Pulinaketju

Siis ihan tarkennukseksi : haluanko jatkaa vauvaprojektia. Elämää haluan jatkaa! :wideyed:
Tämä hetki, tunti, päivä kerrallaan ajattelu sopii ihan kaikenlaisiin ajatuksiin. Itse painiskelen saman asian kanssa. Eilen oli ensimmäinen pariterapia käynti ja koin sen todella hyväksi. Tulevaisuus näyttää valoisammalta ja ollaan tässä nyt viikonlopun aikana jo hieman enemmän lähennytty muutenkin. Töitä vielä riittää ja molemmat ollaan luvattu töitä liiton eteen tekemään.

Hei kaikille :Heartred

En ole oikein jaksanut kirjoitella.
Kävin labrassa hcg-mittauksessa ja niinhän se taitaa olla kuin arvelinkin- viides keskenmeno edessä. Arvo on viikkoihin nähden ihan liian matala ja aiempaakin kokemusta tästä todella on.

Jaksamista jokaiselle omiin tilanteisiin :Heartred

Voimia Helena80, Runotyttö ja Peppipupu :Heartred. Hienoa, että Katmalla pariterapia vaikuttaisi vievän oikeaan suuntaan.

Näinhän se on, että pitäisi ottaa se hetki kerrallaan. Minä ainakin ajattelen ihan liian pitkälle. Ja sitten alkaa vaan ahdistaa. Olen nyt yrittänyt toteuttaa tuota hetki kerrallaan -ajatusta tämän miehen työuupumuksen kanssa. Enpä mä asialle oikein muuta voi. Ja sama vauvatoiveessa. Ehkä mun ei edes tarvitse päättää ja miettiä, vaan annan vaan elämän viedä eteenpäin painollaan.

No niin, kuten epäilin kaavinnasta ei juuri saalista. Hcg kontrolli ylihuomenna ja jos ei reippaasti laskussa, pääsen taas ultraan. Ihmetyttää, kun minäkin noviisina näin, että raskauspussi limakalvon alla.. Näitä (mahdollisia) intramuraaleja raskauksia harvassa, mutta vaativat sen methotrexan pakallishoidon tai poiston laparoskopiassa. Tokikin toivon olevani väärässä. Tokkurassa, mutta elossa siis tämä akka.

Runotyttö, pahoittelut! Onko sinulla tyhjentynyt aiemmin itsekseen vai tarvinnut lääkitystä?

Kiitos Yölento :Heartred

Kolme on ollut keskeytyneitä keskenmenoja ja lääkkeet on tarvittu, yksi tyhjeni itsekseen.
Olin tosiaan eilen naistentautien pkl:lla, hcg oli noussut ma iltapäivästä jonkun muutaman sata yksikköä (viikkoihin nähden silti alhainen vaikka huomioi oletetusti myöhemmän oviksen). Huomenna uudelleen labraan ja sitten todennäköisesti parin viikon odottelu ennen seuraavaa ultraa. Vielä eilen ei voitu poissulkea oikein mitään, pieni raskausontelo näkyi mutta ei muuta. Ehkä tuulimuna. Ylilääkäriäkin konsultoitiin näiden km vuoksi, todennäköisesti hysteroskopiaan syyskuulla kun kohdun limakalvolla saattaa olla jotakin polyyppista. Mutta toki seuraillaan tämän raskauden tilanne ensin.

Ainakin parin viikon odottelu nyt siis edessä ennen tilanteen selviämistä. Kiitos tsempeistä ❤️ Nyt on kyllä pitkästä aikaa tuntunut synkälle asia jos toinenkin. Muutakin huolta tuntuu nyt kasautuvan; oman äidin terveysongelmia yms. Mutta niinhän se usein menee että murheet tulevat ryppäinä.

