Pulinaketju

@Helena80 mä yritän helpottaa vauvakuumetta sillä, että käyn vähemmän täällä foorumilla ja suuntaan ajatuksia muutenkin muihin asioihin. Se mitä ruokkii, se kasvaa -sanonta pitää mulla ainakin paikkaansa. Yritän siis keskittyä nyt enemmän noihin mun ihaniin lapsiin ja siihen miten helppoa ja mukavaa elämä heidän kanssaan on. Silloin se vauvan puute ei tunnu niin isolta. Mutta isosti voimia asian käsittelyyn :Heartred
Tuo olis varmaan hyvä idea, mutta surettaa jättää ystävät tänne <3

Ei oo kyllä mullakaan vinkkejä kuumeesta irrottautumiseen :sad001. Ehkä se on niinkun muutkin asiat elämässä, aikansa kutakin. Eiköhän aika auta ja varmaan myös jokunen kyynel vieritettävä.

Teidän tilanteesta kyllä tullut mieleen että eikö kukaan mieti lahjaspermaa? Lahjasoluista kyllä puhutaan mutta tarkoitetaanko sillä yleensä myös siittiöitä(siis ymmärrän kyllä, mutta täälläkin törmää lähinnä munasoluasioihin) ? Niinpäinhän se olisi varsin yksinkertainen operaatio, fyysisesti. Henkinen puoli kai vaatii mietintää siinä missä moni muukin vaihtoehto.

Onnea Lambi!

Helena, Täällähän kirjoitusten sisältö on täysin vapaa. Onhan meitä muitakin täällä, jotka eivät yritä raskautta.

Meillä siivotaan tänään. Tai ainakin yritetään. Minä siivotessani yleensä sotken ja mies koittaa parhaansa mukaan pitää tasapainon, että lopputulos on parempi kuin lähtötilanne. Nyt hän on kuitenkin monta yötä nukkunut huonosti ja pelkää minun siivoustani, sillä siinä on kyllä riskinsä.

Huh hah hei.... Aamu alkanut 3.30 elukoitten siirrolla ja pakkojen pesulla eli nyt oon vähän murkinaa ottamassa ja hommat jatkuu... Onhan tämäkin omanlaisensa homma mut hauskaa ku kaikki voi osallistua... Jotka ei jaksa koko aikaa tallustaa eli pienimmät kottarit kulkee hyvin:grin niin ja tein eväät nautittavaksi vaikka pihalla:) ei olla vielä puolessa välissä pesuissa mutta kyllä tämä tästä.... Kohta tulee välitysauto pihaan ja kommeet poijaat vaihtaa omistajaa ja pääsevät kasvamaan:) ette muuten usko kuinka nuo muksut on innoissaan mukana.. No muilla ehkä rennommat ja puhtaammat puuhat näin lauantai päivänä

Minä olen oikeastaan vähän yllättynyt, kun minusta on nyt jotenkin erityisen kivaa tehdä pihatöitä. Yleensä olen sellainen "kaikkitaieimitään"-ihminen, mutta nyt olen tyytyväinen siihenkin, että saan edes jonkin nurkan pihasta siivottua.

Olin syksyllä laiskimus, ja nyt saa sitten tehdä tuplasti töitä, että saa pihan edes jonkinlaiseen kuntoon :bag: Nyt on kuitenkin vielä helppoa, kun poika tykkää kovasti auttaa kaikessa, saa hänenkin ulkoilunsa hoidettua sujuvasti siinä samalla. Jotkut syksystä jääneet lehtikasat on vielä jäässä, joten ihan kaikkea en saa nyt heti muutenkaan siivottua, niin pakosti joutuu jaksottain tekemään. Pojassa tosin on nyt toisella lailla vahdittavaa, kun karkailee pihasta :confused:

Helenalle paljon tsemppiä vauvakuumeen unohtamiseen <3 Ei varmasti ole helppo juttu, ja vaatii vaan varmaan sen, että antaa itselleen aikaa luopumisen tuskan potemiseen :(

