Pulinaketju

Mitenkäs teidän joulun odotus? Joko kaikki paketit on hommattu.. valot laitettu.. Leivottu. Ym.... Ite oon osan paketeista jo hommannut vielä on kyllä hommatavaakin.. Tortut leivotaan aina silloin kuin joku niitä haluaa syödä koska net on niin ihania tuoreeltaan samoin piparit... Pienet saavat koristella pirkakkutalot ja piparit kun eivät voi niitä syödä... Ulkona valot ovat olleet jo tovin ja sisällekin pikkuhiljaa ruvennu joulua laittamaan.. Meillä niin kiire tuo joulun alus viikot töittenpuolesta ku ostajiakin tulossa et pitää vähän ottaa varas lähtö jouluun et kerkiää... Itellä tuo jalka estää paljon tekemistä mutta onneks on apujoukkoja talossa:grinjoulu on itelle todella raskasta aikaa ku tiedän että joka vuosi tulee niin kaamee ikävä veljeä joka oli meillä aina joka joulu nyt kattelen häntä kuvista kuitenkin rakastan joulua yli kaiken:Heartred

Mä en ole tehnyt joulun eteen mitään. En hirveästi teekään. Vietettiin ennen perhejouluja porukalla mutta veljeni poismenon jälkeen ei joulut tunnu enää miltään. Toki lasten vuoksi lähempänä sitä vähän laitetaan.

Aika jännä. Viimeksi tällä viivalla digi hymyili. Nyt ei mitään. Jotain utopiaa koko touhu
BE106390-24FC-4E0E-B0E7-50ABBFE7AE8A.jpeg

Ei täälläkään jouluja. Ulos pantiin valot pimeyden takia. Mä en osaa sitä joukuhässäkkää, vasta joulukuussa leivotaan ja katellaan tontut seinille tms lasten kans.

image.jpg
laskenko mä tän plussaksi vai höpöhöpöksi. Huvikseen plussaksi :laughing001 sithän sen näkee jos kk alkaa viikon päästä

View attachment 84122
laskenko mä tän plussaksi vai höpöhöpöksi. Huvikseen plussaksi :laughing001 sithän sen näkee jos kk alkaa viikon päästä
Fsh:n viitearvot naisilla:

- Follikulaarivaihe 3,0 - 8,1 IU/l
- Ovulaatiohuippu 2,6 - 16,7 IU/l
- Luteaalivaihe 1,4 - 5,5 IU/l
- Menopaussi 26,7 - 133,4 IU/l

Voisko olla vaihdevuosiin liittyvää nousua? Jos on pitkin kiertoa korkeat arvot... :(

Fsh:n viitearvot naisilla:

- Follikulaarivaihe 3,0 - 8,1 IU/l
- Ovulaatiohuippu 2,6 - 16,7 IU/l
- Luteaalivaihe 1,4 - 5,5 IU/l
- Menopaussi 26,7 - 133,4 IU/l

Voisko olla vaihdevuosiin liittyvää nousua? Jos on pitkin kiertoa korkeat arvot... :sad001
Varmaan. Mun fSh oli tosin10,8 nyt viimeks mitattuna oikeaoppiseen päivään alkukierrossa mut sehän voi olla mitä vaan ja lisäks LH nousee vaihtareissa ja sitä ei oo mitattu.
Muoks. Siis mä itse oon miettiny tätä jo pidempään vaikka tuo fsh on ollu tollanen ”ok” taso vielä. Tää ei tosin oo eka kerta että PC toimii näin. Aikoinaan vaihdoin tän takia testit RFSUn koska ne ei näytä tummaa koko ajan. Nyt ei oo ollu kaupalla niitä

Muokattu viimeksi:
Minulla taitaa olla kolme joululahjaa hankittuna, valoja on aika paljon, mutta koristelut ym alkaa vasta sunnuntaina hiljalleen. Minulla on nuorimmaiselle joulukalenteri, josta tulee aina tekemistä. Sinne on hyvä sisällyttää kaikki joulupuuhat, niin tulee tehtyä yhdessä.

Mullapa olikin kätevästi papakoe. Lääkäri lätkäisi vielä verikokeet yleisesti. Joten kohtapa nähdään miten pilvissä kaikki arvot mahtaa olla.

