Pulinaketju

Minä tunnen myös niitä oikeasti riskiryhmään kuuluvia, mm elinsiirto- ja syöpälasten perheitä. Ei ole ollut ongelma saada lausuntoja ja erivapauksia.

Oma tilanteeni on se, että sekä minä että lapseni ollaan riskiryhmää ja olen koko ajan käynyt töissä. En ole kokenut riskiä suureksi enkä yrittänyt saada lausuntoa, että voisin jäädä kotiin. Meillä töissä otetaan vastaan vain täysin terveet lapset ja jos aikuisista jollain on edes tavallisen tuntuista nuhaa, pääsee testiin ja myös negatiivisen testin jälkeen pitää olla kotona niin kauan, että oireet ovat kokonaan poissa, siis sairaslomat ovat kestäneet viikosta kolmeen viikkoon.

Olipa kiva vappu! Minä en yleensä pidä vapusta, kauheasti meteliä ja ihmisiä. Tällainen rauhallinen vappu sopii minulle paremmin.

Mulla on ollu "ovulaatiosta" asti nännit tosi aristavat. Nyt on kp28, eikä menkoista mitään viitteitä. Pari viime kiertoa olleet lyhyempiä, 26 ja 25 päivää. Mitähän täs nyt tapahtuu... :bored:

Ovulaatio sitaateissa sen takia, kun en nyt oikein usko että mulla on enää munasoluja jäljellä edes. Mut jotain mun kehossa nyt on hieman normista poikkeavaa tässä kierrossa.

Muokattu viimeksi:
Olipa kiva päivä täällä. Aamupäivällä ja nyt iltapäivällä oltiin pojan kanssa ulkona, sain pihaa siivottua kivasti, eli syksyllä siivoamatta jääneitä lehtikasoja vein takapihan perille ja haravoin. Poika halusi myös lähteä sauvakävelylenkille :) Potkupyörällä menoakin harjoiteltiin, alkaa poika pikku hiljaa hoksata, mistä siinä on kyse. Joululahjaksi ostettiin pojalle se pyörä. Innolla poika oli auttamassa pihatöissäkin, ja lavakauluskasvimaan siivoamisessa :) Saa samalla pojan ulkoilut hoidettua ja itse saan liikuntaa pihatöissä, kaikki voittaa. Kova tuuli kyllä oli, mutta lämmin ilma kuitenkin. Kyllä maalla on mukavaa :happy:

Olipa kiva päivä täällä. Aamupäivällä ja nyt iltapäivällä oltiin pojan kanssa ulkona, sain pihaa siivottua kivasti, eli syksyllä siivoamatta jääneitä lehtikasoja vein takapihan perille ja haravoin. Poika halusi myös lähteä sauvakävelylenkille :) Potkupyörällä menoakin harjoiteltiin, alkaa poika pikku hiljaa hoksata, mistä siinä on kyse. Joululahjaksi ostettiin pojalle se pyörä. Innolla poika oli auttamassa pihatöissäkin, ja lavakauluskasvimaan siivoamisessa :) Saa samalla pojan ulkoilut hoidettua ja itse saan liikuntaa pihatöissä, kaikki voittaa. Kova tuuli kyllä oli, mutta lämmin ilma kuitenkin. Kyllä maalla on mukavaa :happy:
Meilläkin oli tänään pihatyöpäivä. Keli oli kivan aurinkoinen, ja alaselkä kiittää monipuolisesta keskivartalojumpasta ja kiertoliikkeistä. Leikeltiin juhannusruusun juurivesoja pihan reunamilta pois, eli konttaamista ja vartalonkiertoa. Hirveen hyvä core-treeni :)

Täällä vedettiin myös vanha juhannusruusu maan tasalle. Kyllä se sieltä nousee. Lapsi opetteli myös sahaamaan, kun sattui olemaan sopivan vahvuisia puita pusikossa pystyssä. Innostuin sitten itsekin sahailemaan ja porailemaan puun palasia enkä muistanut, että se ottaa keuhkoihin. Loppupäivän taidan maata. Maksimit astmalääkkeistä otettuna ja yhä ahdistaa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ei pitäisi innostua.

