Pulinaketju

Arvo olikin sitten aika roima 2200 yli... Ei vissiin paljoa tartte miettiä olisiko uusi. To tulee sit toinen arvo. Kylläpä pelottaa eikä osata kyllä iloita miehen kanssa vielä tästä.

Peppipupu: mulla oli jo ihan haalea viiva testissä kunnes sitten alkoi jälleen vahvistumaan. Jonkun ajan päästä alkoi myös uudelleen raskausoireet. Kävin muutaman viikon kuluttua uudesta plussatestistä yks. ultrassa mutta km oli valitettavasti silloin uusikin raskaus.
Voi ei, tähän minäkin vaan valmistaudun.

Peppipupu: Mulla kohdunulkoista ei havainnut neuvolalääkäri mutta munatorvasta löytyi tyyppi Naikkarilla. Tosin kandi tihrusteli sitä eikä ollut varma mutta konsultoiva gyne spottasi verenkierron heti. Mullahan oli siis tullut 2vk aiemmin normaalit menkat mutta olin silloin kun Tapsa löytyi 7+ viikolla. Mulla mulla hoitona oli 2 kierrosta sytostaatteja ja hcg laski to-del-la hitaasti. Koko rumba alkoi vappuna, hcg oli alle raja-arvon vasta kesä-heinäkuun taitteessa ja Tapsa tuli pois vasta 8.7! Tyypillä kesti hiukan aikaa seikkailla.

Toisista sytoista on nyt reilu 2kk ja 3kk oli raja jolloin saadaan alkaa uudellen yrittämään. Nyt sitten jännätään mihin ovis osuu kun isimies kaukana ja auton huolto osuu todennäköisille päiville. Naureskelin et pitää maksaa spermataksille, että saadaan jotenkin onnistumaan. Vähän kyllä taas jännittää jo etukäteen millasen mylläkän tää yrittely aiheuttaa.

Peppipupu: Mulla kohdunulkoista ei havainnut neuvolalääkäri mutta munatorvasta löytyi tyyppi Naikkarilla. Tosin kandi tihrusteli sitä eikä ollut varma mutta konsultoiva gyne spottasi verenkierron heti. Mullahan oli siis tullut 2vk aiemmin normaalit menkat mutta olin silloin kun Tapsa löytyi 7+ viikolla. Mulla mulla hoitona oli 2 kierrosta sytostaatteja ja hcg laski to-del-la hitaasti. Koko rumba alkoi vappuna, hcg oli alle raja-arvon vasta kesä-heinäkuun taitteessa ja Tapsa tuli pois vasta 8.7! Tyypillä kesti hiukan aikaa seikkailla.

Toisista sytoista on nyt reilu 2kk ja 3kk oli raja jolloin saadaan alkaa uudellen yrittämään. Nyt sitten jännätään mihin ovis osuu kun isimies kaukana ja auton huolto osuu todennäköisille päiville. Naureskelin et pitää maksaa spermataksille, että saadaan jotenkin onnistumaan. Vähän kyllä taas jännittää jo etukäteen millasen mylläkän tää yrittely aiheuttaa.
Muistatko sun arvoja? Tuo yli 2200 on aika roima. Kohdunulkoisen lasku on yleisesti todella hidasta. Mulla oli tyyppi kohdussa todistetusti kylläkin. Kaverilla meni kanssa kohdun ulkoisessa useampi kk. Tiedä sit mistä sen lasku hitaasti johtuu!

Tsemppiä uuteen yritykseen!

Muistatko sun arvoja? Tuo yli 2200 on aika roima. Kohdunulkoisen lasku on yleisesti todella hidasta. Mulla oli tyyppi kohdussa todistetusti kylläkin. Kaverilla meni kanssa kohdun ulkoisessa useampi kk. Tiedä sit mistä sen lasku hitaasti johtuu!

Tsemppiä uuteen yritykseen!

Mulla nousi hcg vielä ekojen sytostaattien jälkeen ja oli yli 2000, jolloin lääkäri soitti kesken työpäivän. Mullakin tämä raskautuminen kävi heti keskenmenon jälkeen. Koko hässäkkä löytyy varmaan tuolta aiemmin ketjusta kun olen yrittänyt aktiivisesti unohtaa.

Ja kiitos, yritetään pitää lippu korkealla :happy:

Mulla nousi hcg vielä ekojen sytostaattien jälkeen ja oli yli 2000, jolloin lääkäri soitti kesken työpäivän. Mullakin tämä raskautuminen kävi heti keskenmenon jälkeen. Koko hässäkkä löytyy varmaan tuolta aiemmin ketjusta kun olen yrittänyt aktiivisesti unohtaa.

Ja kiitos, yritetään pitää lippu korkealla :happy:
Voi ei... Sulla on ollut kyllä aika rankkaa! Kohdun ulkoisessa kuulemma harvoin tavataan yli 2000 arvoja ja sulla vain nousi. Onneksi on ohi nyt! :Heartbigred

Nyt vaan nokka kohti uutta!

Muokattu viimeksi:
Hei kysymys. Onko kukaan kuullut, että aspiriinista olis hyötyä kiinnittymisessä? Sain tämmösen vinkin tutun tutulta (tosi varmaa tietoa siis :hilarious:) mutta kaipaisin kokemuksia tai mihin tää perustuu vai onko vaan höpöjuttu.

