Pulinaketju

Aikamoinen uutisten viikko. Yksi sisko perheineen muuttaa ens vuonna kotiseudulle, kun siskon mies sai kunnan teknisen johtajan paikan. Toinen sisko ilmoitti juuri saaneensa kirjastovirkailijan vakitoimen kotiseudulta 31 hakijan joukosta ja sitten kirsikkana kakun päällä tuo miehen veljen vauvan syntymä. Kiva välillä saada hyviäkin uutisia.

Hengissä täällä ollaan.

Oon vähän koittanut pysyä välillä poissa täältä. Kaikki on hyvin, mutta elo on kiireistä. Meille jopa syntyi yllätyksenä kissanpentuja, niitä jota meille ei pitänyt tulla. Jäi se leikkuriin vienti välistä sitten kuitenkin. Viimeksi on ollut 12 v sitten. Siinä on päivät mennyt niitä ihmetellessä, tiedä vaikka omat munat vielä virkoisivat niiden vaikutuksesta. Tai sitten ei, mutta onhan ne niin mahtavia karvakasoja, ettei voi vastustaa. Ukkoa kyllä syytän tästä, tietenkin.

Tsemppiä jokaiselle omiin touhuihin ja vaiheisiin.

Auts, tunsin juuri varpaissani kissanpennun hyvin terävät hampaat ja kynnet :woot: Pikkukissit on kyllä niin söpöjä, mutta en taitaisi osata semmoista ottaa. Meillä on kolme kissaa kyllä, mutta ne ovat kaikki olleet aikuisia meille tullessaan.

Mies haluaisi koiran, mutta sanoin, että meille ei tule yhtäkään elukkaa ennen kuin kissoista aika jättää. Siihen voi mennä vielä vuosia, vaikka nuorinkin noista kateista on kohta 10-vuotias. En vaan nyt jaksa yhtään ylimääräistä paimennettavaa kun pojassa on riittämiin.

Etätyöt sujuu nyt tuotteliaammin kun poika on ollut taas normaalisti hoidossa. Oma pipokin rupeaa löystymään sen suhteen, että suon itselleni omaa aikaa työpäivän aikana, saatan käydä ulkoilemassa hetken, tai ripustelen pyykit yms. pientä puuhaa töiden lomassa. Aloitan työt aikaisin aamulla ja lopetan iltapäivällä joskus, koitan vaan saada sen 8h töitä aikaiseksi koko päivän aikana, vaikken jatkuvasti siinä koneen ääressä istukaan.

Jee siis elossa Vastavirran Akka! Onnea erilaisesta äitiydestä!
Kiitos. Äiskä hoitaa naperoitaan hienosti, mutta jää mulle sentään statistin rooli. Minut kuullessaan alkaa melkoinen huuto ja sitten pitää ottaa pois laatikosta leikkimään. Niin nekin vaan osaavat vastavirran akan kietoa komentoonsa ja ikää vasta 3 viikkoa. Näin se aina menee.

Tsemppiä lahjasoluhoitoihin. Toivottavasti lähtis ripeesti etenemään.

Mä niin haluaisin kissan, mutta mies ei suostu. Mulla oli kissa useamman vuoden, mutta sitten kun muutin miehen kanssa yhteen annoin kissan pois. Tulin kyllä itse sille allergiseksi, että ei ollut ihan vain miehen vuoksi. Mutta asuin silloin yksiössä ja nyt olisi kissalla tilaa. Meillä on naapurissa kyllä aivan ihana kissa, jota meidän lapset käyvät ulkoiluttamassa ja ovat usein tässä meidänkin pihalla.

Kiitos. Äiskä hoitaa naperoitaan hienosti, mutta jää mulle sentään statistin rooli. Minut kuullessaan alkaa melkoinen huuto ja sitten pitää ottaa pois laatikosta leikkimään. Niin nekin vaan osaavat vastavirran akan kietoa komentoonsa ja ikää vasta 3 viikkoa. Näin se aina menee.
...kuvia, kiitos? :smiley-angelic006

Ja kivaa, kun tulit kertomaan kuulumisia, ihan ymmärrettävää, että täältäkin voi tarvita taukoa. :)

Hei Auttakaa te viisaammat mulle määräs lekuri vuotoa avittaan Terot joten miten tää toimii joo se selitti mut olin kai paniikissa... Eli huomenna jos vuoto ei ala pitää aloittaa 10 päivää ja sitten kierron 15-24päivänä eli aloitanko sillon uudestaan 10 päivää? Mut jos vuoto alkaa huomenna niin aloitanko vasta kierron 15-24päivänä ja kymmenen päivää.. Puhui kuurista jotta kierto tasoittuu

