Pulinaketju

Jos koulut avataan, niin kaikkien lapset eivät siltikään palaa kouluun. Omasta luokastani löytyy varmasti kotiin jääviä, sillä ennen eristäytymistä kotiin jäi jo todella moni. Osa lisäksi nauttii etäkoulusta enemmän kuin lähikoulusta ja jäävät sen takia kotiin. Jos koulut avataan, ymmärtääkseni opettajat järjestävät sen jälkeen vain lähiopetuksen eikä se ole reilua niitä kohtaan, jotka etäilevät. Haluaisin järjestää opetuksen kaikille, mutta se on vaikeaa, jos joudun koululle.

Juurikin näin.. Meiltä ei mentäis kouluun sillä meillä on riskiryhmään kuuluvia niin miksi ottaa 2viikon takia riskiä ja miks yo juhlat peruttiin jos koulut aukastais? Ihan typerää

Vaikka meilläkään en ole kouluikäistä lasta, niin toivon, ettei kouluja avattaisi. Voi vain kuvitella, kun johonkin 1000 oppilaan kouluun pelmahtaa oppilaat paikalle, niin varmasti seassa on joku, joka tartuttaa ja sen jälkeen pikku hiljaa kaikki siellä koulussa saa tartunnan, ja virus leviää nopeasti koulun ulkopuolellekin, vaikka vain pieni osa oppilaista sairastuisi.

Olisi kyllä kiva palata normaaliin arkeen kuitenkin. Vaikka nyt kun olen koittanut olla itselleni armollisempi ja yrittänyt päästä eroon siitä riittämättömyyden tunteesta, kun en voi pojan ollessa kotona istua tekemässä töitä koko päivää aamusta iltapäivään yhtä soittoa niin kuin työpaikalla voin tehdä. Onhan tässä kotona olemisessa puolensa, kun pystyn olemaan kesken työpäivän pojan kanssa, niin onhan se nyt aika ihanaa :) Minun työni on sellaista, ettei kellonajalla ole mitään väliä, milloin ne tekee, joten aikaisin aamulla ja iltapäivällä kun mies lähtee pojan kanssa ulos, on parhaimmat ajat tehdä töitä.

Meillä on vaikka miten paljon pihahommia vielä tekemättä :( Mutta kun olen ainoa joka niitä tässä perheessä pääsääntöisesti tekee, niin eipä sitä yhtenä päivänä määräänsä enempää jaksa, eikä tällä selällä muutenkaan pysty tekemään, joten siinäkin täytyy yrittää olla itselleen armollinen. Pihassa on 30 vuotta vanhoja kasveja ja pensaita, ja mieleni tekee entrata kaikenlaisia juttuja uusiksi, kun vaan jaksaisi. No, yritän pikku hiljaa saada asioita tehtyä.

Vaikka meilläkään en ole kouluikäistä lasta, niin toivon, ettei kouluja avattaisi. Voi vain kuvitella, kun johonkin 1000 oppilaan kouluun pelmahtaa oppilaat paikalle, niin varmasti seassa on joku, joka tartuttaa ja sen jälkeen pikku hiljaa kaikki siellä koulussa saa tartunnan, ja virus leviää nopeasti koulun ulkopuolellekin, vaikka vain pieni osa oppilaista sairastuisi.

Olisi kyllä kiva palata normaaliin arkeen kuitenkin. Vaikka nyt kun olen koittanut olla itselleni armollisempi ja yrittänyt päästä eroon siitä riittämättömyyden tunteesta, kun en voi pojan ollessa kotona istua tekemässä töitä koko päivää aamusta iltapäivään yhtä soittoa niin kuin työpaikalla voin tehdä. Onhan tässä kotona olemisessa puolensa, kun pystyn olemaan kesken työpäivän pojan kanssa, niin onhan se nyt aika ihanaa :) Minun työni on sellaista, ettei kellonajalla ole mitään väliä, milloin ne tekee, joten aikaisin aamulla ja iltapäivällä kun mies lähtee pojan kanssa ulos, on parhaimmat ajat tehdä töitä.

Meillä on vaikka miten paljon pihahommia vielä tekemättä :sad001 Mutta kun olen ainoa joka niitä tässä perheessä pääsääntöisesti tekee, niin eipä sitä yhtenä päivänä määräänsä enempää jaksa, eikä tällä selällä muutenkaan pysty tekemään, joten siinäkin täytyy yrittää olla itselleen armollinen. Pihassa on 30 vuotta vanhoja kasveja ja pensaita, ja mieleni tekee entrata kaikenlaisia juttuja uusiksi, kun vaan jaksaisi. No, yritän pikku hiljaa saada asioita tehtyä.
Koko loppuelämä aikaa. Jos ne kasvit ovat siellä kasvaneet 30 vuotta, niin eivät ne kärsi, vaikka et nyt jaksa ja ehdi.

Minulla oli hieno visio modernista pihasta ja hyvin hitaasti olen sitä toteuttanut ja hyvä niin. Eilen keksin, että mehän tehdään lapsen kanssa siihen ympäristötaideteos kaikesta aarteesta, mitä hän haluaa siihen metsästä kantaa ja kun tykkää työkaluja käyttää, niin nikkaroidaan jotain. En ole taitava, mutta uskon, että siitä tulee hieno!

