Pulinaketju

Olisko kaks vuotta sitten kun avattiin urakalla tilejä lapsille.
Pankeissa on sitten eroja. :shifty:
No jaa, lähitilevaisuudessa pankkitoiminta tulee muuttumaan niin paljon, ettei vielä tämän perusteella kannata vaihtaa pankkia, vaan odottelen muutaman vuoden ja katson mihin suuntaan homma on menossa.

Meille tulee varmaankin kaksi joulua tänä vuonna, johtuen lähisukulaisten ulkomaanmatkoista. Lapsethan eivät ymmärrä, milloin jouluaatto oikeasti on, joten aaton voi viettää silloin kun tärkeät henkilöt ovat paikalla. Joulu ei synny päivämääristä vaan ihmisistä.

Joululahjoja olen ostanut pitkin syksyä, joten niitä on ihan riittävästi. Vähän tyyliin että ostaisin tämän muutenkin nyt tai myöhemmin, mutta laitetaan pukinkonttiin.

Vielä en ole ostanut mitään Black Friday -aleista tai muistakaan Black Week -jutuista. En vielä ole ehtinyt... vähän selailin verkkokaupan sivuja, mutta ei sielläkään ollut mitään sellaista, jota siihen hintaan tarvittaisiin. Maitokauppaankan en ole ehtinyt, joten kotoa on loppu maito, mehu, ja vähän kaikki muukin. Sinne siis.

HentoHaave, mikä on tänään vointi? Kirjoittamasi perusteella teit silti oikean ratkaisun, vaikka tuntuu pahalta.

Uskon, että meillekin miehen kanssa ero oli silloin parasta, vaikka se tuntui pahalta.

Meillä on perheessä ja suvussa kaikenlaista sairautta, mutta olen aina ajatellut, että hyvä kuitenkin, että juuri näitä, jos jotain pitää olla. On kiusallista ja hankalaa, mutta yleensä ei vaarallista.
Rauhallisempi nyt. Surullinen, mutta rauhallinen. Aamulla jo mies laittoi viestiä, että ei pääse tänne kun ”auton ovet on jäässä” . En vastannut sille mitään. Illalla olisin antanut vasemman käteni jos se olis tullut takaisin mun luo. Nyt ajattelin, että hyvä kun ei tullut. Koska ei se mihinkään olisi muuttunut, vain pitkittynyt.

Ja tajusin myös aamulla selkeämpänä yhden asian. Jos mies olisi oikeesti ollut huolissaan mun kunnosta, niin kuka tahansa normaali ihminen olisi soittanut ensin mulle, jutellut mun kanssa, rauhoitellut, ja sitten päätellyt tarvitaanko ensiapua. Mut jos ei kiinnosta missä kunnossa mä olen, ei edes yritä soittaa mulle, mutta soittaa 112!!!??? Narsistista vittuilua. Valtapeliä. Js jos se olis ollu huolissaan musta, niin se olis kyllä yöllä ajanut tänne takas. Ei sillä oo kuin tunnin matka. Ei näkyny miestä. Sanoi että tulee ”ehkä huomenna”??! Ehkä?? No, nyt on muka auton ovet jäässä, ei voi tulla. Minäkin saisin ne auki, onhan noita konsteja monenlaisia. Mut hyvä ettei tullut eilen. Nyt on tältä osaa pahin takana, enkä enää edes halua sitä tänne. Ainakaan nyt. Jos haluaa puhua asioista, niin tulkoot. Mut sehän se isoin ongelma on ollut, kun ei ole ikinä halunnut puhua mistään. Niin miksi se nyt sitten haluaisi...

Kai se kohta tajuaa viettävänsä joulun yksin. Katotaan mikä ääni sit on kellossa. Mä oon nyt ok tän tilanteen kanssa. En tiedä mitkä kauhun hetket iskee taas illalla... mut mun ystävä lupasi että voin menmä hänen luo yöksi, jos tuntuu vaikealta.