Lääkäri puhui mulle, että voisi olla hyvä tutkia hyytymistekijät jos vielä keskenmeno tulee.

"Keskenmenoa ehkäisevää lääkehoitoa voidaan harkita, jos löytyy hyytymistekijähäiriö. Valmisteena on asetyylisalisyylihappo tai ihon alle annosteltava pienimolekyylinen hepariini. Näistä lääkkeistä ei ole hyötyä tuntemattomasta syystä johtuvassa toistuvassa keskenmenossa, kuten ei myöskään kortisonihoidosta." Lähde https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00176

Joillekin on lääkärikin suositellu mut onko kaikissa tapauksissa enemmän apua vai haittaa?

"Korkea hemoglobiini lisää veren jäykkyyttä haitaten erityisesti veren virtausta hiussuonistossa. Voi ilmetä päänsärkyä, silmien ja ihon punakkuutta ja vaikeammissa tapauksissa tukoksia ja myös verenvuotoja.

Kun polysytemia veran diagnoosi on tehty, aloitetaan yleensä pieniannoksinen asetosalisyylihappolääkitys (ASA) verisuonitukosten estämiseksi."
Lähde: https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/mita-vaaraa-korkeasta-hemoglobiininista

Kannattaa varmaan asiasta lääkärin kanssa keskustella.

Korkeaan hemoglobiiniin hoitona on myös verenluovutus säännöllisesti. Onhan jotkut tosiaan koittanut babyasprinia eli 1/4 aspiriinia ovulaation jälkeen, mutta toisaalta taas asetyylisalisyylihappo on vaarallista sikiölle. Jos itse koittaisin tätä, en siis sano että tehkää näin, mutta jos koittaisin tätä, käyttäisin max dpo 5-10 elikkä sen kiinnyttmisajankohdan :smiley-ashamed005

Mulla oli aivoinfarktin jälkeen Marevan käytössä ja kun syy tulokselle selvisi + saatiin hoidettua (synnynnäinen verisuonipoikkeama sydämessä, ei mitään "vikaa" hyytymistekijöissä) on pysyväislääkkeenä Primaspan 100mg. Sitä oon nyt 1,5vuotta käyttänyt. Sitäkin on käytetty joillain keskenmenojen ehkäisyssä. Mulla siis juuri tämän 1,5v aikana nämä 4 peräkkäistä keskenmenoa mutta eihän siinä toki mikään lääke auta jos /kun keskenmenojen syynä munasolujen heikko laatu tms. Mutta tuo mun lääkitys monen eri lääkärin arvion mukaan ihan ok raskautta yritettäessä sekä alkuraskaudessa.

Kannattaa kyllä lääkärin kanssa jutella asiasta vaikka kyllähän tuo baby-aspirin taitaa olla monessa maassa käytössä melkeinpä automaattisesti kun raskautta toivotaan.

Huomenna verikokeisiin. Anti-Muller hormooni, S-PRL, S-PROG, S-TSH ja S-T4-V. Jotenkin surullista. Toivon niin olevani tästä kierrosta raskaana, vaikka varsin hyvin tiedostan että sellaista ihmettä tuskin tapahtuu, tässä on jo reilu vuosi yritetty.
Syksyllä tulee 39 täyteen, toivonpilkahduksena on se, että äidin puolen naisilla on vaihdevuodet alkaneet lähempänä 60 ja monet synnyttäneet yli nelikymppisenä aikana jolloin ei ollut mitään lääketieteellistä apua.
Jostain se toivo on revittävä.

Huomenna verikokeisiin. Anti-Muller hormooni, S-PRL, S-PROG, S-TSH ja S-T4-V. Jotenkin surullista. Toivon niin olevani tästä kierrosta raskaana, vaikka varsin hyvin tiedostan että sellaista ihmettä tuskin tapahtuu, tässä on jo reilu vuosi yritetty.
Syksyllä tulee 39 täyteen, toivonpilkahduksena on se, että äidin puolen naisilla on vaihdevuodet alkaneet lähempänä 60 ja monet synnyttäneet yli nelikymppisenä aikana jolloin ei ollut mitään lääketieteellistä apua.
Jostain se toivo on revittävä.
Ulpu, onhan tuo kannustavaa, että suvussa on iäkkäänä synnyttäneitä ja myöhäisiä vaihdevuosia. Samanlaisella taustalla jaksoin toivoa omana yritysaikana ja synnytin itsekin Kuopuksen 45-vuotiaana.

Ulpu älä huoli, noista muutamaa pystyy hyvin muuttamaan ja muiden ollessa huonoja, tarjoavat sitten vaihtoehtoja. Eikö aina ole kuitenkin huojentavaa tietää?

Mä en kestä kun tulosten saaminen taas kestää... Ajetaankohan ne Maisaan aina jotenkin samaan aikaan päivästä? Ti tuli 15.05. Mutta kävin tänään yli tuntia aikaisemmin labrassa.

Olen jotenkin ihan stressissä ja guukkeloinut kaikki syövästä rypäleraskauteen. Toi arvo on liian iso mun viikoille. Max 4+3 oli sillon kun arvo 2214,90. Aikaisempi ei voi olla koska keskenmeno alkoi tuolloin 4+3

Takaisin