Pulinaketju

No totta pikkuvarpaat! Enpä ajatellut että nukutusaineen tasaisuuden vuoksi tämä tehdään. Esim siksi ensimmäinen annos epiduraariakin annetaan aina makuuasennossa eikä saa nousta jotta puudutus ei menee pelkkiin jalkoihin! Kiitos infosta :)

Kopsaan toisesta ketjusta, kun en jaksa naputella tekstiä uudestaan:

Mulla piti tänään olla hysteroskopia/kaavinta, että saadaan istukanpalanen pois kohdusta. Piti olla, vaan ei ole. Soittivat eilen ja siirsivät silloin ensin toimenpiteen kellonaikaa myöhemmäksi, ja tuossa äsken kun olin juuri lähdössä sairaalalle, niin soittivat uudestaan ja peruivat koko operaation henkilökuntapulan vuoksi. Ei riitä sanat kertomaan tätä raivon määrää. :angry4 Taas tulee ilmi tämä, ettei naisten lisääntymisterveydellä tunnu olevan mitään väliä. Jouduin ottamaan valmiiksi vahvat antibiootitkin minkä vuoksi on jäätävä päänsärky ja vatsa todella kipeänä, ja aivan turhaan. :arghh:

Ihana jonohoitaja antoi mulle uuden ajan perjantaiaamulle, toivottavasti nyt ei sitäkin peruta. Oman kokemuksen mukaan henkilökunta Naikkarilla on todella mukavaa ja eiväthän he sille mitään voi, jos on liian vähän työntekijöitä paikalla. Kaikki sympatiani heille, ei varmasti ole kivaa tehdä töitä siinä paineessa ja soitella potilaille ikäviä uutisia. Myönnän kyllä että itsellä itku pääsi, kun keskeytyksestä on jo 8 viikkoa enkä tiedä milloin kroppa pääsee toipumaan tästä koettelemuksesta. En vaan jaksaisi enää. :sad001

Meillä myös ainokainen on pienenä nukutettu monta kertaa. En itse saanut koskaan olla nukutuksessa tai operaatiossa mukana, mutta esilääkitys eli rauhoittava annettiin hänen ollessaan sylissä. Oli se aina yhtä kova paikka, kun pienen pieni ihminen kärrättiin sairaalasängyssä leikkaussaliin. Kyllä tuli äidille itku heti, kun ovet sulkeutuivat. :arghh: Hän oli aina sekava herättyään, näki valveunia ym.

Meillä on poika kaksi kertaa putkitettu, 1. kerran kun oli 2,5-v ja toisen kerran 4,5-v. Varsinkin eka kerta oli äitinä kamala, kun pojalla on mahdollisesti nukutusaineallergia, joka voi aiheuttaa hengenvaarallisen korkean kuumeen. Allergia on suvussa periytyvä ja pojan isällä se on, siihen on myös joku sukulainen joskus kuollut. Nykyään ei ilmeisesti ainakaan Suomessa ko. nukutusaineita käytetä, mutta huono puoli on, että asiaa ei pysty varmistamaan/tutkimaan, ilmeisesti Ruotsissa on lähin testausmahdollisuus. Koska tämä on tilanne, jokaiseen nukutukseen liittyy ekstrajännitystä ja ohje on, että operaatiot on tehtävä yliopistollisessa sairaalassa, jossa on riittävä valmius mahdollisen hätätilanteen sattuessa. Molemmat nukutuskerrat ovat kuitenkin menneet hienosti ja Taysin henkilökunta on ollut mielettömän hyvä (ja uusi lastenosasto tosi kiva), joten suht luottavaisesti menee jo sairaalaan, vaikkei ne kivoja olekaan.

