Pulinaketju

Mitkä on sit vahvat? Primo?
Primot terot ja luget on kaikki keltarauhasta. Sit estrogeeneja on tabuina ja laastarina, käytetään laps.hoidoissa lääkkeellisessä alkionsiirrossa ja sit tietysti mm vaihdevuosiin. Siksi myöskään yhdistelmäehkäisyä ei voi imettäessä käyttää kun vauva on pieni koska mm vaikuttaa maidon tuloon

Mahdetaanko olla samaa sukua, kun on niin paljon yhteistä meillä.

Totta. En voi tajuta, kuinka lapsen hampaista ei huolehdita. Tokihan siellä vanhemmilla on joku sairaus tms takana. Ainakin luulen niin, koska onhan se nyt järkyttävää välinpitämättömyyttä muutoin.
Hah no tosiaan! Sanoppa muuta. Pitäs oikeesti joskus tavata!

Vanhemmat sanoo ettei lapset halua pestä. Surullista.

Tätä en ymmärrä, ei se ole tahdon asia. Miten jotkut vanhemmat voivat antaa periksi noin :(

Meillä hampaiden pesusta ei pojan kanssa neuvotella yhtään. Joskus hää koittaa jumpitella vastaan, mutta se ei auta. Vielä olen saanut pestyä pojan hampaat ilman hirveää pakottamista, vaikka poika koittaa asiasta luistaa ja kenkkuilee välillä tosissaan.

Mä toivon, että tyttö ois perinyt mun hampaat. Yli 40 vee ikää ja yksi pieni paikattu reikä. Hammaskiveä kyllä kertyy vaikka miten hoitais.
Sama juttu täällä! Yksi reikä on joskus vuosia sitten paikattu, sen jälkeen vaan vuosittaista hammaskiven poistoa (useamminkin, mutta oon laiska enkä jaksa mennä...). Miehellä hampaat onnettomassa kunnossa, joten todella toivon et tyttö olisi perinyt mun hampaat :)

Ja se lapsen hampaiden harjaus on meillä sitten oma lukunsa. Kun minä pesen, niin kersaa naurattaa aina niin, että tahnaa sinkoaa sinne ja tänne. On ollut aina tuollainen. Kun isä pesee, on hyvin totinen naama ja homma hoituu sotkematta. Usein kipaisee itse pesemään, kun tietää olevan iskän vuoro. Huvittavaa seurata.

Toinen muksu koetti kepillä jäätä, että voisiko hommasta luistaa. Kerroin karmivia faktoja, että mitä pesemättömyydestä seuraa. Pelottelin huolella. Sen jälkeen on harja surissut aamuin ja illoin mukisematta. Uhkailu, lahjonta ja kiristys vai miten se menikään.

Kumpikaan ei ole poraa nähnytkään, eikä ukkokaan. Ovat jääneet siitä ilosta onneksi paitsi.

Mä toivon, että tyttö ois perinyt mun hampaat. Yli 40 vee ikää ja yksi pieni paikattu reikä. Hammaskiveä kyllä kertyy vaikka miten hoitais.
Mulla sama. Se ainokainen reikä tuli, kun odotin keskimmäistä. Mutta tuo hammaskivi kyllä ärsyttää, kun sitä vaan tulee, vaikka käytän sähköhammasharjaa ja lankaan.
Lapsilla ei ole ollut reikiä vielä onneksi.

No ainakaan tallettelusta ei oo kiinni aka ajoituksesta. Munat on kuraa ja varmaan alkaa olla simpatkin mutta yrittänyttä ei panna tai tässä tapauksessa pantiin. Dpo -3, -1, 0 ja 1. Oletettavasti. Toki eipä nää ole ennenkää tulosta tuonu mut ompahan taas yritetty sekä haulikolla että tarkkuuskiväärillä.
Mun pitää alottaa ihan loppukierrosta terot tms koska meillä on reissu mökkiolosuhteisiin. En halua vuotaa ja vuoto alkais just parahiksi. Yritän päästä mahd vähillä napeilla joten aloitan ihan aikaisintaan dpo7 jos sinne asti pääsee.

mietin jos kävis ihan huvikseen (kyllä, huvit kullakin) progesteronikokeessa ens ma tai ti niin vois sitten naureskella kuvitelluille keltarauhasoireille:hilarious: ei vaan olis hauska tietää kun ei oo oikeesti koskaan mitattu
En ole koskaan tajunnut, että noinkin voisi kiertoa pitkittää. Mielenkiintoista. Monta päivää meinasit Teroja syödä? Teillähän on ollut melekonen tahti. Huh. Nyt, kun itsellä vähän kestää on ukkokin jo ehdottelemassa. No onneksi lähti reissussa taas piipahtamaan.

