Pulinaketju

Sinänsä lapsi on kyllä sen verran fiksu, että tajuaa joka tapauksessa eri paikoissa olevan eri säännöt. Kun sinä pidät säännöistä kiinni, se riittää. Lapsi toki vinkuu äidin olevan kamala, mutta niin lapset aina vinkuvat saadessaan epämieluista palautetta.

Jälkikäteen lapset eivät arvosta lepsua vanhempaa, koska lapsikin tunnistaa sen, jos rangaistus jää tulematta vanhemman mukavuudenhalun vuoksi. Lapsen ihan ensimmäinen ajatus on, että "oho, onko toi noin tyhmä, ettei tajua mulla olevan arestia".

Eli en huolehtisi, pidät vain kotonasi säännöistä kiinni. Loppujen lopuksi lapsi ei kuitenkaan aina jää kaikesta kiinni, mutta asia tulee silti opittua, vaikka aina ei mokasta seurauksia tulisikaan.

Sinänsä lapsi on kyllä sen verran fiksu, että tajuaa joka tapauksessa eri paikoissa olevan eri säännöt. Kun sinä pidät säännöistä kiinni, se riittää. Lapsi toki vinkuu äidin olevan kamala, mutta niin lapset aina vinkuvat saadessaan epämieluista palautetta.

Jälkikäteen lapset eivät arvosta lepsua vanhempaa, koska lapsikin tunnistaa sen, jos rangaistus jää tulematta vanhemman mukavuudenhalun vuoksi. Lapsen ihan ensimmäinen ajatus on, että "oho, onko toi noin tyhmä, ettei tajua mulla olevan arestia".

Eli en huolehtisi, pidät vain kotonasi säännöistä kiinni. Loppujen lopuksi lapsi ei kuitenkaan aina jää kaikesta kiinni, mutta asia tulee silti opittua, vaikka aina ei mokasta seurauksia tulisikaan.
Tuo on totta. Itsekkin arvostan jälkeenpäin, että minulla oli kotona sääntöjä ja kuri. Ja varmasti on tapahtunut asioita teinilläni, mistä en ehkä edes halua/tarvitse tietää :hilarious:

Mä en nyt ymmärrä mun exää. Meillä on lapset vuoroviikoin. Teini jäi koulussa röökistä kiinni toukokuussa ja annoin hänelle rangaistukset. Mutta mun exän logiikka tässä oli, että kun ei tapahtunut "hänen viikollaan", niin ei viitsi antaa ns. tuplarangaistusta. Eli minun viikoilla on rangaistus ja hänen viikoillaan ei ollut. Tästä kyllä mainitsin hänelle, että olisi kiva jos meillä olisi yhtenäinen linja asioissa ja annetaan kuva teinille että tällainen perseily ei ole ok. No taas jäi valehtelusta kiinni (piti olla paikassa x yötä, olikin paikassa y) ja saa meillä rangaistuksen, exä kans puhuttelee neidin ja miettii seuraamuksia. Itse ainakin asetan rangaistuksen, jos perseilee isällään. Mielestäni tässä täytyy molempien vanhempien vetää yhtäköyttä ja antaa kuva että sääntöjä ja luottamusta ei kannata rikkoa.
Meillä oli exän kanssa tästä hirveät ongelmat ja lapset olivat teininä aika hirviöitä. Minä olin maailman ilkein ihminen ja isä oli ihana. Nyt kun lapset ovat aikuisia, minuun on läheiset välit ja ymmärtävät minua ja minun mielipiteitäni. Isäänsä ovat ottaneet vähän etäisyyttä ja sen verran mallia, miten ei ainakaan kannata toimia.

Meillä oli isän tykönä säännöt ja rajat, äidin tykönä ei. Isän kanssa loppuun asti hyvät välit, äidin kanssa ollaan vaan "tekemisissä". En edes muista koska olisin äitiäni halannut..