Muokattu viimeksi:
Kuuntelin äsken yhden youtubevideon aiheesta trauma bonding. Nyt ymmärrän paremmin, miksi tällaiseen suhteeseen jää roikkumaan, vaikka alitajuisesti tietää että toinen käyttää henkistä väkivaltaa. Hyvin hienovaraisia keinoja, mutta sellaisia, että niistä jää epämääräinen huono olo kalvamaan, ja pidemmän päälle ne syö itsetunnon. Ja alkaa jopa epäillä omaa intuitiotaan, tunnetta siitä, ett jokin on pielessä. Ja kun aivoissa on jatkuvasti kortisolia (stressihormoni) ja samalla koet rakkauden tunteita (oksitosiini) niin aivot alkaa tulla riippuvaiseksi sekä oksitosiinista että kortisolista. Tai paremminkin niiden yhdistelmästä. Ja sen alkaa yhdistää rakkauteen. Sen takia siitä on vaikea irrottautua, kun on kokenut traumaattisia juttuja, mutta niiden hormonien ansiosta sen yhdistää rakkauteen. Ja niistä tulee riippuvaiseksi. Adhd ja addiktioherkkyys... tosin, tapahtuu tätä muillekin. Mutta varsinkin jos omassa lapsuudessa on ollut samankaltaista henkistä kaltoinkohtelua (kyllä on!!) niin se tunneilmapiiri vetää puoleensa. Sen kokee tuttuna, ja erehtyy pitämään sitäkin rakkautena. Voi tätä ihmisen aivokemiaa.

HentoHaave, kuulostaa siltä, että olet taas omilla jaloillasi. Kannattaakohan miehen kanssa edes puhua enää? Pysyt paremmassa kunnossa, kun olet itseksesi.

olipahan railakkaat pikkujoulut :hungover::hilarious:
Olo ei ole kehuttava, mutta tulipahan käytyä ekan kerran baarissa tytön syntymän jälkeen. Ja todettua ettei ole enää mun juttu. Hauskaa oli, mutta ei se enää innosta samalla tavalla. Tärkeempää ehkä oli päästä edes kokeilemaan koko asiaa kun olen harmitellut viime vuodet sitä ettei mihinkään ikinä pääse. Oli meillä ennen baarireissua yhteinen illallinen ja konsertti. Seuraavan kerran taidan mennä suosiolla autolla. :laughing002

HentoHaave. Paljon voimia. Ja oot ihan oikeassa, normaali ihminen huolestuu toisesta eikä sysää asiaa vain ulkopuoliselle taholle. Mun exäni sanoi kans aina että mee jonnekin hoitoon jos harmittaa tai on paha mieli. Ei se koskaa osannu ottaa syliin tai halata.

En ostele mitään mistää Mustista perjantaista. Katoin yhtä takkia Zalandosta pari vk sitten. Se oli silloin alennuksessa. Nyt muistin et hei katsompa jos se olisi enemmän alennettu. Oli alennus mutta hinta oli kalliimpi ku kaks vk sitten :hilarious::hilarious: Että se niistä.

// Viestiä muokattu ylläpidon toimesta

Last edited by a moderator:
Älä anna itsesi provosoitua HentoHaave :3some Mä ymmärrän kyllä fiiliksesi. Mutta tällainen palsta on siitä höhlä ettei millään voi todistaa mitään suuntaan eikä toiseen, ellei ylläpito itse kerro miten asiat oikeesti on. Tännehän voisi itsekin kirjautua vaikka kuudella nimimerkillä ja eri s.postiosottein huutelemaan puolesta ja vastaan ja esittää eri henkilöitä. Kaikki on tällaisessa niin tyhmän mahdollista.
Eihän ketään täältä saa lopullisesti käytännössä edes pihalle.

Älä anna itsesi provosoitua HentoHaave :3some Mä ymmärrän kyllä fiiliksesi. Mutta tällainen palsta on siitä höhlä ettei millään voi todistaa mitään suuntaan eikä toiseen, ellei ylläpito itse kerro miten asiat oikeesti on. Tännehän voisi itsekin kirjautua vaikka kuudella nimimerkillä ja eri s.postiosottein huutelemaan puolesta ja vastaan ja esittää eri henkilöitä. Kaikki on tällaisessa niin tyhmän mahdollista.
Eihän ketään täältä saa lopullisesti käytännössä edes pihalle.
No ei tuollainen trolli mun ihon alle pääse. Mutta myrkyttää tämänkin ketjun ilmapiirin tuolla henkilökohtaisiin ominaisuuksiin menevällä haukkumisellaan. En tajua miten tuo on vielä mahdollistettu. En tajua. Just tuon takiahan se bännättiin.

HentoHaave. Paljon voimia. Ja oot ihan oikeassa, normaali ihminen huolestuu toisesta eikä sysää asiaa vain ulkopuoliselle taholle.
Niinpä. Jos auto ei toimi, niin kyllä suurimmalla osalla tuossa tilanteessa löytyy taksiinkin rahat, vaikka rahat vähissä olisivatkin. Etenkin jos hätäkeskukseen soittaa, niin vähintäänkin itse perässä, jos yhtään toinen kiinnostaa. Että ihan tekosyyltä kuulostaa tuo auton ovet jäässä -selitys.