Olikos noissa keltsikokeissakin tietyt päivät? On varmaan joskus sivuttukin, muttei vanha enää muista.

En ole koskaan tajunnut, että noinkin voisi kiertoa pitkittää. Mielenkiintoista. Monta päivää meinasit Teroja syödä? Teillähän on ollut melekonen tahti. Huh. Nyt, kun itsellä vähän kestää on ukkokin jo ehdottelemassa. No onneksi lähti reissussa taas piipahtamaan.

Olikos noissa keltsikokeissakin tietyt päivät? On varmaan joskus sivuttukin, muttei vanha enää muista.

Joo menkkoja siirtetään yleensä primoilla tms vähän vahvemmalla mut mulla kyl terot tai tarpeeks iso lugemäärä hanurissa riittää siirtämään. Me tullaan sunnuntai-illaksi kotiin että jos alottas ti aikaisintaan ja ottas su asti. Yritän pitää minimissä kun pää sekoaa niiden kans :hilarious:

7 päivää oviksesta muistaakseen on se progekoe. Se kertoo lähinnä et ovis on tapahtunu/ei oo ja sit pitäs ottaa kaks koetta eri päivinä jos haluais tietää onko keltarauhasen toiminta riittävä. Mietin nyt sit viittiikö sinne hötkytä. En tiiä. Pläh

kokeilin ovistikun, ei oo tullukaan niin blancoa PCtä varmaan ikuisuuksiin, ehkä jossain hoitokierrossa missä oma ovis estyi :laughing001 jotain positiivista :angelic:

Hedelmöityshoitolääkäri soitti tänään miehelle ja oli sitä mieltä, että se mikäliejuttu aivoissa aiheuttaa tyhjän näytteen. Lisäkokeita tulossa asian tiimoilta. Olis ollu helpompi, jos se ois johtunu hampaista..

Pitää täältä nyt oikein kysyä neuvoa kun itsellä ei ole oikein mitään tietoa /kokemusta vuokra-asumisesta Suomessa.
Tytär muutti syyskuussa yksityisen omistamaan asuntoon vuokralle(1vuoden vuokrasopimus) silloin oli tiedossa että taloyhtiöön suunnitellaan jossain vaiheessa putkiremonttia( mitään aikataulua ei ollut tiedossa, eikä sitä oltu vielä edes virallisesti päätetty yhtiökokouksessa, eikä siis luonnollisesti ollut kilpailutettu urakoitsijoita)

Nyt viimeviikolla kävi ilmi että putkiremontti alkaa 9.3 ja sen aikana asunnossa ei saa laskea vettä, pesuhuone ei ole siis käytössä eikä wc, samalla tehdään myös sähköjen uusinta sekä pesuhuone että keittiöremontti. Taloyhtiössä tehdään myös muuta remonttia samalla, remontin kesto on kokonaisuudessaan n.6kuukautta.
Vuokranantaja ei ole missään vaiheessa informoinut tulevasta remontista vaan tieto tuli ylimääräisestä yhtiökokouksesta mihin tyttäreni osallistui.
Tytär on siis rv36 ja asunnossa remontin aiheuttama haitta tulee olemaan pitkä ( ei vettä,sähköä, viemäriä +melu yms)
Vuokranantaja ei suostu purkamaan vuokrasopimusta.
Onko tällaisessa tilanteessa mahdollisuus purkaa vuokrasopimus ilman mitään seuraamuksia? Ja miten tuollaisessa pitää toimia?
Ikävä tilanne kaiken kaikkiaan ja alunperin ään tytär ei olisi ottanut asuntoa jos olisi tiennyt remonttiaikataulun ja on sen selvästi myös silloin ilmoittanut, nimenomaan vauvan/raskauden vuoksi.

Vuokranantaja muutenkin hankaloittaa tilannetta, ei vastaa puhelimeen, sähköposteihin,viesteihin ym. Kuin yleensä useamman päivän viiveellä.

Nyt tytär olisi löytänyt uuden asunnon johon he pääsisivät muuttamaan heti, mutta eivät uskalla kirjoittaa uutta vuokrasopimusta jos eivät pääsekään vanhasta lähtemään eikä heillä ole varaa maksaa useampaa vuokraa päällekkäin kun tytär on jo äitiyslomalla.

