Pulinaketju

7B6331D7-1690-4F30-9F50-E2FB6E6A8A9A.jpeg B1100129-012E-4DD3-A4E0-CAD0EBA57D50.jpeg Siinä on kolmeviikkoiset vauvat ja rento äiti.

Aika erikoista kun jengi hehkuuttaa kuinka matkailu aukeaa. Ei taideta muistaa sitä 14vrkn karanteenia Suomeen palatessa? Miten matkavakuutus? Ja kiva lomailla puoliksi suljetussa maassa venäläisten kanssa (aika kivat tautiluvut siellä) .. Lisäksi työnantaja voi evätä mahdollisen sairausajan palkan jos on toiminut itsenäisesti hallituksen antamaan kehoitusta vastaan - vapaa-ajan matkailua ei edelleenkään suositella. Aivan fbssä hehkuttavat, kuinka saa 6 viikon palkallisen loman kun karanteeni päälle. Käsittääkseni ei siltä ajalta palkkaa saa, ellei tee etänä...

Mietin myös onko ihan tavallista että 1v10kk tykkää esim. kapriksista ja homejuustosta? Sai (vaati) jälkimmäistä maistaa pari päivää sitten ekaa kertaa, ja oli heti että nam, lisää. Toki ei paljon saa kun on niin suolaista, mutta vähän huvitti. Tänään söi ekaa kertaa simpukoita, nekin oli tietysti heti nam. Makeasta ei tosin hirveästi (vielä) välitä, sai yhden suklaamunan pääsiäisenä ja yhden haukun jälkeen pisti suklaan pois ja keskittyi yllätykseen.
Täällä toinen samanlainen tyttö. Nyt jo ikää melkein 4v mutta on jo 1 vuotiaasta asti juonut vissyä, syönyt homejuustoja ja kaikkea muutakin omituista mitä lapset ei normaalisti suostu suuhunsa laittamaan. Juuri söi isänsä kanssa sushia :rolleyes:

Aika erikoista kun jengi hehkuuttaa kuinka matkailu aukeaa. Ei taideta muistaa sitä 14vrkn karanteenia Suomeen palatessa? Miten matkavakuutus? Ja kiva lomailla puoliksi suljetussa maassa venäläisten kanssa (aika kivat tautiluvut siellä) .. Lisäksi työnantaja voi evätä mahdollisen sairausajan palkan jos on toiminut itsenäisesti hallituksen antamaan kehoitusta vastaan - vapaa-ajan matkailua ei edelleenkään suositella. Aivan fbssä hehkuttavat, kuinka saa 6 viikon palkallisen loman kun karanteeni päälle. Käsittääkseni ei siltä ajalta palkkaa saa, ellei tee etänä...
No en kyllä minäkään ymmärrä! Itse en matkustaisi mihinkään enkä ilahdu, jos tänne tulee turisteja. Toivon, ettei edes sukulaiset ulkomailta tule tänä kesänä. Jos tulevat, eivät meille emmekä mene tapaamaan.

Meillä 7v ja 3v rakastaa Aurajuustoa. 3v aloitti sen syömisen kans joskus 1 vuotiaana. Heille menee myös savustetut kalat ja graavit, sekä mäti. Mutta meän 9v on maailman nirsoin. Ei edes itse tehty smoothie kelpaa, koska siellä on esim mustikan siemeniä :D

Täällä toinen samanlainen tyttö. Nyt jo ikää melkein 4v mutta on jo 1 vuotiaasta asti juonut vissyä, syönyt homejuustoja ja kaikkea muutakin omituista mitä lapset ei normaalisti suostu suuhunsa laittamaan. Juuri söi isänsä kanssa sushia :rolleyes:

Meidän 2-vee oli melkein ekstaasissa kun maistoi ekan kerran fetajuustoa. Huusi vain että "litää fetajuuttoa"! Kaikki muukin suolainen maistuu hyvin, esim. oliivit. Homejuustoa ja pekonia en ole vielä uskaltanut antaa, mutta olen varma että hullaantuisi niihin. (Ja ymmärrän kyllä, kun itsekin rakastan niitä :p.) Mä kuvittelin, että pienet lapset ei tykkäisi voimakkaan makuisista ruoista, mutta meillä ainakin tuntuu tykkäävän sitä enemmän mitä enemmän on makua. :)

Meillä ovat kaikki ruokasia ei taida olla sellasta mitä eivät syö No tosi tuliset niitä ei mut ihan kaikki kelpaa pienillekin mitä voivat syödä... On ollu kyllä kaamee viikko en tiiä miten tästä selviää jotenkin rupiaa oleen akut jo nyt loppu