Ylläriovis on täällä! :woot: Ja hyödynnetty myös, koska en ole tänään vuotanut yhtään. :dance011 Aloin epäillä ovista vasta kesken puuhailun huomattuani limat (oli järkyttävä p*netus myös :bag: :grin ), joten tein testin ja plussaahan se näytti. Harmi kun mulla on ensi viikolla hysteroskopia/kaavinta, niin ei tuosta mitään tulosta voi tulla. Mutta kiva kun kroppa palailee normaaliin hiljalleen. :)

Ope soittaa mulle koululta että pojalle on tullut vekki takaraivoon ja kysyin mitä on tapahtunut ja ope siihen että ei tarkasti tiedä mutta joku heittänyt vahingossa kivellä mitä vahingossa miten voi heittää vahingossa tai ylipäänsä heittää kivellä.. Ihan käsittämätöntä:mad:

Opettaja ottaa selvää tai sitten rikosilmoituksen jälkeen poliisi ottaa selvää? Ei kai tuossa muita vaihtoehtoja taida olla.

Ope soittaa mulle koululta että pojalle on tullut vekki takaraivoon ja kysyin mitä on tapahtunut ja ope siihen että ei tarkasti tiedä mutta joku heittänyt vahingossa kivellä mitä vahingossa miten voi heittää vahingossa tai ylipäänsä heittää kivellä.. Ihan käsittämätöntä:mad:
Kyllähän asia pitää selvittää ja kivien heittely on tietysti kielletty, mutta kyllä lapset joskus ajattelemattomuuksissaan heittelevät mitä käteen osuu. Ja samanlainen vekkihän sitä tulee oli sitten vahingossa tai tahallaan, mutta minusta on uhrin kannalta mukavampi ettei tekijällä ollut ilkeää motiivia.

Toivottasti ei tullut iso jälki. Päästä tulee kyllä paljon verta.

Asia selvitettiin... Toinen poika oli heittänyt kiven isompaan kiveen josta se sitten oli kimmonnut meidän poikaa päähän.. Nyt on poika puhuteltu vanhempien kaa eli siltä osin kaikki ok niin ja poika oli kyllä pyytänyt anteeksi... Verta tuli kyllä ihan sikana ja nyt pää on paikattu ei kovin iso mutta syvä

Asia selvitettiin... Toinen poika oli heittänyt kiven isompaan kiveen josta se sitten oli kimmonnut meidän poikaa päähän.. Nyt on poika puhuteltu vanhempien kaa eli siltä osin kaikki ok niin ja poika oli kyllä pyytänyt anteeksi... Verta tuli kyllä ihan sikana ja nyt pää on paikattu ei kovin iso mutta syvä
Pikaista paranemista potilaalle! Aika tyypillinen tilanne. Pitäisi pienilläkin kivimiehillä olla kypärät ja suojalasit.

Hyvä että asia selvisi. Vahinkoja toki sattuu, mutta on tärkeää, että tiedetään mitä on tapahtunut. Ei minusta oleellista niinkään ole se, että löydettäisiin syyllinen, vaan ihan että tiedetään ettei kyse ole kiusaamisesta tai vaarallisemmasta pelleilystä.

Sisko meni naimisiin eilen. Sitten alkaa kuulemma yritys. Saa nähdä, tuleeko milloin uutisia. Toivottavasti tulee. Ihanat häät oli <3 Tytär piirsi tällaisen hääparille :happy:

Mulla oli taas lyhyt kierto, 26 päivää.

Liitteet

• 20200822_131835.jpg
    20200822_131835.jpg
    30.4 KB · Katsottu: 151
Dpo 2, mutta ei tarvi piinailla kun ylihuomenna on hysteroskopia/kaavinta ja mahikset raskauteen menee siinä. Alkaa jo jännittää, on ensimmäinen kerta kun minut nukutetaan. :nailbiting:

Dpo 2, mutta ei tarvi piinailla kun ylihuomenna on hysteroskopia/kaavinta ja mahikset raskauteen menee siinä. Alkaa jo jännittää, on ensimmäinen kerta kun minut nukutetaan. :nailbiting:
Mullakin oli elämäni eka nukutus kaavinnassa. Muakin jännitti, mut ihan turhaan. En yhtään muista missä kohdassa meni vintti pimeeksi ja herätessä muistan kun mun suusta otettiin pois se millä ne tukee sitä hengitystä ja kuulin puhetta ympärilläni. Sit hieman huvitti kun heräilin ja tunnustelin itseäni, mulle oli laitettu sellanen xl kokoinen teippivaippa :woot: hoitajakin sanoi, että yleensä on verkkohousut ja liuskavaippa.

Takaisin