Pulinaketju

Ei helvet#n pers#. Teinityttö kehittänyt sitten itselleen syömishäiriön. Googlasin oikeen nimenkin tälle nykyajan ilmiölle - ortoreksia. Meni kuukausia kun en ihan tajunnut, koska kuitenkin kokoajan syö, "superterveellisesti"-exhäiriöisenä kuitenkin itsellä ollut sarvet sojossa kokoajan. No v#ttu. Melkonen vuosi näiden teinien kanssa. Katsotaan miten tämä etenee. Koulupsykologille laitoin viestiä, toivottavasti sais jotain apua. Tyttö onneksi itse puhuu ja haluaa myös apua.
:BangHead vituttaa niin huolella, pieleen menee vaikka mitä tekee. Paskaäitisyndrooma. Ei tarvitse ainakaan haaveilla enemmistä, lottovoitto jos nykyiset saa elossa aikuisuuteen.

Meni vähän omanapaiseksi..
siis helvatin fitnessyoutuberit. ei mitään uutta auringon alla - joskushan näistä syytettiin barbeja :grin..voi kunpa nykyäänkin olis vaan nuket joita murehtia.
Hormonit hyrrää nyt siellä. Siehän olet mahtava äiti, kiipeilet puissakin ja kaikkea kivaa. Minusta on hyvä, että homma on huomattu, jolloin apuakin mahdollista saada. Ja teinit on mestareita piilotteluissa, ainakin itse olin. Leuka pystyyn.

Tsemppiä lambi! :Heartred
Kauhulla katson nykyajan menoa, kun niin monella lähtee mopo käsistä tuon syömisen rajoittamisen ja terveellisyyden tavoittelun ehdottomuuden kanssa. Se vain on niin trendikästä tätä nykyä, että harva osaa edes nähdä siinä mitään pahaa.

Minulla tyttäret ovat molemmat terveellisen ruuan ystäviä ja harrastavat liikuntaa terveyden vuoksi. Kakkosen ollessa teini olin hiukan huolestunut, meneekö terveellisyys jo ylenpalttiseksi, mutta kun hän on yleensä ollut aika tyytyväinen itseensä ja elämäänsä, niin en ole huolta kantanut sen enempää.

Ei helvet#n pers#. Teinityttö kehittänyt sitten itselleen syömishäiriön. Googlasin oikeen nimenkin tälle nykyajan ilmiölle - ortoreksia. Meni kuukausia kun en ihan tajunnut, koska kuitenkin kokoajan syö, "superterveellisesti"-exhäiriöisenä kuitenkin itsellä ollut sarvet sojossa kokoajan. No v#ttu. Melkonen vuosi näiden teinien kanssa. Katsotaan miten tämä etenee. Koulupsykologille laitoin viestiä, toivottavasti sais jotain apua. Tyttö onneksi itse puhuu ja haluaa myös apua.
:BangHead vituttaa niin huolella, pieleen menee vaikka mitä tekee. Paskaäitisyndrooma. Ei tarvitse ainakaan haaveilla enemmistä, lottovoitto jos nykyiset saa elossa aikuisuuteen.

Meni vähän omanapaiseksi..
siis helvatin fitnessyoutuberit. ei mitään uutta auringon alla - joskushan näistä syytettiin barbeja :grin..voi kunpa nykyäänkin olis vaan nuket joita murehtia.
Sympatiani. Olen itse syömishäiriötaustainen eri tavoin nuoruudessa joten jotain ehkä tiedän tästä.
Mutta täytyy myös muistaa (toki en taustaa enkä tilanteen kokonaiskuvaa ymmärrä pelkän viestim perusteella) että nuorena on kaikenlaista ”buumia” ilman varsinaista psyykkistä häiriötä. Ortoreksia mulla oli urheiluaikana enkä itse kokenut olleeni varsinaosesti SH tapaus. Mutta on totta että homma on herkästi porttiteoria hankalampiin s-häröihin. Paljon paljon voimia tilanteeseen ja pitkää pinnaa ja avarakatseisuutta. Onneksi tyttösi puhuu <3 olet hyvä äiti, tartuit asiaan!

