka!
Ei ole meidän käsissä nämä asiat, itse ei voi keskenmenoa estää, eikä itse kykene tekemään kehnosta solusta tervettä. Voi vain toivoa, että kiertoon osuisi vielä terve munasolu.

Ja nyt jännätään Peppipupun raskaustestiä!

:Heartbigred

Liitteet

• DSC_0012.JPG
    DSC_0012.JPG
    10.4 KB · Katsottu: 176
Olen käynyt 5vk sitten tk-lääkärillä pyytämässä lähetettä psykoterapiaan. Mulla on 2000-luvun alusta diagnoosit joten ei pitäis olla epäselvää. Luvattiin että psykan hoitaja otta yhteyttä. Alkuviikosta sitten laitoin Maisassa viestiä, että tilanne on kuormittunut lisää ja missä yhteydenotto viipyy. Vastaus oli, että avuntarvitsijoita on nyt tosi paljon, linkki itsediagnoosisivulle eikä mitään arviota kuinka kauan kestää yhteydenotto. Kun en ole mitenkään kiireellinen koska en ole tappamassa itseäni ja arki pyörii... Työterveyspsykologille neljän viikon päässä ekat ajat.

Anteeks nyt tämä oman navan ympärillä pyöriminen.

Olen käynyt 5vk sitten tk-lääkärillä pyytämässä lähetettä psykoterapiaan. Mulla on 2000-luvun alusta diagnoosit joten ei pitäis olla epäselvää. Luvattiin että psykan hoitaja otta yhteyttä. Alkuviikosta sitten laitoin Maisassa viestiä, että tilanne on kuormittunut lisää ja missä yhteydenotto viipyy. Vastaus oli, että avuntarvitsijoita on nyt tosi paljon, linkki itsediagnoosisivulle eikä mitään arviota kuinka kauan kestää yhteydenotto. Kun en ole mitenkään kiireellinen koska en ole tappamassa itseäni ja arki pyörii... Työterveyspsykologille neljän viikon päässä ekat ajat.

Anteeks nyt tämä oman navan ympärillä pyöriminen.
On todella kurja tilanne ja ihan yleisestikkin, kun mielenterveysasioissa saa odottaa apua aivan liian kauan :sad001

On todella kurja tilanne ja ihan yleisestikkin, kun mielenterveysasioissa saa odottaa apua aivan liian kauan :sad001

On todella. Ymmärrän toki etten ole mikään hätätapaus ja siksi jo valmiiksi siirsin yhteydenotto niin pitkälle kun oma polla kesti. Koko kesä meni aika huonoissa tunnelmissa. Työssä näitä ei ehdi miettiä mutta nyt kun karvalapsi on poissa jää iltaisin ihan liikaa aikaa ja tuntuu ekaa kertaa vuosikymmeniin yksinäiselle. Semmosta uuteen tilanteeseen totuttelua. Mulla on hyvä tilanne sillä on ystäviä jotka huolehtii mutta entäs ne syrjäytyneet oikeasti yksinäiset ihmiset, kuka niistä huolehtii :sad001

No sit hieman tietty säikähdyttää, onko noi testin viikot liian pienet sittenkin... Siirto 19.10 ja 5 päiväinen...

No sit hieman tietty säikähdyttää, onko noi testin viikot liian pienet sittenkin... Siirto 19.10 ja 5 päiväinen...
Ihan oikein, "hedelmöityksestä" on nyt 16 päivää, ja tuo ClearBlue Digital kertoo viikot hedelmöityksestä.

Siis pelko aiheellinen? Pitäisi olla jo 2-3?
Ei vaan hormoni nousee eri ihmisillä niin eri tahtia, että kun on kulunut 2 viikkoa hedelmöityksestä, voi tuosta testistä saada joko sen 1-2 viikkoa tai 2-3 viikkoa.

Viikon päästä voit saada joko 2-3 viikkoa tai 3+ viikkoa.

Kahden viikon päästä 3+ viikkoa.

Siis pelko aiheellinen? Pitäisi olla jo 2-3?
Olen ymmärtänyt, että ko. testissä on aika isot marginaalit. Lisäksi jos kiinnittyminen onkin kestänyt vaikka päivän pidempään tms. Niin heittoa voi olla.

Jos huolestuttaa niin mittautausin raskaushormonin pariin kertaan. Antaa paljon luotettavamman kuvan siitä mihin suuntaan raskaus on menossa.

Paljon siis turhaa huolta tuosta viikkonäytöllisestä testistä mielestäni.

Tsemppiä!

Enkun kielellä kun hakee ko. testin hcg leveleitä, löytyy pdf, missä mainittuna ne rajat, miten ne viikot näyttää. En saa tänne laitettua selkeetä kuvaa siitä.

Ja sekin kannattaa muistaa, että pissatesteissä vaikuttaa aina se, kuinka paljon raskaushormonia erittyy virtsaan, onko pidättänyt pitkään, onko juonut paljon vai vähän, jne. Eli tarkkoja lukemia ei pissasta saakaan, siksi tarkat numerot mitataan verikokeella.

Tässä siis viitettä siitä, mitä arvot tyypillisesti raskaana ovat:
20201030_120753.jpg

Ja mitkä ovat Clearbluen rajat:
20201030_120816.jpg

Noita kun vertailee, niin jollain saattaa olla vielä viikolla 5 raskaushormoni vasta 18, ja silläkin tulisi vielä tuo 1-2 viikkoa, vaikka arvo on normaali.

Onnea Berry pikkuisesta :Heartred

Pepille onnea plussatestistä. Eiköhän kaikki ole kunnossa.

ihanaa, että Helenan mies sai hyviä uutisia.

Lillukalle virtuaalihali. Ymmärrän tosi hyvin sun fiilikset viallisuuden tunteesta. Meillä on vuoteen mahtunut yksi kkm, yksi km ja kaksi kemiallista. Kyllähän nuo aina samalla myös sotkee kiertoa. Ja normaalia on sekin, että välillä on ovuloimattomia kiertoja. Uskon kuitenkin, että teillä on vielä toivoa. Mulla ikää on jo pian 44, niin toivoakin vähemmän.

Mun pitäisi myös sortata todella iso pino lasten vaatteita. Meillä on iso talo, jossa paljon säilytystilaa ja siksi helposti kaikki tuollainen jää tekemättä, kun ne saa pois silmistä. En raaskisi ihan vaan keräykseen viedä, kun lapsilla on enimmäkseen ollut laadukkaita vaatteita, joissa on ollut paljon rahaa kiinni.

Takaisin