Helenalle myöhästyneet onnittelut! ❤️

Niin hitokseen kiireistä on täälläkin ollut että tuntuu ettei mihinkään ylimääräiseen oo ollut oikein aikaa. Vähän ylimääräistä (joskin itseaiheutettua) teettää nämä pirun kylmät yöt! Mun kurkuntaimet kasvaa kohta ikkunasta ulos jos en saa niitä istutettua, samoin maissit. Testasin pari päivää sitten kahdella kurkuntaimella ja saman tien paleltuivat. Meillä on siis pieni palsta tuossa kerrostalon sisäpihalla. Retiisit, pinaatit, perunat ja porkkanat sentään vähän jo kasvaa.

Tuosta syntymäpäiväjutusta, minä olen syntynyt tasan 9kk ystävänpäivän jälkeen :grin
Meidän neidistä puolestaan plussasin oltuani viikon uudessa työssä. Uskon että jo sopimuksen allekirjoittaminen oikeasti auttoi onnistumisessa, koska edellinen työpaikka oli todella hirveä ja olin ihan loppu sieltä lähtiessäni. Vaihdan elokuussa uuteen työpaikkaan, jospa sama kikka toimisi taas hehe :rolleyes:

Tuo tyttö kasvaa niin että kohisee, uusia sanoja tulee joka päivä ja motoriikka alkaa olla jo tosi hyvä. Huumorintaju tytöllä on mahtava ja tosi hyvät hoksottimet ja muisti. Pitää välillä oikein muistuttaa itseään että toinen on kuitenkin vielä aika vauva. Heräsi tuossa vähän 22 jälkeen varmaan painajaiseen, ja nyyhkytyksen keskeltä sopersi ”too too”, eli piti laulaa tuu tuu tupakkarullaa ja heijata sylissä. Ressukka pieni ❤️

Mietin myös onko ihan tavallista että 1v10kk tykkää esim. kapriksista ja homejuustosta? Sai (vaati) jälkimmäistä maistaa pari päivää sitten ekaa kertaa, ja oli heti että nam, lisää. Toki ei paljon saa kun on niin suolaista, mutta vähän huvitti. Tänään söi ekaa kertaa simpukoita, nekin oli tietysti heti nam. Makeasta ei tosin hirveästi (vielä) välitä, sai yhden suklaamunan pääsiäisenä ja yhden haukun jälkeen pisti suklaan pois ja keskittyi yllätykseen.

Hei Auttakaa te viisaammat mulle määräs lekuri vuotoa avittaan Terot joten miten tää toimii joo se selitti mut olin kai paniikissa... Eli huomenna jos vuoto ei ala pitää aloittaa 10 päivää ja sitten kierron 15-24päivänä eli aloitanko sillon uudestaan 10 päivää? Mut jos vuoto alkaa huomenna niin aloitanko vasta kierron 15-24päivänä ja kymmenen päivää.. Puhui kuurista jotta kierto tasoittuu
Eli siis nyt otin ekan ja tästä nyt 10 päivää sitten oli että kierron 15-24 päivänä eli otanko silloinkin 10 päivän ajan? Mitenkä sitten sen jälkeen otan? Voiko näitten aikana tulla raskaaks

Eli siis nyt otin ekan ja tästä nyt 10 päivää sitten oli että kierron 15-24 päivänä eli otanko silloinkin 10 päivän ajan? Mitenkä sitten sen jälkeen otan? Voiko näitten aikana tulla raskaaks
Joka kierrossa samalla tavalla. Jos ovuloit, voit tulla näiden aikana raskaaksi, ja jotkut käyttävät näitä ihan alkuraskauden tukemiseenkin.

Jos seuraava vuoto alkaa normisti niin otanko sitten kierron 15-24 päivinä ja onko sekin 10 päivää? Mutta entä jos vuoto ei ala niin mistä tiedän milloin ottaa? Sori ku kyselen ja sekoilen... Tää on ihan persuksista ku kaikki meni sevon sillon

Jos seuraava vuoto alkaa normisti niin otanko sitten kierron 15-24 päivinä ja onko sekin 10 päivää? Mutta entä jos vuoto ei ala niin mistä tiedän milloin ottaa? Sori ku kyselen ja sekoilen... Tää on ihan persuksista ku kaikki meni sevon sillon
Terot saa kyllä vuodon melkein kaikilla aikaiseksi. Eli samaan tapaan jatkat ja kierto sit tasaantuu normaaliksi. Ja joo 10 päivää veikkaisin.

Takaisin