Pulinaketju

Sattui silmään toisaalta testikuva, PC kyseessä. Tässä HCG ollut 17 ja viivat tällaiset. Aika selkeää ne antaa vaikka herkkyys teoriassa matalampi tai siis korkeampi 25. Ihan vaan huvikseen jos jotakuta mietitytti miten nää viivaa antaa
11CA448B-35DA-42A0-9F85-D25C5939A0E2.jpeg

Minulla oli viittä vaille 43-vuotiaana yllin kyllin soluja, ihan normaalissa lyhyen kaavan IVF:ssä kerättiin ensiyrityksellä 26 munasolua, joista 9 oli kypsää ja hedelmöittyi, 3 pääsi blastoksi asti ja yksi niistä oli terve. Mutta tuo suuri solumäärä ilmeisesti johtuu PCOS:stä, se kun viivyttää vaihdevuosia keskimäärin muutamalla vuodella.

Minulla oli viittä vaille 43-vuotiaana yllin kyllin soluja, ihan normaalissa lyhyen kaavan IVF:ssä kerättiin ensiyrityksellä 26 munasolua, joista 9 oli kypsää ja hedelmöittyi, 3 pääsi blastoksi asti ja yksi niistä oli terve. Mutta tuo suuri solumäärä ilmeisesti johtuu PCOS:stä, se kun viivyttää vaihdevuosia keskimäärin muutamalla vuodella.
Mut tässäkin näkee sen trendin miten herkällä nää asiat menee :oops:

ihan näin ajatuksen lentona ja MUN mielipiteenä, jos mulla olis hoitohommat edessä ja jokatapauksessa niihin olisin lähdössä, jja JOS mul olis rahaa hyvillä mielin ja tahto ja toivo, ja jos ammattilainen näkisi selkeesti että hoito kannattais, nii kattosin sen oman kortin jos yhtään semmone olo on. Et jos yhtää tuntuu et saattaa sit jäädä harmittamaan.

Eihän ne lahjasolutkaan aina tarkoita kymmentä priima alkiota ja seitsemää raskautta, josko edes yhtäkään. Niin pirun monta vaikuttajaa kaikkinensa.. Kokemusta.

Ehkä tää olikin ihan ok kierto. Ainakin illalla valkkari oli tyystin nihkeää niinku keltarauhasen kanssa, aamulla etoi ja sydän löi tiheesti. Ja lämmöt on entistä korkeemmat. Tyhmempi vois kuvitella sen olevan kelrarauhasesta :hilarious: katellaan :rolleyes:

Sattui silmään toisaalta testikuva, PC kyseessä. Tässä HCG ollut 17 ja viivat tällaiset. Aika selkeää ne antaa vaikka herkkyys teoriassa matalampi tai siis korkeampi 25. Ihan vaan huvikseen jos jotakuta mietitytti miten nää viivaa antaa
View attachment 86840
Tämä on ennen ollut kyllä minullakin luottotesti, mutta ei todellakaan enää. Olen lukenut viime aikoina nyt muitakin kokemuksia noista ja monet ovat olleet samaa mieltä. En olisi uskonut, mutta kun omalle kohdalle osui, niin pakkohan se on. Joko minussa on jotain muuttunut tai pc kaikissa testeissä. Olis kiva kyllä päästä vielä kerran toimimaan koekaniinina. Tai sinä voisit jo ihan kohta. Eikös?

Tämä on ennen ollut kyllä minullakin luottotesti, mutta ei todellakaan enää. Olen lukenut viime aikoina nyt muitakin kokemuksia noista ja monet ovat olleet samaa mieltä. En olisi uskonut, mutta kun omalle kohdalle osui, niin pakkohan se on. Joko minussa on jotain muuttunut tai pc kaikissa testeissä. Olis kiva kyllä päästä vielä kerran toimimaan koekaniinina. Tai sinä voisit jo ihan kohta. Eikös?
No kyllä. Tuolla kuumeiluketjussa on nyt ollu vähä vastaavan näköisiä viivoja, digi sanoo ”ei raskaana”. Tuo ylläoleva kuva oli ajalta kun itsekin niitä teki, 2015-16 muistaakseen.

Ja siis lisään viel et toisessa ketjussa joku sai digiin raskaana 1-2 vaikka verikoe oli samaan aikaan joku kympin huitteita.
Tästä kolmosesta tein kyl kans PCn mut en niin ”pienillä päivillä”
Mä luulen et mun viivat on nähty ovistikkuja lukuunottamatta mutta olis täällä ny kiva saada joku ”vanhan ajan” korjaava kokemus ja pikku dpo päivillä ihan oikee haalu ja ihan oikee raskaus. Jonkun tekemänä :smiley-angelic001

Ja siis lisään viel et toisessa ketjussa joku sai digiin raskaana 1-2 vaikka verikoe oli samaan aikaan joku kympin huitteita.
Tästä kolmosesta tein kyl kans PCn mut en niin ”pienillä päivillä”
Mä luulen et mun viivat on nähty ovistikkuja lukuunottamatta mutta olis täällä ny kiva saada joku ”vanhan ajan” korjaava kokemus ja pikku dpo päivillä ihan oikee haalu ja ihan oikee raskaus. Jonkun tekemänä :smiley-angelic001
Elähän nuolase, ennen kun tipahtaa. Siellähän munakoneet on nyt vauhdissaan. Korjaavat kokemukset ovat kyllä paikallaan.

