Pulinaketju

Tsemppiä Äitykkä! ❤
Voi olla, että miehen ajatukset muuttuvat kun pää selviää lähipäivinä, ja yöllä kaikki tuntuu muutenkin paljon pahemmalta kuin on. Hyvä että kuitenkin huolehti avaimen turvallisuudesta vielä kun ei ole aivan ympäripäissään.

Joo, no sain viestin että voin hakea asuntoni avaimen paikasta x, kävin hakemassa ettei joudu ulkopuolisten käsiin. Herra vetää viinaa ties kenen luona, syyllistää minua ihan kaikesta jopa asioista joihin minulla ei ole ollut osaa eikä arpaa.
En ymmärrä mikä yhenäkin iski, en toki ole mikään enkeli itsekään ollut viikkojen aikana, mutta kaikkeni olen kuitenkin tehnyt suhteemme eteen.
Tiedättekö, nyt tuntuu siltä että jos tämä perhekin hajoaa niin en jaksa enkä kestä sitä, enkä todellakaan tiedä mitä teen
Tsemppiä äitykkä <3 Ehkä tämä on vain iso myrsky ja sen jälkeen tulee poutasää. Jäitä hattuun ja mies tekee mitä tekee. Veikkaan yhden lastenkirjan sanoin, että usein toisen vihassa ei ole kyse siitä, mitä sinä teit tai sanoit, vaan pelkästään sen toisen omasta pahasta olosta. Anna tilaa ja odota. Kirjassa neuvottiin myös hengittämään rauhallisesti.

Voi Äitykkä-77! Voimia sulle :Heartred, raskasta nyt on muutenkin jokaisella, ehkä miehelle uutena isänä hetkellisesti liikaa? - mä myös elättelen toiveita että suosta noustessaan näkisi asiat uudella tavalla. Pidetään toivoa yllä sun puolesta nyt!
Onhan se lapsen ensimmäinen vuosi useasti iso kriisi parisuhteelle, meillä ainakin on ollut - useamman kerran. Kun vaan ihminen näkisi sen kriisin upottavan reunan paremmalle puolelle.

P.S Lambille Tähti lähetti vauvaonnittelut tuolta vauva lehden foorumilta, jossa olen kuumeilijoiden joukossa kirjoitellut. Tähti ollut aikaisemmin täällä toisessa ketjussa kirjoittelemassa
Välitätkö kiitokset tähdelle :Heartred - kovasti hänelle kaikkea positiivista toivoisi! Yhäkö lie painaa ylitöitä siellä riistofirmassa :think005?

Tsemppiä! Toivotaan, ettei mies nyt kuitenkaan lopullisesti pois lähde. Itse oon kans pari kertaa ollu ihan varma, ettei mies enää palaa, kun riidan jälkeen on lähtenyt. Paras oli, kun vuonna 2008 keväällä esikoista odottaessani olin pari päivää nope -koulutuksessa (nuorten opettajien) ja palasin kotiin. Mies ja televisio oli kadonnut, vain kissa oli kotona. Pelästyin kamalasti enkä saanut miestä kii. Luulin, että jätti minut ja päätti, että telkkarin vie, ei muuta. Illalla selvis, että kissa oli hypännyt hyllyltä telkkarin päälle yöllä ja teevee oli romahtanut lattialle. Mies oli pelästynyt. Lähti sitten viemään teeveetä korjaukseen, ei sen kummempaa :hilarious:
Huh, aamun naurut sai aikaan :laughing021, onneksi olikin pelkkä hullu sattuma!
Teet nyt hurjan tärkeitä hommaa Helena80! Pidetään sulle voimatsemppivirtuaalirutistushali, kiitos kun autat meitä epäopeja selviytymään lasten oppivelvollisuusasian kanssa! :3some

Vihjaat ukolle, että niskahierontaa kiitos. Mie sain semmoisen hieromavehkeen, ihan oikean siis, eikä petilelua. Hyvä peli ja toimii.

