Tuosta Alcyonen uudesta työpaikasta tuli mieleen, että olen ollut viitisentoista vuotta samassa työssä, joten tuntuu kyllä tosi kaukaiselta nämä työpaikan menetykset ja uuden työpaikan hakemiset. En voi kuin toivoa, että saisin jatkaa vielä pitkään samoissa töissä, tykkään työstäni ja työkaverit ovat mahtavia. Eläkeikähän kyllä juoksee karkuun koko ajan edellä, voi olla, että tässä on vielä töissä niin pitkään kuin elonpäiviä riittää
Olettaen, siis, ettei kuolema korjaa nyt vaikka 10 vuoden päästä tai jotain. Olisi kyllä varmasti tosi hankala tilanne, jos joutuisin nykyisestä työstäni lähtemään muualle toisiin töihin. Ikä alkaa olla jo sellainen, että saattaisi olla melkoisen hankalaa enää päästä mihinkään töihin
Ainakin niitä tarinoita on niin paljon tullut luettua, että viisissäkymmenissä työpaikan saanti on vaikeaa.
Pojan kanssa on edelleen niin kovin seesteinen aika nyt, hommat sujuu ilman isompia jumpitteluja ja poika kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. Mistä tulikin mieleen, että täytyy kohta ruveta varaamaan 3v neuvolaa jo
Tämä aika pojan syntymästä tähän hetkeen on ollut itsellenikin hurja opintomatka pienen ihmisen kehitykseen ja kasvuun. Paljon olen oppinut, mutta paljon on vielä opittavaa edessäkin päin. Tällä ikää sitä miettii asioita varmasti aivan toisella tavalla kuin jos olisin ollut vaikka 25v lapsen saadessani
Ei tässä oikein voi muuta tehdä kuin nauttia nyt tästä hetkestä, kun pojan kanssa on kaikki hyvin. Tulevaisuudessa ihan varmasti on tulossa hankaliakin aikoja, vaikka tähän mennessä niitä on aika vähän ollut. Aina vaan tuntuu tietysti juuri siinä hetkessä, kun ne hankaluudet on siinä käsillä, että ne ajat kestää sata vuotta, vaikka ei ne oikeasti ole pitkiä aikoja, ainakaan jälkikäteen ajateltuina.
Edelleen odottelen sitä potkua, jolla pääsisin elämäntaparemontin alkuun. Jotenkin aiemmasta elämästä saamieni kokemusten mukaan tunnistan itsessäni sellaisia tunteita, tuntemuksia ja näköaloja, jotka ovat johtaneet parisuhteen loppumiseen. En oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä. Tietynlainen saamattomuus on aika selvä merkki ollut ennen. Jotenkin on semmoinen tunne, että olisin pojalle hurjan paljon parempi äiti, jos olisin yksin. Rupean aina vaan paremmin hoksaamaan, että tällainen parisuhde ei ole enää minua varten. En vaan saa nyt aikaiseksi tehdä millekään asialle mitään. Sisuuntumista odotellessa. Elämä on siis pääsääntöisesti hyvää ja olen onnellinen lapsestani ja elämästä muuten, mutta omat fiilikset vaan välillä pistää miettimään, mitä haluan. Kai tämäkin tästä jonakin päivänä selkenee.