Hei leidit pitkästä aikaa!
Olen pitänyt taukoa foorumilta työkiireiden ja vauvatoivehuuruisen pään selvittelyn vuoksi. Tänne on tullut niin valtavasti asiaa, etten millään pysty kaikkea lukemaan. Anteeksi, en siis ole yhtään ajan tasalla teidän kuulumisista!
Päästiin miehen kanssa jonkunlaiseen rauhaan sen asian kanssa, että meille ei vauvaa varmaan enää suoda. Meillähän oli viime elokuussa kkm ja sen jälkeen en ilmeisesti raskaaksi tullut. Hoitoihin ei lähdetä, koska meidän kohdalla ne tehtäisiin kalleimman kautta ja vauvan saaminen olisi silti täysin epävarmaa. Tehtiin sen sijaan 5-10-vuotissuunnitelmaa siitä, millaiseksi halutaan elämämme järjestää, ja mukavaltahan se yhteinen tulevaisuus kahdestaankin näytti.
Mulla oli kuitenkin vielä gyneaika sovittuna maaliskuussa, jonka senkin melkein peruutin, kun tuntui yrittäminen niin turhalta. Mullahan on vaivana ollut tuo liian lyhyt luteaali ja halusin puhua siitä lapsettomuusgynen kanssa, josko asialle olisi jotain tehtävissä. Ajattelin sitten, että katson vielä tuon viimeisen kortin ja sitten yritän lopullisesti hyväksyä sen, että meille ei pientä enää suoda. Gynen mielestä toivoa kuitenkin vielä oli, ja sain häneltä Terolutit luteaalia pidentämään.
Ekasta Terolut-kierrosta mulla oli kemiallinen, mistä nyt heti arvasi että raskaus ei hyvin pääty, kun testiviivat tummeni niin hitaasti. Pettymyshän se silti oli, kun menkat sitten alkoi Terolutien läpi, ja se laittoi aika lailla ajatukset sekaisin taas vauvatoiveen suhteen.
Tokasta Terolut-kierrosta alkoi sitten raskaus, jossa olen menossa tällä hetkellä rv 5+3. Tuossa alla kuvat ekoista plussista dpo 8 illalla (hädin tuskin näkyy mitään) ja tämänpäiväinen testi lyhyellä pidätyksellä:
View attachment 88757 View attachment 88758
Mulla vaan on tosi epävarma olo tämän raskauden suhteen. Aika oireetonta on ollut, lämmöt on normaalia hieman korkeammalla, on vähän väsymystä ja tissikipua ja ajoittain kova jano/nälkä, mutta siinä oikeastaan kaikki. Teroluteja söin 1x10 mg yhteensä 17 päivää, eli ne ei enää ole käytössä. Olen todella huolissani siitä, että tämäkin on menossa kesken tai sitten on tuulimuna.
Olen varannut alkuraskauden ultran rv 7+0, mutta siihen saa sinnitellä vielä monen monta päivää, ellei raskaus mene kesken ennen sitä. Voi kunpa olisi oikeasti pieni kohdussa kasvamassa ja saataisiin hänet pitää!
Olen joka tapauksessa hurjan kiitollinen kaikesta siitä tiedosta, jota olen teiltä ihanilta naisilta täältä foorumilta saanut.
Ilman teiltä saatua tietoa mulle ei ikinä olisi selvinnyt esim. tuo oma liian lyhyt luteaali, jota olikin helppo tukea keltarauhashormonilla.
Anteeksi, kun tuli nyt niin pitkä postaus pelkkää omaa asiaa.
Ja kiitos jos jaksoit lukea loppuun asti. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!