Pulinaketju

Meillä mies halusi remontissa kaikista seinistä maalatut valkoiset, jotta niihin on helppo laittaa tauluja ilman, että tulee levottoman näköiseksi. Hän asennutti myös ripustuskiskot, ettei tarvitse tehdä reikiä seiniin ja voi silti vaihtaa huonekalujen ja taulujen järjestystä.

Tykkään värikkäästä sisustuksessa ja luulin, että värit kärsisivät valkoisista seinistä, mutta olin väärässä.

Mä tilasin tapetit saksasta (fancyhometrends). Samoja tapetteja on kuin esim Prismassa mutta puolta halvemmalla. Lisäksi tilasin mikki tapettia graham&brownilta. Suomessa tilattuna liikkeen kautta 35 egeä ja suoraan englannista 18 rulla

Mites Lillukan tilanne on edennyt?

Eilen oli verikoe, hcg 1135 (menee rv6+ viikon marginaaliin vaikka alarajoilla), huomenna aamulla uusiksi. Näkee sitten mihin suuntaan ne menossa :meh: Iltapäivällä onkin sit lääkäri Naistenklinikalla. Uni ei oikein tahdo tulla... löytyispä jotain. Ihan sama mitä ja missä niin olis jotain konkreettista pureskeltavaa.

Sanoin isimiehelle, että tää on nyt varmaan joku kärsivällisyysharjoitus kun oon todella kärsimätön ihminen. Valmistaa tulevaan :joyful: En oo jaksanut olla enää ärsyyntynyt hukatuista kierroistakaan, vaikka taas varmaan jää yksi väliin, kun on mahdoton jäljittää ovista hormoonisekoilun takia.

Onnea Alcyone!

Lillukalle tsempit epätietoisuuteen!

Täällä loppukierto, mutta eilen jo punaista aamulla paperiin. Jotenkin kiireistä elämää, onneksi etätyökehoitus kesän loppuun.

Tsemppiä Lillukka80 ja Peppipupulle kiitokset! :Heartred

Täällä rv 6+0 tänään. Kovasti epäilyttää, onko tuolla kohdussa mitään elämää. Ultra on vasta viikon päästä, siihen pitäisi vielä sinnitellä. :sad001

Täällä jännätään Lillukan tilannetta! Toivotaan et sieltä löytyy tyyppi oikeasta paikasta <3

Ja toivotaan myös että Alcyonella on joku tyyppi matkassa <3 Tiedän et on raastavaa odotella. :( Ootko tehnyt testejä?

Huoh.. olisi kiva tapetoida pojan huone, yhdestä paikasta vasta katselin tapetteja ja silti tuli ähky valikoiman laajuudesta :facepalm: Tosin pari Muumi-aiheista tapettia jäi eniten mieleen. Tosi monet tapetit oli niin levottomia kuvioinniltaan, etten kyllä laittaisi kuin tehosteeksi sellaisia. Omaan makuuhuoneeseeni yhdelle seinälle haaveilen hyvin tummaa, suurikuvioista tapettia, muut seinät sitten jotakin vähän vaaleampaa, yksiväristä tapettia. Täällä on kaikkialla n. 30 vuotta vanhat tapetit, ehkä niitä voisi jo pikku hiljaa uusia :rolleyes: Olohuone olisikin hiukan haasteellinen, siellä ainoa iso seinä on kirjahyllyjen takana, muut seinät on sitten ikkunoiden ja ovien rei'ittämiä. Sinne täytyisi varmaan laittaa joku suht neutraali tapetti, ei ainakaan mitään suurikuvioista oikein varmaan voi laittaa, menee ne kuviot hukkaan. On tämä hankalaa, kun on epätyytyväinen kotinsa sisustukseen, mutta ei saa ikinä mitään tehtyä asioille :D
Me ollaan tässä suunniteltu/haaveiltu jo vähän oman talon rakentamisesta. Mietittiin hirsitaloa, niin ei tarvis tapettien valinnasta huolehtia :) Mutta ensin pitäis tietysti löytää tontti. Se voikin olla haastavampi juttu, kun mies haluaisi rantatontin. Ehheh. Sitä sopivaa sitten haeskellaan seuraavat kolme vuotta... :gen014

Täällä jännätään Lillukan tilannetta! Toivotaan et sieltä löytyy tyyppi oikeasta paikasta :Heartred

Ja toivotaan myös että Alcyonella on joku tyyppi matkassa :Heartred Tiedän et on raastavaa odotella. :sad001 Ootko tehnyt testejä?

Arvaa vaan kuinka monta testiä olen tehnyt! :grin Kyllähän ne edelleen plussaa näyttää. Silti on vahva tunne siitä, että kaikki ei vaan ole kunnossa. Joko elokuussa koettu kkm aiheuttaa tämän hätäilyn, tai sitten se on intuitio.

