Pulinaketju

Aikalailla samoja muistoja minullakin.

Lisäksi äiti huusi parvekkeelta aina syömään, kun ruoka oli valmis. Ja kotiavain oli kaulassa roikkumassa. C-kasetille nauhoiteltiin omia "radio-ohjelmia" ja sketsejä. Alkossa myytiin juomat ja kaupassa lihat tiskiltä.

Kuulostaa niin tutulta nämä lapsuusmuistot! Varsinkin Suski75.
Puhelimella jännitti tosi paljon soittaa, koska ei tiennyt kuka vastaa toisessa päässä. Sekoitin joskus kaverin ja hänen veljensä äänet. Ja muistan kun meille tuli mikroaaltouuni ja se oli jotenkin hienoa. Isällä oli kannettava puhelin 80-luvulla, sellainen kamala mötikkä, jossa se luurinsa oli ison akun päällä. Vähän myöhemmin sitten iso gsm-kakkula. 90-luvulla tuli tietokone Commodore 64 ja sen jälkeen Amiga 500 ja niillä pelattiin Bubble Bobblea ja Lemmingseja.

Tutun kuuloisia lapsuusmuistoja. Vaikkakin enempi 80-luvun loppupuolelta. Ja sit jossain vaiheessa (isompana) sai kattoo Batman (60-luvulta), Ritari Ässää ja MaGyveria.

Kirahville isot tsempit tulevaan! Sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta!

Tutun kuuloisia lapsuusmuistoja. Vaikkakin enempi 80-luvun loppupuolelta. Ja sit jossain vaiheessa (isompana) sai kattoo Batman (60-luvulta), Ritari Ässää ja MaGyveria.

Kirahville isot tsempit tulevaan! Sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta!
Kiitti! :-) Vika päivä töissä ohi. Oli aika kumma olo lähteä, vaikka sitä hetkeä oonkin odottanut pitkään. Poistin jo aamulla työsähköpostin puhelimesta ja kun iltapäivällä tulin kotiin kävin lataamassa appsin takaisin ihan vaan siltä varalta että jotain tärkeää olisi vielä tullut :-D (ei ollut)

Kirahvi, leppoisaa äitiyslomaa!

Vielä noista lapsuusmuistoista tuli mieleen, että ennen todellakin syötiin vähän vaatimattomammin. Perunaa oli lähes joka aterialla ja ranskanleipä oli ihan tavallinen ostos. Karkkipäivänä ostin markalla merkkareita kioskista. Kioski oli suunnilleen leikkimökin kokoinen mökki, jossa oli avattava ikkuna ja ikkunalauta etupuolella ja ovi takana, ei mitään sisälle astuttavia myymälöitä!
Valmisruokana oli säilykehernekeitto, ainoa ruoka, jonka isäni osasi lämmittää.

Täällä on ollut melkoista huisketta! Ollaan tehty muuttoa, eli koti on täynnä pahvilaatikoita ja kauhea kaaos joka paikassa. Oon kyllä ylpeä itsestäni, vietiin jo 8 banaanilaatikollista + 2 jätesäkillistä kamaa spr:n konttiin. Ihan kaikkea ei tarvi viedä uuteen kotiin :wink

Meillä on vihkipäivä jo ensi viikon perjantaina, eli alle viikon päästä! Vihkisormusta on yritetty valita, ja tänään ehkä jo saadaan se oikea mukaan. Mulla on hieman vaikeuksia suhtautua tähän tilanteeseen, kun olen viimeiset 10 vuotta elänyt hyvin askeettista elämää, ostanut lähes kaiken tarvittavan käytettynä, enkä ole turhaa tavaraa ostellut. Nyt mies haluaa ostaa mulle mun mittapuulla tosi kalliin sormuksen, ja se on kyllä todella kaunis, ja se jo oikeastaan valittiin, mut toissayönä heräsin ihme ahdistuskohtaukseen, että en mä voi ottaa vastaan noin kallista sormusta. Teki mieli sanoa, että ostetaan vaan joku edullisempi ja käytetään ne rahat johonkin järkevään... Me tullaan taloudellisesti hyvin erilaisista lähtökohdista, mieskään ei kyllä ole tuhlaileva, ja hänkin elää hyvin askeettisesti, esim. ruokaa ei halua heittää pois, syö kuivat leivätkin sinnikkäästi loppuun, vaikka minä olisin jo ne viskannut pois. Mutta nyt haluaisi tuon sormuksen mulle antaa, just sellaisen kuin mä toivon. Valokuvauksen hommasin myös hääpäivälle, mutta nyt tää rahan meno alkoi jotenkin mua jo ahdistaa. Tuntuu ihan tärväämiselle. Mut toisaalta, kyllä mä sen kauniin sormuksen kuitenkin haluaisin :smiley-ashamed008

No, kohta kultasepänliikkeeseen, saapi nähdä mitä sieltä jää käteen. Pari sormusta tilattiin viime kerralla nähtäväksi...

