Pulinaketju

Jos maksaa tilisiirrolla, näkyy se vasta seuraavana päivänä, ja kaikki eivät välttämättä vie paketteja joka päivä. Mutta pitäisi myyjän kuitenkin osata sanoa, milloin aikoo paketin viedä.

Sanoisin, että jos ei maksusta viikon sisällä ole pakettia vienyt niin että se näkyisi lähetystunnuksella, niin sitten toteaisin, että paketti postiin tänään tai rahojen palautus, ja seuraavana päivänä tekisin rikosilmoituksen jos ei myyjä suostu yhteistyöhön. Kannattaa siis ottaa kuvakaappaukset keskusteluista.

Minä en enää osta postituksella, naamakkain on paljon hankalampi kenenkään huijata. Ja nyyh, tänään myin sitterin, se oli ensimmäinen myymäni aidosti meillä paljon pidetty vauvatavara.

Itsellä matkaa postiin, niin en pelkän paketin takia lähde ajelemaan. Olen aina ilmoittanut ostajalle koska pääsen postissa käymään, yleensä 1-3 päivän sisällä.

Viikko on jo aika pitkä aika odotella, varsinkin jos myyjästä ei ole mitään kuulunut tai lähetyksessä ei näy että paketti olisi postiin viety.

Myin aikanaan paljon Huuto.netissä ja paketin vein postiin yleensä samana päivänä tai ihan viimeistään seuraavana, kun rahat oli tilillä. Silloinhan tuote ei enää ole minun, kun kaupat on tehty ja maksu tullut, joten halusin olla nopea.Toisaalta mulla oli tuolloin postin toimipiste työmatkan varrella, jotka kävelin, joten postissa oli helppoa pistäytyä. Olin pakannut myytävät tavarat valmiiksi paketeiksi ja katsoin aina aamulla tilin, ja jos rahat oli tulleet niin nappasin paketin kainaloon töihin mennessä. Rahoja jouduin välillä kyllä odottelemaan. Muistaakseni vain kerran kävi niin, ettei ostaja ikinä maksanut tuotetta.

Omat ostot on paria poikkeusta lukuunottamatta menneet hyvin. Kerran sain huonokuntoisen, käytetyn tuotteen uuden sijasta, ja pari kertaa olen odotellut maksamaani tuotetta noin kahden viikon ajan.

Mä ostin viime lokakuussa joltain kittiläläiseltä muijalta conssit ja takin. Sovittiin et maksan Mobilepaylla ja maksoin. 55€ meni, idiootti minä. Kusetti mua. Tein rikosilmoituksen ja kun ilmoitin tästä, niin aikoi muka rahat siirtää takaisin. Ei siirtänyt. Kerran on poliisi mulle asiasta soittanut että vaadinko rahoista korkoja (kyllä) ja vaadinko rangaistusta (kyllä). Vitutti aivan yli kaiken, vaikka mun talous ei siihen kaatunutkaan. Mut enää en osta kuin kasvotusten.

Minulla on tähän asti ollut ihan hyvä onni näissä, mutta kyllä useimmiten teen (kirppari)kauppaa kasvotusten. En tosin ole mitään isoa ostanut tai myynyt. On kyllä niin syvältä, kun ei voi kaikkiin ihmisiin enää nykyään luottaa, että homma pelaisi. Lähikuntien facekirppiksiltä olen enimmäkseen ostanut ja niillä myynyt, on helpompi sopia tapaaminen, eikä tarvitse lähteä mihinkään kauas, tai lähetellä mitään. Itse olen aika luottavainen kyllä, ehkä liikaakin, ja tuurilla on mennyt ihan ok tähän asti. En yleensä esim. tori.fi-palvelua edes selaa, vaikka sielläkin varmasti on ihan rehellistäkin sakkia toki, mutta en ota rahallista riskiä. Ilmaiseksi annettavaa on kyllä tietysti joskus haettu, esim. tosi hyvät sohvat :)

Ma laitoin nyt myyjälle minusta asiallisen ja varsin reilun viestin :
"Ti klo 21 teen poliisille ilmoituksen tai rahat oltava palautettuna mobilepaylla xxccccchh tai vastaavasti paketti on oltava rekisteröity kuljetettaviksi postille/ viety postin pisteeseen. Mikäli ei ole ilmoitan myös toriin ja eri huijarirymiin. Sulla on sillon ollut mun rahat jo puolitoista viikkoa. Ja se ei vaan ole enää kohtuullinen aika odottaa paketin postittamista. En halua sulta enää yhtään viestiä enkä vahtia sua kun jotain kakaraa tämän enempää. Sä teet /jätät tekemättä ja mä vaan suoraan reagoin sitten siihen edellä kerromallani tavalla. Posti vahvisti, ettei mitään pakettia ole heille jätetty toimitettavaksi."