Minulla se äkillinen vauvakuume katosi yhtä nopeasti kuin se tulikin, se vaan jotenkin laantui, kun poika kasvoi ja alkoi olla hiukan haastavampi opetellessaan uusia taitoja ja myös kokeilemaan rajojaan enemmän. Tiesin kyllä jo vuosia sitten, että omat munani ovat jo roskaa, joten toiveita ei juuri luomuraskaudesta ollut sen vuoksi. Eikä tuo miehenpuolikaan enää nuori poikanen ole. Itsellekin tulee koko ajan ikää lisää (46v nyt), niin sekin jo omalta osaltaan varmasti laannutti vauvakuumetta, hormonit alkoivat elää ihan omaa elämäänsä, ja koko arki on välillä jotenkin niin voimia vievää. Ehkä olen jotenkin alamaissa, enkä jaksa kaikkea ihan siten kuin ehkä pitäisi, mutta en uskalla avata Pandoran lipasta, en edes kantta raottaa kun sitten hajoaisi varmaan kaikki, en tiedä. En nyt siis erityisesti haudo mitään asioita, mutta jonkinlainen väsymys on vallalla. Nyt varsinkin tämän koronan takia tuntuu joskus, että pää hajoaa tähän kotona olemiseen. Onneksi mies on apuna, että saan tehtyä arkipäivisin töitäkin, en toki samaan tahtiin kuin töissä käydessä, mutta jotakin kuitenkin.

Vähän off topic, mutta näin loppuraskaudesta unet alkaa olla tosi jotenkin oikeantuntuisia.

Muutettiin isoon maalaistaloon perheen kanssa. Siellä asui jo toinen perhe ja siellä oli iso hevostalli (tämä tuli uneen varmaan koska ystävä kertoi eilen että on ostamassa hevosta).

No, sitten siinä unessa heräsin eräänä lauantaiaamuna ja menin keittiöön jossa oli iso puuhella. Sitten vanhempi nainen tuli keittiöön ison poikavauvan kanssa joka oli kääritty sanomalehden ympärille. Vauva oli vielä kinainen ja juuri syntynyt ja nainen sanoi että "lambi sai juuri pojan saunassa, kohta on sun vuoro". Otin sit vauvan syliin ja olin lähdössä alakertaan, mutta portaat oli todella liukkaat niin menin istualleen vauva sylissä alakertaan kunnes tajusin huutaa vanhemman poikani riisumaan multa sukat. Juuri kun pääsin saunan ovelle et oisin tuonu lambille vauvan, heräsin :D

Että semmoinen uni, en nähnyt lambia unessa, varmaan kun en oikeastikaan tiedä miltä näytät, mutta vanhempi nainen oli sun äiti ja sillä oli paksu vaaleanruskea tukka, noin lapaluihin asti ja sellainen lievästi aaltoileva. Äidilläsi oli myös vähän punaiset posket ja heleän siniset silmät :D

ison poikavauvan kanssa joka oli kääritty sanomalehden ympärille.
No nyt syntyi jännä mielikuva... sanomalehden ympärille kääritty vauva. :rolleyes:

Mutta tsemppiä twisted, loppuraskaus on ihan syvältä noiden unienkin takia, minulla ne olivat pelkkiä painajaisia.

No nyt syntyi jännä mielikuva... sanomalehden ympärille kääritty vauva. :rolleyes:

Mutta tsemppiä twisted, loppuraskaus on ihan syvältä noiden unienkin takia, minulla ne olivat pelkkiä painajaisia.
Kiitos tsempeistä, suurimmaksi osaksi pelkkiä painajaisia mutta välillä tällaisia outoja tapauksia seassa :D

Vähän off topic, mutta näin loppuraskaudesta unet alkaa olla tosi jotenkin oikeantuntuisia.

Muutettiin isoon maalaistaloon perheen kanssa. Siellä asui jo toinen perhe ja siellä oli iso hevostalli (tämä tuli uneen varmaan koska ystävä kertoi eilen että on ostamassa hevosta).