Black friday eli kp1, luteaali 13pv. Minun ovistikku oli eilen kanssa kirkuva. Mulla nousee aina loppukiertoon. Joskus kuulin myös sellaista, että liittyisi silloin laskevaan keltarauhashormoniin. Jos on tullut rtestiin plussa, niin ovistikku on mulla ollut silloin lähes yhtä vahva, ei kirkuva. No lopun alkua tässä elellään kuitenkin.

Minä en ole jouluihminen ollenkaan. Jos ei olisi lapsia, niin skippaisin koko touhun. Jouluvalot ovat olleet ulkona jo kauan. Ehkä parisen vuotta jo.

Black friday eli kp1, luteaali 13pv. Minun ovistikku oli eilen kanssa kirkuva. Mulla nousee aina loppukiertoon. Joskus kuulin myös sellaista, että liittyisi silloin laskevaan keltarauhashormoniin. Jos on tullut rtestiin plussa, niin ovistikku on mulla ollut silloin lähes yhtä vahva, ei kirkuva. No lopun alkua tässä elellään kuitenkin.

Minä en ole jouluihminen ollenkaan. Jos ei olisi lapsia, niin skippaisin koko touhun. Jouluvalot ovat olleet ulkona jo kauan. Ehkä parisen vuotta jo.
Ah hengenheimolainen. Mun äiti on jouluihminen. Lapsuus oli joulua kuukautta ennen, vähintään, äiti leipoi ja hässäsi kaikkea itsensä uuvuksiin. Luulin et omien lasten myötä mä löytäisim itsestäni saman mut eipä oikein. Jos lapsia ei tosiaan olisi tuskin tulisi tehtyä mitään juurikaan. Sekin vaikuttaa et joulut on nykyään lähes aina suht mustia. Ainoa missä tykkään hengailla jouluna on hautausmaa :hilarious: siellä on musta mieletön tunnelma pimeyden ja kynttilämeren keskellä

Varmaan. Mun fSh oli tosin10,8 nyt viimeks mitattuna oikeaoppiseen päivään alkukierrossa mut sehän voi olla mitä vaan ja lisäks LH nousee vaihtareissa ja sitä ei oo mitattu.
Muoks. Siis mä itse oon miettiny tätä jo pidempään vaikka tuo fsh on ollu tollanen ”ok” taso vielä. Tää ei tosin oo eka kerta että PC toimii näin. Aikoinaan vaihdoin tän takia testit RFSUn koska ne ei näytä tummaa koko ajan. Nyt ei oo ollu kaupalla niitä
Ei hitsi mä oon pönttö! Ovistestithän mittaa LH:ta eikä FSH:ta!!! Onkohan niillä mitään korrelaatiota? Sekotin taas asioita, kun ite oon tehny välillä myös noita FSH-liuskatestejä. Mut jostaki muistan lukeneeni että vaihdevuosien lähestyessä myös LH-tasot voi olla korkeat läpi kierron... tai sit voi olla että muistan väärin. Ei mun muistiin kannata luottaa :laughing001

Ei hitsi mä oon pönttö! Ovistestithän mittaa LH:ta eikä FSH:ta!!! Onkohan niillä mitään korrelaatiota? Sekotin taas asioita, kun ite oon tehny välillä myös noita FSH-liuskatestejä. Mut jostaki muistan lukeneeni että vaihdevuosien lähestyessä myös LH-tasot voi olla korkeat läpi kierron... tai sit voi olla että muistan väärin. Ei mun muistiin kannata luottaa :laughing001
Joo siis LH kohoaa myös jos se FSH on vaihdevuositasolla. Ovistikku reagoi LHn mutta myös HCGn (samankaltailen molekyyli). En tiedä miten FSHn kanssa. Joskus luin jonkin paketin ohjelipysta et tikut on testattu isoilla määrillä HCGtä ja FSHta eikä niiden pitäs niihi reagoida mut kyl ne ainakin raskaushormoneihin silti värähtää

Kyllä LH koholla koko kierron voi viitata vaihtareihin, mutta ei se taida luotettava diagnoosi olla, mutta niin minä uskon. Mulla vasta oli yksi tuommoinen kummallinen ja pitkä kierto. Pc oli plussalla koko ajan ja RFSU ei. Tiedä näistä sitten. Ennen muinoin muistan, että ovisplussa saattoi jäädä päälle moneksi päiväksi, ei enää.

