Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pitääköhän nimi ilmoittaa jo kuitenkin jonnekin vai saako vielä tarvittaessa arpoa lisää?Ei keretty sitten junioria ristiä ajoissa, nyt sitten varrotaan vielä ainakin kk juhlimista. Eipä tarvii hötkyillä sitäkään .
Nyt on kyllä kiitollista että on wilmat sun muut appit auttamassa kouluinfon kanssa. Kivaa on, ainakin vielä ..
Periaatteessa nimi pitää ilmoittaa tietyn ajan kuluessa (oliko se nyt 3 kk) maistraattiin lomakkeella. Ei sieltä kukaan niskaan hyökkää, jos tuosta myöhästyy, mutta oikeus omaan nimeen on yksi perusoikeuksista, joten ihan hirveän pitkään sitä ei kannata lykätä. Minä olen hoitanut paperihommat aina kuntoon ennen nimiäisiä, jotta ei käy niin, että nimi ei jostain syystä menisikään läpi ja sitten lapselle tulisi eri nimi kuin nimiäisissä julistettiin. Vaikka ei meillä niin harvinaisia nimiä lapsilla ole, mutta kuitenkin.Pitääköhän nimi ilmoittaa jo kuitenkin jonnekin vai saako vielä tarvittaessa arpoa lisää?
Symppis! Ihana kun menee eikä vedä hernettä nenään.Ja pientä kevennystä. Ukko meni töiden jälkeen puuhommiin ja tuli sisälle samalla kun urputin kissalle, että mene nyt pois siitä jaloista. Ukko sanoi, että no joo joo, mie meen sitten laittamaan autoa ja lähti.
Pitääköhän nimi ilmoittaa jo kuitenkin jonnekin vai saako vielä tarvittaessa arpoa lisää?
No eipä ole herkkua. Kuitenkin nyt on kiellettyä viedä yhtään kipeänä hoitoon, niin luulisi asian järjestyvän muutoin, kun lomia polttamalla. Tsemppiä.Pojalla on lievä nuha ja yskä, eli ei pääse tarhaan. On siis suurimman osan aikaa nuhainen/yskäinen tällä tavalla, mutta varotoimena pyysivät eilen että haetaan poika pois tarhasta. En nyt sitten tiedä, täytyykö poika pitää sitten kotona sinne pääsiäiseen asti tai jopa kauemminkin. En ehkä pysty niin kauaa tekemään pelkästään etätöitä, joskus on päästävä ainakin joksikin aikaa koneen kanssa firman verkkoon, että saa päivitykset koneelle. Muuten siis voisin ihan hyvin käydä (vielä) normaalisti töissä, mutta kun eivät huoli poikaa tarhaan, niin etätöissä on oltava, tai sitten on syötävä kesälomia. Muuten kyllä ollaan suht eristyksissä kotona, kun asutaan sen verran korvessa, eikä ihmiskontakteja ole juurikaan normaalissakaan arjessa, nyt ne vähätkin on ollut helppo karsia pois.
Meillä on yleensä pidetty ristiäiset n 6 viikon iässä, jolloin nimi menee rekisteriin kirkon kautta. Vielä 2 päivää aikaa tähän 2 kk rajaan.. Ehkä mä kerkeen..Taisi olla 2 kuukautta aikaa ilmoittaa maistraattiin, mutta meillä ei ollut edes tarkoitustakaan pitää ristiäisiä tai nimiäisiäkään, joten ilmoitettiin suoraan sinne pojan nimi. En tiedä onko sillä jokin merkitys, onko ristiäiset.
Joo, siitä tuli viesti. Huomenna jakoon :)Helena, en tiedä huomasitko, mutta mm SanomaPro on luvannut avata nettimateriaalinsa ilmaiseen käyttöön. Jospa niistä olisi apua.
https://www.sanomapro.fi/avaamme-monipuoliset-digitaaliset-harjoitustehtavat-oppilaiden-kayttoon/
Eikä! Ihan paras miesJa pientä kevennystä. Ukko meni töiden jälkeen puuhommiin ja tuli sisälle samalla kun urputin kissalle, että mene nyt pois siitä jaloista. Ukko sanoi, että no joo joo, mie meen sitten laittamaan autoa ja lähti.