No, sitten siinä unessa heräsin eräänä lauantaiaamuna ja menin keittiöön jossa oli iso puuhella. Sitten vanhempi nainen tuli keittiöön ison poikavauvan kanssa joka oli kääritty sanomalehden ympärille. Vauva oli vielä kinainen ja juuri syntynyt ja nainen sanoi että "lambi sai juuri pojan saunassa, kohta on sun vuoro". Otin sit vauvan syliin ja olin lähdössä alakertaan, mutta portaat oli todella liukkaat niin menin istualleen vauva sylissä alakertaan kunnes tajusin huutaa vanhemman poikani riisumaan multa sukat. Juuri kun pääsin saunan ovelle et oisin tuonu lambille vauvan, heräsin :D

Että semmoinen uni, en nähnyt lambia unessa, varmaan kun en oikeastikaan tiedä miltä näytät, mutta vanhempi nainen oli sun äiti ja sillä oli paksu vaaleanruskea tukka, noin lapaluihin asti ja sellainen lievästi aaltoileva. Äidilläsi oli myös vähän punaiset posket ja heleän siniset silmät :D
Aivan mahtavaa! Noin mä just haluaisin sen menevän, saunassa ja vähän sanomalehdellä pyyhkästynä :happy:! Mun äiti kyllä ei kuuluis kuvioon :grin, se on viimeinen ihminen mihinkään käytännön hommaan.. :hilarious:, (sillon ohut harmaa polkka ja ruskeat silmät :p) mutta hienoa päästä uneen mukaan! Harmi kun ei ihan tavattu.. :joyful:

Täällä on päivä vietetty pihalla. Ulkokatos ja kalusteet saatu paikoilleen. Mies teki tytölle jalkapallomaalin ja potkittiin palloa ja leikittiin hippaa. Tein myös loput pihatyöt. Nurmikko on haravoitu, kasvimaa käännetty ja joka paikka putsattu ja harjattu. Kivikotkin imuroin jo viime viikolla ja hain ulkosaunan ympärille tänään pieniä liuskekiviä. Huomenna vielä kissahäkin siivous niin pihan kevät työt on tehty. Normaalisti kaikki kevät työt on tehty joskus toukokuun loppuun mennessä. Lumettomasta talvesta on ees jotain hyötyä.

Muokattu viimeksi:
Kolme yötä putkeen hämäriä unia :confused: Väsyttää :sleep011 Kp23. Jospa ottais tänään rennosti, kun katsoin huomisen tuntien ohjelmat valmiiksi perjantaina.

Kolme yötä putkeen hämäriä unia :confused: Väsyttää :sleep011 Kp23. Jospa ottais tänään rennosti, kun katsoin huomisen tuntien ohjelmat valmiiksi perjantaina.
Toivotko töiden puolesta, että koulut vielä avattaisiin vai onko helppo järjestää etäopetusta?

Toivotko töiden puolesta, että koulut vielä avattaisiin vai onko helppo järjestää etäopetusta?
En haluaisi mennä lähiopetukseen, koska omat lapset jää kotiin, mies on riskiryhmää ja arvioinnit on pitänyt tehdä jo siihen mennessä, kun palattaisiin kouluun. Viimeisinä viikkoina voi mennä läpi joitain asioita ja tehdä kokeellisia töitä kyllä, mutta se on hyvin levotonta aikaa eikä oppilaat pysty pitämään turvavälejä.

Etäopetus on sujunut mainiosti. Olen yrittänyt parhaani tukea niitä, jotka tarvitsevat apua ja koululla olevat erityisopet ovat tehneet loistavaa työtä. Yks mun mafyke -kollega ryhtyi itse auttamaan etänä oman luokkansa oppilasta ruotsin kielessä. Aika mahtavaa.

Oppilaat ovat olleet tyytyväisiä etäopetukseen, mikä on ollut mukava kuulla.

