Pulinaketju

Minun pointtini on se, että millään sopimuksilla tai asiakirjoilla avopuolisolle ei saa samoja etuja kuin aviopuolisolle. Voi saada lähes samat, mutta ei täysin.

Näin on, mutta jos mitään sopimuksia ei ole paperilla allekirjoitusten kera, niin tilanne on vielä erilaisempi, siltä kantilta ajattelin asiaa ennemminkin.

Hei, alkaa kauhistuttamaan tämä lahjajonon pituus. Ollaan siis Dextrassa ja olen kuullut, että Ovumiassa olisi lyhyemmät jonot. Mitähän ne tykkää jos vaihtaisi? Onko kenelläkään kokemusta klinikan vaihdosta? Saako jo tehdyt tutkimukset "lukea hyväksi"?

Anteeks naiset ku en oo kirjoitellut on ollu aivan jäätävän hirveetä aikaa... Mies joutu pakkolomalle ja minä hukun töihin onneks on isommat apuna mut tilanne on No ihan peestä... Taloon tuli ylioppilas joten onneks jotain hyvääkin... Elämä on välillä niin julmaa näissä hommissa

Hei, alkaa kauhistuttamaan tämä lahjajonon pituus. Ollaan siis Dextrassa ja olen kuullut, että Ovumiassa olisi lyhyemmät jonot. Mitähän ne tykkää jos vaihtaisi? Onko kenelläkään kokemusta klinikan vaihdosta? Saako jo tehdyt tutkimukset "lukea hyväksi"?
Oon ymmärtänyt että jonosssa voi olla ihan niin monessa paikassa kuin haluaa.

Muoks. Sitä en tiedä mitä tutkimuksia pitää käydä uudestaan, kantsii kysyä vaikka Ovumialta

Anteeks naiset ku en oo kirjoitellut on ollu aivan jäätävän hirveetä aikaa... Mies joutu pakkolomalle ja minä hukun töihin onneks on isommat apuna mut tilanne on No ihan peestä... Taloon tuli ylioppilas joten onneks jotain hyvääkin... Elämä on välillä niin julmaa näissä hommissa
Onnea ylioppilaalle ja vanhemmille! Ja voimia kiireiseen arkeen!

Me päästiin Tampereella alunperin Fertinovalle saman tien lapsettomuushoitoihin, ja kun se sitten muistaakseni yhdistyi Ovumian kanssa, niin siirryttiin suoraan sinne jatkamaan hommaa. Olisiko nyt ollut sitten se jo olemassa ollut asiakkuus syynä siihen, että kun hoidot omilla soluilla epäonnistui, niin meille tarjottiin lahjamunasoluhoitoa heti. Ei tarvinnut odottaa mitään muuta kuin sopivaa kiertoa ja siihen liittyvän lääkityksen ottoa, ja mies kävi luovuttamassa spermaa nopealla aikataululla. Ajallisestihan tuossa koko hommassa alusta lahjamunasoluhoitoon meni meillä pitkään kun minulla tuli kasvainjuttuja siinä välissä ja pitkiä toipumisia, ensin yksi leikkaus, jossa kasvain poistettiin, ja parin vuoden päästä sama homma, ja siinä leikkauksessa tulleen virheen vuoksi tuli pitkä toipuminen, ja myöhemmin sen virheen korjausleikkauksen takia taas meni hommat eteen päin, nuo kaikki viivästytti kaikkea. Mutta tosiaan se lahjamunasoluhoito oli heti tyrkyllä kun muut vaihtoehdot karahti kiville. Onhan noissa varmasti paikkakuntakohtaisia eroja ehkä paljonkin.

Onnea ylioppilaalle ja tsemppiä haasteisiin!

Voimia kiireen keskelle ja onnittelut ylioppilaalle!

Kiitos... Eihän tässä muuten mut loppuu kädet ja tunnit kesken..Toivottavasti tämä on väliaikasta ja lyhyt sellainen... Parempi näin ku se et oisin jäänyt yksin lastenkaa

Alcyone, huomennahan on se ultra? Moneltako?

(Arvaa kramppaako jo peukalot ja lenkkareissa on reikä kun isovarvas sojottaa kohti taivasta)

Alcyone, huomennahan on se ultra? Moneltako?

(Arvaa kramppaako jo peukalot ja lenkkareissa on reikä kun isovarvas sojottaa kohti taivasta)
Juu, iik ja kauhistus. :nailbiting: Kiitos myötäelämisestä! :Heartred

Aika on vasta illalla kuuden jälkeen, eli koko päivän ehtii huomennakin kärvistellä. Kerron kyllä teillekin sitten uutiset, oli ne hyviä tai huonoja. :smiley-angelic001 Onneksi saan ottaa miehen mukaan, kun mennään yksityiselle.

