Pulinaketju

Sharmander, mä oon todella pahoillani gynen sanoista ja siitä mikä tilanne on. :Heartred

Aina voi toivoa sitä luomuihmettä, mutta onhan se tylyä kuulla et oma keho on tullut jonkinlaiseen päätepisteeseen.

Eilen puhuttiin miehen kans geeneistä, dna:sta, rna:sta, molekyylikoneista, siitä miten solu uusiutuu ja miten solu kuolee ja miks ihminen vanhenee jne jne. Mies on kova aina tutkimaan asioita ja tykkää selittää sit mulle niitä jos kyselen. :)

Vaikka ois kuinka hyväksynyt et lapset on tässä niin kai meillä äideillä on aina jollain tavalla tyhjä syli ja yhdelle tilaa vielä. Uskoisin et se vaan on kroonista, vauvakuume siis. Ja luulen että vaikka itse oon vakaan päätöksen tehnyt että neljä on hyvä luku lopettaa ja jos siihen steriin päädyn, niin haikeudella vielä joskus 50v mietin et oisko sitten vielä.

En osaa sanoa mitä seuraavaksi. Toivon että löydät itse vastauksen kun olet käsitellyt asian :Heartred Sen asian käsittelyyn toivon hurjasti voimia ja tsemppiä. :Heartred

Halaa lujasti lapsia ja pussaa. Imetä pienintä ja nauti siitä viimeiseen saakka, jos käykin niin että hän on teidän viimeinen ihme :Heartred
Kiitos :Heartred tää sun kohta:
”Vaikka ois kuinka hyväksynyt et lapset on tässä niin kai meillä äideillä on aina jollain tavalla tyhjä syli ja yhdelle tilaa vielä. Uskoisin et se vaan on kroonista, vauvakuume siis. Ja luulen että vaikka itse oon vakaan päätöksen tehnyt että neljä on hyvä luku lopettaa ja jos siihen steriin päädyn, niin haikeudella vielä joskus 50v mietin et oisko sitten vielä”
Tässä kiteytyy just se. Tää ”tuomio” ei tullu yllärinä. Toki ainahan sitä toivoo että kaikesta huolimatta olis taas tapahtunu joku ihme, kuten vaikka joskus 2016 ku ultrassa kävin. Silloin gyne taas ihmetteli (mun vakkari silloin) et mul on jonku muun värkit vaihtuneet kun yks kaks näytti niin hedelmälliselle. Mut tämäkin kuuluu toki tähän loppuun, että vaihtelee.
Mut siis niin, asiaan.. se just että on vaikea hyväksyä vaikka kuinka hyväksyy ja tiedostaa että aniharva kuuluu siihe 5%n ketkä tässä iässä enää elävän lapsen saa. Ja sekin et syli voi tavallaan olla tyhjä vaikka 10 lapsen jälkeen. Mun äidillä oli krooninen vauvakuume ja mä olen tavallaan periny sen. En ehkä vauvakuumetta mut jonkun raskautumishaaveen ja lapsihaaveen.
Mä uskon et toi meidän kolmonen oli se kropan viimeinen ponnistus ja se mikä tähän maailmaan tarkoitettiin. Uskomatonta mutta totta.
 
Ja siis niin huonollehan se näytti jo kesällä. Mut nyt näin kyl itsekin että munasarjat oli aivan tasakaikuiset... ainakin ennen siel toisessa on pilkistäny edes pari niitä pientä alkua. Näinhän se menee. Joku päivä on se päivä kun loppu alkaa. Mulla se tuli ehkä vähä aikaisemmin mutta gynen mukaan ei edes poikkeavan aikaisin kun pian 44v paukkuu. Osalla alkaa tässä kohtaa, keskimäärin se kohta on 45v. Ja sitten se ihan lopun loppu n.5v myöhemmin.
 
Minulla on ollut vauvakuume lähes aina, mutta tämän kolmannen jälkeen olen alkanut toivoa lapsenlapsia, en omaa nyyttiä. Vauvat siis sykähdyttävät aina, mutta ei ole tarvinnut edes psyykata itseään tähän mielentilaan. Tuntuu, että perhe on valmis.

Tiedättekö muuten, että se lastenlasten toivominen on vielä hankalampaa kuin oma vauvakuume. Ei uskalla kysellä lasten lisääntymissuunnitelmia, ettei vaan tule painostaneeksi. Ei pysty millään tavalla vaikuttamaan siihen, että jotain tapahtuisi ja jos tapahtuu, niin koska siitä saa tietää... Salaa säästän täällä kuopuksen tarvikkeita, jos niille tulisi käyttäjä ennen kuin ovat ihan vanhanaikaisia.
 
Minulla on ollut vauvakuume lähes aina, mutta tämän kolmannen jälkeen olen alkanut toivoa lapsenlapsia, en omaa nyyttiä. Vauvat siis sykähdyttävät aina, mutta ei ole tarvinnut edes psyykata itseään tähän mielentilaan. Tuntuu, että perhe on valmis.