Paras mies on kyllä mulle, sopivan haastava, mutta tilaa antava. Ja välillä sitten jotain muuta, mutta niinhän se menee.

Teidän elo kuulostaa kivalta kanssa. Hattua minäkin nostan opettajille tässä tilanteessa. Ei varmasti ole helppoa nyt.
No sama juttu. Sopivasti juro mulle, minä kun olen tällanen herkkis itkupilli niin parempi että toinen on totaalinen realisti. Toki joskus vois avautua tunteistaan edes vähän paremmin. Mutta ei voimaa ilman vastavoimaa, eikös joku newtonkin niin todennut

@Äitykkä-77 voimia sinne. Lapsiaika ja varsinkin pikkuvauvavaihe lisälapsineen on se koetinkivi. Tornadoja tulee ja menee, toivotaan että olisi vaan ressin ja hankalan tilanteen aikaansaamaa. Meillä on myös joskus lusikoilla uhkailtu ja oon heittäny kamppeitakin kassiin. Mutta edelleen mennään yhdessä. Pohjalla käytiin totaalisesti 2015 ja silloin oli ero ihan hilkulla aikuisten oikeasti. Mä olin uponnu liiaksi vauvaprojektiin ja parisuhde jäi vähän retuperälle. Koettakaa nostaa nyt kissa kunnolla pöydälle ainakin ennenkuin jatkatte uutta vauvaa yrittämään <3

Huh, aamun naurut sai aikaan :laughing021, onneksi olikin pelkkä hullu sattuma!
Teet nyt hurjan tärkeitä hommaa Helena80! Pidetään sulle voimatsemppivirtuaalirutistushali, kiitos kun autat meitä epäopeja selviytymään lasten oppivelvollisuusasian kanssa! :3some
Kiitos <3 Tsemppihalit sinne myös ja kaikille muille etäopevanhemmille <3 Olipa kiva herätä uutiseen, että Wilma oli kaatunut :hilarious: Nyt taas toimii!

Voihan tornado... Täällä oli sen sortin myrskytuuli puhaltamassa että mies otti ja lähti, puhelin on kiinni eikä kukaan tiedä missä menee.
Eikä me edes riitelemällä riidelty, koko tämä tilanne on syönyt meitä jostain sisältäpäin vaikka on yritetty esittää vahvoja.
Jotenkin pelkään että tämä parisuhde loppui tähän ja odotan vain että toinen ilmoittaa hakevansa tavaransa pois.
Pelko että ottaa ja mokaa asiat pahankerran on muillakin kuin minulla.

Tässä saakin varmaan kohta Janne Raappanan tahdissa lauleskella jotta " Uni, mikset tule? Miksi vain kaiken päälleni lastaat? Uni, mikset tule? Miksi huutoni vaieten vastaat? Uni, missä olet? Älä minua yksin jätä nyt. Uni, missä olet? Älä tee minulle taas tätä"

P.S Lambille Tähti lähetti vauvaonnittelut tuolta vauva lehden foorumilta, jossa olen kuumeilijoiden joukossa kirjoitellut. Tähti ollut aikaisemmin täällä toisessa ketjussa kirjoittelemassa
Lähetä Tähdelle terkut. Mö en halua kirjautua enää muihin palveluihin ja nyt mennäön niin haipakkaa meisän alalla etten ehtisi lukeakaan kun tätä palstaa. Ja Äitykkä tsemppiä ja voimia tilanteeseen!