Meillä on poika kaksi kertaa putkitettu, 1. kerran kun oli 2,5-v ja toisen kerran 4,5-v. Varsinkin eka kerta oli äitinä kamala, kun pojalla on mahdollisesti nukutusaineallergia, joka voi aiheuttaa hengenvaarallisen korkean kuumeen. Allergia on suvussa periytyvä ja pojan isällä se on, siihen on myös joku sukulainen joskus kuollut. Nykyään ei ilmeisesti ainakaan Suomessa ko. nukutusaineita käytetä, mutta huono puoli on, että asiaa ei pysty varmistamaan/tutkimaan, ilmeisesti Ruotsissa on lähin testausmahdollisuus. Koska tämä on tilanne, jokaiseen nukutukseen liittyy ekstrajännitystä ja ohje on, että operaatiot on tehtävä yliopistollisessa sairaalassa, jossa on riittävä valmius mahdollisen hätätilanteen sattuessa. Molemmat nukutuskerrat ovat kuitenkin menneet hienosti ja Taysin henkilökunta on ollut mielettömän hyvä (ja uusi lastenosasto tosi kiva), joten suht luottavaisesti menee jo sairaalaan, vaikkei ne kivoja olekaan.
Hui, onpa stressaava tilanne koko perheelle! :Heartred Onneksi mitään ei kuitenkaan ole sattunut!

Mulla piti tänään olla hysteroskopia/kaavinta, että saadaan istukanpalanen pois kohdusta. Piti olla, vaan ei ole. Soittivat eilen ja siirsivät silloin ensin toimenpiteen kellonaikaa myöhemmäksi, ja tuossa äsken kun olin juuri lähdössä sairaalalle, niin soittivat uudestaan ja peruivat koko operaation henkilökuntapulan vuoksi. Ei riitä sanat kertomaan tätä raivon määrää. :angry4 Taas tulee ilmi tämä, ettei naisten lisääntymisterveydellä tunnu olevan mitään väliä. Jouduin ottamaan valmiiksi vahvat antibiootitkin minkä vuoksi on jäätävä päänsärky ja vatsa todella kipeänä, ja aivan turhaan. :arghh:

Ihana jonohoitaja antoi mulle uuden ajan perjantaiaamulle, toivottavasti nyt ei sitäkin peruta. Oman kokemuksen mukaan henkilökunta Naikkarilla on todella mukavaa ja eiväthän he sille mitään voi, jos on liian vähän työntekijöitä paikalla. Kaikki sympatiani heille, ei varmasti ole kivaa tehdä töitä siinä paineessa ja soitella potilaille ikäviä uutisia. Myönnän kyllä että itsellä itku pääsi, kun keskeytyksestä on jo 8 viikkoa enkä tiedä milloin kroppa pääsee toipumaan tästä koettelemuksesta. En vaan jaksaisi enää. :sad001

Voin vain kuvitella kiukun ja turhautumisen määrää. :mad: Kaiken kokemasi jälkeen tää tuntuu vain julmalta, kun asian haluaisi päätökseen, että kroppa pääsee lopullisesti toipumaan. Tsemppiä! :Heartred

Onnea HentoHaave!

Välillä se minäkin järjettömästi haluaisin rouvaksi, mutta tuskinpa tapahtuu. Useimmiten olen sinut asian kanssa.

Toi on niin hanurista!! En tiedä onko kyse hoitajapulasta vai mistä, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Meidän töissä olemme ensimmäistä kesää siinä tilanteessa olleet kun ei vaan ole tekijöitä/sijaisia. Ja nyt koronan vuoksi pienestäkin oireesta täytyy jäädä kotiin. Olemme venyneet ja vaihtaneet vuoroja pitkin kesää, tuplavuoroa minäkin tehnyt. Alkaa tilanne olemaan kohta hyvinkin kestämätön ja potilaiden hoito vivästyy.

Kaavinnan näyte tuli ja siinä todetaan olevan joku polyploidinen kromosomi hässäkkä mikä tarkoittaa fataalia vikaa sikiössä. Eli syy keskenmenolle löytyi. Mikä on vaan hyvä asia.

Kaavinnan näyte tuli ja siinä todetaan olevan joku polyploidinen kromosomi hässäkkä mikä tarkoittaa fataalia vikaa sikiössä. Eli syy keskenmenolle löytyi. Mikä on vaan hyvä asia.