Toivon jokaiselle hyvää mieltä tähän päivään ja Peppipupulle jaksamista:Heartred

Joskus tulee kyllä niin vahva tunne, että olen onnistunut äitinä edes jotenkin. Eilen poika löysi sellaisen pienen "piikkipallon", jota esim. fysioterapeutit käyttävät, mikähän sen nimi nyt onkaan, joku hierontapallo? No joka tapauksessa, näytettiin miehen kanssa joskus aikoja sitten pojalle, mitä sillä tehdään ja sen jälkeen pallo oli kadoksissa, kunnes nyt löytyi. Poika tuli heti hieromaan minua sillä, ensin vähän reittä, sitten kiipesi sohvalle ja käski minut kumartumaan, ja hieroi pallolla minun selkääni, ja sitten siirtyi jalkapohjiin :) Pieniä lyhyitä hipsutuksia vaan, mutta ajatus oli kyllä niin nähtävissä, hän auttaa äitiä, kun äiti on rikki, poika siis tietää minun selkäongelmistani ja yrittää usein auttaa minua selän kanssa, puhaltaa ja sen sellaista. On se vaan aika ihana poika :love7 Minä niin toivon, että hänestä kasvaa muut huomioon ottavat ihminen ja että osaisin olla hyvä äiti, vaikka vähän räjähdysherkkä välillä olenkin :bag:

Muokattu viimeksi:
Lillukalle : tiedäthän että ku raskauden jälkeen sinulla on oikeus päästä kunnalliselle ar ultraan? Luin itsekin äsken vasta siitä. Kannattanee soitella sit polille jos onnellisesti käy! Itse ajattelin vaatia tuon kirjaamaan papereihin jotenkin. Varmaan sit saa lähetteen soittamalla?

Siis vaikka mulla on raskaus kohtuontelossa, se katsotaan ku raskaudeksi, koska ei ole kiinnittynyt limakalvolle suoraan.

Menkat alkoi, mutta uutta ovulaatiota odotellessa.

AMH:n tulokset tuli. 9,6 :woot: näyttäisi olevan ylärajalla jopa ikäsarjassa 25-29, mulla tulee mittariin 39.

Nyt odottelen lääkärin soittoaikaa.

AMH:n tulokset tuli. 9,6 :woot: näyttäisi olevan ylärajalla jopa ikäsarjassa 25-29, mulla tulee mittariin 39.
Jos sinulla on PCOS, on AMH aina korkea, vaikka reserviä ei enää hirveästi olisikaan. Monesti erityisen korkeat arvot johtuvat PCOS:stä, eikä niistä voi päätellä muuta kuin että vaste hormonihoitoihin on yleensä hyvä.
Minulla oli myös korkea AMH, mutta se johtui PCOS:stä eikä erityisen korkeasta munasolureservistä.

Jos sinulla on PCOS, on AMH aina korkea, vaikka reserviä ei enää hirveästi olisikaan. Monesti erityisen korkeat arvot johtuvat PCOS:stä, eikä niistä voi päätellä muuta kuin että vaste hormonihoitoihin on yleensä hyvä.
Minulla oli myös korkea AMH, mutta se johtui PCOS:stä eikä erityisen korkeasta munasolureservistä.
Ei mulla ole sellaista koskaan diagnosoitu eikä ole ollut edes puhetta sen mahdollisuudesta :arghh:

Ulpu mä kanssa miettisin tuon arvon kanssa sitä pco mahdollisuutta. On kyllä korkea. Mutta tuolla pääsee ivfää yrittämään. Mulla se 0.7, niin vaste lääkkeille näillä arvoilla huono. Ovuloitko normaalisti? Pco kai vaikeuttaa sitä? Oletko tikuttanut?

Tikku näyttää ovulaation, lämpöjen mukaan joka kuukausi samanlaiset lämmöt ovulaatiosta menkkoihin. Dpo11 otettu keltarauhashormoni 23, joten kai senkin puolesta ovulaatio tapahtuu.

kierto 35 päivää, ei ylimääräistä karvankasvua. Ainoa ultrassa näkyvä poikkeavuus vehkeissä herttamainen kohtu. Viimeisin ultra 15.7.2020

Tikku näyttää ovulaation, lämpöjen mukaan joka kuukausi samanlaiset lämmöt ovulaatiosta menkkoihin. Dpo11 otettu keltarauhashormoni 23, joten kai senkin puolesta ovulaatio tapahtuu.

kierto 35 päivää, ei ylimääräistä karvankasvua. Ainoa ultrassa näkyvä poikkeavuus vehkeissä herttamainen kohtu. Viimeisin ultra 15.7.2020
Kommentoiko lääkäri jotain? Tuolla arvolla pitäisi pohtia

Ei sinulla sitten voi olla PCOS:ää. Ehkä olet superhedelmällinen, yksilöitähän me kaikki olemme, ja jollain se hyvä tuurikin käy! :smiley-bounce012

Takaisin