Lillukan kuulumisia odotellaan :Heartred

Arvaa vaan kuinka monta testiä olen tehnyt! :grin Kyllähän ne edelleen plussaa näyttää. Silti on vahva tunne siitä, että kaikki ei vaan ole kunnossa. Joko elokuussa koettu kkm aiheuttaa tämän hätäilyn, tai sitten se on intuitio.

Lillukan kuulumisia odotellaan :Heartred
Toivotaan et intuitio on väärässä :) <3 Olin mäki tästä raskaudesta varma ettei ketään oo kyydissä, kun edelliskierrossa se km. Sit kun käytiin siellä vaeltaa, niin sanoin miehelle autossa, että mulla on vaan fiilis etten raskaana ole. Parin viikon päästä ultrassa silti oli pikku muija.

Terveisiä Naistenklinikan päivystyksestä. Oon täällä solumyrkyt pepussa seurannassa ja yöksi kotiin. "Tapsa" löytyi oikeasta munasarjasta. Tyypillä oli verenkierto ja hcg sen verran korkealla ettei pelkällä seurannalla mennyt. 4vk varoaika raskautumisessa myrkkyjen takia mutta herra tietää millon seuraava kierto pärähtää päälle.

Positiivista, että meikä raskautuu helposti mutta tyypeillä on ollut huonoa tuuria (kätilö painotti tätä). Toinen positiivinen, että jatkossa alkuraskauden seurannat on suoraan Naikkarilla, jossa varhaisultra (ei kuulu HUSin alueella normisti).

Soitin töihin et saikutan nyt huomisen kun solumyrkyt voi saada aikaan vaikka mitä (päänsärkyä, huimausta ja oksetusta) ja lääkärin määräys viikon verran pelkkää toimistotyötä ilman ponnistuksia. Esimies kysyi haluanko kertoa syytä, onko vakavaa. Sanoin ettei vielä ole syytä huolestua, kuukauden seurannalla selviän. Nyt sit otetaan verikokeita, maksa-arvoa ja hcg säännöllisesti.

Meillä mies halusi remontissa kaikista seinistä maalatut valkoiset, jotta niihin on helppo laittaa tauluja ilman, että tulee levottoman näköiseksi. Hän asennutti myös ripustuskiskot, ettei tarvitse tehdä reikiä seiniin ja voi silti vaihtaa huonekalujen ja taulujen järjestystä.

Tykkään värikkäästä sisustuksessa ja luulin, että värit kärsisivät valkoisista seinistä, mutta olin väärässä.

Maalaamista minäkin mietin, pohjatyötä varmasti riittäisi täällä paljon kun kaikki seinät, jotka eivät ole puupaneelia, on tapetoitu. Kaikki tapetit ovat kyllä neutraaleja ja minimaalisesti kuvioituja, ja tauluja on ollut hirveästi pitkin seiniä eri paikoissa ruuvien ja naulojen rei'istä päätellen. No, ehkä minä jossain vaiheessa saan inspiraation tehdä jotakin tälke läävälle :) Keittiö ja kylpyhuone kyllä taitavat mennä remonttikohdelistassa kaiken ohi :confused:

Nuo ripustuskiskot kuulostavat kyllä hyvältä ratkaisulta!

Täällä vihdoin ovistesti näyttää plussaa. Nyt jo kp 18, joka mulle on tosi myöhään. Olin jo ihan varma, että on ovuloimaton kierto ja eihän tuo testitulos tietenkään ovulaatiota takaa, mutta antaa toivoa kuitenkin. Tässä onkin talleteltu viimeiset 6 päivää joka päivä, mutta jos vielä tänään jaksaisi innostua.
Sain kutsun sinne työhaastatteluunkin. Aika jännää. Viimeksi kun vaihdoin työpaikkaa 10 vuotta sitten, niin tein plussatestin ensimmäisenä työpäivänä. Saa nähdä onko nyt tiedossa kumpaakaan.

Maalaamista minäkin mietin, pohjatyötä varmasti riittäisi täällä paljon kun kaikki seinät, jotka eivät ole puupaneelia, on tapetoitu. Kaikki tapetit ovat kyllä neutraaleja ja minimaalisesti kuvioituja, ja tauluja on ollut hirveästi pitkin seiniä eri paikoissa ruuvien ja naulojen rei'istä päätellen. No, ehkä minä jossain vaiheessa saan inspiraation tehdä jotakin tälke läävälle :) Keittiö ja kylpyhuone kyllä taitavat mennä remonttikohdelistassa kaiken ohi :confused:

Nuo ripustuskiskot kuulostavat kyllä hyvältä ratkaisulta!
Meillä ei miehen kanssa kärsivällisyys riittänyt remonttiin. Edellisessä asunnossa tasoitettiin eteisen seinät ja maalattiin ja se oli ihan riittävä kokemus siitä, että ammattilaiselle kannattaa maksaa, koska homma hoituu nopeasti ja helposti. Täytyy vain pysyä poissa tieltä. Samalla tyylillä hoidettiin keittiön, vessan ja kylpyhuoneen remontit. Opittiin myös se, että meistä ei ole edes talon rakennuttajiksi, kun remontin teettämisessä jo materiaalivalinnat oli tosi hankalia.