Meidän 2-vee oli melkein ekstaasissa kun maistoi ekan kerran fetajuustoa. Huusi vain että "litää fetajuuttoa"! Kaikki muukin suolainen maistuu hyvin, esim. oliivit. Homejuustoa ja pekonia en ole vielä uskaltanut antaa, mutta olen varma että hullaantuisi niihin. (Ja ymmärrän kyllä, kun itsekin rakastan niitä :p.) Mä kuvittelin, että pienet lapset ei tykkäisi voimakkaan makuisista ruoista, mutta meillä ainakin tuntuu tykkäävän sitä enemmän mitä enemmän on makua. :)
Sori, olin vahingossa näpännyt sulle "tyhmä"! Ei ollut tarkoitus :Heartred

Meillä vanhempi söi aikoinaan oliivit ja etanat, nuorempi söi ensimmäiset vuodet vaan saarioisten makaronilaatikkoa ja pinaattilettuja. Vasta kun näytin aina, että laatikko odottaa jääkaapissa kun on syönyt kaksi lusikallista muiden ruokaa, alkoi syömään kaikkea. Hassu pieni otus.

Meillä vanhempi söi aikoinaan oliivit ja etanat, nuorempi söi ensimmäiset vuodet vaan saarioisten makaronilaatikkoa ja pinaattilettuja. Vasta kun näytin aina, että laatikko odottaa jääkaapissa kun on syönyt kaksi lusikallista muiden ruokaa, alkoi syömään kaikkea. Hassu pieni otus.
Tuohan on loistava niksi avuksi nirson lapsen kanssa! Kiitos!

Meillä poika kyllä maistaa kohtuullisen rohkeasti kaikkea, joidenkin ruokien kohdalla pitää kyllä vähän suostutella, ja joidenkin kohdalla poika vaan kieltäytyy edes koskemasta, eikä mikään suostuttelu auta. Silloin kun kerta kaikkiaan kieltäytyy, en pakota maistamaan. Poika saattaa sitten myöhemmin suostua maistamaan sitä, mistä ensin ehdottomasti kieltäytyi, kun näkee isänsä tai minun syövän sitä.

Poika tykkää salaattijuustosta, siis siitä fetan korvikkeesta. Myös muita vähän voimakkaampia makuja on maistellut ja yllättäen tykännyt :) Suolakurkku taas ei mene, eikä tuorekaan. Ketsuppia on herkkua. Keitoista ei tykkää.

Meillä poika kyllä maistaa kohtuullisen rohkeasti kaikkea, joidenkin ruokien kohdalla pitää kyllä vähän suostutella, ja joidenkin kohdalla poika vaan kieltäytyy edes koskemasta, eikä mikään suostuttelu auta. Silloin kun kerta kaikkiaan kieltäytyy, en pakota maistamaan. Poika saattaa sitten myöhemmin suostua maistamaan sitä, mistä ensin ehdottomasti kieltäytyi, kun näkee isänsä tai minun syövän sitä.

Poika tykkää salaattijuustosta, siis siitä fetan korvikkeesta. Myös muita vähän voimakkaampia makuja on maistellut ja yllättäen tykännyt :) Suolakurkku taas ei mene, eikä tuorekaan. Ketsuppia on herkkua. Keitoista ei tykkää.
Just noin, pakottamalla saa vaan traumoja aikaiseksi ja kohta on isompi ongelma käsissä.

Arvatkaa onko Posti saanut viikossa sen konsultaatiopyynnön perille... Epäilen että hukkunut. Kyselin nyt sit klinikalta voisiko ne laittaa sen s postilla meille, niin ajetaan se itse Jorviin. Tässä asiassa ei ollut niin kivaa olla oikeassa. Postiin ei voi luottaa. Ja heidän pitäis vielä priota terveydenhoitoon liittyvätkirjeet. Että jos saajana Jorvi, niin perille nopeasti.

Just noin, pakottamalla saa vaan traumoja aikaiseksi ja kohta on isompi ongelma käsissä.
Minua on pakotettu maistamaan eikä siitä ole mitään hyvää koitunut.

Itse annan lapsen valita tarjolla olevista ruuista, mitä syö ja missä järjestyksessä. Kuopus vaikuttaisi olevan aika herkkä suultansa, mutta lempeällä tekniikalla on syönyt ihan hyvin. Ei ole kaikkiruokainen enkä usko, että hänestä sellaista tuleekaan. Huomauttaa helposti, jos isän ruoka haisee pahalta.

Hei ja jos multa tulee joku negatiivinen painallus, niin johtuu siitä että selaan aina puhelimella ja tämä on hankala.. . En jaksa työpäivän jälkeen olla enää koneella lainkaan. Ja ei ole tapana laittaa negatiivista palautetta. Olen mielummin hiljaa. :happy:

Takaisin