Tiedättekö muuten, että se lastenlasten toivominen on vielä hankalampaa kuin oma vauvakuume. Ei uskalla kysellä lasten lisääntymissuunnitelmia, ettei vaan tule painostaneeksi. Ei pysty millään tavalla vaikuttamaan siihen, että jotain tapahtuisi ja jos tapahtuu, niin koska siitä saa tietää... Salaa säästän täällä kuopuksen tarvikkeita, jos niille tulisi käyttäjä ennen kuin ovat ihan vanhanaikaisia.
Uskon tämän. Anoppi joskus avatui asiasta kun hänen molemmat lapset on lisääntyny tälleen reilusti plus 30v
Mä toivon että omat lapset ei toisaalta tekisi lapsia kovin nuorena eikä heppoisiin suhteisiin. Mulla tähän on toki on aikaa muutenkin vähintäänkin se 10v ellei nyt teininä kukaan ala raskautumaan
 
Uskon tämän. Anoppi joskus avatui asiasta kun hänen molemmat lapset on lisääntyny tälleen reilusti plus 30v
Mä toivon että omat lapset ei toisaalta tekisi lapsia kovin nuorena eikä heppoisiin suhteisiin. Mulla tähän on toki on aikaa muutenkin vähintäänkin se 10v ellei nyt teininä kukaan ala raskautumaan
Minun isoilla lapsillani on jo vakaat parisuhteet, aivan ihanat puolisot, hyvät työpaikat ja omat asunnot. Esikoinen on nyt samanikäinen kuin minä olin ensimmäisessä synnytyksessä.
 
Rankkoja uutisia Sharmander :Heartred

Mulla ei ole ollut yhtään vauvakuumetta sitten kuopuksen syntymän 2011, ennen kuin tuli tuo yllätysraskaus ja kkm. Nyt on muutama päivä ollut ihan lannistunut olo, että elättelenkö ihan turhaan toiveita vauvasta. Olisiko helpompaa vaan luovuttaa ja todeta, että meidän lapsiluku on tässä, kuten oltiin jo aikaisemmin päätetty. Mutta kun kaipuu on niin suuri. Tähän saakka mulla on kyllä ollut säännölliset kierrot, eikä mikään viittaa vaihdevuosien lähestymiseen, mutta kyllä ikää alkaa olla sen verran (43), että ei tässä mitkään loistavat mahdollisuudet ole.
 
Meillä saa tovin odottaa ja vanhin ilmoitti ettei tee lapsia tai ei ainakaa 10 vuoteen ja minä siihen et muista sit varautua että jos et saakkaan kun koskaan ei tiedä... No pojat ei oo yhtä puheliaita asiasta mut sen mitä puhuvat niin sanovat vain et jos hyvän löytää
 
Lähinnä painin nyt kahden asian kans. Toki imetys on odotettava loppuun. Mutta jos estrogeeni alkaa olla oikeasti pysyvästi matala, se vaikuttaa niin seksielämään kuin vaikka kropan kuntoon, luustoon jne. Mut jos aloitan korvaushoidon se promillenkin mahku on unohdettava. Että suo siellä vetelä täällä.
Eikö kukaan muu kärsi mistään alapään ”kuivuusasioista”, hikoilusta tms. Olenko siis ainoa tällanen lähes loppuunajettu tässä kerhossa?
 
Rankkoja uutisia Sharmander :Heartred

Mulla ei ole ollut yhtään vauvakuumetta sitten kuopuksen syntymän 2011, ennen kuin tuli tuo yllätysraskaus ja kkm. Nyt on muutama päivä ollut ihan lannistunut olo, että elättelenkö ihan turhaan toiveita vauvasta. Olisiko helpompaa vaan luovuttaa ja todeta, että meidän lapsiluku on tässä, kuten oltiin jo aikaisemmin päätetty. Mutta kun kaipuu on niin suuri. Tähän saakka mulla on kyllä ollut säännölliset kierrot, eikä mikään viittaa vaihdevuosien lähestymiseen, mutta kyllä ikää alkaa olla sen verran (43), että ei tässä mitkään loistavat mahdollisuudet ole.
No teoriassa sulla ainakin raskautumismahkut on korkeammat, vaikka KM on tapahtunutkin. Tietenkään kukaan ei tiedä milloin se viimeinen solu pullahtaa, mut ainakin itse koen jälkeenpäin että tämä ns nopein alamäki on tapahtunut n 5v aikana eikä ”yhdessä yössä”. Toki tietysti tavallaan, ottaen huomioon et vielä -17 raskauduin ja nyt heti vajaa vuosi synnytyksen jälkeen ollaan tässä tilanteessa.
 
Lähinnä painin nyt kahden asian kans. Toki imetys on odotettava loppuun. Mutta jos estrogeeni alkaa olla oikeasti pysyvästi matala, se vaikuttaa niin seksielämään kuin vaikka kropan kuntoon, luustoon jne. Mut jos aloitan korvaushoidon se promillenkin mahku on unohdettava. Että suo siellä vetelä täällä.
Eikö kukaan muu kärsi mistään alapään ”kuivuusasioista”, hikoilusta tms. Olenko siis ainoa tällanen lähes loppuunajettu tässä kerhossa?
Minä kärsin pääasiassa migreenistä. Neurologi lupasi, että se helpottaa vaihdevuosien jälkeen. Äidin kanssa puhuin, niin todennäköisesti siihen menee vielä kymmenen vuotta. Mutta nopeastihan ne vuodet vierivät jo tässä iässä. Siitä on sitten vielä toiset kymmenen vuotta eläkeikään.
 