Mahtavaa, huikee määrä!!! Toivottavasti tulee hyvä sato. Tsemppiä ensi viikkoon! Miten homma etenee siitä?
Kiitos! Ensiviikolla ma ultra jossa päätetään, koska punktio (to-pe arvio) ja sitten 5 päivää viljelyä mahdollisille hedelmöittyneille ja siitä pakkaseen kaikki saadut. Mä edelleen odotan menkkoja ja sit seuraavista menkoista mulle aloitetaan limiksen kasvatus - siirto kun optimaalinen.

Mä niin samaistun sun rahanmenoahdistukseen! Mäkin valitsin ensin 2600€ maksavan sormuksen mutta nyt pohdin toista aivan ohutta ja pelkistettyä 900€ sormusta. Meillä kun menee hoitoihinkin kamalasti rahaa. Vaikka sitä on ihan kivasti ja tullaan toimeen, olen aika tarkka rahan suhteen. Ja nyt tän koronan aikana kun kuuntelee kaikkia yt ja irtisanomisia, tuntuu pahalta laittaa johonkin sormukseen noin paljon rahaa... :sorry:

Täällä on ollut melkoista huisketta! Ollaan tehty muuttoa, eli koti on täynnä pahvilaatikoita ja kauhea kaaos joka paikassa. Oon kyllä ylpeä itsestäni, vietiin jo 8 banaanilaatikollista + 2 jätesäkillistä kamaa spr:n konttiin. Ihan kaikkea ei tarvi viedä uuteen kotiin :wink

Meillä on vihkipäivä jo ensi viikon perjantaina, eli alle viikon päästä! Vihkisormusta on yritetty valita, ja tänään ehkä jo saadaan se oikea mukaan. Mulla on hieman vaikeuksia suhtautua tähän tilanteeseen, kun olen viimeiset 10 vuotta elänyt hyvin askeettista elämää, ostanut lähes kaiken tarvittavan käytettynä, enkä ole turhaa tavaraa ostellut. Nyt mies haluaa ostaa mulle mun mittapuulla tosi kalliin sormuksen, ja se on kyllä todella kaunis, ja se jo oikeastaan valittiin, mut toissayönä heräsin ihme ahdistuskohtaukseen, että en mä voi ottaa vastaan noin kallista sormusta. Teki mieli sanoa, että ostetaan vaan joku edullisempi ja käytetään ne rahat johonkin järkevään... Me tullaan taloudellisesti hyvin erilaisista lähtökohdista, mieskään ei kyllä ole tuhlaileva, ja hänkin elää hyvin askeettisesti, esim. ruokaa ei halua heittää pois, syö kuivat leivätkin sinnikkäästi loppuun, vaikka minä olisin jo ne viskannut pois. Mutta nyt haluaisi tuon sormuksen mulle antaa, just sellaisen kuin mä toivon. Valokuvauksen hommasin myös hääpäivälle, mutta nyt tää rahan meno alkoi jotenkin mua jo ahdistaa. Tuntuu ihan tärväämiselle. Mut toisaalta, kyllä mä sen kauniin sormuksen kuitenkin haluaisin :smiley-ashamed008

No, kohta kultasepänliikkeeseen, saapi nähdä mitä sieltä jää käteen. Pari sormusta tilattiin viime kerralla nähtäväksi...
Ja kovasti tsemppiä tulevaan ihanaan juhlapäivään! Onko teillä myös juhlat samalla?

