Pulinaketju

Uskomatonta kuinka ihmiset on mätiä. Kuulin just kuinka karanteenissa mennään salille ja keilaamaan kun se on vaan työpaikka karanteeni (tuli saksasta). Toisen tutun äiti oli eilen vielä lentämässä ruotsiin tapaamaan poikaansa ja tämän keuhkoveritulpasta parantuvaa vaimoa. Loukkaantui kun kaveri kielsi. Yhdet perseilijät lähti eilen risteilylle kostoksi kun radio Rock risteily peruttiin. Kyllä ei ihmiskunnalla ole toivoa...

Toisaalta rakastan nyt niitä leviäviä videoita joissa Italialaiset pitää kyläjuhlia karanteenissa jokaisen omalta parvekkeelta, tai espanjan parvekebingot:love7

Peppipupu, aivan hirveää välinpitämöttömyyttä.
Meillä miehen työpaikassa kaikki on määrätty etätöihin ja kannustettu pitämään lapset kotona. Todettiin, että jos lapsista on haittaa työnteolle, niin se on ymmärrettävää, teette mitä pystytte.

Me mennään miehen kanssa tyhjään toimistoon huomenna. Meidän porukka jaettu ympäri pk seutua niin, että jokin tiimi olisi toimintakunnossa koko hässäkän ajan. Tykkään, että työnantaja ajattelee meidän terveyttä myös.
Meillä miehen työpaikassa kaikki on määrätty etätöihin ja kannustettu pitämään lapset kotona. Todettiin, että jos lapsista on haittaa työnteolle, niin se on ymmärrettävää, teette mitä pystytte.
Samaan aikaan tämä! Uskomatonta yhteen hiileen puhaltamista ja nyt perheen merkitys kasvaa! Rakastan myös niitä auttajaryhmiä joita perustettu asuinalueille!

Meillä miehen työpaikalla kans vahva etätyösuositus. Mies tosin on kohta 2kk ollut kotona, kun yläkerran toimistolla on asbestiremppa ja noilla on ilmastointi kiinni. Porukka menee toimistolle kuulemma ja parin tunnin päästä lähtee kotiin kun porat soi ja päätä särkee sekä karsee kemikaalin haju.

Sit noilla ois ollut tämän kuun vika pe mökkivkl jossa koodataan porukalla omia softia. No, se peruttiin, mut yks tyyppi niiden töissä heitti et "jääköön ne kotiin ketkä pelkää" mit vit. No se peruttiin mut koska mökki on maksettu, niin jos joku yksittäinen haluaa lähtä sinne niin saa mennä. Esim joku perhe. Mut ei vissiin kukaan yksin sinne halunnu lähteä..

Eniten käy sääliksi pienyritykset. Siskolla on 2 vakituista työntekijää ja muutama tuntilainen ja omistaa kirppiksen. Hän joutuu maksamaan palkkaa ja ketään ei kirppiksellä käy. Tulee itse tänään jenkeistä ja kauhee paperisota alkaa huomenna et voiko esim lomauttaa kaks myyjää..

Itse olen pienyrityksiä tukenut ostamalla verkkokaupoista kamaa et edes joillakin kauppa kävisi :) Siis toki sellaista vain mitä oikeasti tarvin. Ostin esim turkulaiselta tietokonekaupalta miehen synttärilahjan jo etukäteen jotta kauppa kävisi :D

Joo paha työttömyys - ja konkurssiaalto tuloillaan. Mäkin ajattelin tukea pienyrittäjiä niin paljon kun voin just verkon kautta.

Kaupan alan työntekijät vetää nyt aika mehuilla. Aivan käsittämätöntä venymistä! Ja ovat kokoajan altistuneina. Jakelukeskukset vedetty aivan ääriään myöden täyteen, joten ruokaa on ainakin 8 kk tarpeiksi.

Seuraavaksi koetellaan terveydenalan työntekijöitä. Helvetti jos eivät saa palkankorotuksia nyt!!! Kovat on ajat.

Itse vanhusten hoitoalalla töissä, ja nyt on linjauksena että kaikki ylimääräiset jutut on peruttu. Ei saa RAI-aikaa, eikä ole tiimitunteja tai mitään. Saikkupoissaolot on niin nousussa ja ne ketkä töihin menee, tekee vajaalla nyt. Kun tästä mennään pari viikkoa eteenpäin niin homma lähtee käsistä. Joka päivä on sähköpostissa viesti että kuka tuplaa tänään tai vkl:lle tarvitaan tekijöitä.

Meille tuli Tampereen kaupungin työntekijöille täysi matkustuskielto kotimaassa ja ulkomaille. Kaikki palaavat on karanteenissa 2 viikkoa vakan rahoilla.

No, meän tiimistä (30 hoitajaa) on ainakin kaks nyt ulkomailla tai tullut just. Se tietää että kahden hengen vajaalla mennään ainakin kaks viikkoa ja kaikki saikut päälle. Ei oo herkkua ei.

Itse heräsin tänään kurkku turvonneena. Työmoraali on korkea ja huomenna alkais aamutuurit. On jotenkin tosi hankala soittaa huomenna töihin ja olla poissa kun tiedän et siellä vedetään jo niin tiukilla. :(

Eniten ärsyttää pari päivää sitten Etelä-Euroopan lomalta tulleet, jotka aikovat maanantaina töihin, "koska se karanteeni on vain suositus, ei pakko". Jep, tämä hallitus ei saa yhtään pakkoa aikaiseksi, ja nämä ääliöt levittävät tautia maailman tappiin asti.

Eniten ärsyttää pari päivää sitten Etelä-Euroopan lomalta tulleet, jotka aikovat maanantaina töihin, "koska se karanteeni on vain suositus, ei pakko". Jep, tämä hallitus ei saa yhtään pakkoa aikaiseksi, ja nämä ääliöt levittävät tautia maailman tappiin asti.
Vaikka en Kiinaa arvosta, niin ainakin ne sai tartunnat kuriin kun pisti vaan tylysti pakolla ihmiset kotiin.

Minä tilasin ensin itselleni netistä suomalaisen paidan, siis Suomessa suunniteltu, valmistettu ja kangaskin Suomesta. Eilen tilasin pojalle toiselta suomalaiselta valmistajalta vaatteita. Molempia olin jo harkinnut aiemmin, mutta ajattelin vasta tilata sitten kun lisään työaikaa, mutta nyt on hyvä hetki.

Twisted, jos on yhtään flunssainen olo, niin kotiin on jäätävä. Vielä vaikeampi tilanne tulee, jos vahingossa tartutat jonkun töissä.

Oot Yölento oikeassa. Just laitoin omalle pomolle viestiä muissa asioissa ja mainitsin myös et oon kipeenä. Oma pomo on muista syistä saikulle et joudun sen sijaiselle vielä ilmoittamaan aamulla mut parempi niin entä et menisin tartuttaa, oli sit kyseessä mikä tahansa räkätauti..

On tämä jännää ja meidän hommassa ollaa äärimmäisen tarkkoja ja nyt ongelma on se ettei mikään liiku.. Meillä kaikki joiden piti lähtee maanantaina on niille hommattava tai tehtävä lisä tila kun paikat on täynnä

Takaisin