Mua varmaan myös helpottais, jos saisi syyn keskenmenolle. Kiva kun tuli joku "oikea" tieto. Tsemppiä jatkoon! :Heartred

Tsemppiä Alcyone! :Heartred On kyllä syvältä, että joutuvat noita perumaan. Toivottavasti perjantaina ei jouduta jälleen perumaan.

Hento Haave, tosi paljon onnea! Ihanaa, että teillä menee noin hyvin. :Heartred

Peppipupu, tosi hyvä, että syy selvisi, ja se oli se todennäköisin syy, että kromosomit olivat vialliset. Lahjasoluilla on sitten eri tilanne joka tapauksessa.

Toi on niin hanurista!! En tiedä onko kyse hoitajapulasta vai mistä, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Meidän töissä olemme ensimmäistä kesää siinä tilanteessa olleet kun ei vaan ole tekijöitä/sijaisia. Ja nyt koronan vuoksi pienestäkin oireesta täytyy jäädä kotiin. Olemme venyneet ja vaihtaneet vuoroja pitkin kesää, tuplavuoroa minäkin tehnyt. Alkaa tilanne olemaan kohta hyvinkin kestämätön ja potilaiden hoito vivästyy.
Työntekijäpula tosiaan, oli jo viime viikolla kun kävin lääkärissä. Oma lääkäriaikani oli silloin melkein 1,5 tuntia myöhässä ja hoitajallekin jonotin lähes tunnin. Varatkaa siis aikaa, jos on menoa Naikkarille... o_O

Ymmärtäähän sen, kun ihmiset sairastaa muutenkin ja sitten pitää varoa koronaa niin työntekijöiden, kuin heidän lastensakin kohdalla. Koska mulle ei vielä ole kehittynyt tulehdusta, niin en ole mitenkään kiireellinen potilas. :grumpy: Vaikka pitäisihän sen olla selvää, ettei istukkaa voi jättää kohtuun, eikä sen poistoa voi odotella loputtomiin ilman, että terveys oikeasti vaarantuu.

Niin surullista, mutta varmasti myös helpottavaa tietää, mistä keskenmeno johtui. :Heartbigred

Tsemppiä Alcyone! :Heartred On kyllä syvältä, että joutuvat noita perumaan. Toivottavasti perjantaina ei jouduta jälleen perumaan.

Hento Haave, tosi paljon onnea! Ihanaa, että teillä menee noin hyvin. :Heartred

Peppipupu, tosi hyvä, että syy selvisi, ja se oli se todennäköisin syy, että kromosomit olivat vialliset. Lahjasoluilla on sitten eri tilanne joka tapauksessa.
Kiitos :Heartred ja toivottavasti tosiaan aikaa ei taas peruta.

Kun eihän tämä suinkaan ole ainoa asia elämässä, mikä pitäisi saada kuntoon. Jätin edellisen työni tuossa pari viikkoa sitten ja olen hakenut kahta uutta paikkaa, johon toiseen tuli haastattelukutsu huomiseksi. Jos saan työn, niin se alkaa jo ensi maanantaina, joten kyllä toivon että olisi kohtu putsattu siihen mennessä. Vähän jännittää oma työkunto, jos nyt ylipäätään saan tuon paikan. :smiley-angelic001 Mahdollisuudet on kyllä hyvät, koska mulla on pitkä työkokemus juuri kyseisestä duunista. Palkka ei ole korkea, mutta itse työ on useimmissa paikoissa mukavaa.

Kiitos kaikille onnitteluista <3 Oon kyllä niin ikionnellinen nyt. Ei olis ikimaailmassa uskonut vielä alkuvuodesta, että nyt olisin tässä tilanteessa! Silloin riuhdoin itseäni irti siitä narsistista. Kyllä kannatti riuhtoa. Kiitos kaunis teille kaikille kannustuksesta ja omien kipeiden kokemuksienne jakamisesta silloin.

Tänään käytiin sormuksia katsomassa, mutta enhän mä osannu päättää... huomenna uudestaan, vähän isompaan liikkeeseen. Mun täytyy varmaan antaa miehen valita se sormus mulle, kun en kykene itse päättämään minkä haluan :laughing002

Takaisin