Pulinaketju

Nyt tarvii tulla puskista kommentoimaan. Pitkään olen palstaa seurannut (tätä ja sen edeltäjää) ja etenkin hippusen taivalta myötäelänyt ja usein ajatellut. Aivan mahtavaa että odotettu lapsi on turvallisesti syntynyt! Lämpimät onnittelut ja kaikkea hyvää vanhemmuuteen! :Heartred
 
Lähinnä painin nyt kahden asian kans. Toki imetys on odotettava loppuun. Mutta jos estrogeeni alkaa olla oikeasti pysyvästi matala, se vaikuttaa niin seksielämään kuin vaikka kropan kuntoon, luustoon jne. Mut jos aloitan korvaushoidon se promillenkin mahku on unohdettava. Että suo siellä vetelä täällä.
Eikö kukaan muu kärsi mistään alapään ”kuivuusasioista”, hikoilusta tms. Olenko siis ainoa tällanen lähes loppuunajettu tässä kerhossa?
Imetyskin aiheuttaa vaihdevuosioireita, kuten kuivuutta ja hikoilua.

Etsiskelin tietoa imetyksen vaikutuksista antraalifollikkeleiden määriin, sitäkin on tutkittu. Tutkimusten mukaan imetyksenkin aikana pitäisi näkyä follikkeleita ihan kuten muulloinkin. Vaikka kuukautiset olisivat poissa imetyksen takia, kasvaa munasarjoissa silloinkin follikkeleita jos niitä muuten on kasvaakseen, ovulaatio vain jää tapahtumatta. Eli ei lohtua tästäkään, imetys ei ole syynä follikkelikatoon. :sad001

Lahjasoluilla ja hormonihoidoilla voi onnistua vielä pitkään, jos siihen lopulta kuitenkin päätyy.

Tuleeko maailman vanhin vauvaperhe Intiasta? 79-vuotias isä ja noin 70-vuotias äiti saivat terveen pojan
https://www.is.fi/perhe/art-2000001176281.html
 
Imetyskin aiheuttaa vaihdevuosioireita, kuten kuivuutta ja hikoilua.

Etsiskelin tietoa imetyksen vaikutuksista antraalifollikkeleiden määriin, sitäkin on tutkittu. Tutkimusten mukaan imetyksenkin aikana pitäisi näkyä follikkeleita ihan kuten muulloinkin. Vaikka kuukautiset olisivat poissa imetyksen takia, kasvaa munasarjoissa silloinkin follikkeleita jos niitä muuten on kasvaakseen, ovulaatio vain jää tapahtumatta. Eli ei lohtua tästäkään, imetys ei ole syynä follikkelikatoon. :sad001

Lahjasoluilla ja hormonihoidoilla voi onnistua vielä pitkään, jos siihen lopulta kuitenkin päätyy.

Tuleeko maailman vanhin vauvaperhe Intiasta? 79-vuotias isä ja noin 70-vuotias äiti saivat terveen pojan
https://www.is.fi/perhe/art-2000001176281.html
Kiitos :Heartred
Joo ei tää enää imetyksestä oo. Toki osin se romahduttaa entisestään vähiä estroja mutta ei enää selitä tätä kaikkee. Kakkosta imetin yhtä taajaan tosiaan sen lähes 3v, kerran tuli raskaaks siin välissä ja kk kierto oli ihan suht normaali silloin plus miinus normi päivät. Ei tällaisia massiivikiertoja tms
Folleihin se ei tosiaan vaikuta, oon sitä itsekin (yllätys) kaivellut. Tai siis ei ainakaan siten että ne antraalit katoaisi minnekään, oviksia toki sotkee. Oon niin usein käyny ultrassa ylipäärään ja tässä vuodenkin aikana visisin ny kolmesti (?) ja näin kyl itsekin eilen ekan kerran et munasarjat oli semmoiset ohuet harmaat viirut enää. Vielä sillo syksyllä siinä toisessa pilkisti se kaks (!!! :hilarious:) pientä antraalia. Nyt ne oli ihan tasakaikuiset. En oo aikaisemmin tosiaa nähny vaikka vaisut ne on olleet iänpäivät

Joo lahjasoluihin ei enää lähdetä. Ensinäkin tässä on kolme lasta , hoidot on mulle henkisesti hiton raskaita. Niitä on hangattu niin monta vuotta että viimeisissä meinasi ero tulla. Toisekseen raha on yksi vaikkei sinänsä se merkittävin jos haluais. Kolmanneksi kohtu on sen näköinen että tosiaan lääkärikin sanoi (tää ja se edellinen, eilinen oli yliopistosairaalan gynen polin johtava laps.lääkäri) että alkionsiirto heidän kokemuksellaan ei tulis olemaan menestyksekäs tai ainakin riskit on nyt rutkasti isommat kuin ennen. Ja neljänneks mies ei enää muutenkaan halua siihen. Tuo kolmas kohtusyy on itselle ehkä se miksi en enää itsekään elätä mitään harhahaaveita ja viimeisetkin karisi eilen. Toisaalta onneksi niin, ei jää sitä jossittelu oloa


Toisalta pitää olla ”onnellinen”, suurin syy tähän mun kehon ja kohdun räjäämiseen (ei munasoluihin vaan kohtuun) on se että on ollut niiin usein raskaana, täysiaikaisesti tai aika pitkällä) Että kroppa on niinku hintansa hankkinu:oops:
 
Luojalle kiitos tästä palstasta. Selasin tota vanhaa 45+ ketjua lokakuulta. Silloin oli se gynekäynti kp15 jossa näkyi viivamainen limis ja ei ns johtofolleja. Näkyi kyl ne kaks pikkuriikkistä antraalia. Silloin oli nää tikut kans tummia ja tuli se ovisplus lopulta kp29. Edit. Söin luget siihen päälle. Eli tosiaan sillo oli sama pska tilanne sil erotuksella että näkyi vielä ne pienet follit. Vähän se toki lohdutti mut ei ihan täysin...
 