No ei nyt vielä. Onkohan dpo 4 menossa, mutta tein ovistestin, ei plussa jee jee.
No hyvä niinkin :smiley-angelic006

mä totesin eilen että vuoto ehkä on vähenemään päin mutta on niin ennätyskuivaa ettei ikinä. Yritettiin läheisyyttäkin illalla mutta en muista onko edes synnytyksen jälkeen ollu näin saharaa. Yöt hikoilen Sikana. Härökuu tulossa tosiaan :smiley-ashamed004 En tiiä jaksaako alkaa ees tikkuhommiin

No hyvä niinkin :smiley-angelic006

mä totesin eilen että vuoto ehkä on vähenemään päin mutta on niin ennätyskuivaa ettei ikinä. Yritettiin läheisyyttäkin illalla mutta en muista onko edes synnytyksen jälkeen ollu näin saharaa. Yöt hikoilen Sikana. Härökuu tulossa tosiaan :smiley-ashamed004 En tiiä jaksaako alkaa ees tikkuhommiin
No voi pee, mutta vielähän limakset kerkeää lähteä liikkeelle, jos ovat lähteäkseen. Mitään minä en kyllä elättele. En kuulu niihin, kellä plussan katoamisen jälkeen on uusi plussa heti tikussa. No kunhan tässä nyt pyörii arpajaisissa mukana.

Kiitos :Heartred Tsemppihalit sinne myös ja kaikille muille etäopevanhemmille :Heartred Olipa kiva herätä uutiseen, että Wilma oli kaatunut :hilarious: Nyt taas toimii!
Tsemppiä kaikille opettajille. Teillä on tosi tärkeä tehtävä pitää lapset arjessa kiinni ja osoittaa elämän jatkuvan tällaisessa poikkeustilanteessakin. :Heartred

No voi pee, mutta vielähän limakset kerkeää lähteä liikkeelle, jos ovat lähteäkseen. Mitään minä en kyllä elättele. En kuulu niihin, kellä plussan katoamisen jälkeen on uusi plussa heti tikussa. No kunhan tässä nyt pyörii arpajaisissa mukana.
Jep. Aina pitää joku arpa ostaa ainakin muodon vuoks
Mun vanhemmat on lotonneet vissiin viiskyt vuotta ellei ylikin neljällä vai viidellä samalla rivillä. Aina. Joka viikko poikkeuksestta. Ja satasta suurempaa ei ole napsahtanu ikinä millonkaan eikä noitakaan kuin kerran pari. Olen siis vakuuttunut siitä mitä AMKn matikanope joskus sanoi...”koka lottovoiton todennäköisyys on 0,000...jotain se pyöristyy käytännössä siis nollaan” :hilarious::hilarious:
Mutta onneks tämä ei oo tietysti ihan lotto vaikka omalla kohdalla taitaa prossat pyöriä ihan samoissa.

Jep. Aina pitää joku arpa ostaa ainakin muodon vuoks
Mun vanhemmat on lotonneet vissiin viiskyt vuotta ellei ylikin neljällä vai viidellä samalla rivillä. Aina. Joka viikko poikkeuksestta. Ja satasta suurempaa ei ole napsahtanu ikinä millonkaan eikä noitakaan kuin kerran pari. Olen siis vakuuttunut siitä mitä AMKn matikanope joskus sanoi...”koka lottovoiton todennäköisyys on 0,000...jotain se pyöristyy käytännössä siis nollaan” :hilarious::hilarious:
Mutta onneks tämä ei oo tietysti ihan lotto vaikka omalla kohdalla taitaa prossat pyöriä ihan samoissa.
Näinpä, vaikka sitten kannatusarpa. On se silti lotottava, muuten ei voi voittaakaan.

Koulukamut jatkaa vinkumistaan. Oli pakko latasta pari valittua sanaa, nehän hiljenivät hetkeksi. Kyllä se uusi arki joskus alkaa sujua, jos siitä ei tee itselleen liian vaikeata. Kukaan ihmeisiin pysty, kuten olemaan kahdessa paikassa yhtäaikaa, vaikka niin monet luulevat.

Näinpä, vaikka sitten kannatusarpa. On se silti lotottava, muuten ei voi voittaakaan.