No ainakaan tallettelusta ei oo kiinni aka ajoituksesta. Munat on kuraa ja varmaan alkaa olla simpatkin mutta yrittänyttä ei panna tai tässä tapauksessa pantiin. Dpo -3, -1, 0 ja 1. Oletettavasti. Toki eipä nää ole ennenkää tulosta tuonu mut ompahan taas yritetty sekä haulikolla että tarkkuuskiväärillä.
Mun pitää alottaa ihan loppukierrosta terot tms koska meillä on reissu mökkiolosuhteisiin. En halua vuotaa ja vuoto alkais just parahiksi. Yritän päästä mahd vähillä napeilla joten aloitan ihan aikaisintaan dpo7 jos sinne asti pääsee.

mietin jos kävis ihan huvikseen (kyllä, huvit kullakin) progesteronikokeessa ens ma tai ti niin vois sitten naureskella kuvitelluille keltarauhasoireille:hilarious: ei vaan olis hauska tietää kun ei oo oikeesti koskaan mitattu

Helenalle ja perheelle paljon tsemppiä tilanteeseen! Hienoa kyllä kuulla, että tulos oli parempi kuin odotitte! Vaikka tuo sana "levinnyt" on kyllä kauhea sana kun kyse on syövästä :(

Erään tuttuni puoliso on sairastanut syöpää jo pidemmän aikaa, ja nyt on tullut eteen tilanne, jossa mitään ei voida enää tehdä. Olen niin äärettömän surullinen heidän puolestaan :sorry: Pari muutakin vastaavaa tapausta on ollut tässä viime vuosina lähipiirissä, siis että on vaan mennyt siihen pisteeseen, ettei mitään voida enää lääketieteen keinoin tehdä. Se on vaan jotenkin niin musertavaa. Sen takia kaikki syöpään liittyvä on jotenkin niin erityisen surullista minun mielestäni ja minun mielessäni, vaikka monesta syövästä on mahdollista parantua tai ainakin on mahdollista pysäyttää eteneminen ja elää vielä pitkä elämä.

Meillä ei oo onneksi (kopkop) ihan lähipiirissä ollut syöpää. Mun mummopuolrella oli rintasyöpä joka uusi neljästi ja aina vaan eli melkein sata vuotiaaksi. Mutta ystävissä/tuttavissa on ollu nopeita ja surullisia syöpäjuttuja, tutulla pienellä puolivuotiaallakin. Tavallaan ”ymmärrän” elämän kulun jos vanhukselle syöpä tulee mut pienen elämänalun tai lapsen tai nuoren ihmisen syöpä on niin uskomattoman väärin. toki kaikilla muillakin mutta silti.

eli siis täällä ei kellään nyt mitään hoohetkeä vähään aikaan. Mites @Vastavirran akka muuttuuks yhtään vuoto?

Voihan kyrsä. Juuri kun ajattelin et yrittäs ihan vähän vähemmällä imetyksellä niin eikö yks heränny kuumeisena kesken pvunien :wtf:

Olenkohan minä muuten jotenkin herkkänahkainen kun hieman loukkaannuin seuraavasta: kävin lääkärissä taannoin ja muiden asioiden ohella sivuttiin kuukautiskiertoa ja siihen mahdollisesti vaikuttavia asioita, esim. vaihdevuosien varhaiset oireet. Samalla mainitsin, että imetän vielä poikaa keskimäärin kerran päivässä, selitin, että joinakin päivinä imetän kerran, ja joskus on jopa pari päivää väliä, ettei poika muista koko tissiä, ja joskus taas vapaapäivinä imetyskertoja voi olla kolmekin. Tämän selitettyäni sanoin luulevani, ettei se nyt niin kauheasti enää yksinään varmaankaan kiertoon vaikuta, vaan muitakin asioita varmasti on, jotka vaikuttavat. Lääkäri totesi siihen hieman kummallisella äänensävyllä, että eikös se imetys olisi jo aika lopettaa kokonaan. Tämä lääkäri on siis ollut myös neuvolassa lääkärinä koko ajan pojan syntymästä lähtien ja myös minun raskausaikanani, joten tiesi ja muisti suorilta pojan iän suurin piirtein. Jotenkin se kyllä tuntui pahalta, kun lääkäri niin sanoi :( Onhan siinä varmasti totuuden siemen, että olisi jo hyvä lopetella, mutta jos se kerran on pojalle vieläkin tärkeä juttu edes joskus, niin miksi en saisi sitä jatkaa. Kai se maitokin sieltä pikku hiljaa loppuu, kun tilausta ei ole enää joka päivä. No, ehkä voin jatkaa sitä hyvällä omallatunnolla, ja koitan vaan olla välittämättä lääkärin jutuista o_O