Muokattu viimeksi:
Vielä löytyi semmonen taistelutahdon pilkahdus. En mä vielä häivy minnekään :rolleyes:

@Vastavirran akka kuis sun vuoto kehittyy/loppumassa?
Kauanko sä söit pillereitä ennen kuin tuli tauko ja sit kolmonen sai alkunsa? Onko silloin pillerit voinu parantaa kohdun tilannetta ja sit kun tuli tauko niin kroppa oli otollinen raskauteen?

Älä lähde, oot ihana :Heartred
 
Kauanko sä söit pillereitä ennen kuin tuli tauko ja sit kolmonen sai alkunsa? Onko silloin pillerit voinu parantaa kohdun tilannetta ja sit kun tuli tauko niin kroppa oli otollinen raskauteen?

Älä lähde, oot ihana :Heartred
Paransi joo. Tästä lääkärikin oli ihan samaa mieltä. Yhdistelmät kuihduttaa niin endoa kuin tätä sen sukulaista. Niinku raskaus tai täysimetys tai vaihdevuodet, estrogeenillä luonnollisesti pahenee. Mä söin..vajaa kaks vuotta. Lopetin kun tuli niitä hikoilu jne oireita sillo kesällä 2017. Piti mennä verikokeisiin ja siitä kierrosta napsahti

kiitos :Heartred
 
Samoin ne sumutteet, Synarelat jne millä lamataan omaa kiertoa auttaa joskus tässä. Niitä käytetään joskus ennen hoitoja X kuukautta parantamaan kohdun tilannetta. Luonnolisestikaan se ei taas oo järkevää tälleen nolla hormonisena normi kierrossa
 
Vielä löytyi semmonen taistelutahdon pilkahdus. En mä vielä häivy minnekään :rolleyes:

@Vastavirran akka kuis sun vuoto kehittyy/loppumassa?
No niin. Hienoa. Viimeiseen munaan katsotaan.

Vuotelu hiipumassa mukavaa tahtia. Nyt siis kp noin 5. Vielä positiivinen suhtautuminen tähän kierrokseen. Ja on koronasta muuten jotain hyötyäkin, ukko on käytettävissä nyt monta kuukautta. Vaikka kyllä minä odotan sitä normiarkea hänen osaltaan, kun kuuta nousevaa.
 
No niin. Hienoa. Viimeiseen munaan katsotaan.

Vuotelu hiipumassa mukavaa tahtia. Nyt siis kp noin 5. Vielä positiivinen suhtautuminen tähän kierrokseen. Ja on koronasta muuten jotain hyötyäkin, ukko on käytettävissä nyt monta kuukautta. Vaikka kyllä minä odotan sitä normiarkea hänen osaltaan, kun kuuta nousevaa.
Hyvä!! Kuulostaa kypsyvälle munalle siis. Sun sisuksissa ei miehellä :hilarious:
 
Taitaa ne olla hiukan ylikypsiä molemmat. No näillä sitä mennään.

Toivotaan vaan, että loppuu vuoto ajallaan, ettei jää tihkumaan.

Mihin oot päätynyt Terojen osalta? Tai muuten?
En tiiä. Veikkaan että lääkärin arvio siitä ettei terot aloita vuoto kun pohjalla ei oo estrovaikutusta pitää varmaan paikkansa. Ajattelin jos nyt kattoo kp30 korville tms ja alottaa sit. Tai ei.
 
En tiiä. Veikkaan että lääkärin arvio siitä ettei terot aloita vuoto kun pohjalla ei oo estrovaikutusta pitää varmaan paikkansa. Ajattelin jos nyt kattoo kp30 korville tms ja alottaa sit. Tai ei.
Mietin tossa, että jos ovis tulisikin vasta, kun menkat pitäisi alkaa, niin onko ne sitten niitä syvän veden munia? Hitsi, kun ihmisen lisääntyminen on mielenkiintoista.
 
Mietin tossa, että jos ovis tulisikin vasta, kun menkat pitäisi alkaa, niin onko ne sitten niitä syvän veden munia? Hitsi, kun ihmisen lisääntyminen on mielenkiintoista.
Varmaan ainakin mun tapauksessa on. Ei varmaan esim pco ongelmaisten kellä ongelma on johtofollin valikoitumisessa, heillähän ovis voi olla vaikka kp50 ja silti raskaus. Veikkaan et nää aikaiset tai supermyöhäiset on kuraa. Tosin näkyy olevan nuo kp14 ovisplussasta tulleetkin, eipä siinä. Onhan tässä ollu hyviäkin kiertoja joten miks mikää muuttuis
 
Takaisin
Top