Miten te uussuhteelliset (kiva uudissana
) ootte kokeneet uuden kierroksen? Onko helppoa oppia uusi ihminen, paraniko vaihtamalla, onko koskaan kaduttanut? Entä lapset, onko heille helppoa sulattaa uusi ihminen? Ihan mielenkiinnosta, en oo koskaan kenenkään kans tarkemmin näitä puhunu
Nyt voin sanoa, että ehkä ei olis kannattanut. Tai no, edellinen suhde oli kyllä ihan finaalissa, ja sen aika oli loppua. Mut oon nyt ollut reilun vuoden tässä uudessa suhteessa, ja nyt oon alkanut epäillä että olen tekemisissä narsistisen ihmisen kanssa. Ja mitä enemmän tietoa aiheesta etsin, sitä selvemmäksi se alkaa tulla.
Nyt ymmärrän myös syyn sille, miksi oon ollut lähes tän koko vuoden hauras kuin lasienkeli, pelännyt koko ajan jotain epämääräistä, ja olo on ollut vuoroon taivaassa ja vuoroon helvetin esikartanossa. Mä oon ollu narsistisen ihmisen pelinappulana
Luojan kiitos en sit oo raskaaksi tullut, joku oikeudenmukaisuus tässä maailmassa silti vielä on.
Löysin nää artikkelit sattumalta ihan pari päivää sitten. Nyt oon ollut pelon- ja kauhunsekaisissa tunteissa, en tajuu mitä pitäisi tehdä. Tää on suht lievä tapaus, mutta tunnistan noi merkit just noista listoista joissa kerrotaan narsistisen ihmisen tavoista käyttää valtaa parisuhteessa, ja siitä minkälainen olo uhrilla on siinä... hämmentynyt, ristiriitainen, ei tajua MIKSI kaikki on niin vaikeaa, ja miksi oma olo on koko ajan täysin tyhjiin imetty, pelokas, hätääntynyt. Se kuuluu asiaan. Se on tarkoituskin, jotta voi käyttää valtaa. Ja se on sen verran hienovaraista, ettei sitä tajua. Alussa tietenkin kaikki oli valtavan ihanaa.
Huomenna meillä on se toinen pariterapia. Olo on aika toivoton, miks mä sinne edes menen? Tajuun että ei tuo ihminen edes halua muuttua. Oon koko meidän suhteen ajan kommunikoinut sille näistä asioista mitkä mua vaivaa, mutta mut on ovelasti ohitettu ja harhautettu aina pois itse aiheesta. Nyt asiaa opiskeltuani tajuan, että sekin on tarkoituksellista manipulointia. Yritän ottaa jonkun asian puheeksi, ja kohta huomaan että riidellään jostain ihan muusta. Siitä tulee tosi hämmentynyt olo. Lopulta on ihan raivona kun ei saa asiaansa sanottua kun toinen on liukas kuin ankerias, tosi taitava kiertämään koko asian. Joka kerta. Ja kun alat raivoomaan, se sanoo sua hulluksi, sairaaksi mielipuoleksi. Ja ne asiat jää aina puhumatta. Jos painostan enemmän, se pakenee täysin ja jättää mut ihan tyhjän päälle. Ei vastaa viesteihin, ei edes lue niitä. Tämäkin on valtapeliä. Nyt vasta tajuun... on tää saatanan työmaa, mut jostain kai pitäis aloittaa. En tiedä mistä ja miten. Ja hulluinta on että mä vielä rakastan tota ihmistä. Eihän se mihinkään katoa. Mut tajuun että sen rakkaus on aika erilaista. Kai sitä on, mutta se on melko rajallista. Jotain tarttis kai tehdä...