Pulinaketju

Jotain sain taas valmiiksikin :joyful:
 

Liitteet

  • 20200328_165306.jpg
    20200328_165306.jpg
    26.7 KB · Katsottu: 144
  • 20200328_160933.jpg
    20200328_160933.jpg
    51.7 KB · Katsottu: 142
En tiiä lukiko mies ajatukset eilen vai mitä, mutta tänä aamuna se jätti mut makuuhuoneeseen nukkumaan, laitto oven kiinni. Heräsin herätyskelloon 12.35 kun se oli laittanut soimaan ja koti oli tyhjä.

Tuli kuvaviesti että porukka oli lähtenyt käveleen läheiselle pikkuvuorelle. Pari tuntia siellä olivat, kerkesin siivota kodin ja kuunnella musiikkia. Tein ruuan valmiiks kun porukka tuli kotiin :)

Ja nyt sain rauhassa pelata koneella pari tuntia.

En valita :Heartred ei se niin rasittava ehkä ookkaan :angelic:
 
Jotain sain taas valmiiksikin :joyful:

Hieno, ihanat värit!

Koitan myös välillä tehdä jotain käsitöitä, mutta tulokset on jääneet laihoiksi. Pojalle sain neulottua parit sukat, miehellekin olen koittanut saada villasukkia valmiiksi, mutta niihinkin menee viikkotolkulla aikaa :facepalm: En vaan jaksa syventyä edes sitä vähää, mitä niihin nyt tarvitsee keskittyä.

Poika ei oikein tahdo enää päiväunia nukkua näin kotona ollessa, vaikka ulkoillaankin aamuisin ja poika tykkää välillä kävelläkin kun käydään lenkillä, vaikka osan matkaa istuu rattaissa. Päivä on kyllä välillä aika raskaita, kun poika on väsyneenä melkoinen riiviö :confused:

Olen varmaan elämässäni tehnyt jotain oikein, kun iltaisin poika on jotenkin niin helppo laittaa nukkumaan. Välillä toki riiviöi siinä kun pitää iltapesulle mennä, ja juoksee ympäriinsä hetken aikaa, mutta niistä kun selviää, niin iltalukemisten jälkeen poika vaan menee maate ja nukahtaa siihen. Meillä on muutama kirja, jotka selataan läpi, joskus luetaankin, tai tarinoidaan muuten vaan kuvia katsellen, ja poika tietää, että niiden jälkeen on aika mennä nukkumaan. On nyt ruvennut pyytämään peiton päällensä siinä vaiheessa kun menee makuulle. Potkii sen kyllä pian nukahtamisen jälkeen pois, mutta ilmeisesti se auttaa nukahtamisessa jotenkin. Nukahtaa ihan muutamassa minuutissa. Ehkä ne viivyttelyt ja muut iskee vielä jossain vaiheessa. Senkin olen huomannut, että mitä rauhallisempana pysyn itse, sitä helpommin iltahommat sujuu.
 
Jotain sain taas valmiiksikin :joyful:
Hieno!!! Mulla on kans ajoittain neulooseja. Nyt ei oo ollu pitkilleen.


En tiiä lukiko mies ajatukset eilen vai mitä, mutta tänä aamuna se jätti mut makuuhuoneeseen nukkumaan, laitto oven kiinni. Heräsin herätyskelloon 12.35 kun se oli laittanut soimaan ja koti oli tyhjä.

Tuli kuvaviesti että porukka oli lähtenyt käveleen läheiselle pikkuvuorelle. Pari tuntia siellä olivat, kerkesin siivota kodin ja kuunnella musiikkia. Tein ruuan valmiiks kun porukka tuli kotiin :)

Ja nyt sain rauhassa pelata koneella pari tuntia.

En valita :Heartred ei se niin rasittava ehkä ookkaan :angelic:
wooot :eek::smiley-bounce013! No huh! En oo nukkunu puolille päivin vissiin sitte teini-iän jos sillonkaan :laughing001:notworthy!!

@KaarinHa ei ne välttis iSke koskaan. Tai maks kokeilee miten reagoit. Mun keskimmäinen tottui nukkuu rinnalle kauan mutta yks kaks vaan sit pari vuotiaana päättikin nukahtaa itse. Pikkuhiljaa 3v alkaen jäi kaikki nukuttelut. Kenenkään kans ei oo ollu mitään iltarallia/sänkyyn edestakas kanramista. Joskus ne vaan mennä ihan putkeenkin :thumright
 
Me ajateltiin virpoa videolla. Palkka saattaa olla erilainen kuin tavallisesti.
Ihana idea! Täytyy ottaa itsekin tuo käytäntöön. Tänään käytiin nopeasti mun vanhempien pihassa ja tyttö halusi ehdottomasti lähteä mukaan. Sanoin ettei mummoa voi sitten halia, mutta halusi silti lähteä. Mummolle tuli vähän surku, kun ei päässyt halimaan. Et en tiedä olisiko toi virtuaalivirpominenkin liikaa, mutta jäisi varmasti hyvänä muistona kuitenkin kaikille :)
Tytölle ajateltiin tehdä aarrejahti tyyliin kotona pääsiäismunajahti, edes jotain spessua puuhaa pääsiäisenä :)
 
Mun keskimmäinen tottui nukkuu rinnalle kauan mutta yks kaks vaan sit pari vuotiaana päättikin nukahtaa itse. Pikkuhiljaa 3v alkaen jäi kaikki nukuttelut. Kenenkään kans ei oo ollu mitään iltarallia/sänkyyn edestakas kanramista. Joskus ne vaan mennä ihan putkeenkin :thumright

No olisihan se loistavaa, jos ei pahemmin tarvitsisi tapella nukkumaanmenosta, aika näyttää miten käy :)

Rinnalle minäkin pojan nukutin pitkään, mutta viime syksynä jossain vaiheessa poika yhtäkkiä päätti, ettei huoli iltaisin tissiä lainkaan :wideyed: Ajattelin sitä ennen, että se iltaimetys olisi se viimeinen, mistä poika luopuisi, mutta olikin ensimmäinen. Siitä se imetyskertojen väheneminen alkoi sitten muutenkin, ja nykyään poika käy tissillä pääsääntöisesti kerran päivässä, jos käy ollenkaan. On vaan poika jotenkin niin helposti mennyt vaiheesta toiseen näissä nukkumisasioissa, että ihmettelen aina vaan :)
 
No olisihan se loistavaa, jos ei pahemmin tarvitsisi tapella nukkumaanmenosta, aika näyttää miten käy :)

Rinnalle minäkin pojan nukutin pitkään, mutta viime syksynä jossain vaiheessa poika yhtäkkiä päätti, ettei huoli iltaisin tissiä lainkaan :wideyed: Ajattelin sitä ennen, että se iltaimetys olisi se viimeinen, mistä poika luopuisi, mutta olikin ensimmäinen. Siitä se imetyskertojen väheneminen alkoi sitten muutenkin, ja nykyään poika käy tissillä pääsääntöisesti kerran päivässä, jos käy ollenkaan. On vaan poika jotenkin niin helposti mennyt vaiheesta toiseen näissä nukkumisasioissa, että ihmettelen aina vaan :)
Jep just näin kävi meilläkin

voi vi***u mikä mussa on vialla :smiley-angry017 tuntuu että oksennan kun yrittääkään läheisyyttä, alakerta on kuivempi kuin ikinä synnytyksen jälkeen..ei edes täysimetyksellä ollu tällasta.. kuin totaalista hiekkapaperia :sad010 Mä en tajua mikä on vialla. Ahistaa oikeesti jos mä olen näin nolla hormoninen nyt. :sad010
 
Minulla esikoinen oli varsin nukutettava, oli pakko pitää kiinni, että malttoi pysähtyä ja nukahtaa. Näin siis heti vauvana, kun oppi kääntymään ja sama jatkui pitkään. Nukkui kyllä aina omassa sängyssä.
Keskimmäinen on ollut aina hyvä nukkumaan ja meni itse sänkyyn, kun väsytti ja nukkui hyvin. Aina.
Kuopus on tältä väliltä. Nukkuu omassa sängyssä, tarvitsee äidin tai isän samaan huoneeseen, kun käy nukkumaan, mutta nukahtaa helposti eikä tarvitse mitään erityishuomiota illalla eikä yöllä. Päiväunille nukkuu vain rattaissa, vaikka olisi miten väsynyt ja tietysti rattaiden pitää liikkua nukahtamiseen asti, mutta ei onneksi tarvitse koko unien ajan kävellä.

Suunnilleen samalla tavalla olen toiminut vauvana kaikkien kanssa, mutta niin ne lapset ovat erilaisia.
 
@Vastavirran akka jokos sun vuoto alkoi vai miten tässä kävi

ainii. Lisään vielä että vaikka nuo liuskat on tummia niin Digiovistestin sisätikku on lähes viivaton. Eli tälläkin perusteella uskon edelleen että noi liuskat reagoi johku muuhun kuin LH hormoniin
 
@Vastavirran akka jokos sun vuoto alkoi vai miten tässä kävi

ainii. Lisään vielä että vaikka nuo liuskat on tummia niin Digiovistestin sisätikku on lähes viivaton. Eli tälläkin perusteella uskon edelleen että noi liuskat reagoi johku muuhun kuin LH hormoniin
Alkoi se. Hissukseen taas. Perjantaina ja eilen tippastelua ja tänään vähän enemmän, mutta ei kunnon rytinää. En ymmärrä taas, mutta ootellaan. Pois vaan väärään aikaan tummat tikut. Jokos sulla ens viikolla alkais olla mahdollinen ovis?
 
Alkoi se. Hissukseen taas. Perjantaina ja eilen tippastelua ja tänään vähän enemmän, mutta ei kunnon rytinää. En ymmärrä taas, mutta ootellaan. Pois vaan väärään aikaan tummat tikut. Jokos sulla ens viikolla alkais olla mahdollinen ovis?
Tuskin. En muista varmaan ku raskaana olleen näin saharaa :sorry: mut hei 1.4 se gyne. Ehkä löytää aprillipilan mulle
 
Jos jotain pitäs veikata niin laitan lantit kystaan tai rusinoiksi muuttuneisiin munasarjoihin.
Ei ne nyt ihan rusinana pitäis olla, kun välillä ovistakin tyrkkää. Vaan niinhän se menee, että rusinan suuntaan sitä menossa ollaan kovaa vauhtia. Vois nyt yhdet vauvat saada syliin, niin sittenhän sekään enää haittasi.

Täällä niin tylsä vaihe. Ootellaan taas parisen viikkoa, että näkyykö oviksesta merkkejä. Mutta tuo vuoto kummastuttaa. Ei se niukka haittaa, jos ei veny taas viikoiksi.
 
Takaisin
Top