Muokattu viimeksi:
Ma laitoin nyt myyjälle minusta asiallisen ja varsin reilun viestin :
"Ti klo 21 teen poliisille ilmoituksen tai rahat oltava palautettuna mobilepaylla xxxx tai vastaavasti paketti on oltava rekisteröity kuljetettaviksi postille/ viety postin pisteeseen. Mikäli ei ole ilmoitan myös toriin ja eri huijarirymiin. Sulla on sillon ollut mun rahat jo puolitoista viikkoa. Ja se ei vaan ole enää kohtuullinen aika odottaa paketin postittamista. En halua sulta enää yhtään viestiä enkä vahtia sua kun jotain kakaraa tämän enempää. Sä teet /jätät tekemättä ja mä vaan suoraan reagoin sitten siihen edellä kerromallani tavalla. Posti vahvisti, ettei mitään pakettia ole heille jätetty toimitettavaksi."
Muokkaa Peppipupu täältä sun viestistä puh numero :) En usko että meistä kukaan sitä käyttää, mut netti on hulluja täynnä :D

Edit: vaikka xxx

Inhottavia noi nettihuijarit :sad001, menee niin paljon aikaa ja voimavaroja hukkaan niiden kanssa säätäessä. Mulla vastaava kokemus ihan liikkeen kanssa, tästä jo kolme vuotta aikaa ja liike mennyt konkurssiin vuosi sitten, mutta olihan uuvuttavaa. Antiikkiverstas niminen kauppa jolla oli hienot nettisivut, varastotilanne ja kaikki näkyi siellä. Meni ihan täydestä, maksaminen onnistui, mutta mikään muu ei. 170egee meni siihen kaivoon, mutta opettipa kyllä jotain. Jos se ei ole iso tunnettu ketju, niin soita nyt ainakin ensin. Tuo putiiikki oli aivan liikaa omistajilleen, ei tätit kyenneet edes virheitään myöntämään.

Eräs hyvin tunnettu ja laajasti mainostava (jatkuvasti alemainoksia) huonekaluliike ärsyttää, kun sinne pitää aina maksaa etukäteen kaikki ennen kuin toimittavat tuotteet, joita ei ole varastossa paikan päällä. Saattaahan tuo olla yleinenkin käytäntö, mutta pienemmissä rahamäärissä ihan ok, varsinkin jos maksaa luottokortilla, niin turvaa kyllä oman selustansa tavallaan. Jos ostaa jonkun tonnin sohvan, niin kyllä se kirpaisee, kun saa elää viikkotolkulla epävarmuudessa, vaikka kyseessä onkin tunnettu iso huonekaluketju. Onneksi tähän asti on kaikki toiminut sen kanssa, vaikkei luottoa oikein ole, sekin johtuu varmaan siitä, että niitä alemainoksia on miltei viikoittain ja kun tietää, ettei se ole sallittua, niin jotenkin se ei herätä luottamusta. Onneksi huonekaluja saa muualtakin :)

Olen ruvennut hiukan jo suunnittelemaan ja miettimään remonttia kotiin. On vaan niin paljon, mitä pitäisi remontoida tavalla tai toisella, enkä oikein tiedä, mistä aloittaa :sad001 Ehkä ne isoimmat jutut ensin, ja sitten niitä paikkoja, joista selviää pienemmällä työllä (esim. voi maalata tai tapetoida uudestaan, ja vaihtaa lattiapinnoitteet yms. pientä). Ja vielä kun lisätään se, että autokin pitäisi kohta vaihtaa, niin hiukan kyllä tässä rupeaa ahdistamaan, mistä rahat revitään siihen kaikkeen :sorry:

Kylppärille saisi kyllä varmaan jokusen vuoden lisäaikaa, kun maalaisi lattia- ja seinälaatat, se ei taida olla kuin kymmenisen vuotta vanha muutenkaan.

