Pulinaketju

Joo meillä kyllä kans päivisin niin paljon hommia ettei kyllä kävis mielessäkään... Muutenkin mukavampaa ku kaikki nukkuu... Eri asia jos satutaan oleen kaksin mut juu näillä mennään... Mites loppuuko teillä ovis päivään limat?
Silloi kunnon kierroisaa oli niin. Ovis aikaan oli limat ja loppui seinään. tai lähinnä muuttui sit ns tahmeeksi. Silleenhän sen periaattees kuuluu mennäkin kun keltarauhanen alkaa toimia ja estrogeenipiikki tippuu
Nuy sekokierroissa hormonit ei mee synkrossa eikä kelrarauhanen ei selkeesti toimi vahvasti koska ensinnäkin limailu alkaa jotenki ennen ovisplussaa, ovisplussassa saattaa olla surkeampi limailu ja sit se kosteus vähän jää päälle. Iän kanssa estrogeenitaso jää korkeammalle ku keltarauhanen joka selittää tissikivut ja muut loppukierrossa. Osalla naisia rasvakudos kasvaa iän kanssa ja se alkaa tuottaa sit erilaista estrogeenia ja limailu saattaa olla voimakkaampaa jatkuvaan. Ei toki ovisräkää mut kosteaa. Tämä siis vaan ”kirjallisuutta”, mä olen huono limailija aina muutenkin.

Laitettiin muuten uus trampoliinikin tilaukseen, edellinen on jo huonossa hapessa. Keväällä tulee aina joku pesänrakennusvietti :grin
Meidän pitäs kans uusia. Edellinen on laadukas myt vuodelta kukkaruukku. Purettiin jo poiskin Minkä ostitte?

estrogeeni puree tavalla x tai y, eilen oli jo ilo kuksia ja ovistikun viiva on puolet haalumpi. Mietin vaan sitten et ehkä sitten ku on muutenkin kiertovaihtelua ja matalat arvot niin imetys vähentää entisestään.
Tässä vielä painon vaikutuksesta kropan estrogeeniin:
”obese women are known to be less hypoestrogenic: they have more fat to aromatize adrenal androgens to estrogen. This explains why obese women have fewer menopausal symptoms and less osteoporosis but are more likely to develop breast and endometrial cancers, which are estrogen dependent”

Ainii. Pakollinen kuva :hilarious:
40BF5BDC-38BB-4379-9E42-D02261A1A50E.jpeg

Meidän pitäs kans uusia. Edellinen on laadukas myt vuodelta kukkaruukku. Purettiin jo poiskin Minkä ostitte?

estrogeeni puree tavalla x tai y, eilen oli jo ilo kuksia ja ovistikun viiva on puolet haalumpi. Mietin vaan sitten et ehkä sitten ku on muutenkin kiertovaihtelua ja matalat arvot niin imetys vähentää entisestään.
Tässä vielä painon vaikutuksesta kropan estrogeeniin:
”obese women are known to be less hypoestrogenic: they have more fat to aromatize adrenal androgens to estrogen. This explains why obese women have fewer menopausal symptoms and less osteoporosis but are more likely to develop breast and endometrial cancers, which are estrogen dependent”
En muista, mutta kysyn mieheltä tänään.

Mä opettelin tekemään opetusvideoita. Kuopus tuli kesken matikan videon ovesta, että äiti, äiti, akku on loppu koneesta.
Hyvät ilmeet mulla sen jälkeen :grin Autenttista opetusta oppilaille :hilarious:

Kun mies kävi tänään sädehoidoissa, niin sairaanhoitaja motkotti toiselle hoitajalle siitä, ettei
hänen yläasteikäistä yhtään opeteta liven kautta matikassa. Että siinä aineessa tarttis opetusta
livenä todellakin. Mun mies puuttui keskusteluun, että kyllä hänen vaimonsa on livessä koko
ajan eikä muuta teekään :rolleyes::hilarious: Sanoi mulle, että olipa kiva, kun pääsi kehumaan vaimoaan.
Mitenkähän musta kuulosti vähän huolestuttavalta :eek::hilarious:

Ainii. Pakollinen kuva :hilarious:
View attachment 87817
No onhan himmeä tikku. Mites olot?

Täällä alkaa jo limastella. Harmillisen hankalaksi puuhat meinaavat mennä, kun naperot aina kotosalla. Pitänee vissiin joku aamu herätä kukonlaulun aikaan. Nyt nuo meinaavat sammua turhan myöhään ja ukko tietenkin ensimmäisenä. Eilen se kyllä nukahti ja puolen tunnin päästä heräsi kyselemään sessiota. No muksut oli vielä pystyssä. Hauskaa, kun ollaan erirytmisiä.

No onhan himmeä tikku. Mites olot?