Mä kans valitsin sormukseni Timanttisten konkurssimyynnistä ja hintaa jäi 570€. Ovh oli vajaa 900€. Kihlasormus maksoi karvan alle 500€, mutta se oli jossain megaluokan tarjouksessa ja saatiin kummatkin kihlat 650€. Miehellä on vain yksi sormus. Rahaa voi käyttää sit yhteisesti vaikka kotiin <3

Liitteet

• 15992916517034920499201227814414.jpg
    15992916517034920499201227814414.jpg
    27.1 KB · Katsottu: 156
Ja kovasti tsemppiä tulevaan ihanaan juhlapäivään! Onko teillä myös juhlat samalla?
Juhlat pidetään ensi keväänä, mahdollisesti vasta toukokuussa. Mun vanhrmmat viettää talvet ulkomailla, ja haluaisin heidät mukaan juhliin. Vielä eivät ole lähteneet, kun nyt ei oikein edes tiedä saako lähteä koronan vuoksi. Mutta ei nyt haluta juhlia järjestää tän muuton keskellä. Eli keväällä, toivoen että korona olis silloin rauhoittunut.

Mun kihlasormus maksoi 45e, vihkisormus 235e ja 10v -kihlamuistosormus 220e sekä 15v -vihkimuistosormus alessa 360e :grin En pysty kertakaikkiaan tuhlailemaan sormuksiin meidän rahoja :facepalm::rolleyes: Tuo alehinta viimeisimmästäkin oli liikaa mulle, ei miehelle :hilarious: Miehelle vaihdettiin sormus leveämpään 10v sitten ja näyttää kyllä komealta sormus.

HentoHaave, onpa teillä nyt tapahtumia! Kuulostaa ihanalta. Sellainen sormus on hyvä, josta molemmat tykkäävät. Meillä on molemmilla vain vihkisormus, koska mentiin naimisiin niin pian kihlauksen jälkeen. Hintaa en muista, mutta mies halusi tasaisen keltakultaisen ja koska on iso mies ja vahvat kädet, niin ei ihan ohutta voinut valita. Minulla oli valmiina visio keltakultsisesta, jossa on timantti kruunuistutuksella ja sellainen löytyi heti ensimmäisestä kultasepänliikkeestä, missä käytiin. Aiemmin olin yrittänyt etsiä vastaavaa tuloksetta vuosia.

Peppipupu, hieno saalis munasoluja tulossa teille. Onko luovuttajalle jotain kriteerejä, esimerkiksi että olisi jotakuinkin saman värinen kuin sinä tai miehesi? Tiedättekö, minkä ikäinen?

Meillä maksoi miehen kanssa vihkisormukset yhteensä 120 eur. Mutta ne on mun toiveesta titaania. Titaanin väriset reunoilta ja keskeltä mustat. Mulla lisäksi swarowskin kristalli keskellä. Kiveksi sai valita ihan minkä halusi, mutta halusin kristallin enkä timanttia, koska sillä on mulle oma merkitys.

HentoHaave, onpa teillä nyt tapahtumia! Kuulostaa ihanalta. Sellainen sormus on hyvä, josta molemmat tykkäävät. Meillä on molemmilla vain vihkisormus, koska mentiin naimisiin niin pian kihlauksen jälkeen. Hintaa en muista, mutta mies halusi tasaisen keltakultaisen ja koska on iso mies ja vahvat kädet, niin ei ihan ohutta voinut valita. Minulla oli valmiina visio keltakultsisesta, jossa on timantti kruunuistutuksella ja sellainen löytyi heti ensimmäisestä kultasepänliikkeestä, missä käytiin. Aiemmin olin yrittänyt etsiä vastaavaa tuloksetta vuosia.

Peppipupu, hieno saalis munasoluja tulossa teille. Onko luovuttajalle jotain kriteerejä, esimerkiksi että olisi jotakuinkin saman värinen kuin sinä tai miehesi? Tiedättekö, minkä ikäinen?
Kiitos! Luovuttaja on etsitty minun mukaan, on juuri saman pituinen, sama hiustenväri ja silmät myös. Ikää ei kerrota eikä muutakaan.

Mulle ei kannata ostaa kalliita koruja, koska ei tule käytettyä. Hoitoalalla töissä, niin saattaa olla etten viikko kausiin laita vihkisormusta sormeen. Ja saatan unohtaa sen jonnekkin. Mies kosi mua vihkisormuksella ja oli mun mielestä ihan liian kallis, n. 250€. Itsellään taitaa olla titaaninen sormus, sekin ihan naarmuilla, kun käyttää sitä remonteissa ja ihan joka paikassa. Emme ole koruihmisiä :joyful:

Takaisin