Pakko purkaa tänne jos jollain olis jotain tietoa tai neuvoja asian suhteen

Pitää täältä nyt oikein kysyä neuvoa kun itsellä ei ole oikein mitään tietoa /kokemusta vuokra-asumisesta Suomessa.
Tytär muutti syyskuussa yksityisen omistamaan asuntoon vuokralle(1vuoden vuokrasopimus) silloin oli tiedossa että taloyhtiöön suunnitellaan jossain vaiheessa putkiremonttia( mitään aikataulua ei ollut tiedossa, eikä sitä oltu vielä edes virallisesti päätetty yhtiökokouksessa, eikä siis luonnollisesti ollut kilpailutettu urakoitsijoita)

Nyt viimeviikolla kävi ilmi että putkiremontti alkaa 9.3 ja sen aikana asunnossa ei saa laskea vettä, pesuhuone ei ole siis käytössä eikä wc, samalla tehdään myös sähköjen uusinta sekä pesuhuone että keittiöremontti. Taloyhtiössä tehdään myös muuta remonttia samalla, remontin kesto on kokonaisuudessaan n.6kuukautta.
Vuokranantaja ei ole missään vaiheessa informoinut tulevasta remontista vaan tieto tuli ylimääräisestä yhtiökokouksesta mihin tyttäreni osallistui.
Tytär on siis rv36 ja asunnossa remontin aiheuttama haitta tulee olemaan pitkä ( ei vettä,sähköä, viemäriä +melu yms)
Vuokranantaja ei suostu purkamaan vuokrasopimusta.
Onko tällaisessa tilanteessa mahdollisuus purkaa vuokrasopimus ilman mitään seuraamuksia? Ja miten tuollaisessa pitää toimia?
Ikävä tilanne kaiken kaikkiaan ja alunperin ään tytär ei olisi ottanut asuntoa jos olisi tiennyt remonttiaikataulun ja on sen selvästi myös silloin ilmoittanut, nimenomaan vauvan/raskauden vuoksi.

Vuokranantaja muutenkin hankaloittaa tilannetta, ei vastaa puhelimeen, sähköposteihin,viesteihin ym. Kuin yleensä useamman päivän viiveellä.

Nyt tytär olisi löytänyt uuden asunnon johon he pääsisivät muuttamaan heti, mutta eivät uskalla kirjoittaa uutta vuokrasopimusta jos eivät pääsekään vanhasta lähtemään eikä heillä ole varaa maksaa useampaa vuokraa päällekkäin kun tytär on jo äitiyslomalla.

Pakko purkaa tänne jos jollain olis jotain tietoa tai neuvoja asian suhteen
Vuokrakas.com sanoo näin:
Määräaikaisen sopimuksen purkamiseen putkiremontti ei välttämättä anna riittävää lain mukaista perustetta. Toki vuokralainen voi hakea käräjäoikeudelta siihen lupaa, mutta luultavasti se ei menisi läpi, paitsi ehkä jos vuokrasopimus päättyisi kohta remontin valmistumisen jälkeen. Mutta mikäli tulevasta remontista on vuokrasopimuksen tekohetkellä tietoa, sitä ei saa pimittää vuokralaiselta.

MUTTA mikäli kämppä ei ole täysin käyttökuntoinen rempan ajan saa siltä ajalta vuokravähennystä. Siitä on esim just täällä:

https://vuokrakas.com/asuntosijoitt...ontista-hengissa-muutamia-kaytannon-vinkkeja/

Hedelmöityshoitolääkäri soitti tänään miehelle ja oli sitä mieltä, että se mikäliejuttu aivoissa aiheuttaa tyhjän näytteen. Lisäkokeita tulossa asian tiimoilta. Olis ollu helpompi, jos se ois johtunu hampaista..
Halaus <3
Onkohan se sitten aivolisäkkeen alueella. Nehän aiheuttaa joko prolaktiinin liikatuotantoa tai vaikuttaa testohommiin. Niinkuin naisillakin hormonijuttuihin. Tuo prolaktiinivaikutus on käsittääkseni yleisin. Sukupuolitoiminta hiipuu tälläin. Palautuvaa siis onneksi jos kasvain saadaan pois.

Halaus :Heartred
Onkohan se sitten aivolisäkkeen alueella. Nehän aiheuttaa joko prolaktiinin liikatuotantoa tai vaikuttaa testohommiin. Niinkuin naisillakin hormonijuttuihin. Tuo prolaktiinivaikutus on käsittääkseni yleisin. Sukupuolitoiminta hiipuu tälläin. Palautuvaa siis onneksi jos kasvain saadaan pois.
Joo, lääkäri oli puhunut, että katotaan verikokeella aivolisäkehormoni, testo ja joku muu. Aivoissa on veikattu tulehdusta tällä tietoa.

