Pulinaketju

Black friday eli kp1, luteaali 13pv. Minun ovistikku oli eilen kanssa kirkuva. Mulla nousee aina loppukiertoon. Joskus kuulin myös sellaista, että liittyisi silloin laskevaan keltarauhashormoniin. Jos on tullut rtestiin plussa, niin ovistikku on mulla ollut silloin lähes yhtä vahva, ei kirkuva. No lopun alkua tässä elellään kuitenkin.

Minä en ole jouluihminen ollenkaan. Jos ei olisi lapsia, niin skippaisin koko touhun. Jouluvalot ovat olleet ulkona jo kauan. Ehkä parisen vuotta jo.
Äh, uudet kiertopäivät, uusi mahdollisuus :cool:. Veikkaan että kun taas talvipäivän seisaus taittuu kohti valoa, alkaa vanhat kanatkin munia.
Kanalassakin pidetään nyt sulkasatoa ja munintataukoa. Tammikuussa yleensä aukeaa munahanat..:shy:

Mä tykkään kyllä joulusta, mutta en harrasta mitään varsinaista varustelua ennen h-hetkeä. Joulukuusenhakuretki on se tärkein perinne itselle, ja sen aika on vasta korkeintaan 20.12. Aatonaamuna koristellaan.
Tytöt ripustaneet joulutähden ikkunaansa yölampuksi.

Paketit on nyt poikkeukselliseti jo hommattuna, tää estrogeenitaso aiheuttaa jotain pesimisvimmaa..on jopa tullut siivoiltua..:happy7
Ensimmäinen vauvatarvikekin hankittuna - kuulosuojaimet radiolla! Laitan teinille pakettiin, josko siitä leppyisi pikkuhiljaa :greet015

Äh, uudet kiertopäivät, uusi mahdollisuus :cool:. Veikkaan että kun taas talvipäivän seisaus taittuu kohti valoa, alkaa vanhat kanatkin munia.
Kanalassakin pidetään nyt sulkasatoa ja munintataukoa. Tammikuussa yleensä aukeaa munahanat..:shy:
No toivotaan, että valoisuus piristää munat. Vanhoista kanoista kun ei koskaan tiedä, ainakaan tästä kanasta.

Joo eipä nää tulokset tietysti lohduta tai auta. Lähinnä oon huolissani laihtumisesta ja jatkuvasta pahoinvoinnista. Katsovatpahan kilpparit jne. Ja toisaalta jos oikeesti saan varman tuomion niin laitan kierukan. En jaksa sitä tolkutonta vuotelua.
No sä oot sen verran nuorempi vielä. Kyllä minäkin olisin vielä vähän yli 40v. käynyt testauttamassa. Nyt en enää lähde, kun mun oma tuntuma on että munasolut on vaan slut. Oli hormonitasot sit mitä hyvänsä.

Mitenkäs teidän joulun odotus? Joko kaikki paketit on hommattu.. valot laitettu.. Leivottu. Ym.... Ite oon osan paketeista jo hommannut vielä on kyllä hommatavaakin.. Tortut leivotaan aina silloin kuin joku niitä haluaa syödä koska net on niin ihania tuoreeltaan samoin piparit... Pienet saavat koristella pirkakkutalot ja piparit kun eivät voi niitä syödä... Ulkona valot ovat olleet jo tovin ja sisällekin pikkuhiljaa ruvennu joulua laittamaan.. Meillä niin kiire tuo joulun alus viikot töittenpuolesta ku ostajiakin tulossa et pitää vähän ottaa varas lähtö jouluun et kerkiää... Itellä tuo jalka estää paljon tekemistä mutta onneks on apujoukkoja talossa:grinjoulu on itelle todella raskasta aikaa ku tiedän että joka vuosi tulee niin kaamee ikävä veljeä joka oli meillä aina joka joulu nyt kattelen häntä kuvista kuitenkin rakastan joulua yli kaiken:Heartred
Ja siis joo, on leivottu ja syöty jo monta kertaa :p! Jouluna ei oikeen tortut ja piparit maistu siinä konvehtiaallon keskellä, niin tehdään se puoli alta pois jo monta kk ennen aikojaan. Piparitaloja voitais ehkä koittaa väkertää taas jos inspiraatio iskee. Se onkin sitten varsinaista kilpavarustelua - kuka saa eniten karkkeja mahtumaan talonsa katolle.
Sympatiat sinne veljenkaipuuseen :Heartred

Meilläkin on jo syöty joulutorttuja. Ne kun ovat helppo leivonnainen, jossa ei ole munaa eikä maitoa kun valitsee oikean pakastetaikinan.

