Pulinaketju

Nii justii. Nyt siis kp8 eikä vielä loppua näy. Viime kierrossa selkeesti hormonit alkoi pöhistä napakammin alias folli kehittymään koska vuoto loppui sillo kp5 maissa napakasti seinään. Tulee taas tämmönen höpö kierto
Laskin, että verta tuli 15 päivää kaikkineen ja heti perään limaa. Voi meitä höpökiertolaisia.

Laskin, että verta tuli 15 päivää kaikkineen ja heti perään limaa. Voi meitä höpökiertolaisia.
Minusta olis hauska tietää miten oikeasti limakalvon tilanne kehittyy näissä. Onko se niin että se paksuuntuu siitä huolimatta vaikka tuhraa vai riittääkö tuhraus ja vuoto pitämään limakalvon liian ohuena. Jotenkin ainakin kirjallisuuden mukaan vuotoa kuuluu seurata X määrä vuodottomia päiviä jossa limakalvo paksuuntuu sinne noin sentin tietämille (siis ns oikeaoppisesti). Limis ja follin kyspsyminen menee aika pitkälti käsi kädessä.

Minusta olis hauska tietää miten oikeasti limakalvon tilanne kehittyy näissä. Onko se niin että se paksuuntuu siitä huolimatta vaikka tuhraa vai riittääkö tuhraus ja vuoto pitämään limakalvon liian ohuena. Jotenkin ainakin kirjallisuuden mukaan vuotoa kuuluu seurata X määrä vuodottomia päiviä jossa limakalvo paksuuntuu sinne noin sentin tietämille (siis ns oikeaoppisesti). Limis ja follin kyspsyminen menee aika pitkälti käsi kädessä.
Totta. Jotkut lääkärit sanovat esim. luteaalitiputtelusta ettei se haittaa, mutta minulla se kyllä haittasi. Toisaalta en raskautunut edes oikeaoppisesti kierroissa, etten nyt hyvä esimerkki taida olla. Ja normaalina pidetään max 7 vuotopäivää. Sillä vuodon määrälläkään ei joidenkin lääkärien mielestä ole merkitystä. Itse olen kyllä sen kannalla, että napakka vuoto, max 7 päivää kaikkineen = ehkä kelpo ovis. Verrattuna pitkään tippasteluun. Toisaalta monet ovat raskautuneet ihme kierroissakin. Että tiedä näistä sitten.

Totta. Jotkut lääkärit sanovat esim. luteaalitiputtelusta ettei se haittaa, mutta minulla se kyllä haittasi. Toisaalta en raskautunut edes oikeaoppisesti kierroissa, etten nyt hyvä esimerkki taida olla. Ja normaalina pidetään max 7 vuotopäivää. Sillä vuodon määrälläkään ei joidenkin lääkärien mielestä ole merkitystä. Itse olen kyllä sen kannalla, että napakka vuoto, max 7 päivää kaikkineen = ehkä kelpo ovis. Verrattuna pitkään tippasteluun. Toisaalta monet ovat raskautuneet ihme kierroissakin. Että tiedä näistä sitten.
Jepa. Samaa mieltä. Sen mitä tän parikymmentä vuotta kroppaani olen kuulostellu niin kummasti se napakka vuoto on yleensä yhteysessä ”älylliseen kiertoon”. Mutta juu ei näistä näköjään enää raskaudu, oli vuoto tai kierto miten kaunista tahansa. Joo kyllähän sitä ihmeitä ihmisille käy, mutta tuntuu että ne ihmekietoraskautujat on ehkä yötä nuorempiakin... tai vähintään muutenkin herkempiä raskautumaan. Tai syy joku muu kuin tämmönen esivaihdevuosihäröily.

En tiiä kele, väsyttää vaan tää vuotelu. Ärsyttää kaikkineen, petipuuhien tai minkä tahansa perus tekemisen kannalta. Jos joku sanois ny vaan että yritys on turhaa eikä lapsia enää tule, piste, niin poistaisin koko värkin.

Itse välttelen kaikkia nyt. Käyn ainoastaan pakolliset kauppareissut. Kyllä suuresti vituttaa välinpitämättömät ihmiset, mutta minkäs teet. Kyllä ne rajoitukset tulee kohta, se alkaa olla selvä. Tyhmistä ihmisistä kärsii kaikki.
Samoin. Kaupassa käytiin 10 päivää sitten, ja ulkona on nyt käyty kerran viikossa viemässä roskat.

Ja mä lähden taas 6 tunnin päästä töihin saamaan itselleni koronan. Nyt kun on viikonlopun miettinyt asiaa niin turvatoimet on täysin riittämättömät ja lähiesimiehet välittää vain työn jatkumisesta häiriöittä. Haluisin vaan jäädä kotiin. V..ttaa sen verran että tuskin tarvii nukkua ens yönä taas muutamaa tuntia enempää. Pieni lohtu se että Italia laittaa vihdoin yritykset kiinni. Toivottavasti loput keskieuroopan maat seuraa perässä niin loppuu tavaran liikkuminen. Sitten ei tarvi rähistä töissä hygienia asioista kuin kuolemattomille varastomiehille joita ei koko tauti kiinnosta. lisäksi saa joka päivä rähistä omille vanhemmille kun karanteeni ei mene jakeluun.

Tsemppiä Eclipse! :Heartred

Minulla ei ole yhtään lämmintä sanaa niille, jotka suhtautuvat koronaan välinpitämättömästi. Harmi kun tämä virus ei tapa vain niitä välinpitämättömiä vaan osuu muihinkin.

Kaupassa täälä kans pakko käydä mutta koitan ostaa aina pakkasetkin täyteen ettei tartte ku pikaisesti käydä tarvittavia hakemassa sen verran ällöttää tää tilanne... Vanhemmat on hyvin tajunneet tilanteen ja pysyvät kotonaan onneksi... Toivon niin paljon että tämä loppuis ei tämä ole mistään kotoisin ku ei mihinkään uskalla vapaasti mennä

Tsemppiä Eclipse! :Heartred

Minulla ei ole yhtään lämmintä sanaa niille, jotka suhtautuvat koronaan välinpitämättömästi. Harmi kun tämä virus ei tapa vain niitä välinpitämättömiä vaan osuu muihinkin.
Systeri laitto videoo Oulun korkeudelta kun porukka ajaa Lappiin sukuboxit katolla. Ihan perseestä et porukka lähtee nyt levittää tätä ympäri Suomea kun ois tärkeää saada piikki pysymään matalana ja että epidemian kesto on pidempi, jotta meän terveydenhuolto tän kestää. Niitä teho-osastopaikkoja tarvis muutkin kuin koronaa sairastavat.

Hyvä esimerkki oli myös tää Hertsin avautuminen. Siis voi morjens.. Kaivan sen linkin jostain..

Edit:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006445170.html

"
Kauppakeskuspäällikkö Hanna Feodorov vakuutti Vesikansalle, ettei paikalla ollut paljon ihmisiä ja että heillä oli varasuunnitelmat tehtynä, jos näin tapahtuisi tai suuria jonoja alkaisi muodostumaan.

Feodorov kertoi myös HS:lle aamupäivällä, että hänen arvionsa mukaan kauppakeskuksessa oli vieraillut torstaina kello 11 mennessä ”muutama tuhat ihmistä”. Hänen mukaansa kauppakeskuksessa sisällä on väljää ja ainoa isompi ihmisjoukkio nähtiin ulko-ovella sen avautuessa.

”En uskonut koskaan sanovani tätä, mutta olen tyytyväinen, ettei tullut tämän enempää asiakkaita.”
"

Uusi viikko. Viime viikko alkoi toiveikkaissa merkeissä, kun aloin tuntea painoa alavatsalla ja arvasin tärpin käyneen. Tämä viikko alkaa harmistuneissa tunnelmissa. Pitäisi varmaan olla onnellinen, että hedelmöittyminen kuitenkin tapahtui ja noin nopeasti, vaikka sitten kiinnittyminen ei onnistunutkaan. Mutta mietityttää, että ehkä mun munasolut vaan alkaa olla sen verran huonoja, ettei niistä tule elinkelpoisia alkioita enää. No, en heitä kirvestä kaivoon vielä. En kyllä tiedä kuinka kauan yritetään vauvaa saada alulle. Tuntuu, että vauva olisi juuri se, mikä tässä maailmanajassa toisi eniten merkitystä elämään. Mä olen ollut sellainen matkasta toiseen eläjä, mutta on selvää, että maailma ei ole entisellään, eikä matkustaminen enää tule olemaan sama kuin ennen.

Uusi viikko. Viime viikko alkoi toiveikkaissa merkeissä, kun aloin tuntea painoa alavatsalla ja arvasin tärpin käyneen. Tämä viikko alkaa harmistuneissa tunnelmissa. Pitäisi varmaan olla onnellinen, että hedelmöittyminen kuitenkin tapahtui ja noin nopeasti, vaikka sitten kiinnittyminen ei onnistunutkaan. Mutta mietityttää, että ehkä mun munasolut vaan alkaa olla sen verran huonoja, ettei niistä tule elinkelpoisia alkioita enää. No, en heitä kirvestä kaivoon vielä. En kyllä tiedä kuinka kauan yritetään vauvaa saada alulle. Tuntuu, että vauva olisi juuri se, mikä tässä maailmanajassa toisi eniten merkitystä elämään. Mä olen ollut sellainen matkasta toiseen eläjä, mutta on selvää, että maailma ei ole entisellään, eikä matkustaminen enää tule olemaan sama kuin ennen.
Ymmärrettäviä fiiliksiä. Täytyy muistaa että on tavallaan ”normaalia” että tässä kohtaa munasoluissa alkaa olla ihan luonnostaankin vikaa/kuraa. Myös sun miehen osuus vaikuttaa asian eikä syy ole aina naisessa. Sikäli toki toivoo että olisi mieluummin nega kuin keskenmeno tai vastaava mutta eihän se tietysti lohduta sekään vaikka asiat miten yrittäisi järkiperäistää :3some halaus viikkoon.

Mä arvostan kaikkia ketkä joutuu/saa (miten vaan) käymään töissä tässä kaaoksessa. Mulla on perhetuttu jolla tämä kaaos romauttaa talouden, toinen lomautetaan ja toinen on opiskelija. Kolme lasta. Vaikeita asioita, isoja ongelmia. Meillä myös puoliso on vaativalla alalla ja isossa riskissä mutta toisaalta tässä kohtaa onni että työt ei ainakaan tule loppumaan. Eniten mua ketuttaa ne ketkä uhmaa näitä rajotteita huvikseen. Kauppareissut ymmärrän ja muut, elämäntilanne voi olla mitä tahansa eikä kotiin voi aina linnottautua 100%. Mutta nuo huviajelijat ja lapinmatkaajat ottaa päähän tai baarissa karaokea laulavat tai ylipäätään asiaa täysin vähättelevät.

Olen onnellinen että huomaan päässeeni eroon siitä ajattelutavasta mikä mulla (ainakin piilevänä) oli monta vuotta jossain vaiheessa. Aikoinaan varsinkin koin että lapsi (vauva) olisi se ratkaiseva palanen mun elämässä tai miten sen sanoisi. Siis ei semmonen aito ”lapsi täydentää perheen”-ajattelu vaan koin lapsen jotenkin ratkaisevan mun elämän tilanteen tai tekevän elämästä mielekkäämpää. Äh-ompa vaikea selittää. Mut siis näin jälkeenpäin ajatellen semmmoinen oli toki ymmärrettävää koska lapsetomuudesta tuli se elämää suurempi projekti. Mutta toisaalta se on myös vaarallinen ajatusmalli. Eihän lapsi ratkaise omaa onnellisuutta tai parisuhdetta tai yhtään mitään muutakaan. Tottakai se tekee onnelliseksi omalla tavallaa mutta varmaan joku saa kiinni mitä tarkoitan. Lapsen kautta ei voi elämäänsä elää, lapsi on lisä perheeseen eikä asioita korjaava palanen.
Tällä hetkellä olo on enempi sellainen että lapsi olisi toki toivottu ja tervetullut 100% mutta en enää koe jääväni katkeraksi tai menettäväni elämän tarkoitusta vaikkei lasta enää tulisi. On tavallaan jo ihan Ihanakin seurata näiden kasvua ja elämän etenemistä. Ja pikkuhiljaa ehkä saada elämään parisuhdeaikaa ja muuta sen ikuisen lapsivaiheen tilalle. En silti kiellä ettenkö olisi petttynyt tai kokisi että syliin jäisi edelleen aukko mutta siihen ei enää tuskin jää samalleen vellomaan kuin vaikka esikoisen jäljeen.
Muok. Ja tottakai tilanne on mulla eri kuin vaikka lapsettomalla tässä kohtaa tai vaikka yksilapsisella. Sikäli korostan että todellakin ymmärrän kaikenlaisia ajatusmalleja. Tää oli vain omaa pohdintaa, syvällä kun olen myös käynyt

Samoin. Kaupassa käytiin 10 päivää sitten, ja ulkona on nyt käyty kerran viikossa viemässä roskat.
Kerrostalossa riskit taitavat olla vähän suuremmat, kun joutuu kulkemaan rappukäytävästä päästäkseen ulos.

Minä en koe erityisen riskialttiiksi ulkoilua, kun kotoa pääsee suoraan metsään ilman että täytyy tavata ihmisiä tai koskea oviin tai mihinkään muuhunkaan.

Tänään oli pakko käydä lapsen kanssa laboratoriossa. Sinnekin pääsi aika mukavasti. Laitoin lapsen rattaisiin ja kaikki ovet aukeavat automaattisesti. Kun oli ajanvaraus, niin ei tarvinnut koskea vuoronumeroautomaattiin. Näytteenotto ei toki sujunut hyvin, mutta se onkin toinen tarina. Mutta koko reissu selvittiin ilman kontaktia pintoihin tai ihmisiin, lukuunottamatta tietysti näytteenottajia.

Seuraava etappi on metsä tyttären lähellä. Luvattiin pitää kahden metrin turvaväli. Joskus on hyötyä siitä, että lapsi ei siedä ketään lähellään, ei hyökkäile syleilemään.

Kyllä minulle on aina ollut lapsi ykkösasia elämässä. Töissä ja kouluissa olen käynyt vain siksi, että omilla lapsilla olisi hyvät lähtökohdat. Kun 35 oli ohitettu eikä lapsia näköpiirissä, totesin, että jos lapsia ei tule, niin vaihdevuosien aikaan irtisanoudun ja myyn kaiken omaisuuteni, elän pari vuotta leveästi Thaimaassa ja rahojen loppuessa sanon hyvästit kaikelle. Lapsen saaminen muutti kaiken, ja ihan suoraan voin sanoa, että onnellisuus muuttui asennosta nolla asentoon yksi. Koko elämän pohjalla on yhtäkkiä perusonnellisuus, jota ei hetkauta mikään vastoinkäyminen, ja se tuli nappia naksauttamalla kun näin plussan raskaustestissä esikoisen kohdalla. Keskenmeno toista yrittäessä tai läheisen kuolema ovat toki olleet surullisia tuonkin jälkeen, mutta silloinkin taustalla on se peruslämpö, joka pysyy, kun ennen taustalla oli pelkkää tyhjyyttä. Edes parisuhde ei tuollaista perusonnellisuutta minulle tuota, ei ole minulle ikinä tuottanutkaan. Toisen lapsen kanssa ei tuohon tullut muuta muutosta, kuin että pelko lasten menetyksestä hävisi lähes kokonaan. Silloin kun oli vainyksi lapsi, pelkäsi, että lapselle käy jotain ja sitten on taas samassa tilanteessa kuin lapsettomana.

Varmastikaan tämä ei päde kaikilla muilla, mutta minulla on näin. Lapsi toi onnellisuuden elämään, ja sitä onnellisuutta on jatkunut non-stop noin 5 vuotta.

Minä en koe erityisen riskialttiiksi ulkoilua, kun kotoa pääsee suoraan metsään ilman että täytyy tavata ihmisiä tai koskea oviin tai mihinkään muuhunkaan.
Samaa mieltä. Me siis asumme hissittömässä kerrostalossa. Sekin on käynyt mielessä, että parvekkeelle voisi laittaa tikapuut ettei tarvitsisi kulkea rapun kautta, mutta lapset ovat vielä liian pieniä tikapuukiipeilyyn.

Mitä pskaa täällä tapahtuu :smiley-angry017 ei mitää suttua vaan taas vuoti housuihin ihan kunnolla. Kp9 siis menossa. TAAS jotain mitä ei ennen koskaan. On sitä ennenki vuotoa ollu kp10 asti joskus mutta sit se on ollu sitä pyyhkimissuttua. Nyt vuotaa lähes aina vessassa ja nyt tuli aika tummaa ihan muutenkin. Voi vi****vittu. Loppus vaikka koko pska menkat. Ärsyttää ihan :smiley-angry019:smiley-angry019:smiley-angry019

Millä te isompiperheiset saatte ruoan ja muun nyt riittämään pidemmäksi aikaa? Vinkkejä kiitos. Meitä on viis henkeä ja me neljä ollaan päivät siis kotona. Eli kaikki ruoat nyt tarvitaan vuorokauteen jokainen päivä. Meillä ei oo iso kämppä eikä varsinkaan isot varastotilat/kylmälaitteet. Tuntuu että kaupasta mahdotonta kantaa lihaa tai leipää tai muuta niin et pääsis heittämällä viikon kaikkineen. Vähintään tyssää siihen että ns lämmintä ruokaa menee ihan helvetisti nyt kun kukaan ei ole koulussa. Meneehän sitä kesälläkin mutta silloin tulee grillattua ja mentyä helposti kevyemmällä jos hellettä plus että kauppareissuja ei oo tarvinnu rajottaa

Siis tää ruuan tekeminen ja kuluminen on järkyttävää kun 5 henkeä syö 4 ateriaa päivässä. Meillä harvoin on välipalaa tarjolla ollut nyt.

Pyrin siihen et päivällistä tehdään sellainen satsi et sitä syödään seuraavana päivänä lounaaksi tai sit esim iso kattila jauhelihakastiketta. Päivällisenä perunat seuraavan päivän lounaana makaroonin kans.

Tai makaroonilaatikko. Sitä syö kaks päivää. Pellillisen saa tehä. Pizzaa tein 4 peltiä, sitä riitti just kaks ateriaa.

Keitot toimii jne. Mut jos joutuu kaks ateriaa kokkaa päivässä niin en tee muuta kun oon keittiössä. Aamupalaksi arkena on vain puuroa. Viikonloppuna saa leipää /karjalanpiirakkaa tai muroja aamulla mut arkena kaikki syö puuroa koska a) halpaa b) helppoa. Sit siihen joko soppaa tai kaneli-sokeri.

Kun oon käynyt kaupassa, ostan myös kaikki valmiseinekset jotka on alessa, nyt löyty Salesta Kokkikartanon kinkkukiusaus ja pari muuta joten ostin ja niistä saa tarpeen tullen lapsille lounaan jos edellisiltana ei jäänyt mitään. Aikuisille voi paistaa vaikka munakkaan lounaaksi.

Se mitä oon ostanut on nyhtökaura, kanasuikaleet, jauheliha, nakkeja, munia, kaurajuomaa ja kaurakermaa, perunoita ja makaroonia. Erilaisia pastoja ja sen kans melkein mitä vaan ja loraus kaurakermaa. Nopea ruoka jos ei oikein mitään keksi. Meillä on yks iso jääkaappi, ja se pitää vaan järjestellä hyvin et mahtuu.

Ainiin ja ruuan kans aina jotain helppoa "salaattia". Leikkaan vaikka vaan kurkkua ja tomaattia palasiksi lautasen reunalle ja sit tarjoan vaikka pari näkkäriä niin itse ruoka-annos on inasen pienempi joten ruokaa säästyy ehkä vähän seuraavalle päivälle.

@twisted no ihan sama meno itsellä. Keitto on vaan just semmonen että ainakin itse en mielellään syö kahdesti päivässä. Menenkin monesti itse jollain muulla toisen ruoan, raejuustolla tai munakkaalla. Toki muutkin söis munakasta mielellään mut en jaksa vääntää niitä viittä kappaletta :wtf:
Tonnikala makaronisotku tomaattimurskalla on aika nopea vääntää. Basilikaa kylkeen niin tulee vähän makua.
huoh. Meinaa tulla tässä asiassa otteluväsymys :depressed:

Ruuan teko:laughing021 sori ei voi muutako nauraa.. Sitähän menee ja paljon ku kaikki kotona ja pojat syö:grin
Tänään tehty kakku meidän 4vee prinsessalle
Seuraava päivä on jäänyt niin mieleen kun meinasin menettää koko poppoon kun olivat kahtoon tulossa meitä onneks oli enkelit silloin lähellä

Takaisin