Meillä ei miehen kanssa kärsivällisyys riittänyt remonttiin. Edellisessä asunnossa tasoitettiin eteisen seinät ja maalattiin ja se oli ihan riittävä kokemus siitä, että ammattilaiselle kannattaa maksaa, koska homma hoituu nopeasti ja helposti. Täytyy vain pysyä poissa tieltä. Samalla tyylillä hoidettiin keittiön, vessan ja kylpyhuoneen remontit. Opittiin myös se, että meistä ei ole edes talon rakennuttajiksi, kun remontin teettämisessä jo materiaalivalinnat oli tosi hankalia.
On tosi hyvä, että tunnistatte omat rajanne :) Meille ammattilaisille tulee vastaan usein hiukka turhan suurella optimismilla varustettuja henkilöitä. Ja osa ammattilaisista korjaa "tein itse ja säästin" -tyyppien jälkiä josta ei jää hyvä mieli kummallekaan. Minusta remonttihommissa taitoja enemmän tarvitaan kärsivällisyyttä. Kokematonkin pystyy pintaremonttia tekemään hyvin, kun paneutuu aiheeseen ja on kiinnostunut. Joskus on parempi säästää omaa aikaa ja hermoja maksamalla ammattilaiselle. Monet rautakaupat tarjoavat ilmaista suunnitteluapua, mutta toki neuvontaan mennessä on hyvä olla joku tavoite tai referenssikuva mitä toivoo.

Mä taas rakastan remontointia/ rakentamista. Kolme taloa remontoinut katosta lattiaan ja yhden talon laajennus tehty+ täydellinen sisäremontti. Ideoita ja energiaa olis sellaiseen ihan loputtomasti.
Nyt täällä turkissa kun asuu vuokralla ei pääse oikein itseään toteuttamaan mitenkään.

On tosi hyvä, että tunnistatte omat rajanne :) Meille ammattilaisille tulee vastaan usein hiukka turhan suurella optimismilla varustettuja henkilöitä. Ja osa ammattilaisista korjaa "tein itse ja säästin" -tyyppien jälkiä josta ei jää hyvä mieli kummallekaan. Minusta remonttihommissa taitoja enemmän tarvitaan kärsivällisyyttä. Kokematonkin pystyy pintaremonttia tekemään hyvin, kun paneutuu aiheeseen ja on kiinnostunut. Joskus on parempi säästää omaa aikaa ja hermoja maksamalla ammattilaiselle. Monet rautakaupat tarjoavat ilmaista suunnitteluapua, mutta toki neuvontaan mennessä on hyvä olla joku tavoite tai referenssikuva mitä toivoo.
Meillä mies ottaa kaikesta tarkkaan selvää ja olisi myös ihan taitava, mutta omalle ajalle kannattaa myös laskea arvo. Onko parempi tehdä itse töitä vai tehdä hitaasti omien taitojen tahdissa remonttia?

Oi, ihanaa, ettei tarvitse pitkään aikaan remontoida!

Toivotaan et intuitio on väärässä :) :Heartred Olin mäki tästä raskaudesta varma ettei ketään oo kyydissä, kun edelliskierrossa se km. Sit kun käytiin siellä vaeltaa, niin sanoin miehelle autossa, että mulla on vaan fiilis etten raskaana ole. Parin viikon päästä ultrassa silti oli pikku muija.

Helpottavaa kuulla, että tämmöisten tuntemusten kanssa voi siis olla myös väärässä. :happy:

Terveisiä Naistenklinikan päivystyksestä. Oon täällä solumyrkyt pepussa seurannassa ja yöksi kotiin. "Tapsa" löytyi oikeasta munasarjasta. Tyypillä oli verenkierto ja hcg sen verran korkealla ettei pelkällä seurannalla mennyt. 4vk varoaika raskautumisessa myrkkyjen takia mutta herra tietää millon seuraava kierto pärähtää päälle.

Positiivista, että meikä raskautuu helposti mutta tyypeillä on ollut huonoa tuuria (kätilö painotti tätä). Toinen positiivinen, että jatkossa alkuraskauden seurannat on suoraan Naikkarilla, jossa varhaisultra (ei kuulu HUSin alueella normisti).