Joo, alaselkä on täälläkin kipeänä, se kun nyt on ihan paskana muutenkin. Nyt vielä ulkoa tultua kökin lattialla pojan kanssa leikkimässä legoilla. Kun vaan sen verran selkä vielä kestää, että saa pojan iltatoimet hoidettua ja saa sen nukkumaan, niin saa olla sohvalla hetken ennen kuin itse täytyy mennä nukkumaan. Poika varmaan nukahtaa hyvin, kun ei nukkunut kovin pitkiä päiväunia.

Täytyy muutenkin varmaan ruveta lyhentämään niitä pojan päiväunia, kun on alkanut illat venyä vähän liikaa siinä mielessä, että itselle ei jää omaa aikaa siinä illalla oikeastaan ollenkaan kun pitää jo itse mennä jo nukkumaan. Poika ei vaan meinaa millään nukahtaa, vaikka onkin jo ihan riittävän väsynyt, tahallaan venyttää nukahtamista :) Mutta jonkinlaiset päiväunet poika kyllä vielä tarvitsee, muuten on liian väsynyt. Koitetaan kuitenkin pitää yllä samanlaista rytmiä kuin normaalissa arjessa. Hyvin se meneekin, saan arkiaamuisin tehtyä hyvin töitä ennen poika herää uuteen päivään, kun herään itse hyvissä ajoin.

Täällä on palailtu vappureissusta maalta kotiin. Saunomista ja pihatöitä, rentoilua isimiehen kanssa.

Kerrassaan kummallinen viikko. Tiistaina aloin testata ovista kp10, että ehdin saada sen kiinni koska välimatka siemeniin. Tein testin töissä ja testi pärähti positiiviseksi. Tilasin hätäpäissäni isin iltakeikalle siementen luovutukseen. Ennen töistä lähtöä työkaveri sanoi että mun toimistokoira inisee kun oon pois näköpiiristä. Hetkiiinen, sehän teki sitä alkuvuodesta kun olin raskaana?!? Minä ajelin kotiin sekavassa mielentilassa, jopa niin sekavassa että ajoin ylinopeussakot. Tein kotona raskaustestin joka oli positiivin (rfsu:n liuska). Tein toisenkin (rfsu:n herkkä testi) joka sekin hennosti positiivinen. Mut siis mullehan tuli menkat, järkyttävät vielä!!? :mad:

Päätin soittaa naikkarille. Sekavan sepostuksen jälkeen kätilö sanoi että kolme vaihtoehtoa, epätodennäköisin on että johtuu vielä keskenmenosta (ei kyllä mitenkään voi...). Toinen vaihtoehto kemiallinen ja kolmas ihan oikea raskaus. Sain ohjeen tehdä parin päivän päästä uuden raskaistestin, jos positiivinen niin soitto neuvolaan. :shifty: Oon nyt pissinyt tikkuihin joka aamu. Ei häviä viivat testeistä. Jotenkin raskaus tuntuu ihan epätodennäköisimmälle vaihtoehdolle koska oli kunnon menkat ja tuhruttelin aina perjantaihin asti (kp13 asti). Oon alkanut pelätä kohdun ulkoista raskautta...

Vappureissulla piti tehdä inseminaatiot mutta päätettiin jättää väliin koska mun kroppa sekoilee. Tää on helvetin turhauttavaa. Maanantaina on pekkasvapaa ja sillon pääsee vasta neuvolaan soittamaan mutta jos täs nyt olis raskaana niin johan se olis rv 6+1 :nailbiting:

Täällä on palailtu vappureissusta maalta kotiin. Saunomista ja pihatöitä, rentoilua isimiehen kanssa.

Kerrassaan kummallinen viikko. Tiistaina aloin testata ovista kp10, että ehdin saada sen kiinni koska välimatka siemeniin. Tein testin töissä ja testi pärähti positiiviseksi. Tilasin hätäpäissäni isin iltakeikalle siementen luovutukseen. Ennen töistä lähtöä työkaveri sanoi että mun toimistokoira inisee kun oon pois näköpiiristä. Hetkiiinen, sehän teki sitä alkuvuodesta kun olin raskaana?!? Minä ajelin kotiin sekavassa mielentilassa, jopa niin sekavassa että ajoin ylinopeussakot. Tein kotona raskaustestin joka oli positiivin (rfsu:n liuska). Tein toisenkin (rfsu:n herkkä testi) joka sekin hennosti positiivinen. Mut siis mullehan tuli menkat, järkyttävät vielä!!? :mad:

Päätin soittaa naikkarille. Sekavan sepostuksen jälkeen kätilö sanoi että kolme vaihtoehtoa, epätodennäköisin on että johtuu vielä keskenmenosta (ei kyllä mitenkään voi...). Toinen vaihtoehto kemiallinen ja kolmas ihan oikea raskaus. Sain ohjeen tehdä parin päivän päästä uuden raskaistestin, jos positiivinen niin soitto neuvolaan. :shifty: Oon nyt pissinyt tikkuihin joka aamu. Ei häviä viivat testeistä. Jotenkin raskaus tuntuu ihan epätodennäköisimmälle vaihtoehdolle koska oli kunnon menkat ja tuhruttelin aina perjantaihin asti (kp13 asti). Oon alkanut pelätä kohdun ulkoista raskautta...

Vappureissulla piti tehdä inseminaatiot mutta päätettiin jättää väliin koska mun kroppa sekoilee. Tää on helvetin turhauttavaa. Maanantaina on pekkasvapaa ja sillon pääsee vasta neuvolaan soittamaan mutta jos täs nyt olis raskaana niin johan se olis rv 6+1 :nailbiting:
Lillukka, onpa jännät paikat! Pidä meidät ajantasalla. Tietysti toivomme, että on jo 6+1, koska sitten olisi kohta jo syke näkyvillä.

Kp29. Eli yhden päivän myöhässä siitä normaalista kierrosta, mut en nyt enää tiedä mikä on mun normaali kun viime aikoina on lyhentyneet jo 2-3 päivällä. Ei mitään tietoa menkoista. Järjetön limaneritys. Hmmm... oon varmaankin raskaana? :whacky011laughing7

WomanLog Pro sanoo: keskimääräinen seksin määrä 4,9 kertaa viikossa/20,9 kertaa kuukaudessa. Että on tässä töitäkin kyllä tehty :laughing014

Muokattu viimeksi:
Hei leidit pitkästä aikaa! :love017 Olen pitänyt taukoa foorumilta työkiireiden ja vauvatoivehuuruisen pään selvittelyn vuoksi. Tänne on tullut niin valtavasti asiaa, etten millään pysty kaikkea lukemaan. Anteeksi, en siis ole yhtään ajan tasalla teidän kuulumisista! :sad001

Päästiin miehen kanssa jonkunlaiseen rauhaan sen asian kanssa, että meille ei vauvaa varmaan enää suoda. Meillähän oli viime elokuussa kkm ja sen jälkeen en ilmeisesti raskaaksi tullut. Hoitoihin ei lähdetä, koska meidän kohdalla ne tehtäisiin kalleimman kautta ja vauvan saaminen olisi silti täysin epävarmaa. Tehtiin sen sijaan 5-10-vuotissuunnitelmaa siitä, millaiseksi halutaan elämämme järjestää, ja mukavaltahan se yhteinen tulevaisuus kahdestaankin näytti.

Mulla oli kuitenkin vielä gyneaika sovittuna maaliskuussa, jonka senkin melkein peruutin, kun tuntui yrittäminen niin turhalta. Mullahan on vaivana ollut tuo liian lyhyt luteaali ja halusin puhua siitä lapsettomuusgynen kanssa, josko asialle olisi jotain tehtävissä. Ajattelin sitten, että katson vielä tuon viimeisen kortin ja sitten yritän lopullisesti hyväksyä sen, että meille ei pientä enää suoda. Gynen mielestä toivoa kuitenkin vielä oli, ja sain häneltä Terolutit luteaalia pidentämään.