Huomaa että kevät saapuu huh huho_Oon taas niin kiirus ettei tässä kerkee mitään kiertoja kyttään mut toisaalta ihan hyvä koska ei oo mikään kiire kelpaa mulle kevät tai kesä vaavikin... Kesällä ei miestä juuri näy et toivottavasti ennen sitä.... Huomenna on No miten nyt sanois istutus päivä ai että innolla odota Mahtovaa jälki kasvua:grin:p

Kp24/24-30. Olipa taas maanantai. No, sain huivin valmiiks :happy:

Liitteet

• 20200427_200132.jpg
    20200427_200132.jpg
    23.7 KB · Katsottu: 153
Jooh, voishan sitä olla ulkona... kävin minä tänään sen verran ulkona, että ripustelin aamulla pyykit terassille telineeseen ja hain iltapäivällä koko telineen sisälle, ja muutaman minuutin vahdin poikaa ulkona siihen asti kunnes mies lähti sen kanssa ulkoilemaan. Etätyön "ihanuutta" kun pitkin päivää on jos minkälaisia keskeytyksiä, niin täytyy yrittää jotenkin saada se 8h töitä tehtyä kuitenkin, vähän päivä venyy molemmista päistä :confused: Ihan eri asia olla työpaikalla tekemässä töitä, vaikka ei sielläkään aina jaksa täysillä paahtaa :rolleyes:

Kp26/24-30. Päätä särkeny muutaman päivän, hirveet ilmavaivat ja rinnat tuli kipeeks muutama päivä sitten. Yöunet kanssa heikkoja ja painajaisia näkee koko ajan.

Mies rupes jo paljua täyttelemään vappua varten ja eilen tehtiin vappuostokset skumppaa myöden. Grillin putsaus myös menossa. Ite otan rennosti, kun korjasin 17 sähköistä koetta äsken :wtf:

Kyllä ressaa, että miten koulujen avaamisen käy..tiedotustilaisuus klo 20. Ja jos palataan porrastetusti, niin miten se hoidetaan, kun koulupäiviä 11 + päätöspäivä. Että tuleeko luokkataso kerrallaan päivä toisensa jälkeen :wideyed:o_O

Kyllä ressaa, että miten koulujen avaamisen käy..tiedotustilaisuus klo 20. Ja jos palataan porrastetusti, niin miten se hoidetaan, kun koulupäiviä 11 + päätöspäivä. Että tuleeko luokkataso kerrallaan päivä toisensa jälkeen :wideyed:o_O
Kaikki päätetään meidän puolestamme, ei tarvitse stressata.

En tunne ketään, joka aikoisi laittaa lapset kouluun viimeisen kahden viikon ajaksi, olivatpa koulut kuinka auki tahansa. Eivät aio altistaa lapsiaan koe-eläimiksi.

Varmaan tässä koulujen avautuessa olisi hyvä kysyä neuvoa ulko-opet ry:stä ja Luonnossa kotonaan - päiväkodeista. Suomessa on hyvin mahdollisuuksia järjestää opetusta väljästi luokkahuoneen ulkopuolella.

Varmaan tässä koulujen avautuessa olisi hyvä kysyä neuvoa ulko-opet ry:stä ja Luonnossa kotonaan - päiväkodeista. Suomessa on hyvin mahdollisuuksia järjestää opetusta väljästi luokkahuoneen ulkopuolella.
Aika vaikeaa sekin on, kun jokaisen lapsen välille pitäisi saada 2 metriä väliä. Opettaja tarvitsee jo äänentoistolaitteet, että saa kailotettua asiansa niin laajalle alueelle.

Onneksi Suomessa ei ole koulupakkoa, ainoastaan oppivelvollisuus, ja lapsen voi siirtää kotiopetukseen tekemällä ilmoituksen asiasta rehtorille. Rehtori ei voi sitä edes kieltää, hän voi vain ottaa ilmoituksen vastaan ja toivottaa hyvää kesää.

Kieltämättä kummallista nyt vielä käydä kouluun kääntymässä ennen kesää. Vähän kuitenkin huokaisen helpotuksestakin. Ollut kohtuu raskasta aikaa. Yläastelaisen haluaisin kyllä pitää kotona, heillä on jotain 600-700 oppilasta koulussaan, eikä tuo syömisongelmakaan sieltä mitään hyvää saanut. Pieni Alaaste taas täällä saarella eristyksissä muutenkin, että sinne en kyllä epäile lapsia laittaa.
Mulla on yksi ystäväperhe jossa lapset kotikoulutettu, onkin ollut paljon aiemmin mielessä miten houkuttava vaihtoehto se olisikaan. Vaan ei ole enää! :wacky: toki etääkoulu on ollut ihan erilaista kun kotikoulu, missä päiväjärjestykset voi vaihdella ihan tilanteen mukaan. Etääkoulu taas on täällä ainakin seurannut tiukkaa lukujärjestystä ja ehkä siksi ollut ainakin itselle kovin työlästä. Mutta luovutan ilolla opetuksen takaisin koulun päähän! Opettajien arvostus on kasvanut vielä entisestään!

Takaisin