Pulinaketju

Mä tykkään suunnitella kaikkea ja onneksi on kätevä mies joka sitten toteuttaa. Paitsi meillä minä huolehdin betonihommista. Ja mä tykkään sisustaa. En tosin niin että sitä vaihdetaan koko ajan. Huolella kun etsii mieleiset vähitellen niin niitä ei tarvi vaihtaa kymmeneen vuoteen. Ostin kerran olohuoneeseen uudet verhot, mutta vaihdoin puolen vuoden päästä vanhat takas. :rolleyes: Ne kun miellyttää silmää niin ovat saaneet olla jo 8 vuotta. Mulla on tarkka värisilmä ja tykkään värikkäästä. Tai sitten sellanen puu, kivi, gootti jne. Meillä mä yritän hävittää valkoisen joka paikasta muualta paitsi katosta. :p

Hei 1.5vrk solunsalpaajapistoksesta eikä suurempia oireta. Huomiseen mennessä pitäis ilmestyä jos jotain tulee. Siitä sitten pääsinkin miettimään että tehoaakohan se solumyrkky nyt varmasti ja selviää vasta torstaina :nailbiting: Jos nimittäin joutuu toisen satsin ottamaan niin seuraavan kerran saa yrittää vasta syksyllä:sad001

Lähden olemaan miettittä tätä asiaa viljelypalstalle, jossa saan nyt lähinnä sipistellä ja kuunnella äänikirjaa. Mut onhan aurinko ja vihreää sentään :)

Hei pitkästä aikaa :)

Puhelimeni meni huoltoon viikkoja sitten ja nyt sain aikaiseksi tehdä uuteen puhelimeen tunnukset.

Vauva-arki vie kaiken ajan ja jaksamisen.

Ristiäiset oli ja tyttö sai nimekseen Belinda Anja Alexsandra. Kuvassa kummitätin antamat myssy ja tumput.

Pahoittelut kaikille jotka kokeneet menetykset ja onnea heille jotka plussanneet :)

Koitan paremmin olla taas mukana kun pieni kasvaa ja arki helpottaa :)

Liitteet

• IMG_20200503_185356.jpg
    IMG_20200503_185356.jpg
    30.5 KB · Katsottu: 207
Hei pitkästä aikaa :)

Puhelimeni meni huoltoon viikkoja sitten ja nyt sain aikaiseksi tehdä uuteen puhelimeen tunnukset.

Vauva-arki vie kaiken ajan ja jaksamisen.

Ristiäiset oli ja tyttö sai nimekseen Belinda Anja Alexsandra. Kuvassa kummitätin antamat myssy ja tumput.

Pahoittelut kaikille jotka kokeneet menetykset ja onnea heille jotka plussanneet :)

Koitan paremmin olla taas mukana kun pieni kasvaa ja arki helpottaa :)
Aivan ihana neiti! :Heartred
Onnittelut nimestäkin!
Meillä yhä ristiäiset pitämättä, oli juuri tarkoitus pitää kun eristykset alkoi. Ja nyt hiukka kiire jo sen suhteen. Voi olla että otetaan ystävä kastamaan ja juhlitaan joskus myöhemmin. Ei mahdu kadtemekkokaan varmaan enää päälle :p, vaan onneksi ei siitä ole kiinni kastekaan.

Miten jaksat? Miten odottelu sujuu?

Wm, mistä löysitte noin kauniin nimen?

Kiitos kysymästä! :Heartred 1. ultraa odottelen edelleen jännityksellä. Raskausoireet vaihtelee, eniten on nyt ollut rintojen arkuutta ja etovaa oloa, mutta ei niitäkään koko aikaa. Viime yönä ostin unessani pienelle potkuhousuja, kunpa tämä vielä toteutuisi! :smiley-angelic001

Rv 6+3 tänään, luulin että oli jo eilen mutta ei. Hitaasti menee päivät.

Wm, ihana vauva, ihana nimi ja ihana kuva! On käynyt monta kertaa mielessä, että mitä teille kuuluu, kun olet ollut poissa täältä, mutta toisaalta eipä sitä ole itsekään ehtinyt tai jaksanut hirveästi kirjoitella vauva-aikana.