Lähinnä painin nyt kahden asian kans. Toki imetys on odotettava loppuun. Mutta jos estrogeeni alkaa olla oikeasti pysyvästi matala, se vaikuttaa niin seksielämään kuin vaikka kropan kuntoon, luustoon jne. Mut jos aloitan korvaushoidon se promillenkin mahku on unohdettava. Että suo siellä vetelä täällä.
Eikö kukaan muu kärsi mistään alapään ”kuivuusasioista”, hikoilusta tms. Olenko siis ainoa tällanen lähes loppuunajettu tässä kerhossa?
Vaikeita valintoja. Auttaisko yhtään, jos napostelisit Teroja luteaalitukena joka kk. Jospa vaikka siedättyisit niille jotenkin. Onhan se tavallaan myös korvaushoitoa. Auttaisko se yhtään kohdun tilanteeseen?
 
Täällä on kuulkaa pieni poika kotisohvalla kainalossa! :Heartblue:love7Eilen päästiin kotiin. Muutama mutka tuli matkaan, niin sairaalassa kului yhteensä yli viikko.

Vauva oli tehnyt yllätyskäännöksen ihan viime metreilllä ja oli perätilassa. Seurasi rivakka siirtyminen salista leikkuriin ja kiireelliseen sektioon, synnytys oli jo vahvasti käynnissä, kun tarjonta huomattiin.

Operaatio sujui hyvin, ja mikä tärkeintä, vauva voi hyvin. Sektiohaava kuitenkin tulehtui ja jouduttiin olemaan osastolla, kunnes tilanne saatiin hallintaan

Olipahan reissu, tulipahan tehtyä. :happy6 :laughing002 Ja lopputulos maailman paras! :love7
 
Onnea @hippunen77 :love017!!

@Vastavirran akka niii ei mitään tietoa :confused005 Eihän ne terot kai tuhoakaan tekis. Toisaalta tekis mieli vaan antaa olla. Katsos mitä tässä käy, ilman ainoatakaan nappia tai tikkua. Että venyykö kierto 100 päivään. Toisaalta ei kiinnostas pätkääkään semmoinenkaan :sorry: :wtf: Voihan vittu

tuli tirautettua itkukin. Miehelle sanoin että etsi joku hehkeempi ja hedelmällisempi. Totesi ettei hällä ollu kyllä naisen vaihto listalla :rolleyes: En nyt tiedä oliko se lohduttavaa vai ei :shifty: :grin
 
Onnea @hippunen77 :love017!!

@Vastavirran akka niii ei mitään tietoa :confused005 Eihän ne terot kai tuhoakaan tekis. Toisaalta tekis mieli vaan antaa olla. Katsos mitä tässä käy, ilman ainoatakaan nappia tai tikkua. Että venyykö kierto 100 päivään. Toisaalta ei kiinnostas pätkääkään semmoinenkaan :sorry: :wtf: Voihan vittu

tuli tirautettua itkukin. Miehelle sanoin että etsi joku hehkeempi ja hedelmällisempi. Totesi ettei hällä ollu kyllä naisen vaihto listalla :rolleyes: En nyt tiedä oliko se lohduttavaa vai ei :shifty: :grin
No niinpä. Voi vee. Voishan ne Terot olla kokeilemisen arvoinen juttu. Muutama kuukausi. Ymmärrän hanskat tiskiinkin asenteen. Mutta kun sulla on kuitenkin vuotoa tullut suhteellisen ajallaankin vielä. Ääh. Saakelin vaikea sulattaa tätä nyt.
 
Täällä on kuulkaa pieni poika kotisohvalla kainalossa! :Heartblue:love7Eilen päästiin kotiin. Muutama mutka tuli matkaan, niin sairaalassa kului yhteensä yli viikko.

Vauva oli tehnyt yllätyskäännöksen ihan viime metreilllä ja oli perätilassa. Seurasi rivakka siirtyminen salista leikkuriin ja kiireelliseen sektioon, synnytys oli jo vahvasti käynnissä, kun tarjonta huomattiin.

Operaatio sujui hyvin, ja mikä tärkeintä, vauva voi hyvin. Sektiohaava kuitenkin tulehtui ja jouduttiin olemaan osastolla, kunnes tilanne saatiin hallintaan

Olipahan reissu, tulipahan tehtyä. :happy6 :laughing002 Ja lopputulos maailman paras! :love7
Onnea :happy093
 
Onnea hippunen pojasta :Heartred Onneksi kaikki kääntyi hyvin ylläristä huolimatta. On se taas hieno huomata kuinka nopeasti Suomessa synnytyksissä pystytään näihin reagoimaan :)
 
Takaisin
Top