Soitin töihin et saikutan nyt huomisen kun solumyrkyt voi saada aikaan vaikka mitä (päänsärkyä, huimausta ja oksetusta) ja lääkärin määräys viikon verran pelkkää toimistotyötä ilman ponnistuksia. Esimies kysyi haluanko kertoa syytä, onko vakavaa. Sanoin ettei vielä ole syytä huolestua, kuukauden seurannalla selviän. Nyt sit otetaan verikokeita, maksa-arvoa ja hcg säännöllisesti.

Voi itku :sad001 Jaksamista ja toipumista sinulle! :Heartred

Meillä mies ottaa kaikesta tarkkaan selvää ja olisi myös ihan taitava, mutta omalle ajalle kannattaa myös laskea arvo. Onko parempi tehdä itse töitä vai tehdä hitaasti omien taitojen tahdissa remonttia?

Oi, ihanaa, ettei tarvitse pitkään aikaan remontoida!

Tämäkin! Mun isä on kirvesmies ja työkseen pääasiallisesti teki kylpyhuone- ja keittiöasennuksia, mutta toki ihan kaikkea rakentamista. 10v sitten vanhemmat joutuivat purkamaan kotitalon rungolle asti vesivahingon takia ja sisukset rakennettiin taloon maapohjasta kattoon uudestaan. Kaiken muun isä teki itse, putki- ja sähkötyötkin virallisia kytkentöjä lukuunottamatta mutta kun tuli tapetoinnin aika, tilasi siihen toisen ammattilaisen. Sanoi et siinä ajassa kun hän tapetoi ja menettää hermonsa kuviokohdistusten kanssa, ehtii tienata helposti toisen ammattilaisen liksan ja säästyy perhesopu :hilarious:

Mun on tullut tehtyä myös useampia huoneisto/taloremontteja (lähinnä parisuhdeaikaan). 7-vuotiaana sain maalata oman huoneen ja 19-vuotiaana kun ylioppilasjuhlat oli tulossa niin isä sanoi että jos meinasit juhlat pitää niin teepäs sitten pintaremppa ja tyrkkäs maalitelan kouraan. Kotoa se sitten vähän niinkun lähti.
Oon aina tehnyt työksenikin remontoimiseen ja rakentamiseen liittyvää, mm. ollut sisustussuunnittelija kylppäreitä suunnittelemassa ja rakentajapalvelussa häärinyt mutta tätä nykyä johdan rakennustyömaata, johon tulee reilu sata asuntoa. Minäkin haaveilen oman rakentamisesta, koska nautin siitä tekemisestä mutta mun olis ihan järjenköyhää yksin lähteä semmoseen projektiin nyt kun työpäivät on matkoineen 10-12h ja tää baby-proggis meneillään. Toistaiseksi siis vuokrayksiössä ja 50m2 viljelypalstalla saa olla sormet mullassa, jossa kestää tätä kerrostaloelämää.

Ps. Aikaa vähän roikkua täälläkin kun on tuo lääkärin määräys lepäillä :joyful:

Lillukka, kyllähän täällä aikaa saa kulumaan! Kommenttia joka ketjuun, niin tulee lääkärin määräys toteutettua. Tuolla Peli-osiossa on sellaisia teemoja, joissa ei tarvitse vielä olla lapsia ja pääsee hyvin mukaan.

Tsemppiä raskausasioiden kanssa painiville!

Rakennusasiat on meillä osa jokapäiväistä arkea, olleet koko yhteisen taipaleen. Mä suunnittelen ihan ammatinkin puolesta ja ukko rakentaa, voisi ihan ammatikseen tehdä jossain vaiheessa jos sheriffiys kyllästyttää riittävästi. Mutta sisustaminen ei kuulu intresseihin, ikävä kyllä. Mm verhot on ikuinen ongelma. Ilman olisi paras, mutta niin syrjässä ei asuta etteikö jotain suojaa joskus tarvisi. Nuo valkoiset rullaverhot on rumat mutta ajaa asiansa ainakin 10 vuotta :facepalm:.. Mulle tärkein elementti kotona on lattia (heti yleisen toimivuuden jälkeen), kunnon puuta jalan alla pitää sielun lämpimänä. Ei mitään kuviojuttuja seiniin, tai muuallekaan :joyful:.. Mieluiten eläisin maapohjaisella keittiöllä ilman seiniä rajoittamassa näkymiä:p, mutta niin, ilmasto ja perhearki :grin.. Ehkä jossain toisessa ulottuvuudessa sitten.
Läähitulevaisuudessa tarkoitus löytää jokin hyvä paikka mummonmökille ja isolle puutarhalle. Siinä olisi sitten loppuelämäksi puuhaa,mä haluaisin asua ihan minissä tuvassa massiivisessa paikassa. Mökki ehkä siirtää jostain täydelliselle paikalle, koska harvoin on molemmat samassa paketissa valmiina.

Takaisin