Pulinaketju

Minulla meni viime viikolla niska jumiin, kipu säteilee toiseen käsivarteen ja sormet ovat tunnottomat. Perjantaina sain lääkäriltä reseptin lihasrelaksantteihin, mutta ei niistä ole apua. Eilen soitin fyssarin numeroon, jonoa on 6-7 viikkoa, ellei satu tulemaan peruutusaikaa. Argh.

Minulla meni viime viikolla niska jumiin, kipu säteilee toiseen käsivarteen ja sormet ovat tunnottomat. Perjantaina sain lääkäriltä reseptin lihasrelaksantteihin, mutta ei niistä ole apua. Eilen soitin fyssarin numeroon, jonoa on 6-7 viikkoa, ellei satu tulemaan peruutusaikaa. Argh.
Eih. Hartia niskakipu on pahinta. Koko toiminta ja ajattelu lamautuu. Kaverilla kävi vastava, tuli tunto ja voimapuutos. Lääkkeet ei auttaneet. Pullistuma löytyi. Ja urheilullinen terve ihminen :eek:

Eih. Hartia niskakipu on pahinta. Koko toiminta ja ajattelu lamautuu. Kaverilla kävi vastava, tuli tunto ja voimapuutos. Lääkkeet ei auttaneet. Pullistuma löytyi. Ja urheilullinen terve ihminen :eek:
Sitä minäkin epäilen. Ilmeisesti siihen auttaa vain jumppa, joten fyssaria odotellessa...

Tammikuussa soitin aikaa lääkäriin tuon käden kanssa. Seuraavalle aamulle sain fyssarin, lääkäri olisi ollut vasta kuukauden päästä. Jumpattu on nyt kauan, eikä ole kun pientä paranemista. Hidasta on. Kyllä olisi hyvä päästä heti fyssariin, ettei kroonistu, kuten itsellä kävi ja ihan omaa tyhmyyttä, kun vaan siedin liikaa.

Joop. Osalla auttaa jumppa osalla ei. Jos ei johonki aikaan tuu muutosta niin selvitettävä syitä. Kaveri piti kaks vk, sitten meni kuviin. Seuraavaksi päivää kiireellinen leikkaus

Joop. Osalla auttaa jumppa osalla ei. Jos ei johonki aikaan tuu muutosta niin selvitettävä syitä. Kaveri piti kaks vk, sitten meni kuviin. Seuraavaksi päivää kiireellinen leikkaus
Näin se menee. Vissiin on uusi hoitolinjaus tämä. Fyssari sanoi, että jos olisin mennyt ensin lääkäriin olisi lääkäri laittanut kuitenkin fyssalle ennen tutkimuksia, jos ei käsi ole täysin pois pelistä. Kovasti fyssari kannustaa jumppaamaan ja sanoo myös ettei leikkauskaan minua välttämättä autuaaksi tee.

Joo, noin minäkin sieltä käypähoidosta tavailin, että ensin fyssarille ja jos ei auta, sitten vasta kuvataan.

Näin se menee. Vissiin on uusi hoitolinjaus tämä. Fyssari sanoi, että jos olisin mennyt ensin lääkäriin olisi lääkäri laittanut kuitenkin fyssalle ennen tutkimuksia, jos ei käsi ole täysin pois pelistä. Kovasti fyssari kannustaa jumppaamaan ja sanoo myös ettei leikkauskaan minua välttämättä autuaaksi tee.
Joo ei tietenkään. Kaverilla se pullistuma oli tosiaan ihan massiivinen. Loppui vaiva siihen. Mutta herkällä ne ei leikkaa, pullistuma myös usein vetäytyy yksinään jos ei ole hankala. Ja liikunta/fyssari edistää vetäytymistä

Joo ei tietenkään. Kaverilla se pullistuma oli tosiaan ihan massiivinen. Loppui vaiva siihen. Mutta herkällä ne ei leikkaa, pullistuma myös usein vetäytyy yksinään jos ei ole hankala. Ja liikunta/fyssari edistää vetäytymistä
Minähän en todellista dg tiedä, mutta fyssari sanoi, että jumppa auttaa tehostamaan verenkiertoa tuossa niska-hartia seudulla, se kuulemma alkaa jo meidän ikäisillä heikkenemään. Mutta sanoi, että mahdollista on puoli vuottakin odottaa kuvauksia, jos tilanne pysyy hyvänä, eli siis paranee edes vähän.