Täällä alkaa jo limastella. Harmillisen hankalaksi puuhat meinaavat mennä, kun naperot aina kotosalla. Pitänee vissiin joku aamu herätä kukonlaulun aikaan. Nyt nuo meinaavat sammua turhan myöhään ja ukko tietenkin ensimmäisenä. Eilen se kyllä nukahti ja puolen tunnin päästä heräsi kyselemään sessiota. No muksut oli vielä pystyssä. Hauskaa, kun ollaan erirytmisiä.
Loppuko se vuoto sillon siihen kp7? Mahtavaa!
Joo ei meilläkään meinaa nää yksiin mennä, mä nukutan pienintä, isoin saattaa lueslella hereillä myöhemään, sit mies saattaa nukahtaa sohvalle. Aamutoihut ei onnistu enää nykyisin vaikka haluaisikin.. pienin ei anna saumaa.

ootko tikuttanu jo?

olot. No tjaah. Parempi noin muuten. Ei hikoilutakaan. Toki ovis ei onnistu nyt sit ollenkaan vaikka muutenkaan tuskin olisi tullut. Mut näin se nyt menee. Ei voi mitään. Lähinnä toivon että vuoto alkais joskus ja toisaalta normiolo on ihan kivaa

Loppuko se vuoto sillon siihen kp7? Mahtavaa!
Joo ei meilläkään meinaa nää yksiin mennä, mä nukutan pienintä, isoin saattaa lueslella hereillä myöhemään, sit mies saattaa nukahtaa sohvalle. Aamutoihut ei onnistu enää nykyisin vaikka haluaisikin.. pienin ei anna saumaa.

ootko tikuttanu jo?

olot. No tjaah. Parempi noin muuten. Ei hikoilutakaan. Toki ovis ei onnistu nyt sit ollenkaan vaikka muutenkaan tuskin olisi tullut. Mut näin se nyt menee. Ei voi mitään. Lähinnä toivon että vuoto alkais joskus ja toisaalta normiolo on ihan kivaa
Loppui se, onneksi. En ole vielä tikutellut. Eiköhän tuo loppuviikosta ole, jos on ollakseen.

Meillä aamuisin olisi saumaa, mutta itse olen niin unikeko silloin. Pakko se kai on uhrautua hyvän asian vuoksi. Toisaalta, vaikka ukko olisi jo unessa, kyllä senkin voi herättää. Saa unen päästä kiinni heti. Kadehdittavaa.

Hienoa,että on hyvä olla, vaikkei nyt ovistelekaan. Onneksi meillä on vielä edes toivo jäljellä, edes joissain kierroksissa.

Loppui se, onneksi. En ole vielä tikutellut. Eiköhän tuo loppuviikosta ole, jos on ollakseen.

Meillä aamuisin olisi saumaa, mutta itse olen niin unikeko silloin. Pakko se kai on uhrautua hyvän asian vuoksi. Toisaalta, vaikka ukko olisi jo unessa, kyllä senkin voi herättää. Saa unen päästä kiinni heti. Kadehdittavaa.

Hienoa,että on hyvä olla, vaikkei nyt ovistelekaan. Onneksi meillä on vielä edes toivo jäljellä, edes joissain kierroksissa.
Joo huomaa että kosteus nousee kyllä heti vaikka annos on pieni. Iho muuttuu hehkuvammaksi ja mielen tahmeus häviää. Ainoa miinus on se että maito menee tiukalle niinku oviksen aikaan

@Äitykkä-77 minulta jos kysytään en enää usko yhteekään oloon. Siis varmasti suurimmalla osalla poikkeavat olot on selkeä merkki raskaudesta mutta musta on omalla kohdalla tullu täysin skeptinen. Kun lukee vaikka tota mun viime kierron piinalistaa niin itselläkin olot alkoi ns liian aikaisin. Mutta peukut sinne, kyllä ne joskus ihan oikeaa asiaakin tarkottaa :smiley-angelic003<3 toiv testaat pian:smiley-bounce013

Täällä vasta kp 18/dpo3. Saisi nyt mennä aika nopeasti. Huomenna juhlitaan miehen synttäreitä (44v.) ja sittenhän on jo pääsiäinen ovella. Pitäisi suunnitella pääsiäismenu yhdessä esikoisen kanssa, kun heillä tuli sellainen tehtäväksi köksässä. Kyllä me aina ollaan pääsiäisenä syötykin 3 ruokalajin päivällinen, niin saa esikoinen niistä vähän vinkkejä. Hän ei ole mikään innokas ruoanlaittaja.

Ompa täällä yhtäkkiä hiljaista. Mulla menossa kp25 ja kovin on hiljaista. Ne kystat varmaan häiritsee edelleen ovista eli en odota yhtään mitään. Menkat alkaisivat vkl tai viimeistään ma.

