Pulinaketju

No niin... pikaisesti jotain.

Eilen oli kontrollikäynti äippäpolilla ja tekivät sisätutkimuksen. Liikkeitä tuntunut vähän huonosti, mutta ultratessa vauvalla kaikki hyvin. Painoarvio oli 3100g. Olin kahdelle sormelle auki ja paikat kypsät. Yöllä sitten heräsin "napsahdukseen" ja lapsivettä alkoi tihkua. Supistukset alkoivat heti säännöllisinä niin kuin esikoisestakin. Noin 6 minuutin välein. Eivät tehneet mitenkään hirveän kipeää vaikka en saanutkaan nukuttua. Viideltä tuli sitten enempi lapsivettä ja supistukset tulivat hyvin kivuliaiksi.

Lähdettiin sairaalaan. Olin jo 6cm auki ja muutamassa tunnissa tyttö sitten syntyi. Paino 2600g. Lapsivettä oli runsaasti ja napanuora kiertynyt tytön ympärille. Selittää, miksi olen tuntenut liikkeitä huonosti.

Nyt osastolla ja onnesta soikeana :Heartred

Kyllä väsyttää. Kaksi työpäivää putkeen ollut juoksemista. Tänään en ehtinyt syömään kuin vasta illalla kotona. Mä oon niin jouluihminen, että olen jo viikon odottanut joululomaa.

Tänään tuli kutsu miehen veljen pojan ristiäisiin 12.12 <3

Mies sai hyviä uutisia syöpäkontrollista. Ei ole tullut uusia pesäkkeitä ja keuhkoissa ollut löydös on hävinnyt.

Voi berry, ihana kirppu <3 aivan vauvakuumetta pukkaa <3 oliko teillä ennestään poika vai tyttö? Oliko erilainen synnytys nyt?

Ihana et Helena miehelle noin hyviä uutisia <3

Vihdoin tännekin jotain hyvää. Syöpää sairastava kaveri ja sen puoliso pääsee ivf hoitoihin <3 löyty klinikka joka suostuu ivf tekee. Vähän jännää. Oon tätä hetkeä niin odottanut, koska sieltä tulee mun kummilapsi <3

Voi berry, ihana kirppu :Heartred aivan vauvakuumetta pukkaa :Heartred oliko teillä ennestään poika vai tyttö? Oliko erilainen synnytys nyt?

Ihana et Helena miehelle noin hyviä uutisia :Heartred

Vihdoin tännekin jotain hyvää. Syöpää sairastava kaveri ja sen puoliso pääsee ivf hoitoihin :Heartred löyty klinikka joka suostuu ivf tekee. Vähän jännää. Oon tätä hetkeä niin odottanut, koska sieltä tulee mun kummilapsi :Heartred

Esikoinen on poika. Synnytys oli kokemuksena paljon parempi tällä kertaa (ja paljon nopeampi :happy:). Hyvä fiilis jäi. Takana kolme kkm ja vaikea raskaus. Onneksi kaikki päättyi (tähän mennessä) hyvin.

Vauva ei vielä jaksa imeä, mutta josko tänään sitä harjoiteltaisiin.:)

Täällä ei mitään uutisia. Ei menkkoja, ei viivoja tikussa. Ja yöllä valvoessani googletin perimenopaussista: jopa 4 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia voi ilmetä hyvin voimakastakin rintojen aristusta. Se voi alkaa missä vaiheessa kiertoa hyvänsä, ei ole ennustettavissa. Että sellanen "raskausoire". Ja kiertojen epäsäännöllistymisen vuoksi viivästyneet kuukautisetkaan tuskin lasketaan raskausoireeksi. Minä taidan ryömiä suoraan koputtelemaan jonkun palvelutalon ovea, ei tästä kyllä enää mitään vauvaa tule. Just nyt epäilyttää itseänikin se lahjasoluhoitoon lähteminen. Ehkä olen vain niin uuvuksissa yli kuukauden kestäneestä muutosta, että en oikein koe jaksavani mitään. Tai ehkä me ei oikeesti tarvitakaan enää lasta?