Piparitalon tekemiseen ei riitä aikaa vauvan ja taaperon kanssa, valitettavasti. Aina ennen ajattelin, että tuollaisia voisi tehdä äitiyslomalla kun on niin paljon aikaa, mutta päivät kuluvat siivoamiseen, pyykkäämiseen, tiskaamiseen ja vauvan syöttämiseen... ja kaikkien juoksevien asioiden hoiteluun. Pitäisikin soittaa esikoiselle hammaslääkäriaika ja käydä kuvassa ja aloittamassa passin haku vauvalle ja varata aika maistraattiin lapsen asioita varten ja pankkiin tilin perustamista varten, ja ja ja ja....

Niin ja sitten jotkut sanovat, ettei kotiäitiys ole työtäkään. Siellä sitä kotona lorvitaan jalat seinällä kaiket päivät. Onhan se rankkaa, mutta myös ihanaa aikaa.

Huh, kuulostaa piinaavalle :sad001!
Toivotaan tuloksia asian selventymiseksi. Onko sulla ollut kierukka? Auttoiko se vuoteluun? Ja onko sulla siis vuotelut lisääntyneet, vai aina olleet runsaat?

Mulla vuotelut olleet ihan minimaalisia viime vuosina..
Ei oo ollu koskaan kierukkaa jos juuri muutakaan ehkäisyä. Sen pari vuotta söin pilsuja vuotojen takia. Ei oo aina olleet tällaiset, ehkä viimeiset 5-6 vuotta. Kovin niukat ei tosin koskaan.
oon ollu aina vähän kierukkaa vastaan kun en tykkää hormoneista enkä tokikaan oo halunnut luovuttaa tässä lapsi asiassa. Mut jos tsäänssit on todistettavasti sata vuotiaan tasolla niin ehkä mä sitten annan periks ja valitsen elämänlaadun :sorry:

Meilläkin on jo syöty joulutorttuja. Ne kun ovat helppo leivonnainen, jossa ei ole munaa eikä maitoa kun valitsee oikean pakastetaikinan.

Piparitalon tekemiseen ei riitä aikaa vauvan ja taaperon kanssa, valitettavasti. Aina ennen ajattelin, että tuollaisia voisi tehdä äitiyslomalla kun on niin paljon aikaa, mutta päivät kuluvat siivoamiseen, pyykkäämiseen, tiskaamiseen ja vauvan syöttämiseen... ja kaikkien juoksevien asioiden hoiteluun. Pitäisikin soittaa esikoiselle hammaslääkäriaika ja käydä kuvassa ja aloittamassa passin haku vauvalle ja varata aika maistraattiin lapsen asioita varten ja pankkiin tilin perustamista varten, ja ja ja ja....
No sanoppa älä muuta :eek::sour: Tätä metatyötå on ihan järkyttävästi. Ja ylipäätään jo pelkästään asioita mitä pitäs muistaa. Päivät vaan hujahtaa ohi kun miettii et no jos huomenna sitten. Meidän leipominen on jääny tosi minimiin

okei yhden piparitaikinan veivasin jossain hormonipiikissä ja ne syötiinkin jo :hilarious:

Nää ajankäyttöhommathan on aikalailla kiinni omista intresseistä :p! Mä leivon lähes joka päivä, koska se on niiiiiin kivaa, luovaa ja rentouttavaa. Vauvan kanssakin on aina pullataikinat tullut väännettyä ja sopat keitettyä, imetys menee siinä samalla kun toinen käsi hämmentää kattilaa :grin. Ei ehkä niin harmonista pesimistä tai bondaavaa vauvalle, mutta pitää itsen vireessä ja hyvällä tuulella (ja jengin ainakin vatsanalueelta tyytyväisinä). Mä jätän sen pöydän pyyhkimättä ja kattamatta, ihan voi vaikka seisten vetää kukin pullansa, jossei jaksa osallistua. :rolleyes:
Just eilen katsottiin teinin kanssa 'sisarvaimoa etsimässä' ja hän näki paljon hyviä puolia tossao_O - olis kuulemma kätevää kun joku muukin siivoaisi kun vaan hän (huom, 13v :shy:)..yhtäkkiä ei ne 15 sisarusta oliskaan enää kauheeta :troll:, jos kaupanpäälle tulis lisää äitejä.
Osaa kyllä niin tehokkaasti vääntää puukkoa just siellä tulehtuneessa haavassa :hilarious:.

Ei onnistunut hammastarkastuksen varaus, koska puhelimella ei pääse läpi ja soittopyyntöjä vastaanotetaan tiettynä aikana päivästä hetkem aikaa, ja se tietenkään ei ole nyt. Pompoti pompoti. Ei onnistunut tilinavauksen varaus, koska puhelimella ei pääse läpi ja jäljelle jää vain nettikaavake. Montakohan viikkoa menee että joku vastaa? Ja eipä näköjään taas pysty mitään muutakaan asiaa hoitamaan, koska perjantaina klo 11.30 ei mikään instanssi suostu vastaamaan puhelimeen.

Meillä on laitettu pihavalot jo lokakuussa, mutta se johtuu pimeyden torjunnasta. Valot ovat mun mielestä talvivalot, ei jouluvalot. Meillä on takapihalla hirsisauna ja leikkimökki. Kumpikin on reunustettu ns jenkkityyliin valoilla. Näyttää kivalta pimeässä ja takapihalla näkee tehdäkin jotain illalla. Etupihalla meillä on räystäässä sellainen roikkuvista pätkistä tehty valo joka taas auttaa näkemään ulko-oven. Ja tyttö sai oman valopupun.
Meillä koristellaan kuusi aina itsenäisyyspäivänä lapsen kanssa. Pipareita leivotaan yleensä yksi satsi jossain välissä ennen joulua. Erikoisruokavalio perheessä jää yleensäkin kaikki leipomukset vähemmälle. Enkä muutenkaan välitä syödä jouluruokia. Mä olen lopettanut kokonaan laatikoiden tekemisen jouluksi ja teen vain kermaperunoita kinkun kanssa. Kaikki meille jouluna tulevat on siitä olleet tyytyväisiä. On meillä toki salaatteja, rosollia, kalaa ja metso/riekkopaistia lisäksi. Mutta yletön "juureskerma kaikilla maha kipeä" ruokailu ei enää ketään kiinnosta.
Mua ehkä stressaa joulussa eniten siivoaminen. Enkä siis tarkoita että kaikki kaapitkin pitää järjestää vaan jotenkin syksyn kiireessä kämppä pääsee aina jotenkin pommipurku alueen näköiseksi ja jouluna saa sitten hinkata kaiken katosta lattiaan. Kun on töissä varastointi ja kuljetusalan yrityksessä niin nyt on se kiirein aika ja koneella saa naputtaa sata päin verkkokauppojen tilauksia. Tänään olen kotona kipeän lapsen kanssa, mutta näin black fridayn jälkeen potti räjähtää ens viikolla töissä.

Ei onnistunut hammastarkastuksen varaus, koska puhelimella ei pääse läpi ja soittopyyntöjä vastaanotetaan tiettynä aikana päivästä hetkem aikaa, ja se tietenkään ei ole nyt. Pompoti pompoti. Ei onnistunut tilinavauksen varaus, koska puhelimella ei pääse läpi ja jäljelle jää vain nettikaavake. Montakohan viikkoa menee että joku vastaa? Ja eipä näköjään taas pysty mitään muutakaan asiaa hoitamaan, koska perjantaina klo 11.30 ei mikään instanssi suostu vastaamaan puhelimeen.
Mä oon laittanut pankkiasioissa sähköpostia sille meidän 'tilinhoitajalle', on sitten soittanut takaisin kun hänelle sopii. Lähetti myös pyynnöstä kotiin paperiniput noita tilinavauksia varten. Kaipa ne netissäkin menis, mutta kun ei jaksais kuluttaa aikaa oikeiden kaavakkeiden löytämiseen.