Vihjaat ukolle, että niskahierontaa kiitos. Mie sain semmoisen hieromavehkeen, ihan oikean siis, eikä petilelua. Hyvä peli ja toimii.Eikä! Ihan paras mies
mulla on kans ties mikä myrkytys Ollaan oltu pihalla tosiaan kans ennätysmäärä. Mut mä olen näiden päivien jälkeen aivan kuitti . Hattua nostan myös opettajille. Sen vähän mitä noita paimennan ja ns oppismateriaalia keksin ja päiväohjelmaa ylläpidän niin huh.. veto on aivan pois .
itsellä on kolmatta päivää kova hedari. Meinaa aina mennä mutta sitten viiltää kovasti. Migreeniäkään ei oo. Lämmät koholla ja kurkku menee kipeeks. Tiiä mikä korona lie No ei vaan.. kunhan pysyis itse pelikunnossa
No eipä ole herkkua. Kuitenkin nyt on kiellettyä viedä yhtään kipeänä hoitoon, niin luulisi asian järjestyvän muutoin, kun lomia polttamalla. Tsemppiä.
Tsemppiä! Toivotaan, ettei mies nyt kuitenkaan lopullisesti pois lähde. Itse oon kans pari kertaa ollu ihan varma, ettei mies enää palaa, kun riidan jälkeen on lähtenyt. Paras oli, kun vuonna 2008 keväällä esikoista odottaessani olin pari päivää nope -koulutuksessa (nuorten opettajien) ja palasin kotiin. Mies ja televisio oli kadonnut, vain kissa oli kotona. Pelästyin kamalasti enkä saanut miestä kii. Luulin, että jätti minut ja päätti, että telkkarin vie, ei muuta. Illalla selvis, että kissa oli hypännyt hyllyltä telkkarin päälle yöllä ja teevee oli romahtanut lattialle. Mies oli pelästynyt. Lähti sitten viemään teeveetä korjaukseen, ei sen kummempaaVoihan tornado... Täällä oli sen sortin myrskytuuli puhaltamassa että mies otti ja lähti, puhelin on kiinni eikä kukaan tiedä missä menee.
Eikä me edes riitelemällä riidelty, koko tämä tilanne on syönyt meitä jostain sisältäpäin vaikka on yritetty esittää vahvoja.
Jotenkin pelkään että tämä parisuhde loppui tähän ja odotan vain että toinen ilmoittaa hakevansa tavaransa pois.
Pelko että ottaa ja mokaa asiat pahankerran on muillakin kuin minulla.
Tässä saakin varmaan kohta Janne Raappanan tahdissa lauleskella jotta " Uni, mikset tule? Miksi vain kaiken päälleni lastaat? Uni, mikset tule? Miksi huutoni vaieten vastaat? Uni, missä olet? Älä minua yksin jätä nyt. Uni, missä olet? Älä tee minulle taas tätä"
P.S Lambille Tähti lähetti vauvaonnittelut tuolta vauva lehden foorumilta, jossa olen kuumeilijoiden joukossa kirjoitellut. Tähti ollut aikaisemmin täällä toisessa ketjussa kirjoittelemassa
Tsemppiä Äitykkä. Tämä koronatilannekin varmasti painaa osaltaan ja kärjistää asioita. No, täällä pulinaketjussa on usein ihmisiä yölläkin paikalla, ei tarvitse yksin valvoa.Voihan tornado... Täällä oli sen sortin myrskytuuli puhaltamassa että mies otti ja lähti, puhelin on kiinni eikä kukaan tiedä missä menee.
Eikä me edes riitelemällä riidelty, koko tämä tilanne on syönyt meitä jostain sisältäpäin vaikka on yritetty esittää vahvoja.
Jotenkin pelkään että tämä parisuhde loppui tähän ja odotan vain että toinen ilmoittaa hakevansa tavaransa pois.
Pelko että ottaa ja mokaa asiat pahankerran on muillakin kuin minulla.
Tässä saakin varmaan kohta Janne Raappanan tahdissa lauleskella jotta " Uni, mikset tule? Miksi vain kaiken päälleni lastaat? Uni, mikset tule? Miksi huutoni vaieten vastaat? Uni, missä olet? Älä minua yksin jätä nyt. Uni, missä olet? Älä tee minulle taas tätä"