Eräs hyvin tunnettu ja laajasti mainostava (jatkuvasti alemainoksia) huonekaluliike ärsyttää, kun sinne pitää aina maksaa etukäteen kaikki ennen kuin toimittavat tuotteet, joita ei ole varastossa paikan päällä. Saattaahan tuo olla yleinenkin käytäntö, mutta pienemmissä rahamäärissä ihan ok, varsinkin jos maksaa luottokortilla, niin turvaa kyllä oman selustansa tavallaan. Jos ostaa jonkun tonnin sohvan, niin kyllä se kirpaisee, kun saa elää viikkotolkulla epävarmuudessa, vaikka kyseessä onkin tunnettu iso huonekaluketju. Onneksi tähän asti on kaikki toiminut sen kanssa, vaikkei luottoa oikein ole, sekin johtuu varmaan siitä, että niitä alemainoksia on miltei viikoittain ja kun tietää, ettei se ole sallittua, niin jotenkin se ei herätä luottamusta. Onneksi huonekaluja saa muualtakin :)

Olen ruvennut hiukan jo suunnittelemaan ja miettimään remonttia kotiin. On vaan niin paljon, mitä pitäisi remontoida tavalla tai toisella, enkä oikein tiedä, mistä aloittaa :sad001 Ehkä ne isoimmat jutut ensin, ja sitten niitä paikkoja, joista selviää pienemmällä työllä (esim. voi maalata tai tapetoida uudestaan, ja vaihtaa lattiapinnoitteet yms. pientä). Ja vielä kun lisätään se, että autokin pitäisi kohta vaihtaa, niin hiukan kyllä tässä rupeaa ahdistamaan, mistä rahat revitään siihen kaikkeen :sorry:

Kylppärille saisi kyllä varmaan jokusen vuoden lisäaikaa, kun maalaisi lattia- ja seinälaatat, se ei taida olla kuin kymmenisen vuotta vanha muutenkaan.
Hitaasti ja vaiheittain niistä selviää. Ensin esim ne maalaukset tai tapetoinnit, sitten joku yksi isompi kotiremppa ja viimeisenä auto, jos vain mahdollista, sillä auto ei tuota koskaan mitään, ainoastaan kuluttaa.

Minä ostin eron jälkeen lähes kaikki uudet huonekalut ja keittiön pöydässä meni kshden viikon sijaan kaksi kuukautta. Kyllä kiristi hermoa. Jos olisi heti sanottu, että kestää kaksi kuukautta, ei olisi ollut minulle ongelma.

Meillä on vanha talo ja kun muutettiin, niin tehtiin akuutit hommat ja nyt pikkuhiljaa tehdään pintaremonttia ja yläkertaan huonetta. Mut kaikkea ylläriä tulee, esim. Meiltä loppu just kaivosta vesi ja samalla huomattiin 1.5 vuotta vanhassa kaivonpumpussa vikaa :confused: no tähän samaan syssyyn sitten huollettiin kaivo, kun se piti joka tapauksessa tehdä. Ilman vettä on sairaan ärsyttävä elää, kun vessaakaan ei voi vetää. Kaivosta sen verta saadaan ämpäriin vettä, että pyttyyn saa kaadettua. Pyykit ja astiat käyn porukoilla pesemässä. Nyt toivotaan vesisateita että saadaan kaivo täytettyä. Muutama vuosi sitten tuli ihan liikaa vettä kaivoon, se oli aina täynnä.

Ja tosiaan, rahanmenoa kaikki yllärit aina tietää :yuck:

Alcyone, ihana kuulla, että operaatio meni hyvin!! Toivottavasti pystyt nyt toipumaan nopeasti!

Pikkuvarpaat, ihanaa, että on hyviä uutisia! Toivottavasti ei tule enää takapakkia!

Suski meillä on maisa ja mulla appi. Ei siellä mitään. Kai ne prioo nyt koronaa...

Mulla on omakanta JA Maisa. Maisassa ei näy kun kannassa jo näkyy.

Nyt meillä on talokaupat tehtynä, eli uusi yhteinen koti!! :Heartred

Avioitumisen suhteen päätettiinkin tehdä niin, että mennään jo nyt syksyllä avioon, ja järjestetään ne hääjuhlat ensi keväänä, jos rajoitukset sen sallii. Mulla olisi läheinen ystävä ja sukulaisia tulossa ulkomailta, eli nyt eivät pääsisi karanteenisuositusten vuoksi.

Paljon onnea uuteen kotiin! Ja syksy häät! Ne olis mun haave :love7 vaikka juhlat vois kyllä olla kesällä. Ehkä toi mies joskus kosii? (Tai sitten ei :sorry:)

Alan kallistuun siihen ajatukseen, että antaa vaan viivan paikkaa. Ei nää testit ennen sellasta ole kohdallani tehnyt. Ei ole tuo outo hailura viiva yhtään vahvistunut.