Ompa täällä yhtäkkiä hiljaista. Mulla menossa kp25 ja kovin on hiljaista. Ne kystat varmaan häiritsee edelleen ovista eli en odota yhtään mitään. Menkat alkaisivat vkl tai viimeistään ma.
Samaa mietin. Eikö tääl ollu niitä testaajia kaksikin!?
itse olen spämminyt ketjua jatkuvaan kaikilla oloilla ja ajatuksilla, mut nyt ei oo enää mitään sanottavaa kun kierto on vissiin täysi nolla. Eilen itkin silmät päästäni

mites @Vastavirran akka

Samaa mietin. Eikö tääl ollu niitä testaajia kaksikin!?
itse olen spämminyt ketjua jatkuvaan kaikilla oloilla ja ajatuksilla, mut nyt ei oo enää mitään sanottavaa kun kierto on vissiin täysi nolla. Eilen itkin silmät päästäni

mites @Vastavirran akka
Rutistus. No täällähän sitä. Pikaiset päiväpanot hoidettuna ja tikku ei ole vielä plussa. Ehkä perjantaina plussa, saas nähdä.

Meillä ukko oli viime viikkoon asti toimistolla päivät. Sitten tuli työmaalta sanomista, että muut ovat kateellisia hälle. Ukko joutui siis etähommiin tällä viikolla. Nyt se pyörii jaloissa 24/7. Soitti eilen pomolleen kahden etäpäivän jälkeen ja sanoi olevansa tämän viikon kotona ja palaavansa sen jälkeen toimistolle, jos ei kelpaa, hän lopettaa. Saa kuulemma palata. Jes. Onhan se nyt hullua, että toimisto on tyhjillään koko ajan. Ja firman ohjeistus on, että etätöissä, jos suinkin mahdollista. No ei ole.

Mä olen leiponut pullaa monta pellilistä, käynyt kaupassa ja tehnyt miehen toiveruokaa. Siinä välissä töitä ja lasten kouluhommia. Silti aika kuluu edelleen niin hitaasti, kun vaan odottaa mahdollista kiinnittymistä ja raskausoireita. Nyt on kyllä sellainen fiilis, ettei ehkä ole mitään odotetavaa. Mutta vasta dpo 4.

Mä en ole yrittäjien joukossa, mutta muut keskustelun aiheet kiinnostaa ja kelpaa kyllä :wink
Täällä alkaa olla väsymystä kun kumpikin tekee vuoro työtä jotta lasta ei tarvitse laittaa tarhaan. Töitä on enemmän kuin ehtii tehdä ja ylityöt kiellettyjä. Toimistolla olen joutunut olemaan koko ajan. Ensi viikolla pystyn onneksi tekemään puolet etänä ja puolet toimistolla.
Lapsi on sopeutunut nyt yksin kotona oloon. Välillä on ikävä muita mutta selvästi on vähentynyt. Kevät ja kesä saisi tulla jo kunnolla että päästäisiin olemaan enemmän pihalla eikä tarvitse pukea ulkovaatteita joka kerta. Nyt ollaan kahtena päivänä päästy haravoimaan. Onneksi on myös oma hiekkalaatikko missä ipana voi tehdä arkeologisia kaivauksia kun mä nypin kukkapenkkejä :grin
Meillä on myös kaksi kissaa jotka ovat nauttineet olostaan omassa ulkohäkissä. Kollin kevätmourukin on onneksi loppu. Ei oo auttanu vaikka oon sille hokenut että sulta on puuttunu pallit jo 12 v et turha haaveilla laughing7

Mä olen leiponut pullaa monta pellilistä, käynyt kaupassa ja tehnyt miehen toiveruokaa. Siinä välissä töitä ja lasten kouluhommia. Silti aika kuluu edelleen niin hitaasti, kun vaan odottaa mahdollista kiinnittymistä ja raskausoireita. Nyt on kyllä sellainen fiilis, ettei ehkä ole mitään odotetavaa. Mutta vasta dpo 4.
Hei eikös nyt oteta plussat:smiley-angelic003:happy093

Ei oo auttanu vaikka oon sille hokenut että sulta on puuttunu pallit jo 12 v et turha haaveilla laughing7

Haha :hilarious: Tästä tuli mieleen yhden kaverin kissat, vanhempi oli palliton kolli ja uusi nuori kissa oli alkuun leikkaamaton narttu. Oli kyllä niin hupaisaa kun narttukissalle tuli ensimmäinen kiima ja se kovasti tarjoili itseään sille kollille. Kolli katseli sitä kummastunut ilme naamalla, ihan kuin sillä olisi ollut joku hämärä mielikuva, että nyt vissiin tarttis tehdä jotain kun tuo tuossa keikistelee, mutta ei millään keksinyt, että mitä pitikään tehdä :D

Takaisin