Joko uskaltaa tuulettaa, eilisen jälkeen ei ole verta bongattu. Jee, tuuletin kuitenkin.
Tuuletellaan :smiley-bounce013!

mulla alkoi kiukkuärsyvitutus ja päänsärky. Tervetuloa vaan lomareissu. Pitäs stna suunnitella nää keskikiertoon eikä loppu :smiley-angry019:smiley-angry019
Muok. Lämmötkin on ekstramatalalla. Toiv luge riittää pitämään vuotoa :oops::smiley-ashamed004

Muokattu viimeksi:
Tuuletellaan :smiley-bounce013!

mulla alkoi kiukkuärsyvitutus ja päänsärky. Tervetuloa vaan lomareissu. Pitäs stna suunnitella nää keskikiertoon eikä loppu :smiley-angry019:smiley-angry019
Muok. Lämmötkin on ekstramatalalla. Toiv luge riittää pitämään vuotoa :oops::smiley-ashamed004
Ka, pmskö se siellä jyllää? Jostain joskus luin, että vaihtareissa sekin ilo viedään, joten hyvältähän tuo kuulostaa, vaikkei siltä tunnu. Pms kiukku on kyllä syvältä, kun se loppuu on aivan eri ihminen. Toivotaan, ettei vuotelut ala. Ja jos kyrsii, niin tänne voi syleskellä olojaan.

Ka, pmskö se siellä jyllää? Jostain joskus luin, että vaihtareissa sekin ilo viedään, joten hyvältähän tuo kuulostaa, vaikkei siltä tunnu. Pms kiukku on kyllä syvältä, kun se loppuu on aivan eri ihminen. Toivotaan, ettei vuotelut ala. Ja jos kyrsii, niin tänne voi syleskellä olojaan.
Joo näin se vissiin on. Sitäkin luin että tässä loppusuoralla nämä kaikki olot potensoituu loppukierrosta. Verrattiin imetyksen lopetukseen joka aiheuttaa hetkellisesti alkuraskauteen verrattavat olotilat. Kaiketi johtuu juurikin siitä hormonien heilureiden epäsynkronista kun yks hormoni on liian matalalla ja toinen liian korkealla. Ja täytyy kyl sanoa että ns normi-ihmisellä tämä oirelista olisi kyllä selvä peli. Eikä itselläkään näin valtavasti ollu ”raskausoireita” joka kierrossa vielä sanotaanko 10v sitten. Ei edes tän kolmosen odotuKierrossa. Ei tod vaikken oloja erikseen kuulostellu. Ainoa mikä jäi mieleen oli se kun sain influenssarokotteen ilmeisesti just jossain ”piinapäivien aikana” ja se kipeä olo ei loppunutkaan. Siitä sitten about viikko kun tajusin alkaa testiostoksille.