Tässä mä ehkä näkisin jotain? Onko mun viivalasit saanut vaan harjoitusta?? :bored:

Kuvamuistoja pompahtelee takavuosilta. Kuopus tässä 1,5 viikkoa :Heartred

Ihana :Heartred Toivottavasti meillä menisi hyvin ja mäkin pääsisin ihastelemaan vielä pienokaista! 9 viikkoa jäljellä... kovat toiveet ja jännitykset on kyllä, että meneehän kaikki hyvin ja vauvalla olis kaikkk hyvin :confused2

En ite ole uskaltanut netissä mitäön ostaa kun en luota siihen toiseen osapuoleen. Mieluummin ajelen paikan päälle maksamaan/noutamaan. Toki jos olisi edes puolituttu niin sitten eri. Ja foorumikavereilta olen uskaltanut ostaa.

Katma: toi ilman vettä eläminen on kyllä syvältä! Meillä tehdään naapurissa isoa remppaa ja välillä katkeaa vedet ilman varoitusta. Se on niin ärsyttävää! :mad: Ei pysty edes varastoimaan vettä enää. (Asutaan kerrostalossa ja naapurikerrostalo on rempassa). Pitkää pinnaa kaivorempan keskelle!

Minä en juurikaan tilaa netistä jos ei ole luotettava ja suomalainen ja jos joltain ostan niin sanon että rahat tulee tilille heti kun näen että paketti on postitettu ei ennen
Meillä suht uusi talo ettei onneks remontteja tarvi tehdä mutta kyllähän noita yllättäviä menoja välistä väkisin tulee mut jos jotain isompia ylläri menoja niin meillä on sellanen säästö tili jota sit voi hyödyntää

Tuommoset hailurat taas tänä aamuna. Taidan pitää pari päivää taukoa, jos vaan maltan :cat:

Liitteet

• IMG_20200830_083544.jpg
    IMG_20200830_083544.jpg
    8.6 KB · Katsottu: 220
  • IMG_20200830_105453.jpg
    IMG_20200830_105453.jpg
    4.8 KB · Katsottu: 224
Minä en juurikaan tilaa netistä jos ei ole luotettava ja suomalainen ja jos joltain ostan niin sanon että rahat tulee tilille heti kun näen että paketti on postitettu ei ennen
Meillä suht uusi talo ettei onneks remontteja tarvi tehdä mutta kyllähän noita yllättäviä menoja välistä väkisin tulee mut jos jotain isompia ylläri menoja niin meillä on sellanen säästö tili jota sit voi hyödyntää
Mä en myyjänä kyllä suostuisi postittamaan ennen kuin rahat on tilillä... Niistäkin kun kuullut niin paljon ettei ostaja maksakaan vaikka olisi tuotteen saanut jo. Itse en tosin suostu enää muutenkaan noihin postittamisiin, mielummin haen tai pyydän noutamaan tuotteet.

Alcyone, ihana kuulla, että operaatio meni hyvin!! Toivottavasti pystyt nyt toipumaan nopeasti!

Pikkuvarpaat, ihanaa, että on hyviä uutisia! Toivottavasti ei tule enää takapakkia!

Mulla on omakanta JA Maisa. Maisassa ei näy kun kannassa jo näkyy.

Paljon onnea uuteen kotiin! Ja syksy häät! Ne olis mun haave :love7 vaikka juhlat vois kyllä olla kesällä. Ehkä toi mies joskus kosii? (Tai sitten ei :sorry:)

Tässä mä ehkä näkisin jotain? Onko mun viivalasit saanut vaan harjoitusta?? :bored:

Ihana :Heartred Toivottavasti meillä menisi hyvin ja mäkin pääsisin ihastelemaan vielä pienokaista! 9 viikkoa jäljellä... kovat toiveet ja jännitykset on kyllä, että meneehän kaikki hyvin ja vauvalla olis kaikkk hyvin :confused2
Mulla ei näy kannassa mikään Naikkarin tutkimus liittyen km. Ne näyttäisi käyttävän vain Maisaa.

Mä en myyjänä kyllä suostuisi postittamaan ennen kuin rahat on tilillä... Niistäkin kun kuullut niin paljon ettei ostaja maksakaan vaikka olisi tuotteen saanut jo. Itse en tosin suostu enää muutenkaan noihin postittamisiin, mielummin haen tai pyydän noutamaan tuotteet.
Mut siinähän ei voi enää huijata ku paketti on jo postitettu niin eihän se kummallekkaan ole huono asia mutta ite en siks juurikaan tilaa tai myy jos sitä ei pysty ite noutamaan

Takaisin