Millä mielellä jengi nyt? Mä olen ihan puhki ajatukseen että mun vastuulla on kahden kotiopetus ja muun arjen pyöritys. Hengästyttää suorastaan
Tässä tullaan siihen että ehkä korkeampi taho näki ettei anna mulle raskautta tähän väliin. Alkuraskaus on mulla muutennin kaaosta ja valtavaa väsymystä. En olisi saanut vedettyä tätä kaikkea läpi nyt. Saati jos olisin taas keskeytykSessä.

mites hoitolaiset, kuulemma kevään lapsettomuushoidot on nyt jäissä alkionsiirtoineen

Huh, takana reilu 12 h työpäivä. Voihan korona. No, ongelmaratkaiuskykyä on tullut viime päivinä treenattua, samoin tiedotteiden laatimista. Peppu on ihan puutunut koko päivän kokouksissa istumisesta.

Millä mielellä jengi nyt? Mä olen ihan puhki ajatukseen että mun vastuulla on kahden kotiopetus ja muun arjen pyöritys. Hengästyttää suorastaan
Tässä tullaan siihen että ehkä korkeampi taho näki ettei anna mulle raskautta tähän väliin. Alkuraskaus on mulla muutennin kaaosta ja valtavaa väsymystä. En olisi saanut vedettyä tätä kaikkea läpi nyt. Saati jos olisin taas keskeytykSessä.

mites hoitolaiset, kuulemma kevään lapsettomuushoidot on nyt jäissä alkionsiirtoineen
Yhden kotiopetus, yks eskarilainen ja yks päiväkotilainen jää kotiin. Mä jään saikulle. Oon fyysisesti aivan rikki. Henkisesti, no kk päästä näkee kuinka rikki sitten oon. Valmistaudun lähtemään jo yksin synnyttää kun isovanhemmat ei saa tulla ammaa lapsia. Mun tuurilla tää jatkuu loppuvuoden. Ei hele. Yritän olla kauheen lungi, mut mua ahdistaa aivan vitusti. Pardon my French.. Meillä jäi siis kaikki tänään vapaaehtoisesti kotiin ja ajattelin et tää viikko. Tänään sit kerrottiin et tää kestää kk. Ei siis apua.

Mietin syvästi miten esim pärjää ne perheet keille lasten kouluruokailu on ollut tärkeää kun raha on vähissä. Entä yksinhuoltajat joilla ei oo tukiverkostoa. Kaikki paikat kiinni. Jos ei mielenterveyspalveluissa nouse piikki tän jälkeen niin on kyllä kumma.

Ymmärrän et tää on pakkokeino, ei ole nyt muuta vaihtoehtoa. Ja hammasta purren. Vituttaa et mies on niin cool tän asian kans. Helppo sen on laittaa makkarin ovi kiinni ja lukkoon. Laittaa vastamelukuulokkeet ja tehdä töitä. Mä koitan pitää lapseni jossain opissa ja yhden 3v poissa jaloista. Ja yritän tän yhden likan pitää sisällä vielä 2kk ettei synny ennen aikojaan tähän saatanan hullun myllyyn. Anteeks pikku hormonipurkaus mut nyt tulee kaikki paha olo ulos. Kun ei tolla kakslahkeiselle voi mitään purkaa kun se on vaan "kyllä tää tästä ja hyvä asia tää on".

Naapurin muija laitto lapsensa asumaan mummolaan. Käy katsoo niitä silloin tällöin niitä. Naapuri on hoitaja ja tekee kolmivuorotyötä. Me ei voida mennä ees mummolaan kun toisella reuma ja toisella verenpainetauti ja sydänongelmia.

