Pulinaketju

Minä täällä ihmettelen kovasti, kun poika (2,5v) on tällä viikolla yhtäkkiä kokenut kai jonkinlaisen valaistumisen, ja on ruvennut käymään välillä ihan omaehtoisesti potalla kakalla :wideyed: Tähän asti on kieltäytynyt menemästä lähellekään pottaa, jos on tuntenut kakan olevan tulossa, eikä ole potalla istuessaankaan päästänyt kakkaa sinne pottaan, vaan vasta jonkin ajan päästä vaippaan. Ei olla painostettu poikaa mitenkään, on vaan kehotettu käymään potalla kun on edes vähän näyttänyt siltä, että jompikumpi hätä pojalla olisi. On poika kyllä muutenkin mennyt ihan itsekseen potalle istuksimaan, vaikka ei mitään tuotosta ole sitten tullutkaan. Yövaippakin on ollut muutaman kerran aamulla kuiva, mutta ei aina todellakaan.
Hyvä! Kaikki tulee ajallaan :smiley-angelic003

Olen aika rauhallinen ihminen, mutta töissä ylempi johto kiristää nyt hermoa enemmän kuin korona ja eläkeläiset. Olisi hienoa, että presidentin ja hallituksen esimerkki kirvoittaisi pitämään terveyden nyt tässä tilanteessa ykkösenä ja taloutta ajateltaisiin vasta sen jälkeen.

Tätä minä toivon.

Omaanapaa:

Päivän saldo:

- Wilma kaatui ennen kahdeksaa
- pyykinpesua, ruoanlaittoa
- lasten auttamista tehtävissä (kaikki kolme vaatii äitiä samaan aikaan ja iskä etäpalavereissa)
- kuopuksen puheterapia etänä videoyhteydellä, äiti mukana
- sähköisten ongelmien selvittämistä ja sähköisten kokeiden tarkistamista
- oppilaiden kanssa chattailua Classroomissa ja Wilmassa
- yksi Meet -palaveri videoyhteydellä kollegoihin
- tuntien suunnittelua
- oppilaiden neuvomista ja tukiopetusta viestein

Olikohan tuossa kaikki :hilarious::hungover:

Meidän koulupäivä kului niin että lapsi teki aamulla aukeamallisen matikan tehtäviä 10 minuutissa. Jatkoi sitten matikkaa Bingelissä. Sit ulkoiltiin ja kun pikkuveli nukkui, kävin lähikaupassa ja sitten tehtiin meän kässähommia. Leivottiin pizzaa ja nyt hän halusi vielä jatkaa Bingelin kanssa matikkaa ja pelaamista :D en pannut pahakseni :)

Huomenna kuvista ja illalla leffaa, katsotaan Harry Potter ja salaisuuksien kammio :)

Tänään sujui vähän paremmin. Osittain varmaan siksi, että mulla oli etäpalaverit vain 10-11 ja 12-13. Aamulla sain autettua lapset alkuun tehtävissään. Kaikilla olikin sellaista, mihin tarvitsi aikuista. Kiva, kun oli aurinkoista päivällä, niin lapset viihtyivät kerrankin ulkona ihan pakottamatta pari tuntia. Huomasin, että muutamaan pensaaseen on tullut lehtiä.

Mä teen nyt iltavuoroa. Normaalisti siis 8-16 työläinen. Olin tänään klo 24 asti töissä jotta huomenna pääsee aikaisemmin pois. Etätöistä ei vielä tietoa eli odotetaan läppäreitä. Ja mä vähän pelkään et homman pitkittyessä pomo vetoaa siihen et lapset saa mennä tarhaan. Mut aika näyttää. Toistaiseksi saan tehdä edes vuorotyötä että pystytään miehen kanssa kumpikin käymään töissä ja lapsi on kotona.
Meillä herätään aamuisin 8.30-9:00 eli sitten kun lapsi tahtoo herätä. Itse voisin nukkua pidempään. Aamut on menneet kotitöitä tehdessä ja ruokaa laittaessa. Mitään ohjelmaa en ole suunnitellut. Mies sitten ulkoilee töistä tultuaan lapsen kanssa. Ajateltiin laittaa jo trampoliini valmiiksi vaikkei tiedä tuleeko vielä lunta. Saa lapselle enemmän viihdykettä omalle pihalle.