Koulukamut jatkaa vinkumistaan. Oli pakko latasta pari valittua sanaa, nehän hiljenivät hetkeksi. Kyllä se uusi arki joskus alkaa sujua, jos siitä ei tee itselleen liian vaikeata. Kukaan ihmeisiin pysty, kuten olemaan kahdessa paikassa yhtäaikaa, vaikka niin monet luulevat.
Asian kohdalla sanottava suoraan. Näin se vaan menee. Turhan vinkujat ketuttaa todella

nyt kun sais vaan nuo vanhukset ymmärtämään että asenne pitäs korjata. Mummot viipottaa kylällä ja kaupoissa, ”ei kosketa minua”. Ymmärrän että osalle vanhuksia kotikaranteenikuukaus voi olla tappavampi kuin itse tauti. Kauppareissu voi olla päivän ainoa syy mennä ulos. Vanha ihminen tuppeutuu nopeammin kuin meikäläinen vaikkei minnekää liikukaan. Mutta kyllä se silti ketuttaa, he on kuitenkin se ryhmä miksi koko Suomi nyt seisoo

Eniten juuri nyt ärsyttävät ne, jotka ovat koronaa tekosyynä käyttäen lähteneet laskettelemaan hiihtokeskuksiin. YLEn uutisten mukaan suomalaisia lomalaisia on siellä hiihtohisseillä ja hotelleissa jonoksi asti. Darwin heistä huolehtikoon.

https://yle.fi/uutiset/3-11261142

Asian kohdalla sanottava suoraan. Näin se vaan menee. Turhan vinkujat ketuttaa todella

nyt kun sais vaan nuo vanhukset ymmärtämään että asenne pitäs korjata. Mummot viipottaa kylällä ja kaupoissa, ”ei kosketa minua”. Ymmärrän että osalle vanhuksia kotikaranteenikuukaus voi olla tappavampi kuin itse tauti. Kauppareissu voi olla päivän ainoa syy mennä ulos. Vanha ihminen tuppeutuu nopeammin kuin meikäläinen vaikkei minnekää liikukaan. Mutta kyllä se silti ketuttaa, he on kuitenkin se ryhmä miksi koko Suomi nyt seisoo
Todellakin. Kyllä minä ymmärrän, että alkukankeutta on monella, mutta ei se oma olo sillä parane, että sylkee asioita toisten niskaan. Kaikki ollaan samassa keikkuvassa veneessä.

Tässä kohtaa olen tyytyväinen ollessani orpo. Hirveä huoli olisi vanhuksista nyt itsellä, kunnon vanhan ajan jääriä olivat. Appivanhemmat ihme kyllä uskovat ja ottavat apua vastaan ainakin vielä. Huh.

Kovat on ajat monella vanhuksella, pidetään huoli omistamme ja vähän toistenkin vanhuksista nyt. He ovat tämän maan rakentaneet.

Eniten juuri nyt ärsyttävät ne, jotka ovat koronaa tekosyynä käyttäen lähteneet laskettelemaan hiihtokeskuksiin. YLEn uutisten mukaan suomalaisia lomalaisia on siellä hiihtohisseillä ja hotelleissa jonoksi asti. Darwin heistä huolehtikoon.
Kyllä. Tähän Kekkosen sanat kyllä pätevät. Saatanan tunarit.

Minä täällä ihmettelen kovasti, kun poika (2,5v) on tällä viikolla yhtäkkiä kokenut kai jonkinlaisen valaistumisen, ja on ruvennut käymään välillä ihan omaehtoisesti potalla kakalla :wideyed: Tähän asti on kieltäytynyt menemästä lähellekään pottaa, jos on tuntenut kakan olevan tulossa, eikä ole potalla istuessaankaan päästänyt kakkaa sinne pottaan, vaan vasta jonkin ajan päästä vaippaan. Ei olla painostettu poikaa mitenkään, on vaan kehotettu käymään potalla kun on edes vähän näyttänyt siltä, että jompikumpi hätä pojalla olisi. On poika kyllä muutenkin mennyt ihan itsekseen potalle istuksimaan, vaikka ei mitään tuotosta ole sitten tullutkaan. Yövaippakin on ollut muutaman kerran aamulla kuiva, mutta ei aina todellakaan.

Takaisin