Mun äiti ei ollut myöskään jouluihminen. Olen tainnut periä sen puolen. Enemmän se hälläkin sinne stressin puolelle kääntyi. Eniten siinä itseäni inhottaa se jatkuva ramppaaminen sinne ja tänne. Viime joulu oli ensimmäinen, kun ei lähdetty juuri minnekään. Se olikin mukava joulu.

Mitä kokeita ottivat Sharmander? Koska saat tulokset?
Verenkuvat, kilpparit ja FSH sekä LH. ”Hauska” nähdä nyt sit mikä noiden suhde on, FSH voi olla koholla oviksen aikaan mut jos LH on myös se vois selittyä sillä. Toisaalta ne voi olla koholla myös vaihtareiden takia :hilarious:
No mä olen henkisesti jo valmis siihen että tuomio tulee. Lekuri sanoi ettei tunne munasarjoja, että ovat pienet. Sekään ei yllätä mut eiköhän tässä olla lopun alussa kuitenki

menenee varmaan ens viikkoon

Tieto lisää tuskaa, niinhän se on. Ei se ole helppoa luopua toivosta ei. Kun saisi edes yhden nassikan vielä, niin voisin vaikka kohtuni lahjoittaa tutkimuskohteeksi. Mutta toivotaan nyt kuitenkin valoisia tuloksia.

Verenkuvat, kilpparit ja FSH sekä LH. ”Hauska” nähdä nyt sit mikä noiden suhde on, FSH voi olla koholla oviksen aikaan mut jos LH on myös se vois selittyä sillä. Toisaalta ne voi olla koholla myös vaihtareiden takia :hilarious:
No mä olen henkisesti jo valmis siihen että tuomio tulee. Lekuri sanoi ettei tunne munasarjoja, että ovat pienet. Sekään ei yllätä mut eiköhän tässä olla lopun alussa kuitenki

menenee varmaan ens viikkoon
Mä en vaivaudu enää edes mihinkään kokeisiin. Mulla on ikää jo 48, se yksistään riittää selittämään monta asiaa. Vaihdevuosioireet mulla loppui täysin, kun aloin käyttää noita lisäravinteita. Shatavari ja ashwagandha vaikutti ehkä eniten, ja e-vitamiini. En käytä niitä enää raskautumisen takia, vaan koska ne tosiaan auttoi hikoiluihin ja kuiviin limakalvoihin. Aion kiskoo niitä niin pitkään kunnes menkat lopulta jää pois.

Mä en vaivaudu enää edes mihinkään kokeisiin. Mulla on ikää jo 48, se yksistään riittää selittämään monta asiaa. Vaihdevuosioireet mulla loppui täysin, kun aloin käyttää noita lisäravinteita. Shatavari ja ashwagandha vaikutti ehkä eniten, ja e-vitamiini. En käytä niitä enää raskautumisen takia, vaan koska ne tosiaan auttoi hikoiluihin ja kuiviin limakalvoihin. Aion kiskoo niitä niin pitkään kunnes menkat lopulta jää pois.
Joo eipä nää tulokset tietysti lohduta tai auta. Lähinnä oon huolissani laihtumisesta ja jatkuvasta pahoinvoinnista. Katsovatpahan kilpparit jne. Ja toisaalta jos oikeesti saan varman tuomion niin laitan kierukan. En jaksa sitä tolkutonta vuotelua.

Joo eipä nää tulokset tietysti lohduta tai auta. Lähinnä oon huolissani laihtumisesta ja jatkuvasta pahoinvoinnista. Katsovatpahan kilpparit jne. Ja toisaalta jos oikeesti saan varman tuomion niin laitan kierukan. En jaksa sitä tolkutonta vuotelua.
Huh, kuulostaa piinaavalle :sad001!
Toivotaan tuloksia asian selventymiseksi. Onko sulla ollut kierukka? Auttoiko se vuoteluun? Ja onko sulla siis vuotelut lisääntyneet, vai aina olleet runsaat?

Mulla vuotelut olleet ihan minimaalisia viime vuosina..

Takaisin