Mä teen nyt iltavuoroa. Normaalisti siis 8-16 työläinen. Olin tänään klo 24 asti töissä jotta huomenna pääsee aikaisemmin pois. Etätöistä ei vielä tietoa eli odotetaan läppäreitä. Ja mä vähän pelkään et homman pitkittyessä pomo vetoaa siihen et lapset saa mennä tarhaan. Mut aika näyttää. Toistaiseksi saan tehdä edes vuorotyötä että pystytään miehen kanssa kumpikin käymään töissä ja lapsi on kotona.
Meillä herätään aamuisin 8.30-9:00 eli sitten kun lapsi tahtoo herätä. Itse voisin nukkua pidempään. Aamut on menneet kotitöitä tehdessä ja ruokaa laittaessa. Mitään ohjelmaa en ole suunnitellut. Mies sitten ulkoilee töistä tultuaan lapsen kanssa. Ajateltiin laittaa jo trampoliini valmiiksi vaikkei tiedä tuleeko vielä lunta. Saa lapselle enemmän viihdykettä omalle pihalle.
Onko teillä lapsella jo polkupyörä tai potkupyörä? Olen itse kokenut helpoimmaksi ulkoiluksi sen, että lapsi pyöräilee ja minä hölkkään. Työpäivän jälkeen minulla ei juurikaan ole mehuja mihinkään muuhun.

Mä alotin päiväni toiveikkaissa merkeissä eli raskaustestillä. Haalea viiva kp 25 / dpo 13. ( tai jotain, kun se ovistesti näytti plussaa neljä päivää).

Liitteet

• 503F94CE-0FBB-4812-852A-1BBD6D69628C.jpeg
    503F94CE-0FBB-4812-852A-1BBD6D69628C.jpeg
    17.3 KB · Katsottu: 204
Mä alotin päiväni toiveikkaissa merkeissä eli raskaustestillä. Haalea viiva kp 25 / dpo 13. ( tai jotain, kun se ovistesti näytti plussaa neljä päivää).
Oho :eek::smiley-angelic003!? Mitä ihmettä!? Etkä oo sanonu oloista tai mistää mitään :smiley-bounce013 mähän sanoin et se pinkki olis ollu kiinnittymistä! Onnea ja peukut kattoon!

Onko teillä lapsella jo polkupyörä tai potkupyörä? Olen itse kokenut helpoimmaksi ulkoiluksi sen, että lapsi pyöräilee ja minä hölkkään. Työpäivän jälkeen minulla ei juurikaan ole mehuja mihinkään muuhun.
Meillä on potkupyörä lapsella. Ja poika vetelee meän lyhkäisellä pihatiellä minkä kerkeää edestakaisin. Suosittelen ehdottomasti. Ja paras merkki on Puky. :)

Omaa napaa olin tulossa kirjottaa mutta tämä nyt on joutavaa pölinää tässä kohtaa
Hikoilusta ärtyneenä tein ovistikun joka pnneks oli valkea mutta sylkitestissä alkavaa saniaista :hilarious::wtf: nää on sekoja vissiin kaikki. Viime kierrossa (ja silloin aikanaan vuosia sitten kun ikinä tein) se saniainen ilmestyy 2-3pv ennen ovisplussaa. Nythän siis vasta kp6 kaiketi menossa ja vieläkin vuotaa vähän eli höpönhöpöä :laughing014

Meillä on potkupyörä lapsella. Ja poika vetelee meän lyhkäisellä pihatiellä minkä kerkeää edestakaisin. Suosittelen ehdottomasti. Ja paras merkki on Puky. :)
Joo täälläkin ollu molemmilla isommilla alusta asti potkis. Siitä suoraan normifillariin ilman apupyöriä. Puky oli esikoisella ja kakkosella lisäksi Foggy joka oli isommassa koossa kivemman mallinen ku Puky. Mut siis suositus kummalle vaan

Takaisin