Ja mun äiti asuu 1000kilsan päässä. Aaaaaarrggh. Eikä siitäkään tuurijuoposta mitään hyötyä ois.

Anteeks naiset <3

Yhden kotiopetus, yks eskarilainen ja yks päiväkotilainen jää kotiin. Mä jään saikulle. Oon fyysisesti aivan rikki. Henkisesti, no kk päästä näkee kuinka rikki sitten oon. Valmistaudun lähtemään jo yksin synnyttää kun isovanhemmat ei saa tulla ammaa lapsia. Mun tuurilla tää jatkuu loppuvuoden. Ei hele. Yritän olla kauheen lungi, mut mua ahdistaa aivan vitusti. Pardon my French.. Meillä jäi siis kaikki tänään vapaaehtoisesti kotiin ja ajattelin et tää viikko. Tänään sit kerrottiin et tää kestää kk. Ei siis apua.

Mietin syvästi miten esim pärjää ne perheet keille lasten kouluruokailu on ollut tärkeää kun raha on vähissä. Entä yksinhuoltajat joilla ei oo tukiverkostoa. Kaikki paikat kiinni. Jos ei mielenterveyspalveluissa nouse piikki tän jälkeen niin on kyllä kumma.

Ymmärrän et tää on pakkokeino, ei ole nyt muuta vaihtoehtoa. Ja hammasta purren. Vituttaa et mies on niin cool tän asian kans. Helppo sen on laittaa makkarin ovi kiinni ja lukkoon. Laittaa vastamelukuulokkeet ja tehdä töitä. Mä koitan pitää lapseni jossain opissa ja yhden 3v poissa jaloista. Ja yritän tän yhden likan pitää sisällä vielä 2kk ettei synny ennen aikojaan tähän saatanan hullun myllyyn. Anteeks pikku hormonipurkaus mut nyt tulee kaikki paha olo ulos. Kun ei tolla kakslahkeiselle voi mitään purkaa kun se on vaan "kyllä tää tästä ja hyvä asia tää on".

Naapurin muija laitto lapsensa asumaan mummolaan. Käy katsoo niitä silloin tällöin niitä. Naapuri on hoitaja ja tekee kolmivuorotyötä. Me ei voida mennä ees mummolaan kun toisella reuma ja toisella verenpainetauti ja sydänongelmia.

Ja mun äiti asuu 1000kilsan päässä. Aaaaaarrggh. Eikä siitäkään tuurijuoposta mitään hyötyä ois.

Anteeks naiset :Heartred
Kuulostaa tosi rankalta! Voimia sinulle ja pyydä siltä kaksilahkeiselta apua, jos menee ihan mahdottomaksi.

Me ajateltiin miehen kanssa tehdä töitä vuorossa. Minä päivällä ja mies aamuvarhain ja iltasella. Lisäksi on vielä suvun ja naapuruston kaupassakäynnit, kun vanhuksia on kaikkialla. Minä ja tyttäret ollaan kaikki sellaisissa töissä, että on kielletty sairastamasta. Silti minulla on kurkku kipeä, joten töihin ei ole menemistä ja mies joutuu käymään kaupassa, myös niille vanhuksille.

Tämä kurkkukipu ei normaalisti tuntuisi missään, mutta nyt se vaikuttaa suurelta asialta, kun sen vuoksi pitää jäädä kotiin. Toisaalta mies pääsee vähän helpommalla.

Sympatiani. Olen itse syömishäiriötaustainen eri tavoin nuoruudessa joten jotain ehkä tiedän tästä.
Mutta täytyy myös muistaa (toki en taustaa enkä tilanteen kokonaiskuvaa ymmärrä pelkän viestim perusteella) että nuorena on kaikenlaista ”buumia” ilman varsinaista psyykkistä häiriötä. Ortoreksia mulla oli urheiluaikana enkä itse kokenut olleeni varsinaosesti SH tapaus. Mutta on totta että homma on herkästi porttiteoria hankalampiin s-häröihin. Paljon paljon voimia tilanteeseen ja pitkää pinnaa ja avarakatseisuutta. Onneksi tyttösi puhuu :Heartred olet hyvä äiti, tartuit asiaan!
Kiitos, kyllähän tässä yritetään.
Tyttö onneksi tosiaan puhuu ja on itse järkevyys. Ehkä tämä eristys tuli tähän kun tilattuna. Meillä on kaikilla sikana aikaa toisillemme.

