Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eivät ne sosiaalitapaukset ole myöskään enää tulossa kouluun. Sinne menevät ainoastaan ne keskivertolapset, joiden perheissä ei kyseenalaisteta mitään. Heikommat eivät mene, ja paremmat perheet pitävät lapset kotona myös. Helsingissä eräs yksityinen eliittikoulu siirtyi etäopetukseen jo ennen kuin valtioneuvosto asiasta edes päätti... eli perusjantteri häviää tässäkin.Meillä veikataan että tämä päätös jouduttiin tekemään lasten hyvinvoinnin kannalta. On niin paljon perheitä joissa lasten ainoa kontakti normielämään on koulu/päiväkoti. Ei ole varaa menettää niitä lapsia. Meno on meinaa kun villissä lännessä tuolla "kentällä". Se että me "normivanhemmat" spekuloimme niin tai näin, ei muuta niiiden kymmenien tuhansien lasten tilannetta.
Lienee vaikea myöskään rajata "sinä saat tulla - ja sinä jäädä kotiin" systeemillä, tässä tasa-arvon luvatussa maassa(?).
Onneksi ei tarvitse olla päättämässä!!
Eivät ne sosiaalitapaukset ole myöskään enää tulossa kouluun. Sinne menevät ainoastaan ne keskivertolapset, joiden perheissä ei kyseenalaisteta mitään. Heikommat eivät mene, ja paremmat perheet pitävät lapset kotona myös. Helsingissä eräs yksityinen eliittikoulu siirtyi etäopetukseen jo ennen kuin valtioneuvosto asiasta edes päätti... eli perusjantteri häviää tässäkin.
On hän foorumilla, mutta ei ole kirjoittanut 10 päivään. 15 minuuttia sitten katseli jotain ketjua. Toivottavasti kaikki on hyvin.Huomasiko joku muu, että kaikki Sharmanderin viestit olis kadonnu? Onkohan hänellä
kaikki hyvin, toivottavasti?
Okei, mä en sitten vaan löytänyt hänen viestejään täältä.On hän foorumilla, mutta ei ole kirjoittanut 10 päivään. 15 minuuttia sitten katseli jotain ketjua. Toivottavasti kaikki on hyvin.
View attachment 88651
Kiitokset jos joku kaipaa
Kaikki on ihan fine, mutta yritän ottaa etäisyyttä tähän hommaan. Toisekseen mulla ei oo mitään kerrottavaa, kp50 lähenee eikä yhtään mitään uutta. Käyn välillä katselemassa kuulumisia tai muuta ajankuluksikin vaikka varmaan parempi olis olla koko foorumilta pois. Olo on vähän semmonen että enää ei oo kuumeiltavaa missään vaiheessa, eiköhän viimeisin diagnoosi ollut ihan paikkansa pitävä.
Mut kaikkea hyvää tänne teille, toivottavasti työ plussatte
Kiitos Helena ja samoin. Kaikkea hyvää sinne ja voimia asioiden käsittelyyn.Kiva kuulla susta :) Mä jo pelästyin, kun en löytänyt sun viestejä täältä Mukavaa vappua sinne
Sinä huolehdit siitä, miten koulussa toimitaan, kun siellä ollaan. Vanhempien tontti on se, että lähetetään lapset kouluun. Ja sosiaalitoimi huolehtii, jos on lastensuojelun tarvetta.Ongelmaksi koituu se, että kaikki eivät palaa kouluun eikä opetusta järjestetä heille. Vanhempien on vaikea
tietää, mitä pitäisi opiskella. Meillä viimeinen viikko on kevyempi, mutta kun palataan, niin ollaan aikeissa
ainakin yrittää käydä vielä asioita läpi.
Mutta ei ole mun murhe, miten kotona olevat opiskelee.
Suomessa ei ole koulupakkoa vaan oppivelvollisuus. Jos vanhemmat päättävät ettei lapsen tarvitse mennä kouluun vaan käyvät koulunsa kotikoulussa, ei heidän tarvitse lähettää lapsia kouluun. Pelkkä ilmoitus rehtorille riittää, siihen ei tarvita hyväksyntää tai lupaa.Sinä huolehdit siitä, miten koulussa toimitaan, kun siellä ollaan. Vanhempien tontti on se, että lähetetään lapset kouluun. Ja sosiaalitoimi huolehtii, jos on lastensuojelun tarvetta.
On ollut sua ikävä! Ei kai täällä nelikymppisistä tarvitse vain kuumeilla, vaan voi hengailla muuten vaan. Mutta ymmärrän jos haluat ottaa etäisyyttä. Olen itsekin vähentänyt foorumilla käymistä, että ei ajatukset liikaa pyörisi vauva-ajatusten ympärillä.Kiitokset jos joku kaipaa
Kaikki on ihan fine, mutta yritän ottaa etäisyyttä tähän hommaan. Toisekseen mulla ei oo mitään kerrottavaa, kp50 lähenee eikä yhtään mitään uutta. Käyn välillä katselemassa kuulumisia tai muuta ajankuluksikin vaikka varmaan parempi olis olla koko foorumilta pois. Olo on vähän semmonen että enää ei oo kuumeiltavaa missään vaiheessa, eiköhän viimeisin diagnoosi ollut ihan paikkansa pitävä.
Mut kaikkea hyvää tänne teille, toivottavasti työ plussatte
Tämä on niin totta!Eivät ne sosiaalitapaukset ole myöskään enää tulossa kouluun. Sinne menevät ainoastaan ne keskivertolapset, joiden perheissä ei kyseenalaisteta mitään. Heikommat eivät mene, ja paremmat perheet pitävät lapset kotona myös. Helsingissä eräs yksityinen eliittikoulu siirtyi etäopetukseen jo ennen kuin valtioneuvosto asiasta edes päätti... eli perusjantteri häviää tässäkin.
Siellä saattaa hyvinkin olla jonossa sisiaalitapauksia pilvin pimein odottelemassa lämmintä kouluruokaa ja hetken hengähdystä kodin tunnelmaan.Tämä on niin totta!