Tunto ja voimapuutoksen syy voi olla myös joku muu kuin pullistuma.
Mulla oli silloin käden kanssa aivan sama homma, tutkittiin ja hutkittiiin, kävin fyssarilla, söin lääkkeitä. Vasta 6kk jälkeen pääsin erikoislääkärille joka määräsi taas fyssaria, pistettiin kortisonia mm.olkapäähän,niskaan,kyynärpäähän ja ranteeseen.
Vuoden päästä kuvasivat, ei ollut pullistuma vaan jännerepeämä ja massiivinen tulehdus siitä johtuen, ei olisi saanut rasittaa joten fysioterapia vaan pahentanut hommaa.
Sitten yritettiin hoitaa levolla, kortisonilla yms yms kunnes kolmen vuoden päästä vihdoin leikattiin.
Olin koko sen ajan sairauslomalla töistä koska alun ryssimisen jälkeen käsi ei käytännössä toiminut lainkaan. Leikkaukseen pääsin vasta kun yksityislääkäri sinne teki lähetteen.
No liian myöhään leikkasivat, sen myönsi jopa leikannut ortopedi.
Alunperin minua siis hoidettiin työterveydessä.
Kädessä nyt Tos 99% verisuonet tukkeutuu kun käsi on ylhäällä, takana, vaakatasossa tai edessä, eli siis käytännössä aina, leikkaus ehkä auttaisi ehkä ei, mutta toimintakykyä se ei enään palauta siksi en suostunut. Käden kanssa on oppinut elämään, mutta töitä sillä ei tee enään koskaan.

Joten hiukan kritisoin tuota Suomessa olevaa hoitokäytäntöä, minäkin kuitenkin olin ja olen vieläkin ”nuori” työikäinen joka ehkä olisi kannattanut hoitaa ajoissa.
Tutkiminen kannattaa aina, mielummin aikaisin kuin liian myöhään.
Liian myöhään hoitaminen maksaa lopputuloksissa aika paljon enemmän yhteiskunnalle kuin se tutkiminen.

Karmivaa. Mulle fyssari sanoi, että alussa on ollut mulla tulehdus, mutta ei enää pitkittyessään ole. Sillä lailla sitten. Onhan fyssari halvempi vaihtoehto tietenkin, mutta öh. Käsi ei mulla enää mene ylös suoraksi, eikä taivu selän päällä normaalisti.

Joo näin se vissiin on. Sitäkin luin että tässä loppusuoralla nämä kaikki olot potensoituu loppukierrosta. Verrattiin imetyksen lopetukseen joka aiheuttaa hetkellisesti alkuraskauteen verrattavat olotilat. Kaiketi johtuu juurikin siitä hormonien heilureiden epäsynkronista kun yks hormoni on liian matalalla ja toinen liian korkealla. Ja täytyy kyl sanoa että ns normi-ihmisellä tämä oirelista olisi kyllä selvä peli. Eikä itselläkään näin valtavasti ollu ”raskausoireita” joka kierrossa vielä sanotaanko 10v sitten. Ei edes tän kolmosen odotuKierrossa. Ei tod vaikken oloja erikseen kuulostellu. Ainoa mikä jäi mieleen oli se kun sain influenssarokotteen ilmeisesti just jossain ”piinapäivien aikana” ja se kipeä olo ei loppunutkaan. Siitä sitten about viikko kun tajusin alkaa testiostoksille.
Voi meitä naisia. Melkonen mankeli vielä edessä, ennen kun viskelyt loppuu. No toivotaan silti, että nämä kärsimykset johtaisi vielä johonkin positiiviseen, kuten plussaan.

Voi meitä naisia. Melkonen mankeli vielä edessä, ennen kun viskelyt loppuu. No toivotaan silti, että nämä kärsimykset johtaisi vielä johonkin positiiviseen, kuten plussaan.
Nii suap nähdä. Mun yks sisko on 52 ja sanoi että vikat vuodet ollu ihan hirveää. Mielialat sinkoilee, menkat tulee ja ei tule. Sitä odotellessa. Sittenkat se rauha laskeutuu. Nooot :hilarious:

En viitsinyt enää tikuttaa ovista näin neljän plussapäivän jälkeen. Flo näyttää nimenomaan tänään ovista eli nyt kp 15. En tiedä johtuuko tuosta pitkittyneestä lh-huipusta, mutta eilen ja tänään on rinnat olleet ihan turvonneet ja arat. Normikierrossa ei sellaista koskaan ole, mutta tuossa keskenmenneessä raskaudessa useamman viikon.

Takaisin