Lambi oot varmasti hyvä äiti älä soimaa itseäsi vaikka joo tekisin niin varmasti itsekin.... Veljen tytöllä todella paha syömishäiriö ja sairaala hoidossa ollut nyt 3kk...on 175 pitkä ja paino vain 35 kg kun joutui sairaalaan eli tilanne on tällä hetkellä todella paha ja nyt kun tämä koronakin niin kukaan ei saa käydä katsomassa

Kuulostaa ikävältä lambi! Minusta sinun on turha ruoskia itseäsi siitä, ettet huomannut asiaa aiemmin, kuten Vastavirran akka sanoi, teinit osaavat piilotella asioita todella hyvin, ja hankalaahan siinä on mitään spotatakaan, kun tosiaan syö kuitenkin. Tsemppiä teille, onneksi apu kelpaa!

Meillä on pojalla lievää yskää ja nuhaakin jossain määrin miltei koko ajan, joten normaalioloissa ollaan sanottu tarhassa, että tuodaan poika sinne, ja jos heidän mielestään poika on liian nuhainen/yskäinen, niin soitto vaan ja tullaan hakemaan pois. Mutta jos pelkkä lievä nuha ja yskä, jota on pääsääntöisesti vain aamuisin, olisivat normaalioloissakin este päivähoidolle, niin en voisi poikaa viedä tarhaan ollenkaan. Eivät ne siellä nytkään sanoneet, ettei poika saisi tulla hoitoon.

Aiotaan viedä nyt poika edelleen tarhaan niin kauan kuin hänen terveystilanteensa pysyy tällaisena kuin se nyt on. Tietenkin sitten jos tarhakin menee kiinni niin kuin koulut nyt menevät, niin täytyy katsoa uudelleen. Eiköhän nuo tarhalta päin sitten ilmoittele, mikä on tilanne.

Ei ole todellakaan helppo tilanne kenellekään, mutta erityisesti kyllä nuo twistedin mainitsemat tilanteet ja monilapsiset perheet on kyllä melkoisen tukalassa tilanteessa :( Me nyt pärjätään kyllä varmaan kohtuullisen hyvin vaikka tekisinkin etätöitä kotona pojan ollessa kotona. Saa nähdä, mitä tämänkin kanssa nyt tulee sitten...

Meillä lapsi on nyt toistaiseksi kotona. Eniten ehkä harmittaa isovanhempien puolesta kun kovin mielellään ottaisivat meitä sinne kyläilemään ja lasta hoitoonkin, mutta kuuluvat riskiryhmään ja ovat yli 70v. niin ei haluta ottaa nyt mitään riskejä. Rankkaa tää tulee varmasti olemaan, mutta ei varmasti lähellekään niin rankkaa kuin useampi lapsisessa perheessä tai jos vanhemmat ei esim. pysty tekemään töitä etänä. Joten voimia toivotan kaikille tähän aikaan! :Heartred

Meillä on nyt jotenkin hirveen kiva olo tästä tulevasta. Niinkun itsemme puolesta. Lapset jo suunnittelee jumppatunteja, retkiä ja kotitaloushetkiä. Pikku pojille pidetään käytöskoulua.. Isovanhemmille voidaan toimia kauppaapuna jos tarve vaatii ja vetää tämä aika sellaisena yhteenhitsauskokemuksena. Ihan tervetullutta meille.
Sympatiat kaikille joille edessä vaikeita järjestelyitä :Heartred

Ja kiitän kaikkia ymmärtävistä sanoista, epäilen ettei tässä kouluterveyteenkään mennä näinä aikoina.. Ehkä huomenna selviää vähän tämäkin homma.