Meillä eilen lipsahti kissalta kakat laatikosta ohi. Karjaisin niin, että talo tärisi, että nyt teen teistä kaikista rukkaset ja rupesin siivoamaan. Teini seisoi vieressä ja katsoi tarkkaan, kuinka siivoan. Valitin ja siivosin. Kysyin, että mitäpä katselet, niin hän sanoi opettelevansa peen siivousta. Että kyllä hän siivoaa tulevaisuudessa, jos joku ampuu ohi. Luuli, että äiti todellakin tekee niistä rukkaset. No en raaski kuitenkaan. Oma vika, kun oli liian pieni vessa. Eihän sinne iso perä aina mahdu. Mirri istuu laatikossa ja sihtaa ohi. No taitohan se on tuokin.

Meillä eilen lipsahti kissalta kakat laatikosta ohi. Karjaisin niin, että talo tärisi, että nyt teen teistä kaikista rukkaset ja rupesin siivoamaan. Teini seisoi vieressä ja katsoi tarkkaan, kuinka siivoan. Valitin ja siivosin. Kysyin, että mitäpä katselet, niin hän sanoi opettelevansa peen siivousta. Että kyllä hän siivoaa tulevaisuudessa, jos joku ampuu ohi. Luuli, että äiti todellakin tekee niistä rukkaset. No en raaski kuitenkaan. Oma vika, kun oli liian pieni vessa. Eihän sinne iso perä aina mahdu. Mirri istuu laatikossa ja sihtaa ohi. No taitohan se on tuokin.
Aa... Tää on niin tuttua :hilarious:
Meillä 7kg iso kolli. Löysin mustista ja mirristä vihdoin maine cooneille tarkoitetun trixien laatikon niin nyt "äijäkin" mahtuu tarpeilleen. Kissan lempinimi siis äijä :grin

Esikoisen tilin kun avasin, ei homma onnistunut puhelimessa eikä netissä, vaan paikan päälle piti mennä ja lapsi sekä kaikki lapsen huoltajat piti olla mukana, yksin siis turha edes yrittää, ja tunnin kesti tilinavaus, suurin osa odottelua kun pankkihenkilö naputteli konettaan.

mahtavaa, näin ne kasvavat lapset oppii osallistumaan :grin! Kuka mitäkin pitää tärkeänä. Tämä meidän teini tulee muuten ruokapöytään imuri edellä :hilarious:, imuroi ensin pöydänalusen ennekö istahtaa syömään. Me muut vähän nostetaan jalkoja ja siirretään takalistoja siinä touhutessaan.

Esikoisen tilin kun avasin, ei homma onnistunut puhelimessa eikä netissä, vaan paikan päälle piti mennä ja lapsi sekä kaikki lapsen huoltajat piti olla mukana, yksin siis turha edes yrittää, ja tunnin kesti tilinavaus, suurin osa odottelua kun pankkihenkilö naputteli konettaan.
Onpas nuivaa o_O!
Meille tuli siis paperit himaan, oli kiva täyttää omaan tahtiin - ja palautuskuoret samassa. Ei tarvinnut siis postilaatikkoa kauemmas itseä siirtää.

muoks- yritän muistella pitikö jälkikäteen käydä jotain allekirjoittamassa, mutta en muista että olisi :hilarious:..oman pankkitilin kautta jokin hyväksyntä.

Kuinka kauan tuosta oll, Lambi? Mietin, että onko tämä jokin uusi juttu, että nykyään pitää mennä konttoriin avaamaan lapsen tili. Vai onko meidän pankki sitten jotenkin erityisen innokas pilkunviilauspankki...

Aa... Tää on niin tuttua :hilarious:
Meillä 7kg iso kolli. Löysin mustista ja mirristä vihdoin maine cooneille tarkoitetun trixien laatikon niin nyt "äijäkin" mahtuu tarpeilleen. Kissan lempinimi siis äijä :grin
Meilläkin on monta isoa laatikkoa, mutta hätä yllätti siellä missä pienin loota oli. Mirrejä talossa viisi. Pitänee hankkia siis vielä yksi isompi.

Takaisin