Hermostuttaa, kun ei tiedä, miten tässä käy, avataanko vai ei :sour:

Helena, toivottavasti pian selviää jatkotilanne. Olisi tosi tärkeää, että kesälle kehitettäisiin kunnissa jotain toimintaa luovasti, missä lapset voisivat kohdata turvallisia aikuisia ja mahdollisesti saisivat ruokaa. Aika monen koululaisen hoito on kesällä ollut isovanhempien tai muiden eläkeläisten harteilla.

Helena, toivottavasti pian selviää jatkotilanne. Olisi tosi tärkeää, että kesälle kehitettäisiin kunnissa jotain toimintaa luovasti, missä lapset voisivat kohdata turvallisia aikuisia ja mahdollisesti saisivat ruokaa. Aika monen koululaisen hoito on kesällä ollut isovanhempien tai muiden eläkeläisten harteilla.
Meidän kunnassa on kesäleirimahdollisuus 3 viikkoa, mutta toki se maksaa. On sekä päiväleiriä että yöleirejä. 50e/5 päivää.

Entisaikaan oli tavallista, että kouluikäiset lapset lähetettiin kesällä kuukaudeksi maalle mummolaan, eivätkä he sinä aikana tavanneet vanhempiaan ollenkaan. Sekin toimisi nyt, sitä ennen pitää vain perheen olla muutama viikko kokonaan eristyksissä, ja vasta sitten oireettomat lapset voi viedä mummolaan eristyksiin.

Me olimme kotona eristyksissä 3 viikkoa ja sitten muutimme mummolaan, täällä mummolassa on nyt oltu yli 3 viikkoa eristyksissä.

Mä toivoisin myös ettei lähikoulua aloiteta ennen kesää vaikkei mulla kouluikäistä lasta olekaan. Ajattelen sen omalla kohdallani niin, että jos lapset eivät palaa kouluun, eivät he sitten levitä tautia pikkusisaruksiinsa ja mä voisin harkita lapsen laittamista tarhaan toukokuun loppupuolella. Riippuen siitä miltä valtakunnallinen ja kunnallinen virustilanne sillä hetkellä näyttää. Meidän tarhassa ei montaa lasta ole nyt ollut ja kesäisinkin on aina ollut kaksi tarhaa yhdistettynä joten uskon lapsimäärän olevan pieni tämän kesän joka tapauksessa.
Mä en tiedä kuinka kauan oma työnantaja antaa meidän tehdä erikoisvuoroja ja etätöitä kun rajoituksia aletaan purkamaan. Asenne kun on se, että kuulumme erityisaloihin ja lapset saavat sen takia joka tapauksessa olla tarhassa ja koulussa. Tai eihän tätä enää alun kieltojen jälkeen ole ollutkaan, mutta kuvastaa asennetta ylimmässä johdossa pääkonttorilla. Onneksi yksikkömme päällikkö alun jälkeen suostui ehdottamiimme järjestelyihin ja saatiin vihdoin läppäritkin. Tosin itse olen ollut vain yhden viikon etätöissä. Muuten on luovittu vuorotyöllä.
Jaksaminen on jo myös vähän piipussa. Kiire töissä on valtava ja tunne että aina jää hommat kesken on jatkuva. Teen töitä siis sopimuslogistiikan puolella ja yksikössä jonka asiakkaan tuotteita myydään myös verkkokauppojen puolella. Ja voitte varmaan arvata että verkkokauppa lähetysten määrä on nyt kolminkertaistunut kun ihmiset on kotona. Kerrotaan nykypäivän verkkokaupan systeemistä vielä sen verran, että nykyään tavarat lähtevät usein matkaan suoraan valmistajan varastosta vaikka ostaisitkin tuotteen verkkokaupasta. Esimerkiksi jos ostat jonkin koneen Prisman verkkokaupasta, niin kone ei lähde matkaan Prisman keskusvarastolta vaan suoraan valmistajan varastosta. Se ei vaan näy loppuasiakkaalle mitenkään.

Takaisin