Meillä kaikki kotona joten opetusta piisaa... Ruuanlaittoa.. Pyykkiä... Lisää töitä kun työntekijät karanteenissa.... Saa nähdä millon kaaos iskee... Kumpa vaan pinna kestää... Mun vanhemmat on karanteenissa ja kaikki läheiset joten ollaan ihan omillamme

Mä olen kanssa aivan loppu, meidän tiimistä putosi tänään puolet pois, enää minä ja mies töissä. No otetaan rauhassa...

Joo ja kuulkaa, ekan järkytyksen jälkeen keksitään kaikenlaisia keinoja jooko? Ja jaetaan täällä. Leivotaan lasten kanssa ja jumpataan you tuben tahtiin ja nyt on paras idätysaika! Ja mä olen valmistunut, että hoitoon päädtöön vasta vuoden päästä. Aivan sama se. Ehtii tuo mies kihlata mut kun hieman tökin.

Mä niin kaipaisin hyviä uutisia, Täti aloitti : menee naimisiin. Niitäkin täällä voisi jakaa!

Ajon myös katsoa joka aamu koirien pelastusvideoita heti aamusta. Ja joka päivä iloita kun näen auringon. Ja hidastaa koiran aamulenkkiä. Ja viedä oikeaa hyvää kahvia töihin enkä juo sitä automaattikuraa enää lainkaan.

Me linnoittauduimme kotiin jo viime torstaina. Eipä tämä kotona kökkiminen hirveästi eroa äitiyslomalaisen arjesta, nyt vain esikoinen ei mene tarhaan. Meillä molemmat lapset siis ovat riskiryhmää astman takia. Toivottavasti eristäydyimme riittävän varhain, puskaradiossa on viestejä että siellä ja täällä on ollut sairastuneita jo viikko sitten...
Kyllä me täällä kökitään eristyksissä vaikka 3 kuukautta, jos sillä välttää taudin. Minusta nuo uudet rajoitukset luovat toivoa tähän tilanteeseen, jonka ajattelin olevan vain tieteiskirjallisuuden ajatusleikkiä.

Kylläpä se tästä alkujärkytyksestä toivuttuaan varmasti helpottaa. Ja oon siinä mielessä tosi onnekas, että poika tai pojat on akateemisesti lahjakkaita, ei mitään oppimisvaikeuksia, joten "helpolla" pääsen. Menee tokaluokkalaisella Harry Potterit jo omissa lukemisissa, ja osaa kaikki kertotaululutkin, niin koitetaan keskittyä olennaiseen vaan.

Ehkä vaan jotenkin näen tän niin et pitäis olla yhtä paljon oppia kuin koulussa, enkä ole opettaja niin pelottaa jos kerkeen kuukaudessa pilaamaan lapseni :D aivan idiootti mainen ajatus oikeasti, mutta kun oma mieli on tällainen.

Hyviä uutisia vois kyllä jakaa: ystävä pääsi vihdoin yhden keuhkonsa kanssa kotiin, kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Kasvaimia oli kerennyt tulla lisää, joten siksi toinen keuhko poistettiin kokonaan. Pääasia on että ystävä oli itse todella positiivinen asiaan ja hyväksynyt sen. Nyt vain kuntoutetaan ja opetellaan elämään yhden keuhkon kanssa ja itsehän jatkan rukoilua että jäljellä oleva keuhko säilyy aina terveenä.

Toinen hyvä uutinen on se että keskimmäisen pojan jalasta löytynyt patti oli vain anglio, eli hyytelörakko eikä esim kasvain mitä pelkäsin. Ja kaiken lisäksi se puhkesi itsekseen eikä tarvinnut neulalla tyhjentää.

Tällaisia aikoina täytyy kaivaa ne positiiviset asiat esiin.

