Helena80
Keskustelun kolmiottelija
Mulla sama juttu. Kova kuri kotona ja etsin rajoja sitten aikuisempana. Ei hyvä. Olis ollu parempi kipuilla kotona.Mulla ei ole vielä teiniä varsinkaan tollaista viittä vaille täysikäistä. Mä olen ollu tosi natsi ja olen edelleen mutta pikkuhiljaa olen alkanut kuitenkin pohtimaan näitä juttuja silleen eteenpäin. Mä luulen että tollasen 16-17 vuotiaan kuuluukin alkaa tehdä sitä ”kapinaa”, tiettyä tienraivausta kohti itsenäistymistä. Jos oltaisiin kivikaudella noi olis jo lapsia tekemässä. Se että ne perseilee ruoan kans tai muuta kuulunee kai kuvioon. Jos jamppa tai neito kantaa kaupasta omat sapuskat ja ne laittaa niin varmaan antaisin sitten tehdä niin. Vaikka tiedän että nyt on helpooa sanoa koska omat lapset tottelee justiinsa kun vähän yskäisen kovempaa. Se että syödään yhdessä tms on tärkeetä ja pidän niistä kiinni mutta veikkaan että jossain kohtaa pitää vaan antaa nuoren tehdä omat mutkansa. Mä en nuorena niitä saanut kotona tehdä (ankara kuri) ja tein sitten kun kotoa muutin pois. Olis ollu parempi antaa perseillä perseilynsä kotona turvassa ja kipuilla siinä ne kasvukipunsa. Sit kun pitikin selvitä yksin olin aivan hukassa kun kukaan ei ollut kertomassa syönkö makkaraa vai makaroonia.
tsemppiä nuorison kanssa. Perästä tullaan jo kovaa kyytiä, ensioireet on jo ilmassa.