Vauva ei vielä jaksa imeä, mutta josko tänään sitä harjoiteltaisiin.:)
Just tätä mietin, vaan äkkiäkös se saattaa homma alkaa luistaa:)! Onko vauva kuitenkin saanut olla vierihoidossa, vai tarviiko kaappiapua? Mahtaa olla kyllä huikean hellyyttävä mini-ihminen:Heartred
Paljon voimia sulle hormonihyyryihin:whacky011

Olen tässä alkanut miettiä, että pitäisiköhän palata jo työpaikalle töihin. On alkanut niin ahdistaa tämä roinamäärä, mikä kotona on! En edes tiedä, mistä hiton nurkasta aloittaisin selvittelyn, varmaan ainakin puolet joutaisi kiertoon tai roskiinkin jopa. Eihän tämmöisiä huomaa silloin kun on töissä, eikä ole koko aikaa kotona katselemassa tätä kaaosta. Juuri tuossa taannoin keräsin ison(!) jätesäkillisen pojan pieneksi jääneitä vaatteita sieltä-täältä-ja-tuolta :facepalm: Minulla on kyllä niille käytössä oleville vaatteille paikat, siis pojan vaatteille ja omilleni, mutta sitten niitä pieniä tulee tungettua sinne ja tänne sillä ajatuksella, että katson ne läpi sitten kun jaksan/ehdin/viitsin. No tuleeko niitä katsottua läpi, no ei tule! :bag: Sitten jossain kohtaa vaan menee hermot kun joku hylly tursuaa yli äyräidensä ja siirrän ongelman varaston puolelle jätesäkkiin :hilarious: Kyllä sitä on kohta ruvettava tekemään edes jotakin myös kaikelle muullekin tavaralle ja vaatteelle, pois vaan, jos ei ole ollut tarvetta pitkään aikaan. Kun nyt vaan saisi jotenkin aikaiseksi :shifty: Jonkun nurkan kun saa joskus katsottua siistiksi, niin hetken päästä se on taas ihan yhtä surkeassa kunnossa kuin ennen siivoustakin. Miten voikin samassa ihmisessä olla kaksi ääripäätä, työssään hiton pikkutarkka ja toimistokin on viimeisen päälle siisti aina, ja sitten kotona tämmöinen kaaos. Hohhoijaa, näytän itselleni :finger: :D

Olen tässä alkanut miettiä, että pitäisiköhän palata jo työpaikalle töihin. On alkanut niin ahdistaa tämä roinamäärä, mikä kotona on! En edes tiedä, mistä hiton nurkasta aloittaisin selvittelyn, varmaan ainakin puolet joutaisi kiertoon tai roskiinkin jopa. Eihän tämmöisiä huomaa silloin kun on töissä, eikä ole koko aikaa kotona katselemassa tätä kaaosta. Juuri tuossa taannoin keräsin ison(!) jätesäkillisen pojan pieneksi jääneitä vaatteita sieltä-täältä-ja-tuolta :facepalm: Minulla on kyllä niille käytössä oleville vaatteille paikat, siis pojan vaatteille ja omilleni, mutta sitten niitä pieniä tulee tungettua sinne ja tänne sillä ajatuksella, että katson ne läpi sitten kun jaksan/ehdin/viitsin. No tuleeko niitä katsottua läpi, no ei tule! :bag: Sitten jossain kohtaa vaan menee hermot kun joku hylly tursuaa yli äyräidensä ja siirrän ongelman varaston puolelle jätesäkkiin :hilarious: Kyllä sitä on kohta ruvettava tekemään edes jotakin myös kaikelle muullekin tavaralle ja vaatteelle, pois vaan, jos ei ole ollut tarvetta pitkään aikaan. Kun nyt vaan saisi jotenkin aikaiseksi :shifty: Jonkun nurkan kun saa joskus katsottua siistiksi, niin hetken päästä se on taas ihan yhtä surkeassa kunnossa kuin ennen siivoustakin. Miten voikin samassa ihmisessä olla kaksi ääripäätä, työssään hiton pikkutarkka ja toimistokin on viimeisen päälle siisti aina, ja sitten kotona tämmöinen kaaos. Hohhoijaa, näytän itselleni :finger: :D
Mä voin niin samaistua tähän. "konmaritan" kotona, mutta kuitenkin joka paikka tursuaa kamaa. Just sain vähän kirpparilla myytyä kamaa pois, niin tytöt on siivonnut kaappejaan, niin taas oli reilu kirpparipöydällinen kamaa nurkissa. :hungover: Turhauttavaa.... En kuitenkaan roskiin viitsi hyvää tavaraa heittää ja olis kiva vähän rahaakin niistä saada. Myyminen on oma prosessinsa. :banghead:

Ihan kuin olisi lukenut kuvausta omasta elämästäni! Ja arvaa vaan miten tää "siirrän nää varaston puolelle odottamaan" -toimintatapa iski vasten kasvoja, kun jouduttiin tyhjentämään kokonainen omakotitalo ISOLLA varastolla muuton yhteydessä! Seitsemässä vuodessa olin ehtinyt siirtämään varaston puolelle jatkokäsittelyyn yhden jos toisenkin vaatesäkin ja rojulaatikon. Huh. Ja mieheltäkin tuli jo hieman kommenttia tavaran määrästä, vaikka hän onkin kritiikissään hyvin huomaavainen ja kiltti. Nyt oon luvannut itselleni, että käyn muuton jälkeen läpi nuo romu- ja tavaravuoret järjestelmällisesti, kunnes kaikki ylimääräinen on lopulta hävitetty. Kun vaan jaksais sinnikkäästi sitä tehdä, edes vähän joka päivä. Siinä se jutun juoni on. Ei yhdessä päivässä kaikkea (ei se roina ole kerääntynytkään yhdessä päivässä) vaan ihan vähän kerrallaan, mutta joka päivä.

Mä voin niin samaistua tähän. "konmaritan" kotona, mutta kuitenkin joka paikka tursuaa kamaa. Just sain vähän kirpparilla myytyä kamaa pois, niin tytöt on siivonnut kaappejaan, niin taas oli reilu kirpparipöydällinen kamaa nurkissa. :hungover: Turhauttavaa.... En kuitenkaan roskiin viitsi hyvää tavaraa heittää ja olis kiva vähän rahaakin niistä saada. Myyminen on oma prosessinsa. :banghead:
Mä oon vaan vienyt lahjoituksena Spr:n konttiin. Ja laittanut tori.fi annetaan osastolle. Kaikki ei mee sieltäkään. Hyvin harvoja esineitä olen saanut myytyä. Mutta poistaminen onkin ollut ensisijainen tavoite. Sitä on kyllä nyt tehtykin, hyvä alku! Nyt vaan kun jaksaa jatkaa seuraavat 3 vuotta niin sit alkaa olla tilaa :D

Just tätä mietin, vaan äkkiäkös se saattaa homma alkaa luistaa:)! Onko vauva kuitenkin saanut olla vierihoidossa, vai tarviiko kaappiapua? Mahtaa olla kyllä huikean hellyyttävä mini-ihminen:Heartred
Paljon voimia sulle hormonihyyryihin:whacky011

Vierihoidossa on saanut olla kun ihan täysiaikainen eikä ylimääräistä synnytyksessä tapahtunut. Verensokerit vähän matalat ja väsyneen oloinen tyttö, mutta varmaan tässä reipastuu kunhan ikää tulee lisää.

Mä kyllä oon kotona ollessa kun tietää et lapset on tehny saanu tosi tehokkaasti pieniä sekä sukulais- ja tuttavaperheille annettua, joitakin oon vieny vaatekeräykseen ja tyyliin tuo kassillenen kangasta saat alekupongin (tää oli ennen koronaa) mut nettikirppiksillä oon parillakin tosi hyvin saanu myytyä laatikko/ muovipussikaupalla oon lähettäny ja satoja euroja tullu kotiinpäin ja mikä ei mee saa lahjottaa hyväntekeväisyyteen. Ja ihan vinkkinä et osa nettikirppiksistä riittää kun lähettää he hinnottelee, kuvaa ja on yhteydessä ostajaan. Näin ei tietty oo niin hyvillä osingoilla mut tulee kuitenkin vähän rahaa kotiinpäinkin. Joo mut kyllä meillä siis tavaraa kaapit pursuaa siltikin. Ja oli siellä esimerkkejä et joku on tonnitolkulla saanu rahaa myytävistä tuotteista joko on vuosia myyny, merkkivaatteita myyny tmv. Kylhän noihin vaatteisiin on pitkä penni menny et kiva saada jotain kotiinpäinkin.

Takaisin