Ja kuten lambi hyvin sanoi, että on tässä se hyvä puoli että kyllähän tämä perheitä yhdistää. <3 Onneksi on iso piha ja metsään pääsee! Kuukausi menee kuin siivillä ja siitä kk niin täällä tuhisee oma prinsessa! Kiitos sympatioista, kyllä tästä sisukas kansa nousee <3

Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset. Lasta käy sääliksi jossei kuukauteen pääse tarhaan. Itki tänään jo ihan lohduttomana kun ei päässyt lievän yskän takia. Kaipaa kovasti kavereita kun oltiin just viikko lomalla. Ei tässä loputtomiin jaksa telvisiotakaan tuijottaa sisällä. Mä en valitettavasti keksi ikinä muuta tekemistä enkä osaa leikkiä. On lapsella huoneellinen leluja mutta harvoin niillä yksin leikkii. Toivottavasti ilma pysyy edes hyvänä että voi käydä omalla pihalla ulkoilemassa. Tosin ilma on vielä niin kylmä että itseä ottaa päähän seistä ulkona palelemassa. Mä inhoan talvea yli kaiken.
Voi vaan toivoa et yskä menee ohi ja tarhaan pääsee tavallisten duunareittenkin lapset eikä sitä kielletä. Muuten on ankea kevät tiedossa lapselle yksin.

Kylläpä se tästä alkujärkytyksestä toivuttuaan varmasti helpottaa. Ja oon siinä mielessä tosi onnekas, että poika tai pojat on akateemisesti lahjakkaita, ei mitään oppimisvaikeuksia, joten "helpolla" pääsen. Menee tokaluokkalaisella Harry Potterit jo omissa lukemisissa, ja osaa kaikki kertotaululutkin, niin koitetaan keskittyä olennaiseen vaan.

Ehkä vaan jotenkin näen tän niin et pitäis olla yhtä paljon oppia kuin koulussa, enkä ole opettaja niin pelottaa jos kerkeen kuukaudessa pilaamaan lapseni :D aivan idiootti mainen ajatus oikeasti, mutta kun oma mieli on tällainen.

Hyviä uutisia vois kyllä jakaa: ystävä pääsi vihdoin yhden keuhkonsa kanssa kotiin, kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Kasvaimia oli kerennyt tulla lisää, joten siksi toinen keuhko poistettiin kokonaan. Pääasia on että ystävä oli itse todella positiivinen asiaan ja hyväksynyt sen. Nyt vain kuntoutetaan ja opetellaan elämään yhden keuhkon kanssa ja itsehän jatkan rukoilua että jäljellä oleva keuhko säilyy aina terveenä.

Toinen hyvä uutinen on se että keskimmäisen pojan jalasta löytynyt patti oli vain anglio, eli hyytelörakko eikä esim kasvain mitä pelkäsin. Ja kaiken lisäksi se puhkesi itsekseen eikä tarvinnut neulalla tyhjentää.

Tällaisia aikoina täytyy kaivaa ne positiiviset asiat esiin.

Ja kuten lambi hyvin sanoi, että on tässä se hyvä puoli että kyllähän tämä perheitä yhdistää. :Heartred Onneksi on iso piha ja metsään pääsee! Kuukausi menee kuin siivillä ja siitä kk niin täällä tuhisee oma prinsessa! Kiitos sympatioista, kyllä tästä sisukas kansa nousee :Heartred
Sympatiseeraan nyt kaikkia vanhempia, kun pitää olla lapsen tukena etäopetuksessa. Me nyt pärjätään, kun kaks opea taloudesta löytyy (mies koulutukseltaan ope), mutta saa nähdä, kuinka tuon erityisimmän kans pärjätään. Onneksi on toimiva lääkitys. Nyt sitten vaan miettimään, miten järjestän hyvän opetuksen omille oppilaille :)

Tsemppiä, twisted <3

Takaisin