Olenkohan minä muuten jotenkin herkkänahkainen kun hieman loukkaannuin seuraavasta: kävin lääkärissä taannoin ja muiden asioiden ohella sivuttiin kuukautiskiertoa ja siihen mahdollisesti vaikuttavia asioita, esim. vaihdevuosien varhaiset oireet. Samalla mainitsin, että imetän vielä poikaa keskimäärin kerran päivässä, selitin, että joinakin päivinä imetän kerran, ja joskus on jopa pari päivää väliä, ettei poika muista koko tissiä, ja joskus taas vapaapäivinä imetyskertoja voi olla kolmekin. Tämän selitettyäni sanoin luulevani, ettei se nyt niin kauheasti enää yksinään varmaankaan kiertoon vaikuta, vaan muitakin asioita varmasti on, jotka vaikuttavat. Lääkäri totesi siihen hieman kummallisella äänensävyllä, että eikös se imetys olisi jo aika lopettaa kokonaan. Tämä lääkäri on siis ollut myös neuvolassa lääkärinä koko ajan pojan syntymästä lähtien ja myös minun raskausaikanani, joten tiesi ja muisti suorilta pojan iän suurin piirtein. Jotenkin se kyllä tuntui pahalta, kun lääkäri niin sanoi :sad001 Onhan siinä varmasti totuuden siemen, että olisi jo hyvä lopetella, mutta jos se kerran on pojalle vieläkin tärkeä juttu edes joskus, niin miksi en saisi sitä jatkaa. Kai se maitokin sieltä pikku hiljaa loppuu, kun tilausta ei ole enää joka päivä. No, ehkä voin jatkaa sitä hyvällä omallatunnolla, ja koitan vaan olla välittämättä lääkärin jutuista o_O

Anteeksi huutelen toisesta ketjusta, mutta imetät vaan niin kauan kun siltä tuntuu. Eikös WHO suosittele imetystä 2 vuotiaaksi ja sen yli. Itse odotan nyt toista lasta (esikoinen 2017) ja toivon, että tällä kertaa saisin imetettyä kauemmin mitä esikoista. Jouduin vahvalle antibioottikuurille kun esikoinen oli n. 5kk ikäinen (jolloin imetystä ei saanut jatkaa) ja vaikka yritin pumpata maitoa, ettei maito loppuisi tuon kuurin aikana, ei sitä juuri sen jälkeen enää herunut... Muutenkin maito nousi minulla huonosti.

Ymmärsinkö nyt oikein, ettei sädehoito vaikuta siittiöihin, jos ei kivesten seudulle osu? Voisko olla niin?
Ei vaikuta
Olenkohan minä muuten jotenkin herkkänahkainen kun hieman loukkaannuin seuraavasta: kävin lääkärissä taannoin ja muiden asioiden ohella sivuttiin kuukautiskiertoa ja siihen mahdollisesti vaikuttavia asioita, esim. vaihdevuosien varhaiset oireet. Samalla mainitsin, että imetän vielä poikaa keskimäärin kerran päivässä, selitin, että joinakin päivinä imetän kerran, ja joskus on jopa pari päivää väliä, ettei poika muista koko tissiä, ja joskus taas vapaapäivinä imetyskertoja voi olla kolmekin. Tämän selitettyäni sanoin luulevani, ettei se nyt niin kauheasti enää yksinään varmaankaan kiertoon vaikuta, vaan muitakin asioita varmasti on, jotka vaikuttavat. Lääkäri totesi siihen hieman kummallisella äänensävyllä, että eikös se imetys olisi jo aika lopettaa kokonaan. Tämä lääkäri on siis ollut myös neuvolassa lääkärinä koko ajan pojan syntymästä lähtien ja myös minun raskausaikanani, joten tiesi ja muisti suorilta pojan iän suurin piirtein. Jotenkin se kyllä tuntui pahalta, kun lääkäri niin sanoi :sad001 Onhan siinä varmasti totuuden siemen, että olisi jo hyvä lopetella, mutta jos se kerran on pojalle vieläkin tärkeä juttu edes joskus, niin miksi en saisi sitä jatkaa. Kai se maitokin sieltä pikku hiljaa loppuu, kun tilausta ei ole enää joka päivä. No, ehkä voin jatkaa sitä hyvällä omallatunnolla, ja koitan vaan olla välittämättä lääkärin jutuista o_O
Meillä esikoisen neuvolantäti sanoi 1v et maito on enää sokerilitkua eikä tarvi sitä joten menin idiootti lopettamaan. Sit jäätävä imetyspettymys myöhemmin. :(

Älä lopeta tyhmään kommenttiin. Jotku ei vaan tiedä eikä osaa. Mulla on kaks siskoakin jotka on sanonu et taaperoimetys on oksettavaa. Mieskin vähän paheksui kun 1v5kk kuopusta imetin. Nyt on korjannut asenteensa. Tätä minimuijaa aion imettää vaikka 3v jos hän haluaa.. :D ja ihan vaikka anopin kiusaksi.

Takaisin