Ekasta Terolut-kierrosta mulla oli kemiallinen, mistä nyt heti arvasi että raskaus ei hyvin pääty, kun testiviivat tummeni niin hitaasti. Pettymyshän se silti oli, kun menkat sitten alkoi Terolutien läpi, ja se laittoi aika lailla ajatukset sekaisin taas vauvatoiveen suhteen. :BangHead Tokasta Terolut-kierrosta alkoi sitten raskaus, jossa olen menossa tällä hetkellä rv 5+3. Tuossa alla kuvat ekoista plussista dpo 8 illalla (hädin tuskin näkyy mitään) ja tämänpäiväinen testi lyhyellä pidätyksellä:

dpo 8 17.4.20.jpg rv 5+3 3.5.20.jpg

Mulla vaan on tosi epävarma olo tämän raskauden suhteen. Aika oireetonta on ollut, lämmöt on normaalia hieman korkeammalla, on vähän väsymystä ja tissikipua ja ajoittain kova jano/nälkä, mutta siinä oikeastaan kaikki. Teroluteja söin 1x10 mg yhteensä 17 päivää, eli ne ei enää ole käytössä. Olen todella huolissani siitä, että tämäkin on menossa kesken tai sitten on tuulimuna. :smiley-angry017 Olen varannut alkuraskauden ultran rv 7+0, mutta siihen saa sinnitellä vielä monen monta päivää, ellei raskaus mene kesken ennen sitä. Voi kunpa olisi oikeasti pieni kohdussa kasvamassa ja saataisiin hänet pitää! :smiley-angelic001

Olen joka tapauksessa hurjan kiitollinen kaikesta siitä tiedosta, jota olen teiltä ihanilta naisilta täältä foorumilta saanut. :Heartred Ilman teiltä saatua tietoa mulle ei ikinä olisi selvinnyt esim. tuo oma liian lyhyt luteaali, jota olikin helppo tukea keltarauhashormonilla.

Anteeksi, kun tuli nyt niin pitkä postaus pelkkää omaa asiaa. :sorry: Ja kiitos jos jaksoit lukea loppuun asti. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!

Hei leidit pitkästä aikaa! :love017 Olen pitänyt taukoa foorumilta työkiireiden ja vauvatoivehuuruisen pään selvittelyn vuoksi. Tänne on tullut niin valtavasti asiaa, etten millään pysty kaikkea lukemaan. Anteeksi, en siis ole yhtään ajan tasalla teidän kuulumisista! :sad001

Päästiin miehen kanssa jonkunlaiseen rauhaan sen asian kanssa, että meille ei vauvaa varmaan enää suoda. Meillähän oli viime elokuussa kkm ja sen jälkeen en ilmeisesti raskaaksi tullut. Hoitoihin ei lähdetä, koska meidän kohdalla ne tehtäisiin kalleimman kautta ja vauvan saaminen olisi silti täysin epävarmaa. Tehtiin sen sijaan 5-10-vuotissuunnitelmaa siitä, millaiseksi halutaan elämämme järjestää, ja mukavaltahan se yhteinen tulevaisuus kahdestaankin näytti.

Mulla oli kuitenkin vielä gyneaika sovittuna maaliskuussa, jonka senkin melkein peruutin, kun tuntui yrittäminen niin turhalta. Mullahan on vaivana ollut tuo liian lyhyt luteaali ja halusin puhua siitä lapsettomuusgynen kanssa, josko asialle olisi jotain tehtävissä. Ajattelin sitten, että katson vielä tuon viimeisen kortin ja sitten yritän lopullisesti hyväksyä sen, että meille ei pientä enää suoda. Gynen mielestä toivoa kuitenkin vielä oli, ja sain häneltä Terolutit luteaalia pidentämään.

Ekasta Terolut-kierrosta mulla oli kemiallinen, mistä nyt heti arvasi että raskaus ei hyvin pääty, kun testiviivat tummeni niin hitaasti. Pettymyshän se silti oli, kun menkat sitten alkoi Terolutien läpi, ja se laittoi aika lailla ajatukset sekaisin taas vauvatoiveen suhteen. :BangHead Tokasta Terolut-kierrosta alkoi sitten raskaus, jossa olen menossa tällä hetkellä rv 5+3. Tuossa alla kuvat ekoista plussista dpo 8 illalla (hädin tuskin näkyy mitään) ja tämänpäiväinen testi lyhyellä pidätyksellä:

View attachment 88757 View attachment 88758

Mulla vaan on tosi epävarma olo tämän raskauden suhteen. Aika oireetonta on ollut, lämmöt on normaalia hieman korkeammalla, on vähän väsymystä ja tissikipua ja ajoittain kova jano/nälkä, mutta siinä oikeastaan kaikki. Teroluteja söin 1x10 mg yhteensä 17 päivää, eli ne ei enää ole käytössä. Olen todella huolissani siitä, että tämäkin on menossa kesken tai sitten on tuulimuna. :smiley-angry017 Olen varannut alkuraskauden ultran rv 7+0, mutta siihen saa sinnitellä vielä monen monta päivää, ellei raskaus mene kesken ennen sitä. Voi kunpa olisi oikeasti pieni kohdussa kasvamassa ja saataisiin hänet pitää! :smiley-angelic001