Mies kävi perjantaina kivesten ultrassa. Ultraajatäti sanoi, ettei mitään vikaa löytynyt, mutta että on pienet kivekset :grin No ei oo ollu koolla väliä tähän mennessä :hilarious:

Eilen ja tänään leiponut ihan hurjasti yli. Jotenkin ensin Suomipopin Annin vauva uutinen masensi (vaikka mua ei yleensä) ja eilen miehen sisko ilmoitti että on raskaana ja menevät naimisiin. Olen oikeasti heidän puolestaan onnellinen mutta samalla laskin, että vauvaa yritetty nyt 2 vuotta, täytän 45 ja mies ei ole kosinut vieläkään. No sanoin sille ettei enää tarvitsekaan kun en aijo tanttaiässä alttarille astella. Oli kuulemma jo pari vuotta miettinyt muttei keksinyt miten tekisi. No vittu ei tartte enää miettiä helevatan jahkaaja!!! Sanoin, että olen pohtinut ketä muuta vertailee vieressä kun ei osaa päättää. Mä päätin meidän puolesta. Sanoin, että testamentti olis varmaan hyvä, tehdä kun ollaan sit avoliitossa loppuelämä.
Ottaa hieman otsikkoon... :mad:

Äh ikävää tuollainen miehen päättämättömyys. Mutta oikeasti, jos häät ovat mieleiset, niin naimisiin vain. 10 vuoden päästä katsot menneisyyttä ja toteat, että olinpa nuori vielä silloin nelikymppisenä.

Olen itse todella monta kertaa ajatellut olevani johonkin liian vanha ja jälkikäteen harmitellut, että olisi pitänyt tehdä se kuitenkin, etten todellakaan ollut liian vanha.

Jotkut miehet tarvitsevat vähän eteenpäin potkimista. :cool:

Meillä minä olin se, joka ilmoitti, etten aio ikinä mennä naimisiin :bag: Ehkä se on peruja siitä kun elämäni mies ei halunnut mennä naimisiin aikoinaan, niin päätin jo silloin, etten sitten mene ikinä naimisiin.

Tässä meidän tilanteessa kyllä olisi ihan oikeasti syytä tehdä testamentit kuntoon. Miehellä ei ole omaisuutta, mutta minulla on, joten olisi varmasti reilua jotenkin turvata miehen pärjääminen pojan kanssa, jos kupsahdan ennen kuin poika on aikuiseksi ehtinyt.

Meillä minä olin se, joka ilmoitti, etten aio ikinä mennä naimisiin :bag: Ehkä se on peruja siitä kun elämäni mies ei halunnut mennä naimisiin aikoinaan, niin päätin jo silloin, etten sitten mene ikinä naimisiin.

Tässä meidän tilanteessa kyllä olisi ihan oikeasti syytä tehdä testamentit kuntoon. Miehellä ei ole omaisuutta, mutta minulla on, joten olisi varmasti reilua jotenkin turvata miehen pärjääminen pojan kanssa, jos kupsahdan ennen kuin poika on aikuiseksi ehtinyt.
Jos on yli viittä vuotta yhdessä ja yhteinen lapsi, niin lasketaan kuin olisi naimisissa. On yhtä oikeutettu kuin aviopuoliso :)

Puutun nyt ulkopuolelta tähän avioliittoasiaan. Meille tuli vastaan avioehtoa ym. tehtäessä, että ihan kaikkien (oli naimisissa tai ei) niin kannattais tehdä edunvalvonta paperit kuntoon.

Eli jos puoliso on tilassa ettei pysty itse päättämään asioistaan, niin ilman tuota sopimusta edunvalvoja on joku viranomainen eikä avo-tai aviopuoliso, lapsi tms. Silloin asioiden hoitaminen voi olla todella hidasta ja hankalaa.

Tämä Emirin mainitsema asia on totta. Tämä lähiomaisasia kannattaa todellakin olla kunnossa.

Käsittääkseni kuitenkin siinä vaiheessa kun puoliso itse on pystyvä ja tolkuissaan, hän voi ilmoittaa esim. sairaalaan leikkaukseen mennessään lähiomaiseksi avopuolisonsa, jolloin sairaalalla on lupa kertoa potilaan tietoja avopuolisolle, mutta se "valtuutus" ei ole yleispätevä, eikä koske kai muuta kuin sitä yhtä nimenomaista sairaalareissua.

Muuten kyllä tosiaan kannattaa selvittää nämä asiat ja tehdä kaikista niihin liittyvistä jutuista kirjalliset sopimukset, silloin onnettomuuden sattuessa ei ole sitten pulassa, jos toinen puoliso on kanttuvei. Tietysti perintöasioihinkin pitää tutustua tarkemmin avopuolisoina ollessa, koska avioliittoa ei ole. Testamentilla pääsee jo pitkälle.

Nykyään myös sosiaalisen median tilit yms. asiat pitäisi miettiä jo etukäteen, mitä niille haluaa tapahtuvan oman kuolemansa jälkeen.

Minun pointtini on se, että millään sopimuksilla tai asiakirjoilla avopuolisolle ei saa samoja etuja kuin aviopuolisolle. Voi saada lähes samat, mutta ei täysin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin