Pulinaketju

En taida saada vauvaa ennenkun olen 45...Epäilen että tämä tilanne jatkuu pitkälle syksyyn eli jono alkaa purkaantumaan vasta silloin.. Tyhmää.

Nyt tyhmääkin tyhmempi kysymys ku viime kuussa oli vähemmän päiviä joten kiertokin oli lyhempi ja nyt pitempi ku enemmän Päivi mut siis lasketaanko ovis siltikin kierron pituuden mukaan
Ovista ei voi pelkästään laskemalla varmasti tietää. Siksi on olemassa ovistikut, joilla voi seurata hormonien vaihtelua, ja kun ne näyttävät plussaa, on mahdollista, että ovis tulee 36 tunnin päästä siitä, jos siis follikkeli on kasvanut kunnolla sitä ennen. Ovisplussakaan ei siis takaa, että ovis todella tapahtuu.

Valtaosalla naisia ovis tapahtuu 14 päivää ennen kuukautisten alkua, eli jos kierto on 24 päivää pitkä, on ovis siinä kierrissa kp10, ja jos kierto on 32 päivää pitkä, on ovis siinä kierrossa kp18. Kaikki netin ovislaskurit tehdään tuon 14 päivän arvion perusteella, mutta tuo 14 päivää on vain luteaalivaiheen keskiarvo naisilla yleensä. Minulla taas luteaalivaihe on yleensä 17-18 päivää, joten minulle kaikki laskurit näyttävät väärin.

En taida saada vauvaa ennenkun olen 45...Epäilen että tämä tilanne jatkuu pitkälle syksyyn eli jono alkaa purkaantumaan vasta silloin.. Tyhmää.
Tsemppiä! ❤
Veikkaan, että tuota päätöstä hoitojen keskeyttämisestä ei ole klinikoilla tehty kevyesti. Jos tässä mennään koronan kanssa Italian polkua, voi olla ihan mukavakin, jos ei ole lähiviikkoina raskaana, jos vaikka joutuu valitsemaan hengissä selviämisen ja kokeellisten lääkkeiden käytön välillä.

Ovista ei voi pelkästään laskemalla varmasti tietää. Siksi on olemassa ovistikut, joilla voi seurata hormonien vaihtelua, ja kun ne näyttävät plussaa, on mahdollista, että ovis tulee 36 tunnin päästä siitä, jos siis follikkeli on kasvanut kunnolla sitä ennen. Ovisplussakaan ei siis takaa, että ovis todella tapahtuu.

Valtaosalla naisia ovis tapahtuu 14 päivää ennen kuukautisten alkua, eli jos kierto on 24 päivää pitkä, on ovis siinä kierrissa kp10, ja jos kierto on 32 päivää pitkä, on ovis siinä kierrossa kp18. Kaikki netin ovislaskurit tehdään tuon 14 päivän arvion perusteella, mutta tuo 14 päivää on vain luteaalivaiheen keskiarvo naisilla yleensä. Minulla taas luteaalivaihe on yleensä 17-18 päivää, joten minulle kaikki laskurit näyttävät väärin.
Jep just näin. Sama juttu. Mun luteaalit on lyhyitä ja joka kuukausi ovisplus missä sattuu. Laskurit on täysin turhia.

Onko tuo siedettävän työmatkan päässä, vai olisiko muutto edessä? (Olen niin kade niille, joita työ ei pakota asumaan kaupungissa.)
On siedettävän matkan päässä. Nyt mun työmatka (Ylöjärvi - Nokia) on 20 min. Ikaalisiin olisi 35 min. Vuosien mittaan oon ajanu pisimmillään 50 min suuntaansa (Vkoskelle). Hämeenlinnaan kuljin kävellen/pyörällä/bussilla Treen juna-asemalle, junalla Hlinnaan ja kävellen 7 min koululle. Meni 1,5h suuntaansa.

Vanhemmiten ovis saattaa aikaistua ja luteaali lyhentyä. Nykyään tulee seurattua vaan aikaa oviksesta eteenpäin. Kierron pituudesta harvemmin olen kartalla laskematta.

Eipä mitään uutta täällä. Pientä nippastelua siellä ja täällä.

Itse olen kyllä hämilläni siitä, että huhtikuun lopussa koulussa alkaa työssäoppimisjakso. En näe mitään järkeä siinä tässä tilanteessa, kun monet etätöissä muutenkin. Koulu suosittelee menemään, mutta eihän kukaan järkevä edes ota nyt. Kai ne luulevat, että 14.4 elämä palaa ennalleen. No ei varmasti palaa. Mielenkiintoista nähdä, että mitä tapahtuu.

Itse olen kyllä hämilläni siitä, että huhtikuun lopussa koulussa alkaa työssäoppimisjakso. En näe mitään järkeä siinä tässä tilanteessa, kun monet etätöissä muutenkin. Koulu suosittelee menemään, mutta eihän kukaan järkevä edes ota nyt. Kai ne luulevat, että 14.4 elämä palaa ennalleen. No ei varmasti palaa. Mielenkiintoista nähdä, että mitä tapahtuu.
Mä en kans usko, että 14.4 on mikään ihmeellinen uuden alku. Oon varautunu, että lapset on kotona lomaan saakka ja ite opetan lomaan saakka etänä.

Nyt alkoi vuotaa ruskeaa limansekaista. Ei runsasta, mutta enemmän kuin tuhrua. Mulla ei yhdessäkään raskaudessa ollut minkäänlaista vuotoa. No, mieluummin näin, että heti alkuunsa tyssää kuin kkm, kuten viimeksi. Mutta onhan tämä silti pettymys.

Tsemppiä! ❤
Veikkaan, että tuota päätöstä hoitojen keskeyttämisestä ei ole klinikoilla tehty kevyesti. Jos tässä mennään koronan kanssa Italian polkua, voi olla ihan mukavakin, jos ei ole lähiviikkoina raskaana, jos vaikka joutuu valitsemaan hengissä selviämisen ja kokeellisten lääkkeiden käytön välillä.
Juu just tämä. Mutta mulla alkaa se 6kk odotus nyt sitten vasta kun tämä ohi. Onneksi kuitenkin ehdittiin käydä se suunnittelu.

Peppipupu, 45v on tosi hyvä ikä synnyttää <3
Juttelin tällä viikolla yhden naapurin kanssa pihalla ja hän selitti tyttärestään, joka on sairaanhoitaja. Minulla oli tietysti kuopus mukana ja jatkoin sitten kertomalla, että minunkin tyttäreni on sairaanhoitaja. Hän pysähtyi heti ja kysyi, niin että Mitä??? Luulin, että hän ei kuullut ja toistin vain sen paikan, missä tytär on työssä. Hän kysyi, niin Kuka se sairaanhoitaja on. Hän epäili kuulleensa väärin, kun hän kuvitteli, että olen kolmissakymmenissä eikä minulla mitenkään voi olla aikuista lasta. Nauroin hiukan ja kerroin, että tämä sairaanhoitaja on nuorempi tyttäreni.

En taida enää tämän tiedon jälkeen mennä kolmekymppisestä.

Nyt alkoi vuotaa ruskeaa limansekaista. Ei runsasta, mutta enemmän kuin tuhrua. Mulla ei yhdessäkään raskaudessa ollut minkäänlaista vuotoa. No, mieluummin näin, että heti alkuunsa tyssää kuin kkm, kuten viimeksi. Mutta onhan tämä silti pettymys.
Nii tämähän ei vielä kerro mitään vaikkei ennen olisi vuotanut. Tietysti jos näyttää ettei viivat vahvistu niin ne yhdessä ei ehkä sit ole kovin jees. Mutta vielä älä luovu toivosta.

@Vastavirran akka meinasitko sää testata tässä kierrossa vai luotatko oloihin?

mä mietin jos nyt jättäs henkisesti vähän tauolle kaiken. 1,4 on se gynekäynti. Siinähän se sitten jokatap selviää onko siellä mitään follia edes alullaan vai sama nolla ku ennenkin. Turha tuhlata näitä tikkujakaan.
Muok paitsi voihan ne perua ny koko käynnin

Nii tämähän ei vielä kerro mitään vaikkei ennen olisi vuotanut. Tietysti jos näyttää ettei viivat vahvistu niin ne yhdessä ei ehkä sit ole kovin jees. Mutta vielä älä luovu toivosta.

@Vastavirran akka meinasitko sää testata tässä kierrossa vai luotatko oloihin?

mä mietin jos nyt jättäs henkisesti vähän tauolle kaiken. 1,4 on se gynekäynti. Siinähän se sitten jokatap selviää onko siellä mitään follia edes alullaan vai sama nolla ku ennenkin. Turha tuhlata näitä tikkujakaan.
Muok paitsi voihan ne perua ny koko käynnin
Tietenkin testaan. Ainahan minä tikuttelen, vaikkei tarvetta olisikaan. Sitäkään iloa kauaa enää ole, niin siksikin.

Henkisesti voit jättää tauolle, mutta meitä et jätä.

Tietenkin testaan. Ainahan minä tikuttelen, vaikkei tarvetta olisikaan. Sitäkään iloa kauaa enää ole, niin siksikin.

Henkisesti voit jättää tauolle, mutta meitä et jätä.
Tämä olis itsellekin varmaan nyt semmonen mitä vois tehdä huvikseen ennen lopun alkua. Mut mulla tuppaa vuotamaan ennen koko hetkeä että vois testata. Mut sun tikkua odotellessa! Millos teet??

joo eikai täältä osaa olla pois. Kiitos vaan <3

Takaisin