Pulinaketju

Minä ja kauha ei sovita yhteen. Ukko tekee isot satsit sapuskaa, kun nyt on maisemissa. Ehkä kolmea lajia löytyy monesti kaapista, ettei samaa tartte syödä koko ajan. Pakastimet täynnä ja kaupassa käydään tarvittaessa. Monesti myös pakastetaan valmista ruokaa. En päivisin jouda ihmeitä nyt kokkaamaan, kun pitää käydä koulua, mutta näin meillä nyt.

Mitä pskaa täällä tapahtuu :smiley-angry017 ei mitää suttua vaan taas vuoti housuihin ihan kunnolla. Kp9 siis menossa. TAAS jotain mitä ei ennen koskaan. On sitä ennenki vuotoa ollu kp10 asti joskus mutta sit se on ollu sitä pyyhkimissuttua. Nyt vuotaa lähes aina vessassa ja nyt tuli aika tummaa ihan muutenkin. Voi vi****vittu. Loppus vaikka koko pska menkat. Ärsyttää ihan :smiley-angry019:smiley-angry019:smiley-angry019
No voi ei. Olishan se helpompaa, kun ne tyhmät menkat loppuisi, jos ei ole enää mahdollisuuksia onnistua. Siulle taisi todella osua nyt minun viime kierros.

Joo ruokaa kyllä menee aika tehokkaasti nykyään. Meillä on kolme pakastinta kun on noi omat lihat, kalat ja marjat. Munia tulee ab 15 päivittäin ja munakasta syödäänkin ainakin joka toinen päivä. Tai oikeestaan se on kokkelia mitä yleensä teen, n 10-15 munaa kevyesti sekaisin ja tilkka kermaa sekaan. Ehkä vähän juustoraastetta myös ja ehkä jotain jsuhelihajäämiä tai es makkaraa. Tulee koko porukalle kerralla. Uuniversio on kans ihan kiva!
Mutta yleensä siis lounas jokin nopee simppeli (es puuro) ja päivälliseksi paljon es patoja. Laitan ne muhimaan uuniin samalla kun väsään lounaan niin on koko iltapäivä aikaa es ulkoilla. Joskus jää pikkasen seuraavan päivän lounaalle, mutta useimmiten on joka ateria tehtävä erikseen.
Ainakin kaks kertaa viikkoon käytävä silti kaupassa, maitoakin menee n 6-8 litraa päivässä.. 600 gr voi paketti kestää n 3 päivää, sitä ei tarvitse edes jääkaappiin laittaa. Mä leivon lähes joka päivä, että perus jauhojakin menee pakettitolkulla.

Maitotuotteet ym tilaan suoraan samalla kyytillä ku hakevat maidot... Kaupasta tarvii hakea muu tarpeellinen vain joka helpottaa jo paljon asioita... Käsidesiäkin tuolta sai hyvin tilattua... Pakkaset täynnä ja keittoja on todella hyvä tehdä..

Maitotuotteet ym tilaan suoraan samalla kyytillä ku hakevat maidot... Kaupasta tarvii hakea muu tarpeellinen vain joka helpottaa jo paljon asioita... Käsidesiäkin tuolta sai hyvin tilattua... Pakkaset täynnä ja keittoja on todella hyvä tehdä..
Teillä ei siis ole lypsytilaa? Mua niin harmittaa kun nyt ei ole kuttuja lypsyssä..

Meillä on pakastimessa vain lihaa, kalaa ja makkaraa. Jääkaapissa vihanneksia ja ruokakermaa ja voita, tms. Maidoissa siirryttiin kestomaitoon, se kun säilyy lämpimässä kuukausia. Makaroni ja riisi säilyvät myös huoneenlämmössä hyvin, samoin puurohiutaleet, näkkärit, keksit. Puuroa syödään joka päivä aamupalaksi, kestomaitoon tehtynä. Leivän (ja pullan) voi leipoa leipäkoneessa itse. Lounas ja päivällinen on joko riisiä tai makaronia, ja jotain lihaa tai kalaa pakastimesta tai säilykepurkista. Tonnikalapasta toimii, samoin säilykelihapullat. Hernekeittopurkkejakin on kaapissa.

Muistakaa myös että kaikkea ei edes tarvitse oikeasti pitää jääkaapissa. Mä helposti tungen sinne sellaista mitä ei edes tarvitse laittaa. Esim juurekset, kananmunat, suurin osa vihanneksista. Ns vihanneslaatikot jääkaapissa voi täyttää lihalla ym. Kyllä meilläkin näkyy kulutuksessa. Lähinnä meiltä on ennen puuttunut aamupala ja välipalatarvikkeet kun ne on syöty tarhassa/töissä. Nyt menee paljon jugurttia, hedelmiä, muroja jne. Ostin meille myös leipää vaikka sitä ei normaalisti ole ollenkaan.
Eli kartoittakaa onko jääkaapissa vain tarpeellinen. Kun siellä on vain maitotuotteet ja lihat niin tilaa tulee kummasti.

Hitsi, kutuista tuli mieleen kuttujuusto. Sitä en ole enää saanut 15 vuoteen isoäidin kuoleman jälkeen. Isoäidin naapuri teki ja sain aina paketin kotiin viemiseksi toiselle puolelle suomea. Mummollakin oli puumuotti. Sen otin perinnöksi ja koristaa keittiön seinää

No voi ei. Olishan se helpompaa, kun ne tyhmät menkat loppuisi, jos ei ole enää mahdollisuuksia onnistua. Siulle taisi todella osua nyt minun viime kierros.
En tiiä joo, tosi erikoinen tämä, tai sanotaanko uutta. Tummaa verta vuotaa lorahtelee ajoittain. Kai nää kuuluu lopun alkuun
Muok tuossa lyhyelläkin googletuksella plus 40vee aika monella on tätä vuotohäröilyä

Muokattu viimeksi:
Meilläkin ruoan kulutus on valtavaa. Etenkin, kun nuo pojat ovat kasvaneet tuollaisiksi teiniksi ja esiteiniksi, niin mikään ruokamäärä ei riitä. Ennen tätä koronaa lapset kävivät kaupassa pari kertaa viikossa ja me aikuiset pari kertaa, mutta nyt on yritetty harventaa. Meillä ei ole autoa, niin kerralla ei vaan saa kovin isoja määriä tuotua. Onneksi lapset eivät juo paljoa maitoa, me aikuiset ei muuten kuin minä lorautan vähän siihen yhteen päivittäiseen kahvikupillisen. Niinpä viikossa menee noin 3 litraa maitoa. Leipää menee sitten sitäkin enemmän. Viikonloppuisin leivotaan aina aamuisin sämpylöitä, niin se helpottaa vähän kantamista. Jääkaappiin ja pakastimeen meillä kyllä aika hyvin mahtuu se, mitä tarvitseekin. Hedelmät meillä säilytetään huoneenlämpöistä, samoin osa vihanneksista. Syödään kohtalaisen vähän lihaa ja sen sijaan proteiinit tulee linsseistä, kikherneistä ja pavuista ja nekin säilyy kuivakaapissa.

Ollaan nyt vuoroteltu miehen kanssa ruoanlaitossa ja yritetty tehdä isompia satseja kerralla, ettei tarvitse väsätä lounasta töiden lomassa. Lapsetkin jo osaavat tehdä muutaman ruokalajin ja heiltä saa hyviä ehdotuksia myös. Tänään syötiin feta-kasvispiirakkaa, jota jäi huomiselle lounaallekin. Tiistaisin on aina keittopäivä ja mennään bataattikeitolla huomenna. Siitä jää sitten toivottavasti keskiviikon lounaalle. Keskiviikkona päivälliseksi syödään ilmeisesti lihapataa, kun esikoisen kuuluu tehdä se kotitaloutta varten. Torstaina ajattelin tehdä ison kasan falafelpyöryköitä ja niiden kanssa kvinoasalaatin ja tsatsikia. Perjantaina lohta ja lohkoperunoita.

Meillä on kolme pakastinta ja kaksi jääkaappia. Kaikkia ei tarvitse aina pitää päällä. Meitä on vain kolme eikä ruokaa kulu paljoa, mutta kestomaitoja on ja maitojauhetta. Lihaa ei syödä joka päivä. Kauramurut toimivat jauhelihan tapaan, mutta päiväys on pitkä. Härkäpapusuikaleissa ei ihan niin pitkä päiväys ole, mutta pidempi kuin lihassa.

Tänään oli ruuaksi porkkanapihvejä (sisältää myös halloumia ja härkäpapurouhetta) ja päivällisellä fetapibaattipastaa kikhernepastasta.

Meillä on myös sellainen vanhanaikainen ruokakomero, joka vetää kuivaruokaa enemmän kuin suuren keittiön kaikki kaapit yhteensä.

Kerran viikossa käydään nykyisin kaupassa. Aiemmin käytiin täydentämässä maitoja muinakin päivinä.

Mulla vähän sama kuin Suskilla. Pelkään koko ajan et meidän ainoalle lapselle tapahtuu jotain pahaa ja sit ollaan kokonaan ilman lasta... Ja kun itsellä alkaa ikää olla jo, niin eipä sitä noin vaan siinä vaiheessa toista lasta enää saisikaan :sad001 Siitäkin syystä toinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut :Heartred

Ja ruoista. Muuten tää olisi suht iisiä, mutta mies päätti alkuvuodesta alkaa keto-dietiille, joten kaikki riisi, pasta, peruna ym.ym. ruoat on poissa listalta... Toki lapselle niitä tehdään, mutta itsekin olen nyt yrittänyt pääasiassa olla ilman. Niinpä me syödään aika paljon salaattia ja sen kanssa sit jotain proteiinipitoista, lihaa, juustoa tms.

En tiiä joo, tosi erikoinen tämä, tai sanotaanko uutta. Tummaa verta vuotaa lorahtelee ajoittain. Kai nää kuuluu lopun alkuun
Muok tuossa lyhyelläkin googletuksella plus 40vee aika monella on tätä vuotohäröilyä
Sitähän se taitaa olla nuo kaikenlaiset vuotosekoilut. Onneksi kuitenkin on edes satunnaisia kierroksia kunnollisia. Ehkä.

Lambi aika paljon teen ite leipäjuustot.. Uuni juustot.. Heran ym.. Meillä vain on paljo allergisia joten kaikki ei niitä voi syödä.. Omaa maitoa ei juoda.. Mies joi joskus mut rupes tilaan ku maha ei kestä... Ei meillä sentään meijerii oo mut oishan se kiva jos vois tehdä niin paljon että vois oikeesti myydä muutakin ku ternimaitoo jolla on hirvee kysyntä ja moni maksaa melkein mitä vain pelkästä litrasta

Lambi aika paljon teen ite leipäjuustot.. Uuni juustot.. Heran ym.. Meillä vain on paljo allergisia joten kaikki ei niitä voi syödä.. Omaa maitoa ei juoda.. Mies joi joskus mut rupes tilaan ku maha ei kestä... Ei meillä sentään meijerii oo mut oishan se kiva jos vois tehdä niin paljon että vois oikeesti myydä muutakin ku ternimaitoo jolla on hirvee kysyntä ja moni maksaa melkein mitä vain pelkästä litrasta
Aivan, unohdin teidän allergikot :sad001, katkeran suloista ettei omaa maitoa voi juoda - tila maito on niin törkeän herkullistakin! Ootko muuten tehnyt herasta leipäätaikinaa? Vai onko sekin allergisille hankalaa? Mun lemppariksi vuohen heran käytössä muodostui sämpylät, tuli ihan ylivoimaisen hyvää leipää siitä. Ei toimi nyt kovin hyvin tämä psyykkaus elää helppoa elämää ilman lypsykkejä mulla :grin.. (täytyy lähteä pukkikaupoille pian)

Lambi joo on eivät voi missään muodossa käyttää sitä.. Met 4 ollaan kyllä mussutettu.. Kaupasta Han saa sitä punastaheraa ja moni sanoo että ei kiitos on kaameeta mut kerran annoin yhdelle ennakko luuloiselle ja kun maito niin sit onkin aina kysyny et saisko ostaa:grin. Teetkö mitä ite?

Takaisin