Pulinaketju

Marcipa, minulla sama kokemus. Jokaisella päivystyskäynnillä sain vain kannustusta uuteen yrittämiseen, kun itse mietin että onko ikä jo riski raskauteen.

No, mies läksi apteekkiin. Ei tarvinnut kuin kertoa että tissit on hellänä :laughing002 Jota muuten ei tuossa keskenmenneessä edes ollut. Olin silloin vain julmetun väsynyt ja pirun kiukkuinen. Mutta, odottelen ehkä kuitenkin vielä muutaman päivän, jos ovis ois ollu vaikka viime vkl:na, niin tuskin testi värähtääkään vielä vaikka aihetta olisi :think005
Ja nyt kun tätä pyörittelee, niin arvatkaa kasvaako toiveet jonnekin pilviin saakka... Se olen sitten minä joka kolisee alas ensi viikonloppuna

Ulkosuomalainen: hurjasti onnea isoäitiydestä :Heartred Toivotaan että nämä poikkeusolot hellittäisi piakkoin. Onneksi tänäpäivänä on edes kamerakännyköt ja videopuhelut
Kyl se voi värähtää

Heippa, ajattelin kysyä täältä ryhmästä onko teillä letroista kokemusta? Mulla oli käytössä ne pcosn vuoksi hoitamassa lapsettomuutta ekasta kierrosta tärppäsi. Nyt ois haavena toinen. Ovulaatiosta siis ei ole mitään tietoa koska ne testit ei näytä oikein pcos vuoksi. Mutta kun katsoin menkka kalenteria niin oon sillon saanu jo ekan haamun kp11. Mietin vain että kuinkahan aikasin niillä voi ovis olla? Kiitos tuhannesti jos tiedätte ja viitsitte vastata :)

Heippa, ajattelin kysyä täältä ryhmästä onko teillä letroista kokemusta? Mulla oli käytössä ne pcosn vuoksi hoitamassa lapsettomuutta ekasta kierrosta tärppäsi. Nyt ois haavena toinen. Ovulaatiosta siis ei ole mitään tietoa koska ne testit ei näytä oikein pcos vuoksi. Mutta kun katsoin menkka kalenteria niin oon sillon saanu jo ekan haamun kp11. Mietin vain että kuinkahan aikasin niillä voi ovis olla? Kiitos tuhannesti jos tiedätte ja viitsitte vastata :)
En ole itse niitä syönyt mutta jotain tiedän.
Pcos on nimenomaan yks mihin niitä syödään. Ne droppaa estrogeenit elimistöstä (muodostuu siis kehittyvistä folleista jota pcossa on paljon mutta yksikään ei lähde johtamaan). Estrot droppaamalla FSH nousee ja puskee siten sieltä yhden tai joskus useamman kypsymään. Ovisplus voi letrokierrossa tulla hyvin yksilöllisesti. Voi hyvinkin olla aikaisin. Toki ovistestin haamuja voi tulla vaikka koko kierron, välillä jopa suht tummaa haalistuen taas ja sitten pamahtaa plus tai miten kelläkin, niistä ei vielä voi siis päätellä mitään. Tsemppiä ja onnea!

En ole itse niitä syönyt mutta jotain tiedän.
Pcos on nimenomaan yks mihin niitä syödään. Ne droppaa estrogeenit elimistöstä (muodostuu siis kehittyvistä folleista jota pcossa on paljon mutta yksikään ei lähde johtamaan). Estrot droppaamalla FSH nousee ja puskee siten sieltä yhden tai joskus useamman kypsymään. Ovisplus voi letrokierrossa tulla hyvin yksilöllisesti. Voi hyvinkin olla aikaisin. Toki ovistestin haamuja voi tulla vaikka koko kierron, välillä jopa suht tummaa haalistuen taas ja sitten pamahtaa plus tai miten kelläkin, niistä ei vielä voi siis päätellä mitään. Tsemppiä ja onnea!

Kiitos vastauksesta, taidan seuraavaan kiertoon jossa letrot käytössä ajoittaa varmuuden vuoksi peittojen heilutukset myös hyvin aikasessa vaiheessa.
Tsemppiä tähän hommaan tarvitaankin :)
Samoin sinulle ja muillekkin plussa tuulia ja tsemppiä yritykseen!

Minulla oli esikoista yrittäessä letrotsolit ja PCOS. Letrotsolista ei ollut mitään iloa, ja neljän letrotsolikierron jälkeen siirryttiin eteenpäin piikittämään FSH:ta. Heti ensimmäisestä FSH-piikityskierrosta tärppäsi esikoinen.

Ovistesteillä en saanut ikinä ovisplussaa (haamuja ei lasketa), joten ovis aiheutettiin hoidoissa joko Pregnyl- tai Ovitrelle-piikeillä. Hoidoissa käskettiin testaamaan ovista kahdesti päivässä ja jo kp7 eteenpäin, mutta kunnon plussaa ei tullut.

Minulla oli esikoista yrittäessä letrotsolit ja PCOS. Letrotsolista ei ollut mitään iloa, ja neljän letrotsolikierron jälkeen siirryttiin eteenpäin piikittämään FSH:ta. Heti ensimmäisestä FSH-piikityskierrosta tärppäsi esikoinen.

Ovistesteillä en saanut ikinä ovisplussaa (haamuja ei lasketa), joten ovis aiheutettiin hoidoissa joko Pregnyl- tai Ovitrelle-piikeillä. Hoidoissa käskettiin testaamaan ovista kahdesti päivässä ja jo kp7 eteenpäin, mutta kunnon plussaa ei tullut.

