Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mitenkäs Onko piinailijoita? Ite tuskin tarvii yhden kerran takia piinailla ku ollu kaikki niin sekavaa
Jostain syystä lapset ei ole nukutuksesta juuri koskaan moksiskaan. Lapseni nukutettiin 2v kun leikattiin kitarisat ja putkitettiin korvat. Olisi pitänyt levät heräämössä mutta eihän sitä pidellyt mikään. Veti plaston mopolla pitkin käytäviä :DMinulla taas se nukutus 9-vuotiaana oli tosi hyvä kokemus. Muistan herätessä tunteneeni itseni tosi terveeksi ja käsittämättömän hyvin levänneeksi ja valmis juoksemaan maratonin siltä istumalta. Oli ilmeisesti hyvät mömmöt suonissa. Aikuisena ei oo ihan noin hyviä kiksejä tullut, mutta vain yksi oli huono, ja sekin kyllä olisi pitänyt tajuta ennakkoon.
Mulla nimittäin tehtiin hammaslääkärikauhun takia julkisella nukutushoito (viisaudenhampaat lähti sillä kerralla), ja se hammashoitola Itä-Vantaalla oli kyllä sellanen risa ja likainen läävä, että olisi pitänyt kääntyä ympäri kannoillaan ja juosta. Kun heräsin nukutuksesta, olin yksin huoneessa ja päätä särki. Eikä ollut mitään piuhoja kiinni. Sairaalassahan on aina koneiden valvonnassa heräämössä ja siellä on ihmisiäkin vahtimassa lähellä kunnes on niin hyvin hereillä, että voi siirtyä osastolle. Ja sit mut työnnettiin ovesta ulos vaikka en pysynyt edes pystyssä vaan piti seiniin nojata kun tasapaino heitti.
Muistan kuinka heti herätessäni ajattelin, että vau, voisin olla nukutettuna useamminkin, vaikka sen ikäisenä inhosin nukkumista ja tein kaikkeni viivyttääkseni jokailtaista nukkumaan menoa. Jäi mieleen, koska tuo ajatus oli niin poikkeuksellinen.Jostain syystä lapset ei ole nukutuksesta juuri koskaan moksiskaan. Lapseni nukutettiin 2v kun leikattiin kitarisat ja putkitettiin korvat. Olisi pitänyt levät heräämössä mutta eihän sitä pidellyt mikään. Veti plaston mopolla pitkin käytäviä :D
Dpo 2, mutta ei tarvi piinailla kun ylihuomenna on hysteroskopia/kaavinta ja mahikset raskauteen menee siinä. Alkaa jo jännittää, on ensimmäinen kerta kun minut nukutetaan.
Lapsi kun nukutettiin niin ei antanut laittaa kanyylia käteen, joten meni sit kaasulla nukuksiin. Oli aika raju kun se rimpuili mun sylissä ja kun meni sit taju, niin hoitaja kaappas sen mun sylistä ja nosti niinkun istuvasta asennosta makuuasentoon. Luulen et sillä oli jokin merkitys et pitää saada heti makuulleen tai että se vastuu siirtyy hoitajalle etc mut ikuisesti muistan sen "kaappamisen" mun sylistä. Sit mut ohjattiinkin jo ulos salista, niin itku tuli
Kiitos tsempeistä!Hyvin se menee! Suomessa terveydenhoidossa on huippuammattilaiset, joten ei tarvitse pelätä, että siellä joku sähläisi tms. Ymmärrettävää, että ensimmäinen nukutuskerta jännittää, mutta hoitajat osaavat kyllä rauhoitella ja oma kokemus nukkumateista on, että ovat aika huumorintajuista porukkaa. Itseäni eri leikkauksissa/operaatioissa on aina helpottanut se, että siellä yleensä joku henkilökunnasta kertoo mitä tapahtuu, joten yllätyksiä ei pitäisi tulla. Tsemppiä!