Kannattaa ne hampaatkin hoidattaa samalla, saattaa julkisella puolella päästä jonon ohi nyt, kun on muutakin kremppaa. Monessa leikkauksessa on ehtona, että hampaat pitää saada ensin kuntoon, ja siinä tosiaan pääsee kiireellisemmin hoitoon kuin muut.

Joo menkkoja siirtetään yleensä primoilla tms vähän vahvemmalla mut mulla kyl terot tai tarpeeks iso lugemäärä hanurissa riittää siirtämään. Me tullaan sunnuntai-illaksi kotiin että jos alottas ti aikaisintaan ja ottas su asti. Yritän pitää minimissä kun pää sekoaa niiden kans :hilarious:

7 päivää oviksesta muistaakseen on se progekoe. Se kertoo lähinnä et ovis on tapahtunu/ei oo ja sit pitäs ottaa kaks koetta eri päivinä jos haluais tietää onko keltarauhasen toiminta riittävä. Mietin nyt sit viittiikö sinne hötkytä. En tiiä. Pläh

kokeilin ovistikun, ei oo tullukaan niin blancoa PCtä varmaan ikuisuuksiin, ehkä jossain hoitokierrossa missä oma ovis estyi :laughing001 jotain positiivista :angelic:
Ootko koskaan syönyt noita teroja pidempään? Siis niinku useita kuukausia loppukierrosta? Vai ne ei vaan sovi, kun pää hajoaa? Minä taidan olla jo riippuvainen niistä, vaikkei niistä edes voi olla, mutta niin mahtavaa oli, kun tippastelu silloin loppui. Ehkä pitäisi taas koettaa, että pärjäisikö jo ilmankin.

Kyllähän tuo nyt kunnon ovikselta kuulostaa ihan ilman testejäkin äkkiseltään. Vissiin ikinä ole saanut tyhjää pc ovistestiä.

Ootko koskaan syönyt noita teroja pidempään? Siis niinku useita kuukausia loppukierrosta? Vai ne ei vaan sovi, kun pää hajoaa? Minä taidan olla jo riippuvainen niistä, vaikkei niistä edes voi olla, mutta niin mahtavaa oli, kun tippastelu silloin loppui. Ehkä pitäisi taas koettaa, että pärjäisikö jo ilmankin.

Kyllähän tuo nyt kunnon ovikselta kuulostaa ihan ilman testejäkin äkkiseltään. Vissiin ikinä ole saanut tyhjää pc ovistestiä.
En oo syöny koskaan kovin pitkään, sellaisia 10pv settejä maksimissaan. Kaipa niihin tottus niinku joihinki e-pillereihinkin..mene ja tiedä. Tosin jotenkin mun nuppi reagoi kaikkiin hormoneihin aika herkästi, en oo yhtään oma itseni. luget olis toki kiva napata kankkuun mut sit kaikki seksihommat on perseestä sen valkean tahnan takia :wtf:

En oo syöny koskaan kovin pitkään, sellaisia 10pv settejä maksimissaan. Kaipa niihin tottus niinku joihinki e-pillereihinkin..mene ja tiedä. Tosin jotenkin mun nuppi reagoi kaikkiin hormoneihin aika herkästi, en oo yhtään oma itseni. luget olis toki kiva napata kankkuun mut sit kaikki seksihommat on perseestä sen valkean tahnan takia :wtf:
Joo. Mietin vaan, että jos niihin tottuisi kun käyttää, mutta eipä sulla ole vissiin lähiaikoina hirveästi tippastellutkaan. Minä en nyt vielä tässä kierrossa meinaa olla ilman, mutta ehkä kesällä koetan. Katsotaan nyt taas, että tuleeko koko ovista tällä kertaa. Loppuisi nyt tuo vuotelu joskus ensin. Kyllä odottavan aika voi sitten joskus olla pitkä.

Tuo Luge on kyllä melekosta. Kun pissin kuppiin silloin, niin äimistelin hetken, että mitä ihmettä tuo on, ennen kun kellot soitti. Yh.

Ilmankos tämä pitkältä tuntuukin, koska nyt on kp 7 ja vuotopäivä 10. Kyllä normaalisti on tähän mennessä jo loppu tai viittä vaille loppu. Vieläkö menis viikko. Huoh.

Takaisin