Tuntui kyllä jotenki uskomattomalta omalla kohalla että muutamalla pillerillä voi hoitaa vuosien lapsettomuuden. Olin varautunut että tästä tulee iso prosessi, mulla niin huonoa tuuria että käydään kaikki hoidot läpi ennen ku vauva sylissä. Mutta voihan se olla että tää toinen ei niin helposti tulekkaan.
Itse kans siinä edellisessä letrokierrossa alotin ovistestit heti letrojen jälkeen, mutta en siltikään saanu ovista näkyviin. Ja senhän on pakko ollu olla kun tärppikin tuli :)

Tuntui kyllä jotenki uskomattomalta omalla kohalla että muutamalla pillerillä voi hoitaa vuosien lapsettomuuden. Olin varautunut että tästä tulee iso prosessi, mulla niin huonoa tuuria että käydään kaikki hoidot läpi ennen ku vauva sylissä. Mutta voihan se olla että tää toinen ei niin helposti tulekkaan.
Itse kans siinä edellisessä letrokierrossa alotin ovistestit heti letrojen jälkeen, mutta en siltikään saanu ovista näkyviin. Ja senhän on pakko ollu olla kun tärppikin tuli :)
Kannattaa myös kokeilla eri merkkiä. Esim itsellä jossain kierrossa RFSUlla en saanu plussaa mut PC ovistikku oli ihan selkee. Edelleenkin rfsu antaa haaleimman viivan.

Kannattaa myös kokeilla eri merkkiä. Esim itsellä jossain kierrossa RFSUlla en saanu plussaa mut PC ovistikku oli ihan selkee. Edelleenkin rfsu antaa haaleimman viivan.

En muista nyt kyllä että millä merkillä testasin, voi kyllä olla että vika oli niissäkin. Oletan nyt kuitenkin että se ovis on ollut todella aikasin koska eka haamu oli jo kp11. Jos nyt ei käy niin tuuria että sattuis vaan oikeeseen aikaan ilman ovis testejä tässä kierrossa . Niin seuraavaan kiertoon hommais niitä eri ovis tikkuja. Ja jos en tikuilla saa näkyviin niin ainaki mitä oon lukenu kokemuksia niin pcoslaiset digillä saanu näkyville.

Katoin nyt ihan normi kalenterista se sovellus sekottanu koko homman ku lasketun ajan siihen merkkasin sillon. Eli siis rt haamu olikin vasta kp24 ja digissä 2-3 kp33, sen perusteella kp12-19 ollu ovis siis. Hmm on tämä hankalaa :D

Ihana sää! Ollaan touhuttu pihalla monta tuntia. Siirrettiin terassille ulkosohvat ja ruokaryhmä. Voisi vaikka grillikauden korkata. Naapuri järjesti meidän lapsille munajahdin heidän pihallaan, kun eivät voineet mennä virpomaan. Tai lapset veivät kyllä virpomisoksat heille. Mutta aivan ihanasti ajateltu naapureilta. Heillä ei ole lapsia, mutta selvästi tykkäävät meidän lapsista.

Miehen kanssa hyödynnettiin eilinen ovisplussa ja hetihän tässä alkoi piinailemaan ja miettimään, josko nyt tärppäisi. Miten sitä osaisi vaan rauhassa odotella?

Onnistuuko muilla puuhastelut päivisin... Meillä hyvin harvoin et yleensä sit ku kaikki nukkuu
Ei meillä ainakaan, toisekseen on niin paljon hommaa kin päivällä ettei kerkeisi. Ja teinit kyllä valvoo täällä aina. Mutta niitä voi vähän ohjastaa huoneisiinsa-vaikka vinkkaamalla ett ois vanhempien aika nyt "älä kerro lisää :facepalm:.." on meillä ainakin reaktio :hilarious:. Tosin tässä mitään aktionia ollut pitkiin aikoihin. Ei kerkee eikä priorisoi.. :p:meh::dead:

Joo meillä kyllä kans päivisin niin paljon hommia ettei kyllä kävis mielessäkään... Muutenkin mukavampaa ku kaikki nukkuu... Eri asia jos satutaan oleen kaksin mut juu näillä mennään... Mites loppuuko teillä ovis päivään limat?

Juu ei onnistu. Aikoinaan onnistui joskus ennen kolmosen syntymää. Nyt ei luonnollisestikaan voi tuupata pihalle kaikkia keskenään kovin kauaksi aikaa

Joo meillä kyllä kans päivisin niin paljon hommia ettei kyllä kävis mielessäkään... Muutenkin mukavampaa ku kaikki nukkuu... Eri asia jos satutaan oleen kaksin mut juu näillä mennään... Mites loppuuko teillä ovis päivään limat?
Mulla tuntui ainakin nyt loppuvan.

Meillä ei onnistu päivisin. Vaikka lapset passittais jotain tekemään, niin poikkeuksetta meidät on aina keskeytetty. Parhaiten onnistuu nukkumaan mennessä, yön kupeessa.

Menipä taas viikonloppu nopeesti. Ihanaa, että edessä kaks nelipäiväistä viikkoa. Mies kävi eilen hakemassa mulle hierovan tuolin, ostin itselleni. Voi, mikä ihanuus <3

Liitteet

• 20200404_164024.jpg
    20200404_164024.jpg
    22.6 KB · Katsottu: 123
Takaisin