Mä todella toivon ettei ketään laiteta bänniin. Ihmisiä on erilaisia ja sitä pitää ymmärtää eikä vetää palkokasvit joka kommentista. Ehkä mulla on pitkä pinna tai huumori omituinen mutta mä toivon että Tähti saat jatkaa juttujasi omana itsenäsi. Olet erilainen mutta mä ainakin en ota liian henkilökohtaisesti sun omituisuuksia. Ennemminkin ne tuovat erilaisen elämänkatsomuksen esille. Itse kun olen aika tylsä tapaus. Meillä oli erilaisuudesta huolimatta hauskat 4 vuotta palstailua yhdessä. Mä en toki kuumeile mutta seurasin seikkailuja. En nyt ihan ymmärrä miksi sut poistettaisiin. Ärsytät monia mutta mun mielestä se ei saisi olla syy. Olisi aika tylsää seurata palstaa jossa kaikki on samaa mieltä. Toki mun pitäisi tästä paikasta antaa asioiden mennä, mutta kun ei niin ei osaa olla sanomatta omaa mielipidettä. Joo ja nyt mä luultavasti höpötin liikaa pienessä sievässä. Mä en vaan tajua tätä aikuisten tappelua.

:Heartbigred Eclipse... sinulla on kypsyyttä ja aikuisuutta...

Ihana kuulla, että olet kokenut seikkailuni mielenkiintoiseksi ja näet läpi kinojen, sekä arvostat ihmisten erilaisuutta.
Minä olen arvostanut sinua sitä, että mistä vaan voi keskustella kanssasi aikuisten oikeasti:Heartred

En haluaisi lähteä pois.

T. Tähti

Minä aloitin pari päivää sitten jouluruokien tekemisen! Nyt on pakastimessa esipaistettuna jo porkkanalaatikko ja imelletty perunalaatikko. Tänään teen ison annoksen lanttulaatikkoa. Jouluvalolaatikon kannoin eilen kellarista sisään, aion tänään vähän siivoilla ja laittaa edes vähän jouluista tunnelmaa. On aikakin jo tehdä jotain mukavaa ihan itsensä takia :)

Olen aina ostanut laatikot kaupasta valmiina, mutta tänä vuonna on pakko tehdä itse, koska niiden pitää olla maidottomat ja munattomat. Onneksi netistä löytyy ohjeita.

// Viestiä muokattu ylläpidon toimesta

Last edited by a moderator:
Niinpä. Jos auto ei toimi, niin kyllä suurimmalla osalla tuossa tilanteessa löytyy taksiinkin rahat, vaikka rahat vähissä olisivatkin. Etenkin jos hätäkeskukseen soittaa, niin vähintäänkin itse perässä, jos yhtään toinen kiinnostaa. Että ihan tekosyyltä kuulostaa tuo auton ovet jäässä -selitys.
No kun ei löytynyt edes se puhelin kätöseen, että olis itse ensin soittanut. Äsken se soitti, kun en ollut vastannut vartti sitten laittamaansa viestiin. Kai se rakkaus nyt on sit todistettu, kun kerran soitti... huokaus. En oikeesti tiedä mitä tekisin. Oon sitä mieltä että en haluu sitä nyt tänne, mut oon varma että jos se sanoo olevansa tulossa niin en osaa kuitenkaan sanoa ei... on tää vaikeeta, kun ei itseensä voi luottaa.

Juuri näin. Kyllä noi kertoo nimenomaan ihmisestä paljon!

Toisaalta tuntuu että miehet menee usein läheisensä hädässä aika kädettömiksi. Ilman mitään sen kummallisempaa. Onko se vanha kasvastus purrut, että ”miehet ei itke”. Eivät siis jotenkin osaa käsitellä tunteitaan. Mä olen mun nykyisellekin opettanu kuinka mä tarviin halauksen jos mua itkettää. Se että kadotaan autotalliin puuhailemaan ei auta mua. Mies herkästi menee lukkoon tai säikähtää mun itkua. Mä en tarvii paneelikeskusteluja vaan kädenojennuksen että ”kaikki järjestyy”. Mä oon tällane herkkis ja joskus vaan itkettää vaikka pms herkessä tai menkkojen alkaessa tai vaikka ku verikoetulokset tuli. Oon sen kertonutkin hänelle.

Takaisin