Olen joka tapauksessa hurjan kiitollinen kaikesta siitä tiedosta, jota olen teiltä ihanilta naisilta täältä foorumilta saanut. :Heartred Ilman teiltä saatua tietoa mulle ei ikinä olisi selvinnyt esim. tuo oma liian lyhyt luteaali, jota olikin helppo tukea keltarauhashormonilla.

Anteeksi, kun tuli nyt niin pitkä postaus pelkkää omaa asiaa. :sorry: Ja kiitos jos jaksoit lukea loppuun asti. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!
Aivan mahtavaa! Mehän pidämme teille peukkuja ihan varmasti sinne 7+0 päiville ja siitä eteenpäinkin niin pitkään kuin tarvitsette <3

Meillä tämä iltatähtönen oli kolmas plussa ja aikaa meni yli kaksi vuotta. Se suunnitelma tulevaisuudesta on hyvä olla, meilläkin oli.

Aivan mahtavaa! Mehän pidämme teille peukkuja ihan varmasti sinne 7+0 päiville ja siitä eteenpäinkin niin pitkään kuin tarvitsette :Heartred

Meillä tämä iltatähtönen oli kolmas plussa ja aikaa meni yli kaksi vuotta. Se suunnitelma tulevaisuudesta on hyvä olla, meilläkin oli.
Kiitos ihan valtavasti! Itkua väännn täällä, taitaa tunteet olla vähän pinnassa. :grin

Kiitos ihan valtavasti! Itkua väännn täällä, taitaa tunteet olla vähän pinnassa. :grin
Itku tekee hyvää <3 Muistan kyllä ne ensimmäiset päivät, ne mateli niin, ettei tiennyt, miten saisi ajan kulumaan ultraan asti. Sittenkin jännitti, mutta kun on se joku välietappi, mihin asti jaksaa, niin kyllä sen kestää.

Olin tosi onnellinen plussatessani, mutta nyt lähinnä epäusko, stressi, suru ja jännitys on ottaneet vallan. Onneksi arkena on etätyötä, niin voi välillä keskittyä muuhunkin. Tosin oma työ sosiaalialalla on sekin raskasta varsinkin nyt poikkeusaikana.

Nyt ihan muita pulinoita. Jos minulla olisi mieliala jotenkin sidoksissa kiertoon, niin varmaan tänään olisi joku pms-vaihe.

Miksi ihmiset säästelevät vaatteita ja esineitä? Hankitaan hieno sohva, jonka päälle leitetaan huopa, ettei sohva kulu. Ei poisteta huopaa edes kun tulee vieraita tai otetaan valokuvia. Ihan ilmaisena neuvona voin kertoa, että sohvassa kulumia tulee myös rakenteeseen eli jouset ja pehmusteet väsyvät. Mitä iloa on moitteettomasta kankaasta, jos sohva on huono istua?
Lapsille ostetaan parempia vaatteita ja kenkiä, joita ei saa käyttää, kun ne on parempia. Kerron taas salaisuuden. Lapset kasvavat. Ne paremmat vaatteet jäävät myös pieniksi.

Ja sitten korona. Jos uutisoidaan, että tartuntoja on nolla tai vähän, niin sekin on pahasta. Väärin testattu tai oltu testaamatta tai julkaistu väärään aikaan tai odottakaahan vaan huomenna tai että nyt epidemia pitkittyy. Tässä negatiivisessa purkauksessanikin tajuan, että nolla koronapositiivista on nolla koronapositiivista. Siis lähialueen perheissä on oltu terveinä.

Sen verran voin kertoa, että tuo nolla ei kerro siitä, ettei testejä tehdä tai testiin pääse.

Mahtavaa @Alcyone . Paljon onnea plussasta!

Mulla ei tässä kierrossa näytä tulevan edes ovistestiin plussaa. Nyt kp14 ja hailu on edelleen, vaikka limat ja halut on jo päällä.

Takaisin