Onpa outo tunne, kun työt loppu vähän niinkuin seinään multa o_O. Meillä jää koko perhe kotiin, kun miehen lääkäri oli sitä mieltä. Tein pari viimeistä päivää 10-12h putkeen hommia, että sain arvioinnit valmiiksi ja koko loppukuun ohjeet sijaiselle, joka tulee ekaa kertaa koko taloon :wtf:

Ollaan kyllä tyytyväisiä, kun mies oli tosi stressaantunut siitä, että lapset pitäis laittaa kouluun. Hyvin me täällä pärjätään :wink

Meidän lapset lähti tänään kouluun vähän ristiriitaisin fiiliksin: toisaalta kiva nähdä kavereita, mutta tykkäsivät etäkoulusta tosi paljon. Mustakin on itseasiassa tylsää, että koti on taas tyhjä. Meillä sujui etäkoulu tosi hyvin. Toki jokunen haastavampi päiväkin mahtui joukkoon, mutta enemmän kyllä kaikki nautittiin rennommasta fiiliksestä, pidemmistä aamuista ja omatahtisesta tekemisestä. Ja mun tuli paljon käytyä lasten kanssa kävelyillä, kun he pitivät lounaan jälkeen 30-45min ulkoilutauon. Tuli juteltua paljon yhdessä. Mutta ei meillä ollut mitään syytä jättää lapsia kotiin koulusta nyt, sillä kaikki ovat terveenä, eikä meillä ole riskiryhmäläisiä. No, onneksi lasten kesälomaan on vain reilu 2 vkoa.

Heh, kaveri juuri kertoi, että heidän lapsensa luokalla etäopetus jatkuu edelleen. Suurin osa lapsista on kotona ja se kourallinen joka on paikan päällä, osallistuu opetukseen samalla tavalla, eli älylaitteella. Opettaja totesi älylaitteiden käytön olevan osa opetusohjelmaa, joten loppukevät harjoitellaan sitä, ihan kuten opetusohjelmassa seisoo.

Onpa outo tunne, kun työt loppu vähän niinkuin seinään multa o_O. Meillä jää koko perhe kotiin, kun miehen lääkäri oli sitä mieltä. Tein pari viimeistä päivää 10-12h putkeen hommia, että sain arvioinnit valmiiksi ja koko loppukuun ohjeet sijaiselle, joka tulee ekaa kertaa koko taloon :wtf:

Ollaan kyllä tyytyväisiä, kun mies oli tosi stressaantunut siitä, että lapset pitäis laittaa kouluun. Hyvin me täällä pärjätään :wink
Varmasti helpotus! :Heartred Hyvä, että asia järjestyi.

Odotan kauhulla illan ultraa. Tuskin tulee hyviä uutisia, sillä äsken vessakäynnin yhteydessä alkoi tuhruttamaan tuoretta verta. Voi p*rkele.:BangHead:sad010

Tsemppiä Alcyone! Tuhrutus voi onneksi olla vielä vaaratontakin. Esikoiseni raskaudessa oli paljon tuhrutusta ilman syytä mutta kaikki meni hyvin.
Kiitos! :Heartred Pelottaa kyllä, koska oireilu on ihan samanlaista, kuin oli KKM:ssä elokuussa (niukkaa vuotoa, ei kipuja, vähäiset raskausoireet jotka nekin alkaa hiipumaan). Onneksi joillakin raskaus jatkuu loppuun saakka vaikeuksista huolimatta. Soitin äsken neuvolaan, jossa oli ihana hoitaja. Ohjeisti olemaan naistenklinikalle yhteydessä, mutta taidan kuitenkin ensin käydä siellä ultrassa. Sitten ainakin tietää tilanteen varmuudella, eikä tarvi arpoa naistenklinikan kanssa, ottavatko vastaan vai eivät.

Meillä siis Ovumiaan aika huomisaamuksi jolloin päästään heidän lahjasolujonoon. Jono heillä 4-6kk joka meille paljon parempi. Itse mietin, saisiko heiltä jokin todistuksen etätyökehoituksesta kun meillä liikutellaan taas kirjanpitäjä ihmeellisesti välillä pääkonttorille. Jos sairastuu kesken hoidon, hoito keskeytetään ja maksu tulee silti... Ehdotin tlissä josko edes tehtäisiin 3 viikon vuorot, etteivät kaikki sairastu kerralla...

Takaisin